Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:38

Tweede tabblad als je je iPod aanklikt in iTunes. Staan ze daar wel allemaal aangevinkt?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:40

Ik heb gewoon aangevinkt dat alles erop moet.

Edit: ik heb het probleem gevonden Vork Ik had alle liedjes uit de afspeellijsten verwijderd Vork

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:30

Kun je albumillustraties ook gewoon toevoegen aan je nrs zonder dat je naar de iTunes store gaat? En zoja hoe?

En als je een nr. uit je iPod wilt verwijderen op iTunes, moet je dan de al die geselecteerde hokjes 1 voor 1 opheffen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:37

Gewoon dat nummer op je iPod aanduiden (in iTunes dus) en op delete klikken hoort te werken.

Hoe bedoel je, artwork toevoegen zonder naar de store te gaan? Dat doet 'ie bij mij nooit. Als je rechts klikt op de nummers en dan bij "get info" gaat, kun je daar de artworks aanpassen.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:58

Wie kan even helpen met de Ipod Touch?
Mijn broer heeft er namelijk net 1 aangeschaft.
Hij heeft een halve dag in de oplader gelegen, maar is met geen mogelijkheid aan te krijgen.
Hij is op het begin 1x aangegaan maar daarna niet meer.
Is er iets speciaals wat je de 1e keer moet doen ofzo?
Anders gaat 'ie morgen terug...

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:06

Ik heb de iPod touch, kan je hem niet vergrendelen en dan weer aandoen?
Wat je anders kan doen is de vergrendelknop, en de gewone knop 6 sec. ingedrukt houden, net zolang er een Apple teken in beeld komt. Lachen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:16

Duidde het icoontje van de batterij rechtsboven het scherm aan dat hij helemaal opgeladen was? (zie hier http://support.apple.com/kb/HT1435 )
Het is echt heel belangrijk dat je hem de eerste keer lang genoeg laat opladen, en soms kan dat tot een hele dag zijn.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:55

Lavien schreef:
Kun je albumillustraties ook gewoon toevoegen aan je nrs zonder dat je naar de iTunes store gaat? En zoja hoe?

En als je een nr. uit je iPod wilt verwijderen op iTunes, moet je dan de al die geselecteerde hokjes 1 voor 1 opheffen?

Je kan de albumillustratie voor 1 of meerdere nummers tegelijk ook handmatig toevoegen.
Nummers selecteren, en dan op "Informatie tonen" klikken, en dan staat er een vakje rechts met "Illustratie" er boven.
Afbeelding op je hardeschijf zoeken en "drag and drop" daarheen slepen, en dan doet 'ie het.

Nummers verwijderen: die nummers selecteren en op delete rammen. En dan even opletten of je "alleen verwijderen uit bibliotheek" doet of "ook van computer verwijderen".

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:19

Copy paste werkt ook bij artwork toevoegen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:50

Even een vraagje: weet iemand of er al hoesjes te koop zijn voor de ipod chromatic? want ik kan ze namenlijk nergens vinden Knipoog

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:31

Ik heb nu ongeveer een maand geleden de ipod chromatic gekocht, maar heb helaas nu al problemen ermee.
Mijn scherm wordt bijna niet verlicht, alles doet het verder wel.
Ik heb geprobeerd mijn helderheid aan te passen, heb mijn instelling via mn ipod gereset en ook via itunes alles gereset. Toch blijft hij nog steeds een zwakke verlichting hebben (lees: zo goed als geen, kan het alleen lezen als ik hem helemaal kanten en zéér ingespannen kijk) Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:09

Ik heb gister de nieuwste iTunes versie gedownload, maar opeens is de achtergrond bij alle nummers roze? Scheve mond Gister was dit nog niet het geval, vandaag toen ik de pc opgestart had wel. (Ik heb de computer niet meteen opnieuw opgestart.)

Hoe kan ik dit veranderen?

Ik wil de rest van mijn leven niet tegen een roze iTunes aankijken! Clown

Mijn iTunes is nu dus opeens zo:
Afbeelding

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:00

Oh, mijn vorige bericht is immers gelukt. Ik moest de instellingen op mijn computer veranderen naar 32 bit.

Een volgende vraag: Hoe kan je in de nieuwste iTunes de waarschijnlijkheid van de shuffle instellen?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:09

Ik mag een I-pod, Ik ben er al aan voor het sparen, en nu is mijn vraag, welk model is een aanrader ?
Ik wacht ziezo eerst nog wel een tijdje, en ga wel eens rond kijken welk model mij aan spreekt Lachen

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:12

ook ik heb een ipod Lachen
maar bij mij is de batterij erg snel leeg Bloos! wie weet of dit normaal is bij ipod nano?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:27

Mijn iPod heeft er de laatste tijd de gewoonte van gemaakt om de laatste paar 10 seconden van ieder nummer over te slaan Scheve mond Geen idee hoe dat komt, ik heb ook niet met de instellingen zitten prutsen oid. Ben daarnet alle mogelijke instellingen afgegaan op zowel iTunes als mijn iPod zelf, maar niks te vinden. In iTunes spelen alle nummers overigens gewoon normaal door tot het einde.

leonieswenny schreef:
ook ik heb een ipod Lachen
maar bij mij is de batterij erg snel leeg Bloos! wie weet of dit normaal is bij ipod nano?

Hangt er per model een beetje vanaf, en ook van het feit hoe je hem gebruikt (of je veel van artiest wisselt, veel scrollt, foto's/films kijkt, spelletjes speelt). Maar een Nano gaat inderdaad wel een stuk minder lang mee dan een Video of Classic qua batterij.

Marijee schreef:
Ik mag een I-pod, Ik ben er al aan voor het sparen, en nu is mijn vraag, welk model is een aanrader ?
Ik wacht ziezo eerst nog wel een tijdje, en ga wel eens rond kijken welk model mij aan spreekt Lachen

Hoeveel muziek ben je van plan om erop te zetten? Je hebt iPods waar maar een hondertal nummers opgaan, en iPods waar duizenden nummers opgaan. Ik heb een Video van 30GB die al sinds halverwege 2006 perfect werkt, maar die wordt nu helaas niet meer verkocht.

Stumper_ schreef:
Een volgende vraag: Hoe kan je in de nieuwste iTunes de waarschijnlijkheid van de shuffle instellen?

Waarschijnlijkheid van shuffle instellen, gaat dat? Dat wist ik niet Haha! Ik ga het ook eens uitzoeken.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:30

ik snap nog steeds niet hoe ik er muziek op zet Boos! . staan nu misschien 30 liedjes op. en hoe ik het gedaan heb> geen idee Nagelbijten / Gniffelen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:31

heb er nu 1 van 1gb, en daar kunnen maar 70 l iedjes op.
Wil ziezo iets boven de 6gb Ja

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:52

just_kiki schreef:
ik snap nog steeds niet hoe ik er muziek op zet Boos! . staan nu misschien 30 liedjes op. en hoe ik het gedaan heb> geen idee Nagelbijten / Gniffelen

Je installeert iTunes, zet je nummers in je Library (dus opent ze gewoon in iTunes). Dan sluit je je iPod aan, die dan in iTunes verschijnt. Je selecteert de nummers die je op je iPod wil zetten en sleept ze naar je iPod. Anders Google je op "songs to iPod".

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:28

Ik heb een ipod nano, heb hem meer dan een jaar geleden gekocht, dus heb geloof ik geen gerantie meer maar heeft iemand misschien een tip voor me: mijn ipod flipt als ik naar het volgende nummer wil en gaat dan steeds zonder een liedje af te spelen achter elkaar naar het volgende nummer. Als ik hem dan een tijdje weg leg dan kan ik het liedje waar die gestopt is wel luisteren maar zodra ik weer op het knopje voor het volgende liedje druk doet ie weer precies hetzelfde..
Ik dacht er zelf aan om me ipod helemaal leeg te halen en dan alle liedjes er opnieuw op te zetten?
Heeft iemand misschien een andere idee voor me wat ik kan proberen
óf kan ik gewoon beter een nieuw kopen Clown

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:01

Ik wil graag nu een Ipod nano 8gb/16gb
Ik dus ervaringen van mensen hoe hij nou echt is! Lachen

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:08

Marijee schreef:
Ik wil graag nu een Ipod nano 8gb/16gb
Ik dus ervaringen van mensen hoe hij nou echt is! Lachen

Ik heb hem Lachen Ik vind het een fijne mp3 speler. Helder en groot scherm, fijn formaat. Schud-functie is er leuk, maar soms bij een plotselinge beweging wil hij ook overschieten naar een ander liedje.
Wel merk ik dat bij het indrukken van de knoppen steeds slechter reageert. Net of hij blijft steken. Of het komt omdat ik hem intensief gebruik weet ik niet.

Voor de rest zeer tevreden mee Lachen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:10

Is het verstanderig om direct iets meer geld uit te geven voor de 16 gb of gewoon op de 8gb houden ? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:13

Ik zou iets meer geld uitgeven. Ik heb zelf 80 gb en het is echt veel sneller vol dan je denkt.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 00:14

Ik heb er nu 4 films, 250 liedjes ( dacht ik), 8 foto's erop en ik heb 3,5 GB gebruikt en 3,8 GB over Lachen

Als je meer van de losse liedjes bent is 8 GB genoeg, ben je meer van de hele CD's dan kan je de 16 GB overwegen.