We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 14:55

Ik heb vorige week voor een maand lang boodschappen gedaan. Ik heb geen zin in die kerstgekte (met toeristen).
Besparing, minder impulsaankopen door de rest van de maand niet te gaan :D

Ik heb er gelijk een challenge van gemaakt hoe lang we het zo redden. Al denk ik dat we begin januari wel weer moeten omdat we zelf brood bakken en meel en gist er wel aardig vlot doorheen gaat. Plus dat je op een gegeven moment wel weer vers groente en fruit wil ipv ingevroren spul.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:15

Zijn er mensen die recent hun kpn abbo voor internet/tv hebben gewijzigd/verlengd?
Ik heb ze gebeld voor korting, maar ben benieuwd of ze bij iedereen dezelfde aanbieding hanteren of dat er nog te onderhandelen valt. Iemand die onlangs iets heeft aangepast en dit (in pb) wil delen om te kunnen vergelijken?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:28

Ik, 6 maanden voor 35 euro en daarna 70?

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:32

denice schreef:

Is dat ook tv + internet?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:35

ratjelover schreef:
denice schreef:

Is dat ook tv + internet?

Ik heb in mei voor een jaar tv + internet voor 35,- afgesloten, mijn vriend is recent overgestapt naar Ziggo. Die gaat 42,- betalen maar krijgt dan wel een bol bon van 450,-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:39

Wij zitten nu bij Delta ivm de glasvezel die in het dorp aangelegd is we niet veel keuze hadden.

Maar daar zijn we wel weer klaar mee. Veel gedoe. Over een half jaar mogen we weer overstappen en dan gaan we denk ik terug naar T-mobile, als zij ook glasvezel hebben.

Eens kijken of we daar ook een goede deal uit kunnen slepen.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:13

ratjelover schreef:
Zijn er mensen die recent hun kpn abbo voor internet/tv hebben gewijzigd/verlengd?
Ik heb ze gebeld voor korting, maar ben benieuwd of ze bij iedereen dezelfde aanbieding hanteren of dat er nog te onderhandelen valt. Iemand die onlangs iets heeft aangepast en dit (in pb) wil delen om te kunnen vergelijken?

Bij mij wilden ze niks doen. Ben nu overgestapt naar ziggo.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:14

Ik probeer ook te beslissen wat ik wil/ga doen qua aansluiting.
KPN gaf aan dat hier geen glasvezel van hun ligt (klopt, alleen een oude gammele adsl waar niemand meer op zit) en dat er ook geen glasvezel komt. Als ik wil kan ik misschien aansluiten op koper maar dan moet er eerst een haalbaarheidsonderzoek worden gedaan. Kosten: minimaal €600 ex btw :') 8)7 .
Ik zat bij Delta, die leggen glasvezel tot in de meterkast. Maar opnieuw aansluiten kost €1000 :$ en geen optie op een maandelijks vastrecht wat ik eerst had -O- .
Ziggo heeft net glasvezel gelegd maar die legt dat niet tot in huis. Vanaf de verdeelkast leggen ze koper. Maar als ik het goed onthouden heb leggen ze wel gratis tot in de meterkast.

Eigenlijk wil ik Delta maar vind het echt belachelijk veel geld.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 23:29

Van Delta word je nog niet zo blij denk ik.

Prijs is wel oké. Voor 57,50 heb je alles incl gewone tv. Daar moet je bij andere vaak voor bijbetalen.

Maar het is best vaak wat. Tijdje terug zelfs een heel weekend er uit gelegen…

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:42

ratjelover schreef:

KPN wilde voor mij ook niet veel doen. Die actie van 35 euro gaven ze alleen aan nieuwe klanten.
Dus ik ben overgestapt naar ziggo. De black friday actie was heel goed. Ik ga 39 euro per maand betalen en krijg gratis ziggo sport (dat hoef ik zelf niet, maar dan kan iemand anders via mijn account op de app kijken).

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 16:22

Hier een bespaartip: sluit geen gratis proefabonnement af bij clipmyhorse. Had dat gedaan voor 1 specifiek evenement. Wilde het daarna opzeggen, geen haast meegemaakt, als ik ergens gratis gebruik van kan maken zeg ik het vaak op als de eerste betaling word afgeschreven, mails komen in mijn spambox. Blijk je automatisch aan een jaarabonnement vast te zitten a 200 euro per jaar ;( . Het word wel maandelijks afgeschreven en staat er met kleine lettertjes onder :7 .

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 16:31

Eef_Bam schreef:
Hier een bespaartip: sluit geen gratis proefabonnement af bij clipmyhorse. Had dat gedaan voor 1 specifiek evenement. Wilde het daarna opzeggen, geen haast meegemaakt, als ik ergens gratis gebruik van kan maken zeg ik het vaak op als de eerste betaling word afgeschreven, mails komen in mijn spambox. Blijk je automatisch aan een jaarabonnement vast te zitten a 200 euro per jaar ;( . Het word wel maandelijks afgeschreven en staat er met kleine lettertjes onder :7 .

Aj dat is zuur! Dat wordt veel kijken!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 20:28

En mag dat?, dan is het toch geen gratis proefabonnement.

Wel balen in ieder geval.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:03

Als je niet op tijd opzegt wel, zo staat dat in de voorwaarden.. Hier al een paar x een proefabbo gehad. :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:06

Wij hadden echt een goede maand deze maand. Veel kunnen sparen.

Donderdag alweer loon, en dan meteen 13e maand. Lekker sparen.

Had een paar overrijpe bananen liggen en net heerlijk bananenbrood gemaakt met kokosmelk en kokosrasp. Had alle ingrediënten in huis, dus dat is een relatieve besparing haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-23 20:50

Mmmmm zalig PSvanLot.
Nou dat is dan zuur zeg met Clipmyhorse... maar je moet bij de meeste aanbieders / aanbiedingen gewoon heel alert zijn op die twee weken proeftermijn, dat je echt goed op tijd opzegt :j

Hier trouwens met opslag van meubels etc voor de verhuizingen uitstekende ervaring met Shurgard. Communiceren heel goed, keurige opslag, alles prima geregeld en 2 weken opzegtermijn, dus ook heel netjes.

Vloertegels (die gewone, de witte, grijze of zwarte, 20x20 cm) waren flink in de aanbieding (25%) bij Gamma, kwam mooi uit want er moest nog getegeld worden :) en nog een thermostaatkraan met 25% korting kunnen aanschaffen, is ook mooi want dat zijn dure dingen.
Helaas vrij dure klusman, maar ja, ik kan zelf echt geen tegels leggen en heb de materialen ook niet. Hij kon nog net drie dagen voor de Kerst, dan is het wel allemaal af, maar 1100 Euro (excl materialen, die heb ik zelf gekocht, behalve kitspul en cement e.d.), ik vond het nogal wat. Vooral daar vandaag bleek dat hij het in 2 dagen afkrijgt, hij zei bij het aanbieden dat het 3 dagen zou duren ... dat wist hij natuurlijk allang maar hij dacht vast dat krijg ik wel bij dat vrouwtje verkocht. Naja :o?
Aan de andere kant moet ik niet zeuren want het ziet er keurig uit en af is af.
En zie maar eens een klusjesman te krijgen...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:59

Dat opzeggen bij clipmyhorse is heel lastig. Net als Kpn trouwens.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:34

Dat valt best mee, hier meerdere keren probleemloos op kunnen zeggen. :j Kpn geen ervaring mee.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:13

Ik heb echt een heel slechte maand. Black Friday (gekocht wat ik echt nodig had met korting), kerstcadeautjes, hond laten steriliseren, pony naar de tandarts en geënt... Auw. :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:41

Ik sluit me bij je aan, Annash. Behalve de hond dan, maar hier een paard met een dik been waarvoor de eerste forse rekening al binnen was. En morgen komt er weer een bij (nog hoger).

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:36

ratjelover schreef:

Wij bellen elk jaar voor korting.. en als de korting niet bevalt stappen we ook wel over.. scheelt enorm veel geld…
Hadden kpn die bood ons 3 maanden korting maar ziggo had een actie van 9 maand korting… dus nu over gestapt naar ziggo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:20

Fitzroy schreef:
Ik sluit me bij je aan, Annash. Behalve de hond dan, maar hier een paard met een dik been waarvoor de eerste forse rekening al binnen was. En morgen komt er weer een bij (nog hoger).

Paard was hier idd ook duur met rug/hals foto's en nog steeds onduidelijkheid waarom hij niet fijn wil werken onder het zadel.

Maar die betaal ik zelf. Het sparen en besparen doe ik vooral van onze gezamenlijke rekening haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 23:50

Lastig altijd hoor als het paardtechnisch gezien tegenzit :(:)

Vandaag 2 boetes voor te snel rijden in huis, 2x 41 Euro. Echt zooooo ^) op dezelfde dag he, een keer heen, een keer terug langs zelfde punt >;)

Van de week hond jaarlijkse enting, wormkuurtje en zalfje voor traanoog, 101 Euro.
Is 'gewoon onderhoud', ik weet het maar ja... het is wel 101 Euro.
Zalfje werkt wel erg goed want oog is alweer helemaal netjes :)
En die wormkuur doe ik altijd 1x per jaar een via de DA, heb toch altijd het idee dat dat qua hoeveelheid werkzame stof beter is of zoiets ...

Verder zit ik erg te twijfelen of ik nu wel of niet een andere (en dan electrische, jong 2e hands) auto wil gaan kopen of deze die ik nu heb af ga rijden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:58

Ah wat zonde van die boete -O-
Ik gebruik tegenwoordig echt héél vaak de begrenzer op mijn auto, dat is zó fijn <3

Mijn hond krijgt morgen zijn enting, dus dat wordt ook weer een dure maand. En meteen even laten kijken naar zijn artrose, geen idee of ze dan ook een foto moeten maken, maar dat zal wel een extra hoge rekening worden.

Bij Scapino is leuk winkelen nu trouwens. Ik heb gisteren een paar suède westernlaarzen gekocht van 80 voor 20 euro :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 18:45

Aha dat zijn leuke laarzen :D

Ik had geen inspiratie voor Kerstkaartjes (ben altijd wel echt van de kaartjes) en heb de kasten maar eens ondersteboven gehaald of ik nog had liggen. Nou had er nog heel veel :') dus die nu eerst maar eens gebruikt. Vond ook nog decemberzegels van vorig jaar en nog wat losse postzegels }:0