Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:55

Nou we bekijken het positief.. bieden kan tot morgenmiddag, die van ons hebben we maandag ingediend. Het is iig niet zo slecht dat we direct al zijn afgebeld :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:37

Spannend weer :D ik ben benieuwd of er weer wat positief nieuws volgt.

Hier is de makelaar net weg voor mijn eigen huis, morgen alle papieren invullen en het verkoopproces kan van start!

Ik had dezelfde makelaar welke ook mijn moeders huis verkocht heeft, hij bood mij een baan aan :+
Hij zegt; jij bent precies wat wij zoeken in ons vak!
Je kan huizen verkopen en kopen, heel goed met mensen omgaan, voelt alles goed aan en je bent overal van op de hoogte.
Okay dan :') het is dat ik al een hele leuke baan heb! :P

Luxorvalkje

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:55

Ik ben op zoek naar tips.

Er staat een appartement te koop waar ik interesse in heb. Ze hebben twee dagen voor bezichtigingen, maar ik kan beiden niet.
Mijn vader kan ook niet. En een belletje naar de makelaar leert dat een ander moment geen optie is.

Wat zou ik nog kunnen doen? Ik zie namelijk veel mogelijkheden in deze woning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:56

Gewoon een bod uitbrengen zonder bezichtiging..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:05

Of toch proberen te regelen dat je kan gaan

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:08

Mijn collega heeft een appartement gekocht die hij zelf niet gezien heeft. Aankoop makelaar is er heen gegaan en via video verbinding het huis laten zien. Wellicht is de verkoopmakelaar daar ook toe bereid? Dan hoef je maar een half uurtje Max vrij te maken en niet ook nog de reistijd erheen etc.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:13

Mijn zus en ik hebben vandaag twee huizen bekeken. Mijn zus via FaceTime want die zit thuis met Corona -O- . Vader mee, en toch maar gaan.

Over 1 huis zijn we razend enthousiast. Het voldoet werkelijk aan al onze wensen en in het echt was het nog beter dan dat het op de foto leek.

Moet enorm mijn best doen om niet te hard van stapel te lopen. Ons voordeel is dat het geen typisch huis is en er dus minder interesse is. Maar nog steeds, concurrentie te over. Kans dat het eerste huis gelijk raak is, is natuurlijk wel heel klein. Maar oh oh oh…

Ruim binnen budget gelukkig, maar ja, moet je nog het juiste bod plaatsen. We hebben wel een aankoop makelaar. Die spreken we morgen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:57

Goed dat de woning naar wens is! Gewoon proberen en blijven ademen. Mijn huidige woning was het 1e bod dat ik deed in de zoektocht, daarvoor maar 1 ander huis bezocht. Soms moet je maar net geluk hebben en er kunnen hier veel mensen mee duimen *\o/*

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 21:05

Shilow, gewoon een bod doen en idd aankoopmakelaar vragen wat hij denkt qua bod en je gevoel volgen.

Hier onze aan en verkoop makelaar geweest.
Waarschijnlijk na het weekend de foto's en einde van de week online, week erop dan de bezichtigingen
Het weekend maar even alle losse dingen weg en extra schoonmaak

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 22:59

Is het niet super moeilijk om met je zus samen een hypotheek te krijgen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:13

smurffie schreef:
Is het niet super moeilijk om met je zus samen een hypotheek te krijgen?

Nee hoor. Volgens hypotheekadviseur moet dat geen enkel probleem zijn. Niet alle verstrekkers staan erom te springen, maar tegenwoordig zijn de meeste best meedenkend, zeker in de huidige woningnood. Bovendien, waarom zouden twee zussen anders zijn dan een stelletje. Natuurlijk “wat als 1 een relatie krijgt en daarmee wil gaan samenwonen” … dan verkoop je weer :)* (al zien we dat beide niet snel gebeuren in ons geval) … dat risico is tegenwoordig net zo groot als dat een stel gaat scheiden/uit elkaar gaat. Met de prijzen hoog en het risico op onder water komen, zijn ze er wellicht minder happig op. Maar we brengen samen flink overwaarde mee uit onze huidige woningen, dus dat risico is ook al minder.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 06:51

Hier deze week 2 appartementen bekeken, beide leuk. 1 valt af door de erfpacht, incl overbieden word dat te kostbaar.

De andere word een wilde gok, je uiterste bod inleveren voor vrijdag 14.00. En dat met 22 kijkers... :$

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:53

Maar het is niet gezegd dat die ook allemaal gaan bieden hè. Ik zou gewoon een bod doen als het is wat je zoekt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:13

opisop_shop schreef:
Maar het is niet gezegd dat die ook allemaal gaan bieden hè. Ik zou gewoon een bod doen als het is wat je zoekt.

Nee precies, ik ga gewoon een poging wagen :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:35

Bij het appartement dat ik gekocht heb waren ook 18 bezichtigingen. Ik heb 17 % moeten overbieden om het te kunnen kopen. En niet op een bedrag van 2 ton. :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:38

NVM: Huizenprijzen iets gedaald ten opzichte van voorgaand kwartaal - https://nos.nl/l/2424212

Zou dit het begin zijn?
Ik ga er voor duimen! Hoe meer de prijzen dalen (en de rente omhoog gaat) hoe meer je in verhouding kan toevoegen met eigen geld toch?
Spaar ik onder tussen lekker door

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:31

Fitzroy schreef:
Bij het appartement dat ik gekocht heb waren ook 18 bezichtigingen. Ik heb 17 % moeten overbieden om het te kunnen kopen. En niet op een bedrag van 2 ton. :=

Dat is een beetje het ding inderdaad, voor 2 ton vind je hier ook niets -O-

Wat ik wel langs hoor komen is dat er maar een klein percentage hoog overbied, maar ja 1 is al teveel natuurlijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:43

kosseh schreef:
NVM: Huizenprijzen iets gedaald ten opzichte van voorgaand kwartaal - https://nos.nl/l/2424212

Zou dit het begin zijn?
Ik ga er voor duimen! Hoe meer de prijzen dalen (en de rente omhoog gaat) hoe meer je in verhouding kan toevoegen met eigen geld toch?

Denk alleen dat dit ook weer samen gaat met de hogere rente dus puntje bij paaltje kun je nog niet meer kopen omdat je niet meer kunt lenen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:47

Dat en hogere energie lasten…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:17

kosseh schreef:

Zou dit het begin zijn?

Hier een iets genuanceerder artikel:

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/06/wo ... t%E2%80%9D.

Ik denk dat de conclusie is dat we het nog steeds niet weten := . Maar het is iig positief nieuws voor de huizenzoekers en verklaart wel de positieve golf in dit topic :D .

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 13:30

ingedebruijn schreef:
kosseh schreef:

Zou dit het begin zijn?

Denk alleen dat dit ook weer samen gaat met de hogere rente dus puntje bij paaltje kun je nog niet meer kopen omdat je niet meer kunt lenen.

Vandaar kosseh haar opmerking over het eigen geld.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:37

Nou, hier net een woning bezichtigd. Niet super groot, wel netjes afgewerkt.

Op wat verven na kun je er zo in voor mijn gevoel.

Nu bedenken wat we er voor open hebben

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:01

Appartement van vandaag was voldoende groot qua ruimte.
De eigenaren moeten zich alleen niet wagen aan het schilderen / behangen van de nieuwe woning :')

Alles moet opnieuw.
en daar is de prijs niet naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:12

Wij hebben net ook een bezichtiging gehad. Toen we binnenstapten voelde het al niet goed. En er moet ook nog meer aan gebeuren dan we dachten, dus dit keer gaan we geen bod uitbrengen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 18:51