Ik ga vanaf nu niet meer een hele maand dingen opsparen want dan denk ik achteraf weer dat er niet zo veel was terwijl dat best meevalt!
Sowieso is er hier altijd iets te doen...
Zo heb ik een stukje van het pad van de paarden aan moeten passen omdat ze de bocht afsneden en er juist net daar geen versteviging ligt. Dat gesulteerde nu in zo'n diep gat dat ik bang was dat ze onder de Mudcontrol zouden glijden met een been. Dus eerst uit nood balken er op en de volgende dag prut scheppen (dit is de enige hoek die nog zo modderig wordt) en vervolgens het gat en de overgang van rasters naar platen vullen met puin dat ik een tijd terug van de buurman kreeg. Super handig! Ik ben nog niet helemaal klaar naar het is nu in ieder geval veilig.

Een buurvrouw had een slechte pompoenen oogst. Aangezien onze oogst bijna 70kg was hebben we dus wat geruild. Zij een flinke pompoen en ik jam en chilisaus.

Dat inspireert mij ook weer om in de keuken aan de slag te gaan. Dus ik ben heel blij met mijn nieuwe boek!

Met de afgelopen droge dagen heb ik ook nog wat zaden in de tuin verzameld. Bijvoorbeeld van de kardoen. Die zijn zo mooi! En dan kunnen nu de mezen en vinken wat over is mooi opeten.

Over eten gesproken.. een tafelgast heeft onze picknicktafel niet zo netjes achter gelaten.
Ik heb deze mooie droge restanten maar in een zakje gestopt. De biologiejuf in mij kan het niet laten die later te determineren.

In huis hebben we afgelopen weekend de houtkachel aangesloten en gisteren voor het eerst opgestookt. Dankzij de enorme isolatie van ons huis kreeg dit kleine kacheltje de enorme ruimte toch al relatief snel behagelijk. Erg fijn nu de dagen grauw zijn en de zon dus niet zo veel kan doen om het huis op te warmen. Nu nog op zoek naar een goed adres voor hout(briketten) want onze voorraad is maar klein.

In huis zijn we ook bezig met het geven van privacy aan wc gebruikers. De frames staan, het kozijn zit er in en de oude paneeldeur past. Nu de scharnieren goed schoonmaken en dan kan de deur deze week afgehangen worden. Dat is dan de eerste binnendeur in huis.

Alles gaat dus gestaag verder. En vanavond zingende kinderen aan de deur. Sint Maarten.