Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
rina schreef:Fitzroy schreef:Hoe doen mensen dat die ook eerst hun huis verkopen maar dan daarna niet direct het juiste huis kunnen vinden? Gaan jullie huren of neem je met een ander huis genoegen dan je in gedachten had?
Ik hou terwijl ons huis te koop staat, de woningmarkt in de gaten en zag ik eerst allemaal leuke huizen te koop staan, nu valt dat heel erg tegen. Niet dat het huis al verkocht is, maar ik vroeg me dat gewoon even af.
Tja wij staan met de rug tegen de muur vanwege die fijne EU. Omdat wij terug gaan verhuizen van Dld. naar NL. moeten wij eerst verkopen voordat we wat terugkopen kunnen (NL bank zegt kapitaal is in Dld. En Dld. bank zegt wij financieren niet in NL.) Om die reden hebben we wel een vrij lange overdrachtstijd (6 maand) maar het is idd hopen dat er dan wat te koop staat wat aan onze wensen voldoet. En ja dat laatste wat je schrijft is hier ook al opgevallen. Er staat op het moment echt niets te koop wat aan onze wensen voldoet. Als dat zo blijft is het nog meer concessies doen, en kiezen uit onze shortlist van tis het allemaal net niet. En ik vrees dat het daar op uit gaat draaien. Huren heb ik bekeken en is niet echt een optie, als in ook daar is niets te vinden wat plek genoeg heeft voor onze oa beestenbende.
Maar goed wij hadden vandaag weer een staaltje van hoe brutaal zijn de mensen tegenwoordigStond er vanmiddag ineens een auto op het erf, waren mensen die een paar weken geleden een bezichtiging hadden gedaan. Wilden met wederhelft zelf wel even onderhandelen over de prijs. Nou hebben we al een bod net onder onze vraagprijs, die zijn met de bankgarantie bezig. En er is nog iemand met een bankgarantie bezig (kijken wie het snelste is
) De absolute voorwaarde uberhaupt is een bankgarantie, zonder wordt er hier niks verkocht. En zonder de makelaar ook niet (we hebben niet voor niks een contract met die man). Die wilden wel even de makelaar buiten spel zetten, want wilden zonder makelaar kopen en dan ook nog dik onder de vraagprijs gaan zitten. Blijkbaar stond het huis naar hun mening al lang genoeg te koop op Funda, en dachten ze even hun slag te slaan want zolang te koop op funda heet geen kopers ervoor. Toen wederhelft ze vertelde dat er al een bod lag die net onder de vraagprijs lag en vroeg waar ze dan nog over onderhandelen wilden waren ze heel snel ook weer weg.
Echt dan ga je met een makelaar een pand bekijken, die steekt er tijd enz in, voorziet ze van alle info, volgens mij hebben ze de makelaar daarna niks meer laten horen, hij houdt mij heel goed op de hoogte van hoe en wat, en dan doen ze zulke dingen. Tja ik ga maandag even mijn makelaar waarschuwen. Zulke klanten is ook hij niet blij mee.
Ir1ne schreef:Wat zoek jij dan Flo?
ClaudiaHS schreef:Citaat:De Duitse makelaar waarmee hij samenwerkt is sneller. Die slingert ze in een uur erdoor. Ik heb al mensen gezien die op een bepaald moment niet meer wisten waar ze nu precies in het huis liepen
Hahah![]()
Wij zoeken in Overijssel.
Manderveen, Tubbergen, Albergen, Fleringen, Geesteren, Vriezenveen.
flooooo schreef:Oh een boerderij lijkt mij ook zo tof, maar ja in Meppel bijna niet te vinden, zeker niet voor ons budget. Concessies doen vind ik op zich wel prima maar ligt eraan waarin. Het moet wel een vooruitgang zijn op wat we nu hebben.![]()
Wat hebben jullie uiteindelijk gekocht?
ClaudiaHS schreef:Wij hebben maandag onze eerste kijkers gehad.
Ze hebben er iets meer dan een uur over gedaan om alles te bekijken.
Vandaag appte de makelaar dat ze gaan informeren bij de bank of ze een overbruggingshypotheek kunnen krijgen.
Ze zijn enthousiast dus
Edit: overigens hebben we zelf afgelopen dagen 3 huizen bekeken maar wat een tegenvallers.
1 was ruim zat, mooie grote kavel waar evt mijn minipaardje nog met een vriendje op zou kunnen lopen.
Maar huis was echt gedateerd en 2 slaapkamers boven enorm klein. Paste amper een bed in.
Degene die we daarna bekeken was trouwens wel erg mooi maar 1 slpk te kort (wisten we uiteraard) en vrij weinig mogelijkheden om er 1 bij te creëeren.
Huis 3 ruim zat, mogelijkheden genoeg om een extra slpk te realiseren, maar waar we bij de foto's echt een WAUW gevoel hadden, hadden we tijdens de bezichtiging totaal niet
x_spekkie_x schreef:Stukje uit de krant:
Kijk naar de Livingstonelaan in Kanaleneiland, zegt Rosenberg. Tijdens de crisis nam hij de huizen in die straat niet eens aan, zo slecht verkochten ze. Laatst had hij een klant die er een half jaar geleden een appartement kocht voor 180 duizend euro. Onlangs bood hij dat weer aan voor 210 duizend. Hij kreeg er 260 duizend voor. Of de arbeidershuisjes in Oudwijk: in de crisis deden die ‘tweedertig’, nu ‘vierzestig’.
Link.
Niet te doen als starter in deze regio...
daantjuhhh schreef:x_spekkie_x schreef:Stukje uit de krant:
Kijk naar de Livingstonelaan in Kanaleneiland, zegt Rosenberg. Tijdens de crisis nam hij de huizen in die straat niet eens aan, zo slecht verkochten ze. Laatst had hij een klant die er een half jaar geleden een appartement kocht voor 180 duizend euro. Onlangs bood hij dat weer aan voor 210 duizend. Hij kreeg er 260 duizend voor. Of de arbeidershuisjes in Oudwijk: in de crisis deden die ‘tweedertig’, nu ‘vierzestig’.
Link.
Niet te doen als starter in deze regio...
Dit was bij mijn oude huis net zo.
Ik kocht ongeveer 3 jaar terug een appartement. Die mensen verkochten het met 40.000 verlies. Appartementen stonden daar al 2 of 3 jaar te koop. 2,5 jaar later verkocht ik het in een paar dagen met 20% winst. Dat is echt bizar.
manzano schreef:daantjuhhh schreef:
Dit was bij mijn oude huis net zo.
Ik kocht ongeveer 3 jaar terug een appartement. Die mensen verkochten het met 40.000 verlies. Appartementen stonden daar al 2 of 3 jaar te koop. 2,5 jaar later verkocht ik het in een paar dagen met 20% winst. Dat is echt bizar.
Even los van het feit dat de markt absurd is (dat is absoluut het geval), is deze informatie ook wel gekleurd.
In die tussentijd is het appartement namelijk helemaal gerenoveerd en dus niet meer hetzelfde. Dan is het qua waarde dus ook niet juist om die die zo zwart wit te vergelijken.
Plukje schreef:Plukje schreef:Wij hebben vandaag ons finale bod gedaan! Nu een paar dagen nagels bijten.
Ons bod is vandaag geaccepteerd . Nu zijn we compleet flabbergasted, want dit hadden we niet meer verwacht. Nu in de actiemodus om alles te gaan regelen en dat is een heleboel, want er komt een monstrueuze verbouwing aan!
daantjuhhh schreef:Ik weet niet waar jij de Info vandaan haalt dat mijn appartement gerenoveerd zou zijn.