Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amyyy schreef:Lepelplant deed het inderdaad goed, alleen inmiddels dood na maanden geen water, lol. Calathea is inderdaad een rotplant om te onderhouden, gaat hem denk ik niet worden. Monstrera spreekt me zeker aan, is die moeilijk? Plant mag trouwens ook best fors worden, graag zelfsAilill schreef:Mag ik hier wat vragen aan de kenners: Wat zouden jullie adviseren qua planten voor een relatief donkere kamer (vrijwel geen direct zonlicht) en ook niet het meest warm? Ik zoek 1/2/3 planten die niet te veel onderhoud vragen, prijs is van minder belang.
Lepelplant, dieffenbachia (wel giftig), Calathea (ontzettende dramaqueen, mij lukt het niet), varens (ook moeilijker), fittonia, monstera, syngonium, maranta
Amyyy schreef:Nou, ik kwam er na een paar jaar achter dat ie toch best wat wate rnodig heeft, kreeg een keer per week een glas water en toen opeens 3 bloemen.Lepelplant dood, hoe dan?!![]()
Monstera is absoluut niet moeilijk. Heb die van mij (monstera deliciosa) helaas voor jou net geruild tegen een andere plant, anders hadden we kunnen ruilen.
Monstera deliciosa worden breder, groeit trager en krijgen grotere bladeren met meer gaten, wel moeilijker te verkrijgen en duurder.
Monstera borsigiana groeit sneller en meer in de hoogte. Je moet ze steun geven en begeleiden, anders gaan ze kruipen
Quir schreef:Heeft er hier iemand verstand van orchideeën?
Ik lees er 400 duizend verschillende dingen over... Hoe kan je ze het beste verzorgen en weer terug in bloei krijgen?
[ [url=m/cXJ5YD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Triest geval, net in een nieuwe pot plus grond gezet. Maar bijna alle wortels waren rot.
LadyMadonna schreef:Gister twee van deze planten gekregen van mijn vriendin, ivm verhuizing.
Wat zijn het en hoe verzorg ik ze?
[ [url=m/Nt9H6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]