Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:42

Ik haal nog weleens yoghurt in emmertjes, die emmertjes zijn 0,5-1l inhoud en dus 1-2 ruime kommen vol.
Zodra het emmertje leeg is was ik hem af en als ik soep maak en over heb vul ik een emmertje ermee en zet het in de vriezer.
Maar vaak zat dat ik eindig zonder emmertjes want mensen die hier komen eten nemen nog weleens een emmertje soep mee voor de volgende dag en vergeten ze weer terug te geven.
Overigens ook de reden dat ik mijn bakjes altijd kwijt ben en daarom geen bakjes meer uitleen of koop.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:44

ClaudiaHS schreef:
Bevroren soep met zakje en al even onder de kraan houden.
Dan gaat het zakje er veel makkelijker vanaf.
Of met zakje en al in een pannetje warm water :)

Onder de kraan heb ik inderdaad geprobeerd, dit hielp niet. Wij verwarmen het standaard op in de magnetron daardoor besloten we om voor diepvriesbakjes te gaan, deze kunnen dan gelijk in de magnetron.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:52

Of gewoon 's morgens uit de diepvries halen als je het 's avonds op wil warmen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:16

Neonlight schreef:

Hier ben ik zo slecht in! Bedenk dan eind van de middag dat we wel iets met gehakt kunnen eten, en daarna pas dat we dat nog in de vriezer hebben liggen.

Bellex

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:28

MizzMontana schreef:
Voor de mensen die soep invriezen, in wat voor een bakjes/pakjes/zakjes bewaren jullie dit?

Plastic bakjes van de action, en als ik er doorheen ben oude Chinees bakjes :') zou graag glas gebruiken zodat de bakjes ook in de magnetron kunnen maar vind dat zo duur! Ik heb 3 maten, 1 pers portie, 2 pers portie en voor 3/4 porties. Ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:00

Wij hebben gewone meal containers, geschikt voor invriezen en de magnetron. Heb geen duidelijke foto's maar duidelijk genoeg denk ik zo haha. Super fijn en handig voor mealprep, mijn vriend neemt ze vaak mee naar 't werk.

Afbeelding

Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:12

Dat zijn mooie bakjes! Maar die kan je denk ik maar 1x gebruiken? Daar ben ik dan weer te milieubewust voor (of te lui om mijn vuilniszak te verwisselen omdat die vol is). Maar ik vind ze wel heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:18

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:20

Zien er handig uit die bakjes! En dat meal prep heb ik nog nooit van gehoord. Wat houdt dat in, kook je dan vooruit om te bezuinigen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:21

MizzMontana schreef:
Neonlight schreef:

Hier ben ik zo slecht in! Bedenk dan eind van de middag dat we wel iets met gehakt kunnen eten, en daarna pas dat we dat nog in de vriezer hebben liggen.

Hier ben ik ook slecht in.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:57

MizzMontana schreef:
Zien er handig uit die bakjes! En dat meal prep heb ik nog nooit van gehoord. Wat houdt dat in, kook je dan vooruit om te bezuinigen?

Je kan groter inkopen doordat je alles in één keer kookt. Bovendien is het erg praktisch als je doordeweeks weinig tijd hebt om te koken, maar toch gezond wil eten :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:04

Ik heb ooit een 25 delig set gehaald bij de dirk allemaal verschillende maten daar vries ik alles mee in en ook de bakjes van de spaaractie van de ah

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:05

Als je gehakt ect vrij plat in een zakje invriest kan je het nog ontdooien wanneer je er in de middag aan denkt. Ik leg de verpakking in een bak koud water en dan is het wachten. In de zomer was het dan met een half uurtje zeker ontdooit. Nu in de winter met een niet goed geisoleerd huis duurt het wel flink langer. Nog geen tijd van bijgehouden eigenlijk :P. Maar binnen 1,5 uur is het dan volgens mij wel ontdooit.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:19

Meal preppen is ook iets wat je veel ziet met mensen die flink trainen en daar hun calorieën op afstemmen. De fitboys en fitgirls onder ons (hype)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:33

Hier weer boodschappen gedaan voor een week. Was 35 euro kwijt en had alles. Weer tevreden. Nu ook het postcode loterij pasje binnen gekregen dus mooi weer 12, 50 te besteden. Ook bij de emte een bon voor 10 euro aan boodschappen. Iemand had mij aangemeld omdat we nieuw in de buurt wonen en we kregen allerlei kortings bonnen en leuke acties. Waaronder dus ook een bonnetje kun je naar de emte en daar een tas laten vullen. ( geen idee wat erin komt maar altijd leuk) dus wij komen deze maand wel goed door

Edit: wij merkten dat we steeds dingetjes vergaten en altijd weer voor kleine dingetjes naar de winkel vlogen.. nu heb ik dus een basis lijst gemaakt van alle spullen die we nodig hebben en gebruiken. Deze lijst pak ik dus erbij als we naar de winkel moeten, en dan kijk ik dus alle voorraad na en vergeten we (bijna) niks meer. Uiteraard met aanbiedingen nemen we soms meer mee maar dat scheelt dan de week of keer erop weer. Erg handig en merk dat de boodschappen uitzoeken en kopen veel makkelijker gaat.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:02

MizzMontana schreef:
Voor de mensen die soep invriezen, in wat voor een bakjes/pakjes/zakjes bewaren jullie dit?

Hersluitbare zakjes van de Lidl en deze vlak invriezen. Daarna gaan ze in een plastic bak waar zee rechtop kunnen instaan.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:21

Ik vries overtollig eten altijd per maaltijd in in bakjes van de Action. Inmiddels staat de vriezer behoorlijk vol dus heb ik deze week maar €45 besteed aan boodschappen! (Oke zeer waarschijnlijk komt daar zaterdag nog wat bij als er dan mensen blijven eten). Haalt m’n gemiddelde weer omlaag

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:34

Heb net de robijn, redband, finley, pizzadeeg en agnus bitterballen gehaald.

Die bitterballen zijn het geld echt niet waard zonde.

Wat is robijn trouwens duur had dat nog nooit gekocht :wow: maar goed dat het 100% cashback is

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:55

Voor het eerst de Dirk binnen gelopen in Naaldwijk. Gelijk maar ff 2kg spaghetti gehaald. De kilo verpakking hebben ze er bij de jumbo uit gegooid. 1 kg voor 64 cent bij de Dirk / Hoogvliet of nu 110 cent bij de jumbo....

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:33

Wow 2kg spaghetti :wow: gebruik je dat veel dat je zoveel inslaat? Ik krijg zo'n pakje al niet leeg

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:25

F_inley schreef:
Heb net de robijn, redband, finley, pizzadeeg en agnus bitterballen gehaald.

Die bitterballen zijn het geld echt niet waard zonde.

Wat is robijn trouwens duur had dat nog nooit gekocht :wow: maar goed dat het 100% cashback is

Ik haal altijd de robijn met 1+1 gratis

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:45

Ik heb net ook de Robijn opgehaald. Halfuurtje geleden ingediend en nu al goedkeuring gekregen, erg snel dus. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:47

welmoed__ schreef:
Ik heb net ook de Robijn opgehaald. Halfuurtje geleden ingediend en nu al goedkeuring gekregen, erg snel dus. :)

Scoupy is snel.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:09

Ik heb geen robijn in de app staan? Kan dat kloppen?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:12

Gisteren heb ik de Robijn en Redband gehaald. Binnen een uur was het goedgekeurd en vanmorgen al het geld op de rekening. Lekker snel.