[VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 21:14

Lau07 schreef:
Ik heb alle 42 pagina's gelezen en wauw, wat een werk hebben jullie verzet zeg. Het is echt prachtig.
Mijn vriend is Amerikaans en we zijn nu ook aan het steggelen of we ergens in Amerika een lap grond voor een huis & genoeg ruimte voor paarden moeten kopen. Als ik dit topic zo zie gaat het wel echt enorm kriebelen :D

Jaa doen! Is gezellig :D

Bedankt allemaal, hoop dat we vanavond of morgen weer verder kunnen :))

Morganlefay schreef:
Wauw, zo te zien verslijten jullie redelijk wat waterpassen ;)

Haha, mijn man doet dit als werk dus we hebben redelijk wat gereedschap ja :')

Mer1980

Re: [VOLG]Volg onze verhuizing van California naar Washington!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:10

Jeetje je hebt toch zo'n handige kerel :D en zelf ben je ook niet bepaald onhandig jullie bouwen gewoon alles zelf daar wauw.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:07

wat een werk allemaal maar wat wordt het allemaal prachtig! heerlijk om zulke topics te volgen. Wat fijn als je man zoveel bouwt en doet, geweldig.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:56

Hoe is het bij jullie mbt Corona?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 05:11

Afbeelding
Loop er tegenwoordig vaak zo bij...

Zal morgen weer even een update plaatsen met foto’s van afgelopen weekend!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:12

Heftig hoor, Washington is ook een van de meest getroffen Staten, begreep ik. Sterkte!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:37

Pff, heel veel sterkte inderdaad.. waardevol werk :*

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:03

Nou, zeker pittig inderdaad! Moedig werk doe je, veel succes en gezondheid gewenst!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:03

Sterkte daar!!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 21:54

Zoals beloofd vandaag een update!

Het is hier afgelopen weekend echt heeerlijk weer geweest dus we zijn lekker met de tuin bezig geweest :)

We hebben alle aardappels geplant in de ene bak die we al klaar hadden. De andere bak hadden we wel al inelkaar gezet maar daar zit nu ook compost in. Zit nu even plastic over om alle onkruid te doden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna bezig geweest met de omheining, er stonden al wat panelen hekwerk omheen maar die had ik gewoon met zipties aan elkaar gemaakt en ziet er natuurlijk niet uit. Hebben nu de palen erin gezet en de panelen bevestigd. De bedoeling is dat er nog 2 zulke L vormige bakken bij komen en dan liggen ze dus in een groot vierkant, in het midden zullen dan ook nog bakken komen. Voor nu hebben we de achterste helft nog even afgesloten met een tijdelijk hekwerk, dat maken we allemaal later wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aan de buitenkant van het hek heb ik nu de frambozen geplant, dan kan ik die mooi aan het hek omhoog binden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achteraan waar het ‘witte’ houten hekje staat komt een poortje, daarachter is de pet cemetery. Vanuit de omheinde tuin kun je er ook in lopen tussen de twee bakken door zeg maar.

Afbeelding

Trekker is toch wel erg handig met het verslepen van rotsblokken! :j :))

Afbeelding

Afbeelding

Verder lag er hier nog een berg puin/gebroken cement, die we nu ook eindelijk verwerkt hebben! De bovenstaande rotsblokken kwamen dus van onze mini rotonde, en daarvoor in de plaats hebben we nu dit:

Afbeelding

Afbeelding

En een leuke vergelijking met 2 jaar geleden:

Afbeelding

Verder de voortuin nog mooi opgeruimd, hondjes hadden er een zooi van gemaakt...

Afbeelding

Afbeelding

En toen werd het donker en zijn we binnen nog even bezig geweest, mijn hooi hok mooi opgeruimd en wat platen OSB aan de muur geschroefd weer, die stonden toch in de weg :Y)

Afbeelding

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:17

Paradijsje hoor!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:24

Zéér productief dagje, complimenten. Ik denk dat het een welkome afleiding is van je werk nu.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:57

Zo, jullie hebben een hoop werk verzet! Fijn dat het nu ook beter weer geworden is, kun je lekker buiten aan de slag.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:00

prachtig die gestapelde stenen en overal die 'zwerfkeien' , heel erg mooi. Zo goedkoop het hout daar, geweldig, zou walhallah zijn voor mij hahaha

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 00:06

liekensancho schreef:
prachtig die gestapelde stenen en overal die 'zwerfkeien' , heel erg mooi. Zo goedkoop het hout daar, geweldig, zou walhallah zijn voor mij hahaha

Meeste hout hier is wel gerecycled hoor! :D manlief werkt in de bouw en heeft vaak materiaal wat overblijft. De palen van de nieuwe groentetuin bijvoorbeeld waren van een hek dat ze ergens neergehaald hadden om iets nieuws neer te zetten, en ipv naar de stort te brengen, brengt hij dat spul dan thuis :D
De panelen hadden we van mn schoonmoeder haar buurvrouw gekregen omdat ze over waren en niet terug konden omdat ze wat krom waren, en de picket fence ( houten tuinhek) van onze eigen buurvrouw.
De gestapelde stenen zijn blokken gebroken cement van iemands patio terras wat ook naar de stort zou!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 00:10

balance schreef:
Zéér productief dagje, complimenten. Ik denk dat het een welkome afleiding is van je werk nu.

Dat is het zeker!! Dankjewel :)

Nadir schreef:
Zo, jullie hebben een hoop werk verzet! Fijn dat het nu ook beter weer geworden is, kun je lekker buiten aan de slag.

Alleen wel een dilemma waar we eerst mee bezig gaan, zoveel extra klusjes ineens als we buiten ook bezig kunnen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 07:30

Oh man, zo herkenbaar :') Laatst een to do lijstje gemaakt met de grote(re) klussen buitenshuis, 2 A4 helemaal vol...

Ziet er goed uit allemaal, vind de rotonde ook erg leuk inderdaad. Heb je die rond een bestaande boom gedaan of een nieuwe gezet? Vind het wat lastig te zien met de voor en na foto.

Leuk te lezen dat je zo veel kunt recyclen!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:35

Jeetje wat hebben jullie een berg werk verzet! En inderdaad.. je handen jeuken nu om buiten weer te beginnen, maar binnen is ook nog genoeg te doen :=

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 15:03

Prairy, die bomen stonden er al. We hebben er zelfs 3 verwijderd! En de rhodie’s die eerst naast ons huis stonden hebben we nu ook in de rotonde gezet. Dus hij lijkt iets voller :)

Utopia, inderdaad! Moeilijke keuzes :) maar met deze corona toestanden wilde ik graag dat de groentetuin iig op orde is, aangezien de meeste dingen nu ook de grond in moeten! Heb binnen ook nog een berg tomaten plantjes staan die straks naar buiten moeten :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 14:20

Gisteren vrij, en man mag nu niet meer werken ivm Covid dus die was ook vrij. De reden is vervelend, maar we hebben nu wel meer tijd om te klussen :D
Omdat Lana binnenkort natuurlijk haar veulentje verwacht, wilde ik graag een veulenproof weilandje erbij. Dus het stukje naast de bak zijn we nu aan het omheinen. Het wordt net zoals de rest, met 3 houten leggers en een stroomdraadje erbij langs, maar hier gaan we ook nog gaas bevestigen zodat veulen er niet onder door kan rollen oid. En dan kunnen de honden er ook niet bij komen, wel zo veilig voor het kleine grut denk ik! De palen aan de bakzijde en bij de parkeerplaats (van de trailer etc) staan er nu in, er mist er nog 1 omdat daar een gigantisch rotsblok in de grond bleek te zitten. Dat gaan we hopelijk vandaag oplossen, en dan kunnen het gaas en de leggers eraan :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:22

Mooi hoor!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:08

Is nu wel de tijd om met je moestuin bezig te gaan inderdaad! :D En 'fijn' dat jullie nu wat meer tijd hebben om te klussen... de reden is inderdaad alles behalve leuk, maar ook wij komen nu aan veel meer dingen toe. Werken nog wel thuis, maar je winst op de reistijd! :oo Mooi weitje krijgen jullie er weer bij :+: Jullie grond lijkt oneindig haha

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 17:15

Haha was het maar oneindig!

Dit is maar een klein stukje hoor! Denk 20x40 ofzo? Misschien iets groter maar niet veel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:18

Nou! Lekker toch! :D Dat is mijn 'bak' net haha :P Oneindig land klinkt wel heel fijn ja :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:45

xXutopiaXx schreef:
Nou! Lekker toch! :D Dat is mijn 'bak' net haha :P Oneindig land klinkt wel heel fijn ja :D

Nee joh :') Denk even aan de hoeveelheid onderhoud die je nu al hebt, en dan even als je oneindig veel land hebt :')