Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:36

Er moet dan vast een hele hoop gemoderniseerd worden Vonneke :D
Ons huis is uit begin 1900, maar in '91 is er brand geweest op de eerste verdieping (eigenaar had strijkijzer aangelaten en boodschappen gaan doen oeps!! ).
Dus complete dak is toen vernieuwd en alle behang e.d
Alles is dus uit 1991 (muv de badkamer beneden denk ik want die ziet er vrij modern uit)
Voordeel is wel dat er overal maar 1 laag behang op zit en dit er ook zeer makkelijk af gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:57

ClaudiaHS schreef:
Er moet dan vast een hele hoop gemoderniseerd worden [naam] :D
Ons huis is uit begin 1900, maar in '91 is er brand geweest op de eerste verdieping (eigenaar had strijkijzer aangelaten en boodschappen gaan doen oeps!! ).
Dus complete dak is toen vernieuwd en alle behang e.d
Alles is dus uit 1991 (muv de badkamer beneden denk ik want die ziet er vrij modern uit)
Voordeel is wel dat er overal maar 1 laag behang op zit en dit er ook zeer makkelijk af gaat.

Dat klopt, enkel zijn de leidingen en de ruwbouw wel oke. Maar inderdaad, elektra, vloeren, badkamer, keuken toilet, kozijnen etc etc haha

1900 is inderdaad een ander verhaal.

ClaudiaHS

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:30

Onze woning is verder in prima staat.
Maar ze hebben natuurlijk na de brand alles wel moeten herstellen.
Enkel een paar rotte plekjes aan de randen van het dak.
Lag een dakpan niet helemaal recht dus er is water tussen gedruppeld..
Elektra is dan wel 3 keer niks hier.
Draden zitten gewoon los in de muren dus dit vervangen we ruimte voor ruimte.
En alle elektra zit hier ook nog eens boven de grond aan houten palen dus bij een onweersbuitje klapt hier de hoofdschakelaar er al door haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:38

We laten de elektra in een keer doen. De meeste kosten zitten in de wansddozen. My God waarom zijn die dingen zo duur?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:44

Ja die krengen zijn duur he! Bij ons hoeft het allemaal niet maar vriendlief is it'er en die wil alles automatiseren haha dus die wil andere wanddozen met dingen er in die die aan kan sturen via een systeem. Gelukkig is ons nieuwe huis nog maar 7 jaar oud dus hoeft er verder weinig aan gedaan te worden. Wel moet alles buiten geschilderd van de zomer.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:50

vonneke schreef:
Walrus, alles moet gebeuren. Sinds de jaren 60 wat onderhoud gepleegd maar niets vernieuwd.

Oh wauw beste klus dan := Maar kun je het wel heel mooi naar je eigen hand zetten allemaal!

Nu kom ik even blond doen hoor, maar wanddozen bedoelen jullie dan gewoon de plekken waar stekkers in het stopcontact komen? (altijd huurhuizen dus ik doe nooit onderhoud wat zorgt dat ik er ook niks van weet hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:52

MarjanB schreef:
Ja die krengen zijn duur he! Bij ons hoeft het allemaal niet maar vriendlief is it'er en die wil alles automatiseren haha dus die wil andere wanddozen met dingen er in die die aan kan sturen via een systeem. Gelukkig is ons nieuwe huis nog maar 7 jaar oud dus hoeft er verder weinig aan gedaan te worden. Wel moet alles buiten geschilderd van de zomer.

Hier dus hetzelfde. Er moet internet bij zitten oid. Ik heb echt geen flauw idee. Hij bedenkt het allemaal maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:53

knabbelgirl schreef:
[naam] schreef:
Walrus, alles moet gebeuren. Sinds de jaren 60 wat onderhoud gepleegd maar niets vernieuwd.

Oh wauw beste klus dan := Maar kun je het wel heel mooi naar je eigen hand zetten allemaal!

Nu kom ik even blond doen hoor, maar wanddozen bedoelen jullie dan gewoon de plekken waar stekkers in het stopcontact komen? (altijd huurhuizen dus ik doe nooit onderhoud wat zorgt dat ik er ook niks van weet hihi)

Klopt! Stopcontacten!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:56

Ahh kijk dan snap ik hem! Die krengen zijn inderdaad heel duur! Heb hier een extra laten aanleggen omdat mijn badkamer niks had, kosten voor 1 meter het draad trekken vanaf de lamp en de doos waren meer dan de 2 arbeidsuren :=

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:59

Leuke link Karijn, ik ga daar vanavond eens voor zitten!

Kunnen jullie de wanddozen niet ergens via MP op de kop tikken? In mijn vorige huis (nieuwbouw) had mijn ex-schoonvader heel veel ''oude'' wanddozen meegenomen van de bouw omdat ze anders weggegooid werden, daar hebben wij toen echt mazzel mee gehad. We hebben toen ook zelf veel stopcontacten om gezet, dat scheelde ook een hoop geld zeg!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:01

Hahahahaha Vonneke, zullen we een praatgroep oprichten? Help mijn vent is IT'er en wil het hele huis automatiseren :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:03

De aanschaf van de wandcontactdozen vond ik nog wel meevallen om heel eerlijk te zijn, de voorbereidingen om alles dit keer laag te krijgen waren veel helser :+ Al dat slijpwerk in betonnen muren :oo

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:10

Zo te horen mag ik blij zijn dt mijn vader kon 'shoppen' op zijn werk. Hier alle stopcontacten verlaagd en er is op andere plekken ook wat verlegd. Heb er niets aan hoeven betalen. Alleen het gehuurde materiaal om door het beton te slijpen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:19

Ik vind de wanddozen op zich ook wel meevallen.
Wij halen meestal ook alles in 1 keer bij de Wildkamp.
Draden, buizen, stopcontacten enzo.
Mijn man heeft 'vroeger' als bijbaantje in de elektra gezeten dus die kan alles zelf.
Dat automatiseren doen wij niet aan maar hij trekt dus wel op elke kamer de kabels voor tv en internet door. Dat hoeft van mij eigelijk niet maarja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:40

Walrus schreef:
Leuke link Karijn, ik ga daar vanavond eens voor zitten!

Kunnen jullie de wanddozen niet ergens via MP op de kop tikken? In mijn vorige huis (nieuwbouw) had mijn ex-schoonvader heel veel ''oude'' wanddozen meegenomen van de bouw omdat ze anders weggegooid werden, daar hebben wij toen echt mazzel mee gehad. We hebben toen ook zelf veel stopcontacten om gezet, dat scheelde ook een hoop geld zeg!

Ik wil overal dezelfde en nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:41

MarjanB schreef:
Hahahahaha [naam], zullen we een praatgroep oprichten? Help mijn vent is IT'er en wil het hele huis automatiseren :')

Ik knik altijd maar braaf haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:42

BloemBloem schreef:
De aanschaf van de wandcontactdozen vond ik nog wel meevallen om heel eerlijk te zijn, de voorbereidingen om alles dit keer laag te krijgen waren veel helser :+ Al dat slijpwerk in betonnen muren :oo

Zijn er verschillende bij die over de 40 per stuk kosten. Dat gaat toch best hard.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:47

vonneke schreef:
BloemBloem schreef:

Zijn er verschillende bij die over de 40 per stuk kosten. Dat gaat toch best hard.

Dat klopt Vonneke, maar verbouwen en vernieuwen kost nu eenmaal geld, bedenk maar zo dat je er heel lang plezier van zult gaan hebben ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:24

Haha vonneke ik moest heel hard lachen en vriendlief zegt dat ie bokt gaat hacken nu :') :')

Dit worden onze kleuren:

muren, stof voor de bank en het kleed. Het stukje kleed dat we hebben is net een heel donker stuk in het groot is ie wat grijzer.

Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:40

Mooie combi!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:46

Betreft de wandcontactdozen, zou je altijd voor een zo'n goedkoop mogelijk exemplaar voor nu kunnen kijken en als je dan weer gespaard hebt die vervangen door 'mooie'!?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:04

vonneke schreef:
MarjanB schreef:
Hahahahaha Vonneke, zullen we een praatgroep oprichten? Help mijn vent is IT'er en wil het hele huis automatiseren :')

Ik knik altijd maar braaf haha

Mijn vriend is van origine elektricien, die is net zo hoor haha.
Vind goedkoper schakelmateriaal ook gewoon lelijk, dus qua dat knik ik ook alleen maar braaf.

@ Marjan: had het al gezegd, maar ik vind het een hele mooie en goeie combi!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:12

Kentaro schreef:
Betreft de wandcontactdozen, zou je altijd voor een zo'n goedkoop mogelijk exemplaar voor nu kunnen kijken en als je dan weer gespaard hebt die vervangen door 'mooie'!?

Dat ga je volgens mij dan nooooooit meer vervangen.
Mij is weer opgevallen dat als je bezig bent met keuzes maken voor het huis, je enorm lang wikt en weegt en twijfelt en aarzelt etc. Maar als je er eenmaal woont, dat je je dan afvraagt waaróm je zo lang twijfelde. :D
Hier hebben we álles gesloopt, behalve de buitenmuren en het dak, dus echt alles miest vernieuwd worden, door de snelheid en het budget snel keuzes gemaakt. Ik wilde het liefst dat de draagbalken van de verdiepingsvloer in het zicht bleven, maar uiteindelijk toch een strak plafond. Dat ging veel sneller en was veel minder gedoe met afwerken. En heb ik daar nu hartzeer van? Welnee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:19

BloemBloem schreef:
[naam] schreef:

Dat klopt [naam], maar verbouwen en vernieuwen kost nu eenmaal geld, bedenk maar zo dat je er heel lang plezier van zult gaan hebben ;)

Het is ook absoluut geen probleem. Maar ik had werkelijk geen idee dat die dingen zo duur zijn!

Als je had gezegd dat ze 5 euro per stuk gekost hadden dan had ik het geloofd haha.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:20

Zichtbare balken is leuk, maar ook een rot klus om schoon te houden....