Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:16

papagroom

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:13

NUON is goedkoop met stroom,maar met gas duurder.....a;s je toch wilt overstappen is energie direct een aanrader.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 23:59

papagroom schreef:
NUON is goedkoop met stroom,maar met gas duurder.....a;s je toch wilt overstappen is energie direct een aanrader.

Ik verbruik gelukkig vrij weinig gas (537m3) dus daar maak ik mij niet heel erg zorgen om. Nuon staat bekend om de goede service, mijn ouders zitten daar ook al jaren bij :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 00:45

Ik vertelde vanavond jouw verhaal aan mijn schoonouders. Het nichtje van mijn schoonmoeder heeft iets soortgelijks gehad. De bekabeling was daar niet goed ze betaalde voor de benedenboxen. Kan iets soortgelijks bij jou aan de hand zijn?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 01:33

Hoe zijn ze daar achter gekomen? Iig komt er morgen dus een elektricien, dus hoop dat er iets gevonden word... Moet daarvoor nog even met kat naar dierenarts, maar verder hele dag tuis dus ik laat het dan meteen weten als er iets gevonden is.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:16

lifaya schreef:
Ah thanks, dan bel ik gewoon morgen even naar Nuon en hoop ik dat het nog niet verwerkt is. Ik cancel het dan wel gewoon.

Succes daarmee. Voor mij nooit meer NUON. Het telefoonnummer wat ze daarvoor hebben is veelal niet bereikbaar en als je dit per post wilt doen, ontkennen ze simpelweg dat dat is binnengekomen. Dus even een tip wat dat betreft: als je er telefonisch niet doorheen komt, je brief aangetekend versturen. Dit heb ik ook gedaan en daardoor ben ik er nog zonder kosten vanaf gekomen, maar anders ontkennen ze gewoon alles.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 15:41

Elektricien is er, hij snapt er ook geen hol van. Hoofdschakelaar stond uit en meter bleef miniem doorlopen. Hij belt nu voor tweede keer met Liander

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:43

Fijn dat je nu nog een partij hebt die bevestigd dat er iets niet klopt. Hopelijk kan hij ook vinden waardoor het niet klopt.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:46

Als de meter doorloopt terwijl de hoofdschakelaar uit staat dan is er dus ergens een lek.
Ben erg benieuwd of ie er achter komt hoe het zit!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:57

Nu wordt het interessant ;) Benieuwd wat er concreet uit gaat komen :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:02

lifaya schreef:
Elektricien is er, hij snapt er ook geen hol van. Hoofdschakelaar stond uit en meter bleef miniem doorlopen. Hij belt nu voor tweede keer met Liander

Dat is interessant en dan klopt er dus duidelijk iets niet.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:07

Tinkerloos schreef:
Als de meter doorloopt terwijl de hoofdschakelaar uit staat dan is er dus ergens een lek.
Ben erg benieuwd of ie er achter komt hoe het zit!

elektriciteit is niet zoals water, als er een lek is van deze groteorde dan springt de zekering of verliesstroomschakelaar.
Hangt ervan af welke hoofdschakelaar ze bedoelen, of die aan de meter, of die in de zekeringskast.
Is het die aan de meter, dan is de meter defect. Is het die in de zekeringskast dan is het of de meter of er wordt afgetapt.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:17

Dat denk ik dus.
Dat er word afgetapt. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 16:28

Meter stopte uiteindelijk wel met draaien. Elektricien denkt ook dat ijken door een externe partij het beste zal zijn. Dan krijg ik ook een nieuwe meter. Ben nu Nuon aan het proberen te bereiken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:29

Maar moet je daar juist niet nog Oxxio voor hebben?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 16:33

Ik ging Nuon cancelen haha, zodra ik het rapport van de elektricien via de mail heb zal ik het doorsturen naar de oxxio, dat het onmogelijk is dat ik aan dit verbruik kom. Met de apparaten die ik in huis heb zou ik alles 24/7 tegelijk aan moeten hebben staan en dan nog zou ik het niet bereiken .

Maar ik ga dus wel ijken, elektricien rade mij aan om even de tv op te meten en te vergelijken met wat de meter aangeeft en mijn verbruiksmeter om te zien of er enig verschil is. Dan heb ik in elk geval iets tastbaars. Hij denkt dat de meter te snel draait.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:10

wel super dat de elektricien dus bevestigd dat er ergens iets niet goed gaat, beter dan dat hij zegt, alles werkt gewoon en er zijn geen rariteiten, succes er mee mevrouw. Dus al om al klinkt het positief dat er iets niet goed is en dus niet aan jou ligt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:25

Fijn dat er dus eindelijk geijkt gaat worden!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:28

Fijn Renee, nu snel achter die ijking aan, dat je maar van de ellende af bent. :j

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:31

Goh, fijn dat er nu eindelijk schot in de zaak lijkt te komen. Ben benieuwd!

Overigens ben ik juist bij Nuon weggegaan wegens de slechte service.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 12:12

Er is trouwens wel iets gisteren omhoog gekomen, namelijk dat de beginstand gewoon klopt die de woningbouw heeft doorgegeven. Liander is 28-02-2014 langsgeweest om schijnbaar onverwacht te controleren en het was 15 kWh hoger dan de beginstand. En dit betekent dat de beginstand bij oxxio dus echt 400 kWh hoger ligt na 1 week. Alleen was dit geloof ik een geschatte stand, dus dan is het niet zeker dat die 400 kWh ook daadwerkelijk verbruikt is in die week.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:37

lifaya schreef:
oke nog een paar cijfers. Ik heb mijn huurcontract getekend op 20/2/2015, dus toen heb ik de sleutel gekregen. De meterstand was toen 73650 naar zeggen van de woningbouw. 6/3/2015, dus 2 weken later, heb ik aan de oxxio deze meterstand door gegeven als beginstand : 74069. Dan zou ik in die 2 weken tijd 416 kWh moeten hebben gebruikt terwijl ik toen nog bijna niks erin had staan. Hooguit de koelkast in de tweede week en ik heb wat water gekookt en radio geluisterd tijdens het klussen :+

Dit kan toch gewoon niet?

Dus op een rijtje:

20/2/2014 Beginstand woningbouw (dus het moment waarop jij de energie die is gebruikt gaat betalen): 73650
28/2/2014 Liander controleert: 73665
6/3/2014 Begin contract Oxxio, meterstand is 74069 (is dit zo: je hebt het nu over een geschatte stand, heb je dit niet zelf doorgegeven dan? Volgens mij kan een beginstand trouwens nooit geschat worden, want dan is er geen ijkpunt voor de afrekening.)

In de eindafrekening van Oxxio zit dus alleen het bedrag vanaf de stand 74069. Dit zou betekenen dat je die 400 kWh nog zou moeten afrekenen aan de 'oude' energieleverancier.....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 12:42

op de jaarafrekening staat er een 1 bij als het een doorgegeven stand is, bij de eindstand staat dit, maar bij de beginstand niet, vandaar dat ik denk dat het een geschatte stand is. Maar het lijkt mij geheel onmogelijk om die 400 kWh in een week te verbruiken zonder ook maar enige apparaat er in te hebben gehad :+ Koelkast kwam pas een paar dagen ná de beginstand geloof ik, daarvoor had ik helemaal niks hier in staan, ja een radio en een waterkoker :') Die alleen aanstonden als ik aan het klussen was (verven) wat niet ontzettend veel uren was.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:54

Tuurlijk is het onmogelijk, mij gaat het er meer over wat je moet bewijzen en aan wie.
Die 400 kWh is nog niet door Oxxio in rekening gebracht in je hoge eindafrekening.

Kun je bij Oxxio trouwens geen kopietje opvragen van je aanmelddocument? Zodat je zeker weet wat jij toen hebt ingevuld als beginstand?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 13:04

turtlelito schreef:
Tuurlijk is het onmogelijk, mij gaat het er meer over wat je moet bewijzen en aan wie.
Die 400 kWh is nog niet door Oxxio in rekening gebracht in je hoge eindafrekening.

Kun je bij Oxxio trouwens geen kopietje opvragen van je aanmelddocument? Zodat je zeker weet wat jij toen hebt ingevuld als beginstand?

Ik heb het geloof ik allemaal telefonisch gedaan! Maar ik zal het wel even ter sprake brengen.

Al met al nog steeds erg tevreden over Oxxio, zeker betreft de service, ik was weer lekker impulsief dat ik over wou stappen :') Maar het was ook een beetje een bizarre situatie, dat die Nuon meneer zo opeens voor mijn deur stond en ervan wist dat ik een hoge rekening had :+ (geloof ik van mijn buren). Dus ik had even een zwak moment.

Ik wacht even het rapport af van de elektricien en dan zal ik dat direct doorsturen naar Oxxio als het gebeurd voor mijn werk, moet weer van 17:00 tot 02:30 werken, ben benieuwd hoeveel kWh de meter nu weer stijgt :+