Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:06

Mooi huis! Lekker grote ramen :)

Wij hebben donderdag de voorschotje :D ook al druk bezig met inpakken, maar ben het overzicht ff kwijt, haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:26

malih schreef:
[ [url=m/kSpuEq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben een wasruimte op zolder maar vinden hem vrij klein en hebben zitten denken om hem te vergrote door de muur te verplaatsen. Hierdoor word de ruimte 75 cm groter. Hij loopt dan deels boven de trap maar ik vraag mij af of je dan geen probleem krijgt met trap lopen. Iemand ooit eens iets soortgelijks mee gemaakt.

De vraag is of de bouwer het wel wil. Wat je ook kan overwegen is de ruimte omhoog te gooien en daar gelijk te trekken, dus een soort opstap en dat je daar je wm op zet. Heb je m gelijk op werkhoogte. Maar beide opties zullen ongetwijfeld geld gaan kosten. Op de eerste treden heb je nog voldoende ruimte. Dus bij gelijktrekken met hoofd stoten moet je imo best lang zijn, maar elke treed gaat zon dertig cm omhoog ofzo? Dus bij de laatste trede heb je al een probleem bij lange mensen. Plus ik vermoed dat t trapgat dan ook wat benauwend overkomt. Probeer anders eens voor een trap die je nu voor handen hebt het eea te meten?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:51

Leuk huis Joyce! Ik denk dat wij ongeveer gelijk lopen.
Heb je foto's van jullie huis Mirjamsel?

Dit was gisteren ons huis :D Ze gaan zo hard dat we elke week eigenlijk wel een rekening krijgen voor een termijn betaling

Afbeelding

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:03

Dat gaat hard!! Leuk om zo te volgen ook van anderen :D

Hier 2 fotootjes :)
Afbeelding

Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:08

Vandaag naar de vloer gaan kijken en gedoucht voor de eerste keer. Mijn hemel wat een fijne douche :-) helemaal in de wolken. Morgen begint de stukadoor!

Onze vloer nu in de woning. Hij is vies maar dat moet nog gepoetst worden!
Afbeelding

Ohhh en het huis van de buren staat te koop :oo

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:23

Oooooh wat een mooie vloer!!! <3

staat het nu al te koop of is het nooit gekocht geweest?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:31

Haha die schuurtjes in de blubber :P Maar mooi huis! Hebben jullie helemaal geen voortuin?

Mooie vloer lucifertje!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:55

@malih
Ik weet niet of dit kan, maar je zou de vloer van het bijkomende stukje toch wat hoger kunnen maken, zodat je eronder meer ruimte krijgt op de trap en toch een stukje wasruimte erbij krijgt.
Ik ben geen bouwer dus of het kan weet ik niet en of het handig is mbt de stahoogte ;)

Mooi huis joyce!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:01

Miriam91 schreef:
Haha die schuurtjes in de blubber :P Maar mooi huis! Hebben jullie helemaal geen voortuin?

Mooie vloer lucifertje!

Nee, we hebben helaas geen voortuin.. We krijgen nog van die paaltjes met een ketting.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:06

Ik vind het wel lekker, geen voortuin! Scheelt weer bijhouden :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:07

JoycexLynn12 schreef:
Leuk! Ik kom me melden!
Mijn vriend en ik hebben ons eerste nieuwbouwhuis in Assendelft gekocht.
Ik ben 21 en daarmee de jongste koper van het project haha.
Ze zijn bezig met metselen en in fase 1 staat het dak al en zijn de dakpannen onderweg.
Onze keuken hebben we al besteld!
Ze verwachten 3e kwartaal voor de oplevering maar omdat de winter zo meezit zou dit ook al voor de bouwvak kunnen zijn!

[ [url=m/aybYWz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eANtyU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gknM88.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vK6yBw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heej :)

Zit je in hetzelfde plan als collendoorn?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:19

Dat van het bijhouden is waar ;) en als ik denk aan de voortuin van mijn ouders... Alles wat je daarin zet wordt vernield of gejat. Een voortuin is alleen voor de privacy wel wat fijner.
Eerst baalde ik ervan dat we geen afvalbakken in de tuin kregen, maar toen besefte ik me dat ik alleen maar de straat over hoef te steken, waar een Lidl is die voor de deur alle soorten afvalbakken heeft staan :) scheelt ook weer in de tuin ;)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:54

Goede optie om een opstapje te maken voor in t wasruimte nog niet aan gedacht. Ik denk dat we dit zelf moeten laten doen gezien het huis over 8 weken al word opgeleverd gaat Heijmans dat niet meer doen denk ik.

We gaan wel even kijken zodra we weer in het huis kunnen. We moeten niet ons hoofd stoten natuurlijk.

Wat leuk om te zien hoe ver jullie huizen zijn!

Lucifertje gaan jullie het hele huis stucen? En jullie doen eerst vloer en dan stucen. Wij hadden het idee om het andersom te gaan doen. Dat zijn de voordelen van deze volgorde?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:45

Mooie huizen komen er voorbij, ik kan ook echt niet wachten tot we erin kunnen.

Hey Esther! Nee ons plan heet de palissade, van collendoorn heb ik nooit gehoord.
Dit zijn maar 24 woningen.
Onze aannemer is Vd Gragt, die is momenteel ook aan het bouwen in Heerhugowaard, jij woont in die richting toch?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:00

Joyce jij ook hier! Leuk haha en hoe toevallig allebei in hetzelfde plan, kan mij niet snel genoeg gaan.

Gaaf die vloer!!

En wat gaan de huizen snel super leuk om te zien.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:21

malih schreef:
Goede optie om een opstapje te maken voor in t wasruimte nog niet aan gedacht. Ik denk dat we dit zelf moeten laten doen gezien het huis over 8 weken al word opgeleverd gaat Heijmans dat niet meer doen denk ik.

We gaan wel even kijken zodra we weer in het huis kunnen. We moeten niet ons hoofd stoten natuurlijk.

Wat leuk om te zien hoe ver jullie huizen zijn!

Lucifertje gaan jullie het hele huis stucen? En jullie doen eerst vloer en dan stucen. Wij hadden het idee om het andersom te gaan doen. Dat zijn de voordelen van deze volgorde?

We stucen idd het hele huis. Wij hebben voor deze volgorde gekozen vanwege de tegel plinten. Deze hechten niet goed aan stucwerk en het is zonde als deze binnen afzienbare tijd van de muur gevallen komen. Boven stucen we wel eerst maar daar komt een laminaatvloer te liggen.

Mirjam: nee het is verkocht, hadden zelfs al kennis gemaakt met de buren maar nu is het toch wel te koop. Op funda staat het 7 weken!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:01

collendoorn schreef:
Joyce jij ook hier! Leuk haha en hoe toevallig allebei in hetzelfde plan, kan mij niet snel genoeg gaan.

Gaaf die vloer!!

En wat gaan de huizen snel super leuk om te zien.

Oooooh collendoorn was je boktnaam, hahaha die had ik nog niet zo begrepen.
Wat leuk! En het gaat zeker snel, jullie dakpannen komen al bijna!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:10

Haha jaa die botnaam lijkt totaal nergens op m'n eigen naam haha. Jaa super fijn alleen dan al het binnenwerk nog.

Ik hoor van iedereen eerst je muren en dan de vloer ivm afplakken enz...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:50

collendoorn schreef:
Haha jaa die botnaam lijkt totaal nergens op m'n eigen naam haha. Jaa super fijn alleen dan al het binnenwerk nog.

Ik hoor van iedereen eerst je muren en dan de vloer ivm afplakken enz...

Het is maar net wat je zelf wil. Wij hebben deze keuze gemaakt omdat wij het zonde vinden als onze plinten loskomen. Het is ook afhankelijker voor vloer je hebt. De stukadoor plakt alles netjes af beneden.
Vandaag gaan ze beginnen met stucen iig!!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:11

Wij doen eerst stucen, dan schilderen en dan de vloer. Gok ik :) we laten een gietvloer storten.

Van der gragt bouwt ook onze woning :) net de palen geslagen, hopelijk schieten ze een beetje op! Hoop er eind vh jaar wel in te zitten eigenlijk..
We hebben nu dubbele lasten en in juni komt ons tweede kindje, dan krijgt zij meteen een kamertje in het nieuwe huis..

Haha toch hetzelfde plan dus!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:24

Wij hebben ook alles laten stucen en ik zou erg aanraden eerst de muren te doen en dan de vloer. Stucers zijn echt varkens (en daar kunnen ze weinig aan doen, het is gewoon een klieder werkje). Als ik zie hoe alles er uit zag na het stuccen ben ik blij dat ze dat eerst gedaan hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:11

Je hebt ook te maken met dat het spetters zijn. En spetters vliegen overal naar toe! :') Je moet je vloer echt tot op de millimeter af plakken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:15

Afgeplakt, ze hebben echt alles heel netjes afgeplakt. Spachtelputz geeft minder een zooi dan spac spuiten he!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:38

Zoo zeg dat!! Echt alles afgeplakt haha

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:25

Ik hoor van veel mensen dat je nieuwbouw juist niet moet stucen ivm scheuren die kunnen komen met de jaren.
Ik heb zelf met mijn ouders ook nieuwbouw gewoond en die hebben het destijds ook laten stucen, nu na 13 jaar een paar lichte scheuren.
Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn voor het stucen en om welke oppervlakte dat gaat?
Wij zitten nog erg in twijfel...