[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:17

Klinkt allemaal goed en goed doordacht, succes!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:02

jeej volgende maand weer verhuizen :):):)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:42

Miekelien wil je de rente maar zo kort vast zetten? Volgens mij is t veel voordeliger om nu voor 10 jaar te kiezen..
Spannend jeanna, ik zat ook enorm in de stress toe wij gingen besluiten of we t wel of niet gingen doen. Je koopt niet elke dag een huis!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:04

Dank jullie! Het beviel me vanavond , maar ik zie ook heel wat op ons afkomen... de architect gaat kijken wat er mogelijk is en hoeveel dat ongeveer gaat kosten. Ik zal morgen als ik op de pc zit een lijstje posten wat er allemaal moet gaan gebeuren. Zaterdag will ik ook een aantal offertes gaan verzamelen. Morgen weer een dag. Ik ben bekaf. :z

Miekelien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:37

Voorlopig wel WillemYntje, zolang de rentes nog dalen is dat de meest slimme keus. Als de stijging komt kunnen we dan alsnog voor een langere tijd vastzetten. Kort vastzetten schijnt sowieso op de langere termijn voordeliger te zijn omdat je makkelijk kunt inspelen op veranderingen.
Het verschil in maandlasten wat we dan in t begin hebben kunnen we extra sparen en gebruiken voor t huis (nieuwe keuken of extra aflossen van de hypotheek).

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:19

Ik word gek van het wachten, we hebben nog niks van de kijker gehoord. Hoop zo dat ze nog een keer wil komen of een bod gaat uitbrengen. Heb m'n oog laten vallen op een huis dat we graag willen bekijken. Is eigenlijk helemaal niet wat we zoeken, we willen eigenlijk iets waar we zo in kunnen en zo min mogelijk aan hoeven te doen. Dit huis heeft in ieder geval een nieuwe keuken nodig, maar er is ruimte voor een kookeiland. De ruimte, de vraagprijs en de tuin van 80 m2 op het zuiden vind ik geweldig. Binnenkort maar eens een afspraak maken :)

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:12

Het huis staat op Funda....heb al een potje zitten janken....weet dat het weg moet maar toch..zo dubbel.. ;(
Het "leven" lijkt ook uit het huis te zijn zo triest vind ik het eruit zien, maar ja dat is mijn gevoel en totaal niet realistisch...
Misschien toch beter dat iemand anders er blij mee word zoals mijn tante dat was.
http://www.funda.nl/koop/nieuw-vennep/h ... -kabel-97/

Heb de foto's nog een keer gekeken.
Mis gewoon een paar voor mij bekende dingen, de shetlanders naast het huis en de paarden op het land achter het huis.
Eigenlijk stomme dingen zoals de was die binnen no time droog was :)
En de luiken die nu dicht zijn die waren eigenlijk altijd open en de schuifdeur achter stond altijd open.
Achterdeur stond ook altijd open...
Gek eigenlijk, bedenk me net dat het misschien toch snel verkocht moet worden, zodat er weer geleefd gaat worden...vaag van mezelf...

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:25

Dat is dan wel behoorlijk heftig Malkesta... Nu is het voor je gevoel misschien wel een eenzaam huis en is bewoning toch een stuk prettiger. In ieder geval nu niet fijn. Sterkte...
Wie weet komen er binnenkort wel een paar hele leuke mensen die zeer enthousiast over de woning zijn.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:37

@Mirjam79 dat zeg je goed het is nu een eenzaam huis..
Er zijn al 20 mensen die zich hebben gemeld bij de makelaar voor deze advertentie, hoop dat daar net die ene tussen zit..

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:41

Dat zou wel héél erg mooi zijn. Hoop houden! Het gaat (als het goed is) tegen inschrijving verkocht worden toch?

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:45

Ja klopt deze constructie had de makelaar voorgesteld, lijkt mij ook een nette oplossing.
Als het verkocht is dan wil ik nog een keer door het huis gewoon voor me gevoel.
Denk ik nu....misschien veranderd dat gevoel nog..geen idee.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:01

Ben wel heel benieuwd hoe zoiets verloop en wat de uiteindelijke verkoopprijs is ten opzichte van een "normale" vraagprijs. Ons huis staat inmiddels bijna 2 jaar te koop, 2 x kijkers gehad, maar nog nooit iets meer als dat. Ik zou het zó graag willen (net als zoveel in dit topic). Misschien zou het voor ons ook een optie zijn om via inschrijving te verkopen. Ben benieuwd hoe alles verloopt. Hou je ons op de hoogte?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:40

Hoe gaat dat financieel gezien dan, verkopen op basis van inschrijving?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:40

Ons bod is geaccepteerd! Ik heb zowieso een top dag.. Want ik ben ook geslaagd voor twee examens *\o/* nu aan de prosecco :D

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:07

Gefeliciteerd Jeannaa!

Hoe lang heeft bij jullie de hypotheekaanvraag geduurd? Op de dag dat we het voorlopigheid contract tekenen gaat ook de getekende offerte met alle papieren de deur uit, maar ik moet nog een termijn aangeven voor in het contract. Nu staat die termijn op begin september terwijl we pas over ruim 2 weken kunnen tekenen (zowel verkopenals vriendlief zijn op vakantie), dat gaan we sowieso niet redden..

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:09

jeannaa schreef:
Ons bod is geaccepteerd! Ik heb zowieso een top dag.. Want ik ben ook geslaagd voor twee examens *\o/* nu aan de prosecco :D

*\o/* *\o/* *\o/*
Super zeg.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:40

Bij ons duurde het drie weken vanaf aanvraag van de offerte. Hadden we al wel veel voorwerk gedaan.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:13

Dat valt mee gelukkig! Wij hebben straks ook veel voorwerk al gedaan, op de taxatie en de overeenkomst na hebben we alle papieren al klaar liggen. En aangezien het tekenen van de overeenkomst nog 2 weken duurt moet de taxatie voor die tijd ook wel lukken!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:55

jeannaa schreef:

Wat goed joh! Gefeliciteerd!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:43

Mirjam79 schreef:
Ben wel heel benieuwd hoe zoiets verloop en wat de uiteindelijke verkoopprijs is ten opzichte van een "normale" vraagprijs. Ons huis staat inmiddels bijna 2 jaar te koop, 2 x kijkers gehad, maar nog nooit iets meer als dat. Ik zou het zó graag willen (net als zoveel in dit topic). Misschien zou het voor ons ook een optie zijn om via inschrijving te verkopen. Ben benieuwd hoe alles verloopt. Hou je ons op de hoogte?

Ik weet dat er verschillende makelaars een rondje door het huis hebben gemaakt, om een rieele vraagprijs te krijgen.
Verder weet ik eigenlijk niet hoe ze het gaan doen, ben benieuwd hoe druk het morgen en zaterdag word ivm de kijkdagen.
Er hadden zich voordat het bord in de tuin stond, mensen gemeld bij mijn oom omdat we belangstelling hadden.
Er zijn nu meerdere gegadigde voor het huis, komt omdat het een mooie locatie is en centraal, en incl land.
Dat tref je daar niet zo vaak begreep ik.
Als het bij ons in Friesland had gestaan, dan denl ik niet dat er zoveel belangstelling voor was.
Ik hou jullie op de hoogte.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:54

Dank jullie!!!

Nu druk in de weer om het een en ander te regelen en natuurlijk moet er ook gewerkt worden :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:07

gefeliciteerd jeannaaa!! super zeg. waar gaan jullie wonen?

Malkesta, veel succes.. ik had dezelfde vragen als Mirjam (zelfde situatie).. misschien is dit ook wel interessant voor mij. t is nu inderdaad een 'eenzaam' huis... ik kom er niet graag meer, nu het leeg staat is het zo sneu.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:09

Ik heb je een PB gestuurd, ben een beetje voorzichtig met wat ik openbaar zet :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:34

Ik was even afwezig, ons huis staat nu 4 maanden te koop. Helaas nog geen 1 kijker :( wij willen zo graag naar een boerderijtje verhuizen.

Gefeliciteerd jeanna

@georgette hopen dat de kijker snel van zich laat horen! Ik ben ook huisjes aan het kijken, moet ik eigenlijk niet doen XD

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:58

Niet iemand toevallig geïnteresseerd in een leuk appartementje in Zeist? :D