Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:43

zowel uit blok als pot krijg ik ze echt niet weg!
Diepvries en vers vind ik dan wel weer lekker. Maar inderdaad, er hoort appelmoes bij (en eigenlijk ook aardappel puree).
Maar door de oven risotto vind ik het ook lekker :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:43

Je kunt de hapjes ook in de oven doen hoor! Iets minder krokant, maar kan zeker! Deden wij vroeger ook toen we nog geen frituurpan hadden.
Die van Mora weet ik zeker dat er een bepaalde doos is waarvan alles in de oven kan!

Erwten eet ik ook niet zo............viel me eigenlijk op dat ik veel hetzelfde eet, dus ik ben nu druk aan het zoeken naar variatie!

ChantalSmook, Heb je lekker recept voor pilav? At ik vroeger vaak maar weet het recept niet meer.

Heb net tussen de middag erwtensoep op uit de vriezer, stoofpeertjes staan te koken, aardappels in de pan voor de salade. Ik was 11 euro kwijt op de markt voor puur groente. 4 euro voor Eerstelingen aardappels (iets duurder maar dan ook veel lekkerder)
en 16 euro bij Deen (varkenshaas in champroomsaus maken morgen!)

Voorlopig kan ik weer vooruit!

En nu gaat het kneiterhard sneeuwen hier............. -O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:45

Haha met appelmoes kan je zelfs een drol lekker maken! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:52

zo eens in het jaar heb ik zin in poterwten met appelmoes, na die ene keer per jaar ben ik er ook echt weer even klaar mee

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:54

Ieuw!!!!
Maar goed, ik eet nooit appelmoes.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:55

Lekker bij VdV eten. Kip met friet en appelmoes en dan een kers op de appelmoes _O-

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:55

Jaa me appelmoes is het helemaal lekker! Haha maar als ik dat koop eet ik meer appelmoes dan doperwten haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:03

en dan de doperwten en de appelmoes goed door elkaar heen frutsen :D
mmm, geloof dat ik zo terug naar de winkel moet voor mijn jaarlijkse eetzonde (ik ben eigenlijk een ontzettende kooksnob , maar soms)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:04

dames even een vraag tussendoor wat eigenlijk losstaat vh bezuinigen..
Ik heb eergister aardappels geschild en dan in de ijskast in water gezet en deze heb ik gisteren voor het avondeten gekookt. Dat wat ik over had heb ik laten afkoelen en terug in de ijskast gezet en daar wilde ik graag vandaag opgebakken aardappels van maken. Is niet erg lang voor aardappels? Aangezien ze dus eergister al geschild in de ijskast stonden?

Erwten vind ik overigens wel lekker, al moet ik daar wel zin in hebben. Zou het niet te veel willen eten..Ik maak ze altijd lekker zoet met suiker, lekker ongezond maar wel lekker hihi..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:05

ik zeg ja, hier zou dat gewoon gebakken worden

edit : hele foute typo :=

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:08

Ik denk dat wij wel 1x per week doperwtjes/wortels eten :D , onze kleine vent vind het heerlijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:08

kan gewoon gebakken worden :j

Ik ga straks naar de markt en naar de Lidl. Ben benieuwd waar ik mee thuis kom vandaag.
Wil in ieder geval een paar mooie grote paprika's :9

En bij de Lidl de W5Toilet tabs. Die dingen vind ik echt ideaal!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:09

Jongens, ik heb spontaan geen trek meer :D

Ik eet vanavond rijst met kip kerriesaus trouwens....... basmatirijst met kerriesaus dus met kip, rode paprika, ui, ananas en banaan erdoor. Jammie!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:10

wij hebben vanavond gevulde paprika's :9

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:17

hier vanavond erwtensoep, gister gemaakt, twee keer porties voor 2 in de vriezer en 1 in de pan .
za: pita's met pittig vlees, tomaat, sla , komkommer en zelfgemaakte knof en paprika saus.
zo: rode kool met stoofvlees
ma: nasi met heel veel groente
di: zelfgemaakte pizza met artisjokharten
wo: iets met spinazie
do: iets met pompoen?
vrij: boerenkool

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:48

Sonja_vR, dat menu ziet er lekker uit :D
Zelf nog nooit artisjokharten gehad, is dat ergens mee te vergelijken?

Hier voor de komende dagen:
VR: opgebakken aardappeltjes met een gefruit uitje en gesneden knoflookteentje, geglaceerde worteltjes(nog nooit gemaakt dus ben eens benieuwd) en uit de diepvries hebben we kebab adana als vlees. Nog nooit gehad, zag het in de vriezer liggen bij de Kaufmarkt toen we laatst in DL zijn gaan winkelen.
ZA: ovenschotel met bloemkool/gehakt, had nog een mix in de kast staan (ben de voorraadkasten leeg aan't maken, heb zoveel staan en komt alleen maar bij. Zonde, want we moeten daardoor vaak gewoon dingen weggooien omdat ze te lang blijven staan, dus eerst nu eens gaan opmaken :D
ZO: mexicaanse enchiladas met gehakt en dan heb ik nog wat verse groenten liggen/mais uit blik wat lekker erdoorheen gaat
MA: gemarineerde aardappelblokjes (met wat olie/rozemarijn/peper&zout/knoflook) uit de oven.
mix van broccoli/bloemkool uit de diepvries en ik heb nog wat 'mini-vlees' van de kerst vd gourmet in de diepvries liggen, dat maak ik daar dan bij denk ik.
DI: bolognese pizza of een ovenschotel van gehakt/aardappelpuree/rode kool (idee komt geloof ik uit dit topic, kan dat? leek me in ieder geval erg lekker! en makkelijk!:D)
WO: de pizza of de ovenschotel, ligt eraan wat ik dus DI gemaakt heb haha

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:59

Misschien niet helemaal een bezuiniging op boodschappen, maar af en toe uit eten mag best! Binnenkort komt de restaurant week er weer aan. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:04

HelmerG, ik weet niet waar het mee te vergelijken is eigenlijk :+
tis een vrij zachte smaak vind ik zelf, dus ik gebruik er wel zachte/milde kaas bij

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:06

Daphna schreef:
Misschien niet helemaal een bezuiniging op boodschappen, maar af en toe uit eten mag best! Binnenkort komt de restaurant week er weer aan. :D

Moet af en toe kunnen..
Wij zouden eigenlijk afgelopen weekend naar de mexicaan zijn gegaan, maar ik voelde me niet helemaal top dus uiteindelijk niet gegaan.
Daar ben je gemiddeld €15 kwijt aan een hoofdgerecht en zit je echt kanonnen'vol' hihi.. Als je het dan bij een hoofdgerecht houdt en drinken valt het wel mee voor een keer.
Ik pak meestal wel een lekker toetje na, dat moet dan ook kunnen vind ik :D.

Hier houd ik regelmatig http://www.parkstaddeal.nl/ in de gaten. Daar komen soms zo'n goede acties langs, en heel veel uit-eten!
Ik weet niet of zoiets ook voor de rest vh land is, dit is dan voor omgeving zuid-limburg. Maar echt heel leuk!
Zo laatst 2 vouchers besteld voor Subway, 51% korting op een complete lunch met een 30 cm Sub naar keuze uit het gehele menu + 1 cookie en 0,5L fris naar keuze! Dat laat zich doen, wij gaan graag wel eens in het weekend op een zaterdag ofzo naar subway, maar dan ben je al heel snel €20 kwijt voor 2 man en dan heeft manlief een broodje van 30cm, ik eentje van 15cm en beide frisdrank.
Nu waren we €4,90 kwijt p.p en hadden we beide een 30cm broodje met fris en nog een lekkere chocolate-chip coockie erbij :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:07

Sonja_vR schreef:
HelmerG, ik weet niet waar het mee te vergelijken is eigenlijk :+
tis een vrij zachte smaak vind ik zelf, dus ik gebruik er wel zachte/milde kaas bij

Zal het eens onthouden, eens kijken dat ik het binnenkort eens meeneem en er iets mee ga maken, ben wel nieuwsgierig geworden!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:29

Brrrrr gekookte worteltjes. Een van de dingen die ik echt niet graag eet (samen met aubergine). Op doperwtjes ben ik ook niet zo dol, ik eet ze het liefst zo weinig mogelijk (in mijn jeugd wat teveel gehad, denk ik).

Ik ben vanaf maandag al 8 euro kwijt aan boodschappen en dan heb ik niet eens echt heel fatsoenlijk avondgegeten :(.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:38

Gekookte wortels dat eet mijn vriend graag, ik vind ze zo vies, dus doe dan vaak een blik doperwten met wortels kopen, hij de wortels ik de doperwten :+

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:40

Nou ja, met 8 euro was je in elk geval heel goedkoop uit :D

ik heb altijd zo'n zak diepvrieserwtjes liggen, en doe ze door gerechten als risotto en gevulde paprika's op dagen dat ik geen vlees eet.

Gewoon als groente vind ik ze eigenlijk alleen vers lekker, maar dat heb je maar in een hele korte periode in het jaar.

gekookte worteltjes (uit zo'n pot, brrr) krijg ik ook niet zoveel trek van. Maar je kunt wel hele lekkere dingen doen met wortel, stoven in witte wijn bijvoorbeeld :9

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:40

als jullie gevulde paprika maken, wat doen jullie er dan allemaal in?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:45

Roomboter voor op de barbecue, maar anders gewoon pastasaus met groente en rijst. Risotto met rozijnen in een gevulde paprika is ook erg lekker!

8 euro vind ik niet zo heel goedkoop (althans, ik wil goedkoper) maar het lukt niet. Ik las een paar pagina's terug iemand die een tientje per week uitgaf, ik snap echt niet hoe die dat doet maar dat wil ik ook!