Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:08

Mijn nieuwe kachel is er *\o/*
(Sorry voor de links, foto's zijn te groot)
Van dit:
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... chel-1.jpg

Naar
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 162039.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 161950.jpg

Maar de schouw zelf is zo lelijk :+
Nu denk ik eraan (als het wel mogelijk is) om de grijze stenen tussen het marmer een soort van wit te verven? En dan de grijze stenen bovenaan te betegelen. Dankzij paint ziet dat er zo ongeveer uit :+ De linkerkant vind ik het mooiste.
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... nthuis.jpg

En omdat ik nog niet verhuisd ben, heb ik een soort van kerstboom hier op mijn slaapkamer :D
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 205929.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 205942.jpg

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 23:47

Wat is die 'kerstboom' gaaf zeg!!!
Vind je nieuwe kachel ook super!! Persoonlijk vind ik de aandacht te veel naar je schouw gaan als je hem zo licht maakt :o Zou iets met mozaïek iets zijn?! Of dat je er van mdf een nieuwe schouw omheen maakt?!

georgette, ik denk dat het ook alleen maar goed is als je je huis niet te veel versiert als het nu te koop staat!?

Steenbok12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:17

Farjen, jou haard is echt heel gaaf :j !! Zoiets zou hier bij mij echt perfect staan!
En leuke boom! Alhoewel ik hem op de eerste foto mooier vind dan op de tweede :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:19

Nou hier staat de boom ook! Moet toch andere kleur ballen want paars past hier niet echt meer. Morgen dus even shoppen! Durf haast niet te gaan slapen bang dt de kat hem omtrekt vannacht. Hij gaat nu liggen slapen dus ga ik ook snel naar bed! :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:18

Haha, nog wakker geworden vannacht Sak?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:46

Gave haard Farjen...ik zou denk ik ook voor een ombouw gaan .
En dan zo dat hij wat om de nieuwe haard komt te staan .

Staat je boom nog SAKKIA ??

Op het moment is het hier -10,5 , ja buiten dan he :brr:

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:00

Is het echt zo koud bij jullie. Ik vind het qua gevoelstemperatuur we meevallen, het is hier nu -8.
Mooi kersthuis, past allemaal goed bij elkaar.
Aparte kerstboom, met ballen is het {:) zonder een apart object.
Ik kan helaas nu niet de foto's zien van de haard, kijk via vanmiddag nog even naar.
Straks wel de buitenverlichting afmaken en de krans aan de deur, maar het kersthuis pas volgende week.
Donderdag heeft zoonlief sfeerlampjes aangesloten in de wildhanger op een lichtpunt aangesloten dus geen geklooi meer met batterijen.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:54

Mooie haard, maar misschien is dit een idee om er achter te maken?
http://www.hornbach.nl/cms/nl/nl/projec ... zak_1.html
Krijg alleen even niet zo snel een losse foto gevonden.Maar het zijn matjes met steen,dus je hoeft ze niet zelf apart te lijmen.
Je heb ze ook in verschillende variante dus dat is wel leuk en handig.

Wat een leuk idee van die ''kerstboom''.

Owjee toch maar de boom gezet hihih.

BRR hier is het volgens mij ook koud,heb buiten geen termometer maar als ik al kijk.
Me vriend heeft er vannacht in moeten werken :(

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:22

Ik vind de witte schouw wel mooi :j iig al een stuk beter dan nu hihi. Mozaik kan idd ook wel leuk zijn, als je rustige kleuren gebruikt.

Leuk die kerstboom :D ik ga vandaag ook maar eens kijken wat we gaan doen met de kerstspullen. Vind het wel leuk m alles uit de kast te gaan trekken, maar ben onze huidige spullen een beetje zat :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:38

Margreet, hier was het maar -2 om 9 uur...
Ik heb net mijn kerstboom neergezet, voor het mooie moeten er nog een beetje aparte ballen. Hij is nu wel heel standaard :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:31

Afbeelding
Ik denk dat ik het zo laat, vind het wel passend en stoer bij de bank en vloer zo.
Komt nog wel een plank en zwenkwieltjes onder.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:34

Ik vind de kou ook nog wel meevallen. Vanacht wel een extra fleecedeken en een thermolegging aangetrokken maar halverwege had ik het bloedheet dus gauw weer uitgegaan. Het zonnetje schijnt nu lekker door mijn raam heen dus zit alleen met en fleecedekentje op de bank zonder mijn gaskachel aan, ik vind het verder nu niet heel koud(heb geen verwarming).

Wat ik me trouwens afvroeg, poos geleden ging het hier over gehorige appartementen, in hoeverre kunnen degene eraan wennen? Ik zit hier nu sinds eind oktober maar vind het af en toe zo irritant. Met muziek/tv aan gaat het wel en kan ik de loopgeluiden e.d. redelijk filteren, maar als ik lekker uit wil slapen en het dus stil is hoor ik boven gewoon muziek/mensen kletsen/geloop. Misschien toch maar gewoon eens goede oordoppen aanschaffen, of toch gewoon even erdoorheen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:17

Chantal, daarom heb ik een appartement op de bovenste verdieping met een kruipruimte tussen mij en mijn onderburen. Een 'normaal' appartement zou ik nooit gekocht hebben. Ik heb hierdoor muv een harde bas en een rennende peuter bij de buren nog nooit overlast gehad.

Wat gaaf MM <3

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:53

Ook hier nog een keer ...erg leuk geworden MM :j .

Vanmiddag was het hier heerlijk ...lekker zonnetje , geen wind en een frisse neus .

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:58

Ohh wat is ie leuk geworden MM! Zeker ook met je hartje er op :j

Hier hebben we nieuwe kerstspullen gehaald vandaag <3 ik wilde een paar kleine nieuwe dingen, blijkt vriendlief bedacht te hebben dat ie de ballen etc zat was. Dus ik heb mogen shoppen :D :D
Het wordt nu een oudroze met witte boom <3 zometeen maar eens aan de slag!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:42

Geweldig zo die tafel met kistjes! Had al zo´n foto op pinterest staan, maar vind deze zo met wit nog leuke :j

@Chantalsmook: ik heb 1 verdieping boven mij (zit zelf op de 4e), maar die is er pas 20 jaar later opgebouwd, dus hoor ik zelden iets van. Ik heb maar aan 1 kant buren, en haar slaapkamer grenst aan mijn woonkamer, dus heb van haar geen geluiden. Hoor soms wel m'n onderbuurkinderen door de woonkamer galopperen en zelfs de game-geluiden van hún onderburen, maar verder kan ik redelijk wennen aan het gehorige :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:28

Hier valt het qua geluiden normaal in mijn apartement best mee .
Denk dat ook veel meespeelt wie er woont, en welke levenstijl die personen hebben .
In ons huis zijn 4 woningen , waarvan in 2 wat oudere single mannen wonen .
We hebben geen kinderen of honden in huis .
Boven mij woont een wat jonger stelletje , als ik overlast heb is het van hun .
Zij komen vaak laat thuis ,het zijn nacht brakers .
Als hun een feestje hebben lig ik ook met oordopjes in bed .
Gelukkig komt dit niet al te vaak voor .
Rekening met elkaar houden is natuurlijk makkelijk in een kleinere woongemeenschap .

@Britt : Ben benieuwd hoe je boom eruit komt te zien .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:07

Wij wonen in een gewoon woonhuis, tussen twee buren in. Als het echt stil is in huis, kun je ze op de trap horen lopen of zelfs wat muziek, hun telefoon of gitaarspelen van het buurmeisje (vorig jaar was het blokfluit, dus dat is al een verbetering :') ) maar verder eigenlijk nergens last van :)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:14

Ik woon ook in een tussen woning, wel een grote maar de huizen zijn hier erg gehorig helaas. Aan de ene kant aardige buren die nooit iets zullen zeggen of doen maar aan de andere kant. Ik denk dat die buurvrouw geboren is om anderen het leven zuur te maken. Bij mij durft ze het niet meer maar bij de andere buren slaat ze vaak op de muren als die in de keuken bezig zijn, en is ze zelf stil, dacht het dus iet. Bah wat een heks.

MM, ik vind helaas je tafel niks. Maar dat geeft niks want als jij er blij mee bent dan ben ik ook blij.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:17

:D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:36

MM@ Op zich ziet de tafel er wel leuk uit,maar zelf zou ik er niet voor kiezen.

Britt@ Dat is altijd leuk als je mag shoppen hhihiih, lijkt me wel leuk zo een boom.

Hier is het soms ook gehoorig door de beneden buurman maar gelukkig niet meer zoals het was.
Nu hoor ik hem soms als mislukte dj := dan gaat die muziek weer hard, en dan weer terug naar zacht. Of dan zet hij een lied op 2 tellen later weer een andere.
Maar paar jaar terug was dit elke dag en tot s nachts door.

En dan heb ik een paar buren daar hoor je totaal niks, en als je eens wat hoort denk je ; huh komt dat bij hun vandaan.
En de andere kant zijn gelukkig verhuisd ,dus dat huis staat nog te koop.
Maar die konden er ook wat van,met verjaardagsfeestjes, en dan hadden die kids weer ruzie.
Hoop drank gebruik harde muziek enzz.
Elk weekend voor de deur hangen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:11

Je went er wel een beetje aan denk ik. Hoewel ik nog steeds niet kan wennen aan het gestamp op de trap.

Is het een koopappartement? Dan kan je overwegen om een verlaagd plafond erin te (laten) maken.
Is het een huurappartement? Je zou aan de woningbouw kunnen vragen of de mensen boven jou zich wel hebben gehouden aan de voorschriften wat betreft vloerbedekking, met name laminaat.
Als je in een flat woont dan moet je namelijk een 10 DB goedgekeurde ondervloer hebben die loopgeluiden reduceert.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:14

Nicolle, die regel wat betreft een goedgekeurde vloer geldt ook in heleboel koopappartementen via de VvE :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:36

Aha wist ik niet, ik heb geen verstand van koopappartementen, ik dacht altijd als je een koophuis hebt dat je maar overgeleverd bent aan de goodwill van je buren qua herrie.
Wat ook wel een beetje zo is, meestal, omdat er weinig tot niets is geregeld in de wet en een rechtszaak is duur, meestal op eigen kosten en levert bijna niets op, behalve veel kosten en kwaaie buren.
Vandaar ook de drukte met burenruzies bij de Rijdende Rechter.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:40

MamaMiesje schreef:
[ Afbeelding ]
Ik denk dat ik het zo laat, vind het wel passend en stoer bij de bank en vloer zo.
Komt nog wel een plank en zwenkwieltjes onder.

Wauw!!!Heb je ook zoiets in de winkel?