Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:36

Zo boodschappen gedaan bij aldi 24,09 en bij jumbo: 8,53
Aldi:
Parmezaanse kaas 3,69 (bij jumbo 3,49 geloof ik)
Yoghurt 1,65
Blok kaas: 4,52
Hamreepjes 1,29
Diverse vlees voor brood 3,65
3x mozzarella 1,50
Creme fraiche 0,49
Groenten 1,29
Penne 0,59
4broden 5,50

Jumbo:
Muesli 1,99
Balsamico 1,99
Voor dochterlief 1,50
Chips 1,57
En nog bij de apotheek geweest want dochter is verkouden ook rond de 8 euro.
Moet alleen nog rode uitjes halen en gepelde tomaten en sla.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:38

Lekker Quellian , heb je een recept van die banaan /noten cake ?
Het is nu echt bakseizoen ... :j koekjes en andere lekkere dingen .
Heb zojuist ook speculaaskruiden gehaald :9 .

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 16:39

oei.....net weer een stapel folders binnen gekregen.
En daar zat een leuk boekje bij van de lidl voor de kerst.
Een hoop lekkere dingen :9 :9
Gelukkig zijn we maar 1 dag thuis met kerst,anders was het hier mis geweest :P O:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:40

Eh... het was losse polsen werk, maar wat ik heb gedaan...
200gr zelfrijzend bakmeel, 200gr suiker, 150gr boter, 3 eieren, half zakje vanillesuiker en 1 dopje rum essence, alles gemixt.
Dan notenmix en bananenchips gehakt en door het mengsel geroerd en nog een banaan gepureerd en erdoorheen. Daarna 15 minuten op 150 graden en 60 minuten op 170 graden.

Ik wilde er ook nog chocolade doorheen doen, maar had geen zin in vieze handen :o

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:41

belastingdienst is een drama. wij geven het nu maandelijks op om niet jaarlijks voor een flinke verassing te staan.

4 jaar terug een flinke aanslag van meerdere duizenden euro's gehad sindsdien doen we het maandelijks.

Hier vanavond pasta, kliekjes in de vriezer gedaan voor aankomend weekend dat eet ik alleen met de dames. Dus maar vast beginnen met de heerlijke rode saus en dan enkel nog de spaghetti in de pan voor als manlief thuis is.

MMIDV

Ja de Lidl heeft erg lekkere dingen in de folder staan :j
Denk dat ik daar wel even langs ga om de vriezer te vullen :)

Time2Tri

Ik ga maar eens eten koken , menu voor vandaag :
Gekookte aardappelen , brocolie en hamlappen ....

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:42

Ik ga het zeer zeker eens proberen Quellian , klinkt namelijk lekker .

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:44

Je kunt ook even zoeken op bananenbrood en hier nootjes doorheen doen. Smakelijk vast Quellian, klinkt :9
Idd bak- en stooftijd

@good horses, wat geef je maandelijks door? Denk dat als je na afloop van het jaar (wel voor 1 april) het min terugvraagt (ligt er trouwens aan waarvoor, kinderopvangtoeslag vlgs mij niet, maar daar ben ik niet zo in thuis :o ) zit je altijd safe. Ook geen maandelijks geneuzel. Werkt ook prima voor ondernemers :+

050206051012

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:52

Wij hebben een nee-nee sticker, dus krijgen geen folders. Vanmorgen hebben ze bij ons in de wijk papiercontainers uitgedeeld, dus er stond er ineens eentje op het pad. Misschien toch maar de sticker eraf pulken :D

Wij eten goulash met rijst, de goulash heb ik gisteravond al gemaakt.
Ben vandaag thuis met de kleine man, die is niet zo lekker (en ligt nu te slapen op de bank).

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:55

omdat het inkomen bij ons per maand wisseld, geeft onze admin mannetje alles maandelijks door.
toeslagen krijgen we niet, verdienen we teveel voor.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:01

@goos_horses (net niet goed gelezen zie ik :o ) dus maandelijks wordt jullie voorlopige aanslag aangepast? Das ook een werk :+ . Maar als het een balans is tussen betalen en budget dan snap ik dat wel :D .
Wel een uitdaging alles bij elkaar, petje af hoor!

Zo, mn werkdag zit er weer op, volgende week laatste paar daagjes en dan op naar mn nieuwe werkgever :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:06

is het meest verstandige. we hebben 4 jaar geleden ruim €8000,- terug moeten betalen.
Dan maar iets meer werk en veilig zitten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:41

Ik heb zaterdaag stoofvlees gemaakt :9 ...zo lekker , en je hebt meteen vlees voor
een paar dagen en een heerlijke jus .

Morgen ga ik Griechischer Nudel-Hackauflauf maken : Pasta met gehakt , cougette en feta schotel :9 .

Jeetje Goos_Horses dat is wat 8000 Euro terug betalen ....

Wat ga je straks beroepsmatig doen lieke2 ?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:53

stoofvlees, staat voor dit weekend zeker op het programma :9 . Moet zondag jureren en nog zelf rijden dus das mss een beetje kort dag, maar zaterdag...

@goos, idd, better safe dan sorry :D

@ditano: ik ga vanuit de accountancy naar een autodealer, daar de controller ondersteunen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:01

leonie87 schreef:
Ik heb het allemaal maar kom er nooit. Veel te duur. Alleen sommige aanbiedingen zijn wel echt goed. Dan loop ik wel eens binnen.

Vind €35 per week per persoon dan ook echt een berg geld. Ik kan het van 1/3de... Doe ik nu het niet meer hoeft ook niet meer, maar met €15 max €20 per week red ik me met gemak!

wij eten maar een paar keer per week vlees, dan heb ik liever goed gehakt en ander vlees dan spul waar je een kwart tot een derde van wegbakt in de pan waardoor ik ruime porties moet maken om op een acceptabele hoeveelheid per maaltijd te komen.
en dan vallen de kosten ook mee

ik ben bij de groenteboer een dorp verderop goedkoper uit dan bij de appie :j ik koop, snij op formaat en vries in wat over is, 1 euro voor een rode kool waar we met twee man 4 keer van kunnen eten (pond per twee personen per maaltijd) ipv 1 kool waar ik amper mee toe kom .

de bakker hier op het dorp vind ik dan weer wel erg duur :j en dat terwijl het een bakker is met een aantal winkels en 1 centrale bakkerij die de verkooppunten bevoorraad...

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:02

Weekmenu weer gemaakt. Weer beetje uit de vriezer eten maar ook aanvullen..Gehakt en kipfilet zijn op.
Inderdaad dat feestdagenboekje van de Lidl wat een heerlijke dingen staan daar in

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:05

Gehakt nog bij de C1000 (tm morgen) en kipfilet ook ergens in de aanbieding :D.
Weekmenu ga ik vanavond eens maken, heb al wel een idee maar ben een aantal keren alweer op tijd weg dus moet makkelijk zijn.
Ga trouwens deze week koken via Maggi, ben benieuwd! Kreeg een bevestigingsmail maar daarin stond niet of ik al thuis moest eten of niet :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:11

Sonja_vR schreef:
wij eten maar een paar keer per week vlees, dan heb ik liever goed gehakt en ander vlees dan spul waar je een kwart tot een derde van wegbakt in de pan waardoor ik ruime porties moet maken om op een acceptabele hoeveelheid per maaltijd te komen.

Dat heb ik net zo ...ik koop liever een lekker stukje vlees wat iets duurder is , en sla dan liever een dag over .
Heb eens nassi vlees (varkensvlees) bij de Jumbo gehaald :r ...bleh ...dat heb ik gebakken , geproeft en weggegooid .
Ten tweede heb ik een poos in een vlees verpakkings bedrijf gewerkt , sindsdien heb ik een fobie
voor voor verpakt vlees. O:)

@lieke2: Meer verantwoording dus ?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:05

Haha oude buurjongen heeft ook eens bij de slager gewerkt, die hoefde daarna eens poosje geen vlees mee, kwam met verhalen over groen uitgeslagen vlees enzo aan.
Pfoe 8000 euro terugbetalen is inderdaad niet niks, ik verdien gewoon iedere maand hetzelfde behalve bonus en vakantietoeslag maar daar gaat dan ook heel veel vanaf (ik vind er sowieso heel veel vanaf gaan). Krijg geen toeslagen, dus wat dat betreft lekker makkelijk.
Heb dit weekend heel veel folders gehad maar niet van de lidl, lidl zit ook ontzettend ver weg maar we proberen er toch eens per maand naartoe te gaan om groot de fijne lidl producten in te slaan. Zal eend op de site kijken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:33

Ditano : ik heb ook eens eventjes bij een vleesverwerkings/verpakkings bedrijf gewerkt... daar word je niet blij van nee :=

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:01

Wat betreft folders: voor degenen met een smartphone of tablets is daar een super handige app voor!
Heet volgens mij gewoon reclamefolder.

Alles gesorteerd per categorie winkel. Alle aanbiedingen op een rij. En geen papierzooi op je deurmat, heel fijn!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:02

Superdeal is ook een leuke app.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:06

Hihi mannen en boodschappen doen is echt hopeloos trouwens. Geldt niet alleen voor die van mij lees ik wel :D

Wij hadden net ook weer zoiets. We hebben deze week nog geen keuken, dus zouden vandaag iets bij de Thai hier om de hoek halen. Alleen 1 gerecht met een bak rijst. Zat voor met z'n 2en en we hadden niet zo'n honger.
Mn vriend had besteld toen ik weg was. Wat stond er op tafel toen ik huis kwam...
Dat ene gerecht met de rijst. En daarnaast nog een bak rijk gevulde nasi, bak kipsate, een bak gefrituurde garnalen en een enorme zak kroepoek.. :roll:
Het is uiteraard bij lange na niet op gekomen.
Zucht, mannen... ('maar het zag er allemaal zo lekker uit!') :')

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:12

Heel herkenbaar met mannen die boodschappen doen.

Hier zijn we goed bezig Inc verjaardagsspullen voor de verjaardag van de kleine was ik deze week 42 euro kwijt.. Had 10 euro bonus voordeel. Hoefde niet veel te halen omdat ik nog veel in huis had omdat vriend lief vorige week niet normaal kon eten. Toen wel Astra geld uitgeven aan spullen voor soep en vla enz.

Bezuinigen is hier ook wel nodig komen nog heel wat tandarts rekeningen aan die we zelf zullen moeten betalen. Alles bij elkaar zon 3000 euro waarvan de helft word vergoed met een beetje geluk! Daarbij de belastingdienst en volgend jaar ook nog op vakantie willen dus geen gekke dingen meer doen en gewoon even op de portemonnee zitten!