Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:00

Nou niet zo geweldig helaas. Achtje wilde niet, erg balen. Hopelijk heb ik het gauw onder controle, want ik heb nog 1 les te gaan.

Klinkt goed goldie, jij gaat lekker zo te lezen! Jij ook Leo, knap joh met t achtje!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:37

Mijn eerste poging was voor mijn gevoel echt veel minder, denk dat je hem volgende les wel red Leo!

Wat ontzettend balen Snoevie, maar je kan het anders was dat examen niet aangevraagd. Het gaat je lukken hoor!!!

Gelukkig gaan we nu echt de goede kant op inderdaad, mag ook wel eens ondertussen :/

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:18

Inderdaad wat Goldie zegt, ze vragen het examen niet voor niks aan!

Mijn instructeur vertelde dat je vanaf 2015 in het 2e examen ook weer moet laten zien dat je je bijzondere verrichtingen beheerst. Dus niet alleen in je 1e examen maar ook in het 2e. Ik vind dat wel goed hoor, ik heb mijn 1e examen gehaald, ik moest gister een halve draai maken en ik vond het alweer spannend omdat ik hem al zolang niet meer gedaan heb!

Maarre, mijn les ging heel goed! Hopen dat het volgende week ook zo gaat dan is mijn rijbewijs binnen.
Verplicht sparen voor een motor :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:23

Rejo, echt waar? Jakkes, ben ik er straks eindelijk vanaf moet het tijdens het avd nog een keer....

en ik weet wel dat ze het examen niet zomaar aanvragen, maarja toch! Brr nog een weekje

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:17

gaat goedkomen!!

Er gaat idd heel wat veranderen maar je hoeft geen 2e avb te doen hoor, het word (WAARSCHIJNLIJK, er is naar ons ook nog niks gecommuniceerd alleen wat we horen van de examinatoren die bij de ontwikkeling betrokken zijn) een omkeeropdrachtje en een stopopdracht (doen ze nu ookal).
Als ik meer info heb zal ik die posten.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:23

dat ik dit topic nu pas ontdek!
Ik les al vanaf juli en moet 18 december op voor mijn AVD :D

even jullie mening als meiden die motor rijden

wat vinden jullie van deze helm
Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:53

Ik vind hem ten eerste spuuglelijk :o en vraag me af of ik hem wel veilig genoeg vind

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:00

Ik vind hem ook niet zo mooi, lijkt een beetje op zo'n wit masker uit zon griezelfilm..

Polly nu moet je zo'n stop and go maken toch? Of ook een omkeeropdracht?

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:43

Leuk om te lezen dat de lessen bij iedereen lekker vlotten! :)

Ik had maandagochtend om 6.45 les, pfoe wat een drukte op de weg! Stuk snelweg meegepakt (oprit op en meteen weer af), behoorlijk zeg die rijwind van 120 km/u ten opzichte van 100 km/u. Kijktechnieken liepen lekker. Verder de les goed geoefend met plaats op de weg, die moet wel beter. Dus meteen dinsdag met vriendlief op de motor gestapt en eens heel goed gekeken waar hij precies rijdt, hij probeerde het tussentijds ook te bespreken, dus daar heb ik heel veel aan gehad :).

Ben benieuwd wat er dan precies met de examens gaat veranderen.. Mocht je inderdaad echt bijna 2 keer AVB krijgen, zou je je bijna afvragen waarom er nog twee examens zijn. Dus hoop dat het meevalt zoals Polly zegt!

Afschuwelijke helm Nina_14, vind hem eng! Doet mij ook denken aan zo'n Hannibal Lector masker, brrr!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:14

Stop en go ja...

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:43

Blinnii schreef:
Leuk om te lezen dat de lessen bij iedereen lekker vlotten! :)

Ik had maandagochtend om 6.45 les, pfoe wat een drukte op de weg! Stuk snelweg meegepakt (oprit op en meteen weer af), behoorlijk zeg die rijwind van 120 km/u ten opzichte van 100 km/u. Kijktechnieken liepen lekker. Verder de les goed geoefend met plaats op de weg, die moet wel beter. Dus meteen dinsdag met vriendlief op de motor gestapt en eens heel goed gekeken waar hij precies rijdt, hij probeerde het tussentijds ook te bespreken, dus daar heb ik heel veel aan gehad :).

Ben benieuwd wat er dan precies met de examens gaat veranderen.. Mocht je inderdaad echt bijna 2 keer AVB krijgen, zou je je bijna afvragen waarom er nog twee examens zijn. Dus hoop dat het meevalt zoals Polly zegt!

Afschuwelijke helm Nina_14, vind hem eng! Doet mij ook denken aan zo'n Hannibal Lector masker, brrr!

Nee, het is niet zo dat je 2x je AVB examen krijgt. Inderdaad wat Polly zegt gewoon 2 opdrachten (omkeer en stopoefening), maargoed bij je AVB moet je er 7 doen waarvan er 5 voldoende moeten zijn. Dus vergeleken met dat is 2 toch nog aardig wat. (Vind ik persoonlijk)
Ik merk echt wel dat ik na mijn AVB examen totaal niet meer bezig ben met die oefeningen. Het achteruit parkeren wel en wegrijden uit een parkeervak ook maar de rest heb ik niet meer gedaan.

Maargoed het is nog 2014.. we zullen maar weer gewoon afwachten :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:31

Heb je helemaal geen mini rotonde gereden, iets harder geremd voor een bocht, geremd voor een verkeerslicht wat al op rood stond etc?
Ik kom dagelijks in mijn rijden oefeningen tegen uit de avb

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 18:50

Nina, een van mijn mede lessers had zo'n helm en ik vind m afschuwelijk lelijk en ook agressief ogen, idd imo net zo'n hannibal lecter masker. Ook minder veilig als een integraal- of systeemhelm

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:03

Polly schreef:
Heb je helemaal geen mini rotonde gereden, iets harder geremd voor een bocht, geremd voor een verkeerslicht wat al op rood stond etc?
Ik kom dagelijks in mijn rijden oefeningen tegen uit de avb

Nee, kan me zo in ieder geval niks herinneren. :')
Zal misschien onbewust, maar halve draai, achtje, noodstop, slalommen heb ik toch echt niet meer gedaan.
Maar doelde ook vooral op de halve draai, als je alleen gewend bent om die tussen pionnetjes te doen.. en dan ineens naar een aantal weken zonder pionnetjes :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:07

In het verkeer heb je idd geen pionnetjes maar onbewust gebruik je bijna alle oefeningen in het dagelijks verkeer.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:38

dan kom ik gelukkig weinig mensen tegen met dezelfde helm :')

@snoevie: klopt maar ik ga ervan uit dat hij veilig genoeg is want er zit wel een keurmerk op.

Ik les nu met de knal oranje crosshelm van mijn vriend met bijpassende bril rond :')

Over het veranderen van de rijexamens, ik moet de 18de op, hopelijk haal ik het in een keer maar mocht het niet zo zijn dan heb ik weinig problemen met de extra oefeningen..AVB heb ik nooit problemen mee gehad.

@blinnii: fijn hé zo'n vriend die het dan nog een keer allemaal uitlegt.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:44

Hihi ik vind hem ook echt afzichtelijk :P
Ik kon niet eens kiezen voor m'n helm. Moest meteen een eigen helm, van de rijschool allemaal te groot... Dus op jacht voor een helm...
Denk dat ik er wel 40 op heb gehad.... En maar eentje die goed zat :') maatje xxs :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:41

Nina, is ook zo hoor! Ik zou zelf alleen liever mijn hele gezicht beschermd hebben ipv met dat masker.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:14

Oeee nina_14 dat is ook al bijna! Spannend :):)

Ik word nu echt zenuwachtig, mijn instructeur moet de dag dat ik op moet naar het ziekenhuis (spoed), dus krijg ik een uur van te voren ff een andere instructeur..
Maargoed dat moet mijn rijden niet in de weg zitten hoop ik ;)

Nog 5 nachtjes slapen.. :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:47

Spannend ReJo! Komt vast goed!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:10

Spannend hoor! Krijg al de kriebels van jullie verhalen :))

Die helm vind ik ook helemaal niks. Inderdaad net een Hannibal masker. :)) ieder zijn ding natuurlijk. Ik heb mijn helm en pak zgan over kunnen nemen van mijn buurvrouw, die het een of twee keer gebruikt had. Ik leende af en toe een helm van het zusje van mijn vriend om achterop te kunnen en heb toen die set overgenomen toen ze het aanbood en alles paste goed. Mijn helm heeft geen kinstuk, maar is als het goed is wel aan te passen met een ander vizier. Tzt even mee bij de motorzaak navragen.
Nadeel van mijn vrij grote vizier is dat mijn instructeur iedere gezichtsuitdrukking ziet tijdens het rijden en daar behoorlijk wat opmerkingen over geeft :')

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:22

Leo schreef:
Nadeel van mijn vrij grote vizier is dat mijn instructeur iedere gezichtsuitdrukking ziet tijdens het rijden en daar behoorlijk wat opmerkingen over geeft :')

Ik heb geen heel groot vizier alleen als er iets niet naar mijn zin gaat (een bocht heel hoekig of ik kom ergens niet lekker uit), dan ga ik nee knikken met mijn hoofd.
Ik had dit eerst niet door tot dat mijn rij instructeur ineens zei: nou dat viel ook allemaal wel weer mee hoor die bocht.

:')

@Rejo: Het zal je rijden niet in de weg zitten toch? je krijgt de instructies toch van de examinator denk ik??

Hebben jullie trouwens altijd alleen les of met zijn 2en?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:26

Nee daarom, moet positief blijven he.. vind dat ik nu wel genoeg lessen heb gehad om op examen te mogen ;)

Ik heb de 1e 4-6 lessen ongeveer alleen gedaan, toen elke keer met zijn 2en. En na mijn AVB ben ik weer alleen gaan lessen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:43

Ik les tot nu toe steeds alleen, nu 14 lessen. Komt ook omdat het nu vrij rustig is door de winterperiode. En mensen met wie ik samen zou kunnen rijden op dezelfde motor :))

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:53

Ja :') Dat is wel jammer :P
Ik rijd op dinsdag vaak alleen en op zaterdag wisselt het wel eens. Morgen met een andere man, die vroeg helemaal of ik weer in hetzelfde uur kwam. Vond hij zo fijn rijden samen :D