Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:44

Oeh, da's wel heel ver dan :=
Ik heb hier mazzel, AH, C1000 en Aldi netjes naast elkaar. En de Em-Te en de Lidl op de weg naar de eerste 3 :j

benangelique

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:48

Hier aldi, hoogvliet, c1000 en ah bij elkaar. De rest van alphen kent ook alleen deze supers

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:48

Wij hebben alleen de Em-Te en de c1000, en die laatste is een hele kleine rommelige winkel. Soms ga ik wel eens naar de lidl/aldi in Woerden of de AH in Montfoort. Maar da's gelijk weer 20 min. rijden, en dan duurt even boodschappen doen wel heel lang.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:53

Hier Appie en Aldi en Deen op 5 minuten fietsen, lidl is 20 minuten fietsen

Doe meestal boodschappen bij de aldi, maar die is helaas maar tot 6 uur open en de appie is op de terugweg van mn werk en tot 10 uur open, maar wat een prijsverschillen hebben die soms, niet normaal!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:30

hier zitten de AH en de C1000 op nog geen minuut lopen (10 seconden denk ik? hihi)
de Bas, Aldi en Lidl zijn ook wel in de buurt maar dan moet ik met de fiets of auto.... niet nodig vind ik....

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:55

De afstanden hier doe ik toch wel met de auto. Het is op zich wel te fietsen, maar om m'n fiets dan als pakezel aan te kleden fietst gewoon niet lekker terug :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:25

Ik heb 1x boodschappen gedaan op de fiets, wat een drama was dat :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:07

Is de em-te wat sandra? Of is het gewoon nog de golf maar dan in een ander jasje?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:21

benangelique schreef:
Is de em-te wat sandra? Of is het gewoon nog de golf maar dan in een ander jasje?

Is een fijne supermarkt. De prijzen liggen iets lager dan de Golf, ik vind dat ze betere aanbiedingen hebben en het assortiment is net ff anders, wat meer goedkopere artikelen. Ik kom er nu vaker dan toen het nog de Golf was.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:26

Em-té heeft ook een hoop Edahs 'overgenomen', denk dat ze daar wel aardig mee te vergelijken zijn.. :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:30

Dan rij ik er volgende week eens even heen sandra, golf was altijd al goedkoper dan wanneer ik hier in alphen boodschappen ging doen. Kost alleen veel meer tijd

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:30

Edah ken ik alleen van naam, verder nooit geweest

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:33

Em-té heeft soms leuke en goede aanbiedingen hoor :j ik kom er vrijwel nooit, maar we krijgen altijd wel een folder er van.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:45

Em-Te hier zit met de prijzen tussen AH en C1000 in, maar heeft vaak betere kwaliteit dan de C1000 hier. Ik ga graag naar de Em-Te.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:57

Kwaliteit van de C1000 hangt echt van de franchiser af. Vroeger was hij hier om te huilen, maar is inmiddels overgenomen door de Super de Boer franchiser die geen Jumbo (?) wilde worden, en de kwaliteit van het verse spul is nu echt top. Verder is het assortiment enorm uitgebreid met lokale (biologische) artikelen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:00

en kwaliteit van de c1000 is ook afhankelijk van het personeel.... dat is hier werkelijk om te janken!!
ze voeren geen klap uit, ze kletsen alleen maar.... het is er ook zelfs op zaterdag enorm rustig, iedereen gaat wel naar de AH die het wel begrepen heeft ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:30

Idd, waar ik voorheen woonde hadden we 2 Aldi's. De ene was altijd super netjes en opgeruimd en de ander was altijd een bende, overal lege dozen, gangpaden vol rommel en gewoon niet overzichtelijk :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:06

Hier 2x een c1000. De ene is altijd super druk, de andere heeft de hele winkel net verbouwd maar blijft ellendig en dus rustig.

Ik ga graag naar vreemde supermarkten. Omdat je de weg niet blindelings kent, kijk het overal goed en kom je nog eens nieuwe producten tegen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:15

Ik vind dat juist heel irritant! Mijn boodschappenlijst is in volgorde van de winkelpaden :')

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:46

Hier is de C1000 ook een drama, aan het einde van de (mid)dag is er geen brood meer te vinden, ook niet als ik vroeg uit mijn werk ben en er iets na 5 uur al ben. Laatst stond er op zondag echt een heel jong meisje bij het brood, haar moeder was aan het werk en zij vond het blijkbaar 'leuk om te helpen'. Stond toch wel een beetje vreemd te kijken dat een kind van 10 daar de halve dag staat en brood staat de verpakken. Veel op en aanbiedingen slecht aangegeven, personeel kan nooit iets vinden. En het is de enige supermarkt die echt dichtbij is, helaas. De c1000 waar ik eerst woonde was wel goed.
We gaan meestal met de auto naar een grotere albert heijn, met zelfscanner, dan kun je makkelijk je totaalbedrag in de gaten houden, je tassen in het karretje zetten en dus meteen volladen, geen wachtrij bij de kassa, ideaal vind ik het. En dan eens in de zoveel tijd naar de lidl om tomatenfrito, mozarellam wc papier, schoonmaakspullen (lidl zit hier naast een action) etc. in te slaan. En dan gaan we nog naar de bakker en groenteboer bij de ah, of naar de kaasboer en de markt en de stad.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:52

Wat zijn tomatenfrito en mozarellam?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:15

Ik heb hier een Dekamarkt om de hoek staan. Die gebruiken we voor de dagelijkse boodschappen (althans, als ik haal). Mijn vriend haalt vaak bij de Deen vlak bij zijn werk.
Verder hebben we ook nog twee Deen's en een Appie binnen 5kilometer zitten. Ergens in de buurt zit ook nog een Lidl, maar die is verder weg dan de Deen en AH.
Ook hebben we nog een Ah die op zondag open is in Enkhuizen. Dat is zo'n tien kilometer.
Overigens haal ik in het weekend de boodschappen waar ik op dat moment werk. Ik ben namelijk demonstrateur in supermarkten, dus dat is ideaal. Haal dan ook vaak de aanbiedingen (wel die we normaal ook gebruiken uiteraard ;) )

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:20

tomato frito is van heinz, is dikke tomantepuree, ideale basis voor pastasauzen.
mozerellam moet vast mozerella zijn.

mijn boodschappenlijst is normaal ook op volgorde van de gangpaden en ik zoek dan ook meestal dezelfde super op, maar zo nu en dan vind ik het leuk om eens naar een naburig dorp ofzo te rijden en me te laten verrassen.
dan neem ik wel een pen mee om de boodschappen af te kunnen strepen op mijn lijstje overigens, anders vergeet ik de helft :+

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:01

benangelique schreef:
tomato frito is van heinz, is dikke tomantepuree, ideale basis voor pastasauzen.
mozerellam moet vast mozerella zijn.

Klopt, de m moet een , zijn. De frito van de lidl vind ik beste qua prijs/ kwaliteit, halen altijd een hele tray want we gebruiken soms wel 3 pakjes per week. We zijn altijd best kieskeurig en willen echt lekker eten iedere dag, dat is wel een nadeel als je zuinig wilt doen. En ik wil dan ook nog scharrel, bio en fairtrade spul als het even kan. Heb wel in het kader van besparen vanmiddag een half uur brood staan smeren en de pakketjes in de vriezer gedaan. Hebben we voor 4 dagen alvast gesmeerd brood voor op ons werk. Scheelt voor ons samen zo weer 15 euro in een week.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:19

De dichtstbijzijnde super is hier de C1000. Ben er altijd heel tevreden over. Alles is altijd prima in orde. Ik ben nu die uit zegeltjes aan het sparen voor de Beekse Bergen. Ook altijd wel leuk.

Verder hebben we hier een em-te, 2 appies, 2 lidls, een plus, een jumbo en Aldi. Vaak halen we de grotere boodschappen bij de Jumbo omdat die toch wat goedkoper is. Eigen merk is heel voordelig, vaak nog voordeliger dan de Lidl. Vlakbij de manege zit de Lidl. Pak ik ook weleens mee. Ligt er net aan wat we nodig hebben. C1000 ligt op mijn weg naar huis vanaf de manege. Daar haal ik vaak iets als ik even snel een dingetje nodig heb.

Ik vind de plus de meest vreselijke winkel die er is. Veel te duur en altijd rommelig. Bovendien hebben ze een veel te klein assortiment. Mijn schoonmoeder woont er om de hoek dus die pakt wel snel de plus.

De Appie vind ik ook niet fijn. Ik had eens aioli nodig. De kinders die er werkten hadden er nog nooit van gehoord. Heb het aan 6 verschillende gevraagd. Nergens te vinden. Ben uit ellende naar de Jumbo doorgereden.