Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:57

oooohhhh :D En uiteindelijk nergens spijt van gehad??

rowo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:38

*stuitert even naar binnen*

De meubels zijn besteld. 8-) Met name met de bank hing het erom of het op tijd binnen zou zijn, maar er is maar ff met de leverancier gebeld dat we het voor 14 juli MOETEN hebben. En dat gaat als het goed is lukken :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:51

Heb je een plaatje??
(en mocht de bank iets later komen, zouden tuinstoelen tijdelijk een oplossing zijn!?)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:58

Gaaf Rowo, wat is het geworden?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:11

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:30

We hebben nu ook een hoekbank, die kan wel ff mee. Ik ga echt niet op tuinstoelen bivakeren :n No way!
Foto's staan op mijn telefoon.... die zal ik er van de week ff afhalen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:38

Ik hoop voor je dat het lukt...... meubelfabrieken gaan in de zomer ook nog eens dicht........

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:38

Ik breek even in, dames!

Ik volg het topic al vanaf het begin, om inspiratie op te doen voor ons nieuwe huis. Het is een volledige renovatieklus, dus veeeel werk, veel beslissingen en het kost ook veel geld. :P Het is een huis waar 3x apart in gewoond kan worden. Ik en mijn broertje wonen dus op hetzelfde perceel als mijn moeder, maar wel apart. We hebben allemaal een eigen slaapkamer, kamer met keuken, badkamer, etc. Handig, omdat in ons kleine stadje geen betaalbare huurwoningen te vinden zijn.

Hoeveel stopcontacten en waar, waar de lichtpunten, waar internet, waar tv... Gisteren hebben we tegels uitgezocht voor mijn kleine badkamer en het toilet. Wat een ramp. Ik zie het gewoon niet voor me! Als ik die tegels zie, dan kan ik me niet inbeelden hoe het geheel eruit zal zien. Uren en uren heb ik getwijfeld en uiteindelijk een keuze gemaakt met het idee dat ik het dan over een paar jaar maar weer opnieuw moet laten betegelen als het me niet aanstaat. :7 Hoe doen jullie dat toch? Hetzelfde geldt voor het interieur. Ik kan prima zeggen wat ik mooi vind als ik creaties van anderen zie, maar zelf kan ik het niet bedenken.

Dan is er nog de kwestie MUUR. Ik wil geen behang, maar wat dan wel? Er zat heel oud glasvlies op met dikke lagen verf erover en het was een crime om het van de muur af te kwijgen, waardoor ik nu geen glasvlies meer kan zien. Wat hebben jullie op de muur? Ik heb het liefst iets wat te reinigen is en waar ik overheen kan verven....

En hebben jullie nog tips wat betreft stopcontacten en lichtpunten? De dakconstructie is niet goed en de plafonds zijn slecht en brandgevaarlijk, dus alles wordt vernieuwd. Ik kan daardoor nog van alles laten veranderen, maar die vrijheid zorgt ervoor dat ik over alles ga twijfelen!
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 20-05-12 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:40

Oh dat hadden/hebben wij exact hetzelfde Lorette :j :j

Stopcontacten iig laag doen. En als je toch alles opnieuw kan laten trekken zou ik ook in alle kamers UTP (internet) en evt. Coax (kabel, maar dat hangt dus af van je internetaanbieder) aanleggen. Wij hebben het in alle kamers liggen en is toch wel handig.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:40

Hoi Hoi,

Ik kom ook weer eens binnen vallen nu ik alles klaar heb in de huiskamer kwa grote meubels te hebben geschilderd.
Nu is het tijd voor de aankleding.
Maar daar loop ik wel wat op vast, ik weet wel dat ik in landelijke brocante styl wil en met zilver wil gaan werken.
Maar ik ben snel geneigd om te veel kleine dingen te willen kopen :n
En zit al te kijken voor mooie kunstbloemen, want heb totaal geen groene vingers.

Hebben jullie misschien nog tips voor me?

Hierbij foto s van vandaag nu alles op ze plek staat;
(foto s zijn alleen te groot voor zo te plaatsen)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2748_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5089_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7759_n.jpg

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:47

Ik dacht aan alles laag (behalve natuurlijk de keuken) en dan in de gang 1x hoog voor de stofzuiger. Die komt dan met een lang snoer in een groot deel van mijn woongedeelte. Moet 'm dan alleen verzetten voor mijn woonkamergedeelte.

Er moeten genoeg stopcontacten in de keuken zitten en ik heb er ook graag genoeg bij mijn bureau/werkplek. In de inloopkast heb ik nauwelijks stopcontacten nodig, maar wel als ik daar ooit een aparte logeerkamer of werkkamer van zou willen maken (is officieel een kleine kamer, geen kast).

Ik ga wonen op de verdieping en de vloeren zijn van hout (beneden komt er wel beton in). De elektricien zou ik het goed redden met draadloos internet (in de meterkast), omdat ik daar schuin boven zit. Wij zitten helaas net buiten het glasvezelgebied en gaan er dik op achteruit wat internetsnelheid betreft. Maar jij zou toch een kabel leggen voor internet?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:07

Wij hebben ook draadloos internet, maar de ervaring leert dat dat soms wel eens wil haperen en dat het fijn is als je soms dingen via draad kan doen.
De televisie (zo'n alles-in-1 pakket) loopt ook op de UTP kabel, dus die zit er ook aan. De modem hangt in de meterkast, maar je ontvanger staat bij de tv en moeten ook met elkaar verbonden worden.
Mocht je nog netwerkapparaten aan je modem willen hangen kan dat ook via netwerkkabel in de muur. Bij ons was het vrij makkelijk, dus maar gewoon gedaan.
COAX ligt er ook, maar dat gebruiken we nu niet, dus daar hebben we nu stopcontacten van gemaakt, maar de kabel ligt er wel gewoon achter. Dus als we bijv. over gaan naar Ziggo (= kabel), dan trekken we hem er gewoon uit. Ook voor tv's op andere kamers.

Het is uiteraard niet echt nodig, maar wel handig om iig even over na te denken als je toch bezig bent.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:10

Oef, ik heb daar echt totaal geen verstand van :o Ik moet dan toch maar even overleggen wat wijs is...

Wat hebben jullie op de muur zitten, Manzano?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:13

Alles is glad gestuukt :j

Nee, ik weet ook niet of het nodig is hoor. Maar het is, nu je toch bezig bent, handig om ff over na te denken. Mijn vriend kan dat allemaal zelf leggen, dus het was ook een kleine moeite. Als het bijv. heel veel extra kost dan weet ik ook niet of het de moeite waard is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:15

Dus helemaal geen structuur erin? Dat wilde ik aanvankelijk ook, maar nu hoor ik van alle kanten dat het dan zo 'kaal' en 'steriel' wordt... En dan kan ik me spontaan niet meer herinneren wat er in andere huizen op de muur zit en hoe ik dat vind. *zucht*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:16

Tja of het kaal of steriel wordt heb je zelf in de hand vind ik dmv de rest van je inrichting. Ik vind het heerlijk rustig :j

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:07

Mijn vriend is electricien en die heeft in bijna alle kamers ook UTP (internet) en Coax (kabel) aangelegd. Liever een paar keer te veel dan dat je achteraf denkt.. Had ik maar...

Zelf hebben we ook stuc zonder structuur erin, helemaal strak. Vind ik zelf toch wel het mooist. En dan alle wanden wit, behalve 1 wand bij de keuken.

Even voor de geïnteresseerden, we hebben onze wasbak te koop: http://link.marktplaats.nl/562316516
Het gaat om een design wasbak, 120cm breed, marmer en geheel nieuw. Tevens voor een nette prijs.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:27

Om mijn vrolijke wc af te maken, ben ik opzoek naar een roze wc bril. Het liefst knalroze en anders babyroze, iemand een idee waar ik deze (betaalbaar) vandaan kan halen? :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:56

Ik meen dat ik zoiets wel eens gezien heb bij de Xenos!?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 00:04

En anders even de bouwmarkten afgaan

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 03:28

Xenos en Karwei ben ik vanmiddag geweest, helaas niks kunnen vinden hier.. :\

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:22

Ik blijf even opletten! :D

Vanmorgen nieuwe tegels voor de vloer in het toilet uit wezen zoeken. Degene die wij uitgezocht hadden waren nu ineens niet (op tijd) leverbaar...... (laten we vanuit de bouw doen) Máár we hebben nu mooiere en nog een stuk goedkoper ook!! *\o/* Grote vloertegels zijn het geworden, er komen er maar 4 in het toilet! Ben er blij mee :D
Waar je allemaal niet op moet letten... Hebben we gister de keuken definitief gemaakt, zijn we vanmorgen even op de bouw, steek de vensterbank in het keukenraam behoorlijk over en nu komen we in de problemen met de kraan..... Wordt het hoogstwaarschijnlijk toch nog een ronde spoelbak..... :P

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:29

Moet je na gaan dat je nooit klaar bent met je huisje en dat je vaak wel tegen dingen aan loopt.
Maar goed dat je er nu op vooruit gaat,dan de eerste keus ;)
shantal schreef:
Hoi Hoi,

Ik kom ook weer eens binnen vallen nu ik alles klaar heb in de huiskamer kwa grote meubels te hebben geschilderd.
Nu is het tijd voor de aankleding.
Maar daar loop ik wel wat op vast, ik weet wel dat ik in landelijke brocante styl wil en met zilver wil gaan werken.
Maar ik ben snel geneigd om te veel kleine dingen te willen kopen :n
En zit al te kijken voor mooie kunstbloemen, want heb totaal geen groene vingers.

Hebben jullie misschien nog tips voor me?

Hierbij foto s van vandaag nu alles op ze plek staat;
(foto s zijn alleen te groot voor zo te plaatsen)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2748_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5089_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7759_n.jpg

Had iemand voor mij nog leuke tips?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:46

Shantal, ik weet niet wat je wil, het staat al behoorlijk vol naar mijn idee :=

Kentaro schreef:
Waar je allemaal niet op moet letten...

Ik ken dat ja, heb me ook weleens met zulke dingen vergist :j

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:03

Ik wil wat meer warmte in me huis (behalve op dit moment van de zon :P )
Ik mis net ff dat beetje, en als ik dan kijk op foto s of bij andere in huis dan denk ik ja dat wil ik ook.
Maar op 1 of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar.