Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:16

ik strijk gewoon niet :')
Overhemden van vriendlief (minimaal 5 per week) hang ik direct uit de machine op een hanger en wapper ik even uit. Goed genoeg :P
Hij heeft er een stuk of 12-13 voor naar zn werk, meestal was ik ze dus 1 keer per 2 weken (op een kreukvrij programma, scheelt ook weer iets)
Strijkijzer hier is echt alleen maar voor mijn blousjes (ik draag denk ik 4 of 5 keer per jaar een blousje :') ) en voor het vaststrijken van vliseliene in naaiwerkjes :')

Marije_jiplover

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:21

Strijken doen we hier ook niet of nauwelijks.
Vriend z'n overhemden gaan zonder te centrifugeren op een kledinghanger buiten (of nu met vorst in de douche) en drogen dan kreukvrij op :)
En verder goed opletten hoe je was kreukvrij ophangt scheelt ook veel.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:22

Wasdroger heb ik niet (afwasmachine trouwens ook niet, al zou ik die wel graag hebben.)

Tijdschriften heb ik een jaar geleden al opgezegd. Naar de supermarkt neem ik altijd al een lijstje mee en probeer verder niets mee te nemen.
Enne, niet meer winkelen... Oei, dat word wel lastig. Merk wel dat ik steeds minder uitgeef aan kleding. Vind dingen snel te duur.

Zonder auto kan ik echt niet. Rij 5x per week naar mijn werk en ga dan direct op de terugweg langs stal. Dus dat scheelt wel in de benzine. In het weekend ga ik ook met de auto naar stal. Mijn auto is trouwens ook niet zo duur. Heb een polo van 16 jaar oud. Mijn broetje is automonteur dus dat scheelt ook behoorlijk wat.

edit: strijken doe ik ook bijna niet. Alleen als het echt moet. Ik heb een makkelijk strijken optie op mijn wasmachine. Als ik het dan netjes ophang hoef ik het niet meer te strijken.
Laatst bijgewerkt door MoSt81 op 05-02-12 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:22

Mri schreef:
ik strijk gewoon niet :')

Kom op he, wij als paardenmeiden hebben wel wat belangrijkers te doen :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:23

Kleding; neem in je hoofd wat je over hebt voor het kledingstuk, kijk dan op het prijskaartje. Hoger dan je idee? -> laten hangen.
En structureel ALLEEN de uitverkoop bekijken, de rest gewoon negeren.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:24

Ik strijk amper dus ga niet zo'n ding kopen. Ik hang uit en vouw :)

Een krant en tijdschriften heb ik ook niet. Ik ben lid van de bieb. Kan daar ook kranten lezen als ik zou willen maar lees het nieuws op internet en op tv.
Ik heb wel de Studio-gids van de KRO. Ben lid van een politieke partij, kost niet veel, en steun WNF.

Ook geen wasdroger meer, maar zou af en toe wensen dat ik er nog wel een had. Handdoeken blijven zachter en het scheelt dat vervelende ophang- en afhaalwerk. Het scheelt ook geld ja...

Fleurtje blij met vaatwasser :)

Paard houden is duur ja. Zeker in pension. Maar nu ook aan huis met duur hooi/stro.

Ze vallen echter niet onder boodschappen ;)

Eigenlijk is basis abonnement van Ziggo ook behoorlijke kostenpost. Dan heb je wel basis internet, digitale tv en telefoon maar de gesprekskosten komen er nog bij. Zit je ook minimaal rond de 50€ per maand.
Ik heb dan prepaid gsm, kost me bijna niks want ik bel er amper mee.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:26

Meer mailen en chatten, minder bellen ;-)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:26

Film1 hebben we net opgezegd, scheelt E15 per maand.
Strijken doen we eigenlijk niet.
Drogen wel, maar we hebben ongeveer 2 wassen per week dus is niet zo heel veel. Zal straks wel meer zijn met de kleine erbij, maar die komt pas in juni en we hebben een hele grote waslijn buiten in de tuin dus dan gaat alles weer mooi buiten. Vaatwasser draait ongeveer 2x per week.

De Hema heeft dus vaatwastabs voor E2,- a 32 stuks?
Zijn die goed? Dat is wel erg goedkoop namelijk!
Zal komende week even kijken :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:27

Er staat meteen een ad van de Passat hieronder, maak me gek!

Ik bel niet veel hoor, maarsommige instanties liggen dwars en dan moet je wel!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:28

klopt, ik zit dan ook meteen 10euro over mijn abbo heen wegens de kosten die niet in je abbo zitten (0900), ppfffttt...

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:29

flicka schreef:
Er staat meteen een ad van de Passat hieronder, maak me gek!

_O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:31

Volgend jaar kan bij mij de privételefoon eruit.... Heb namelijk 2 smartphones O:)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:34

Mootje, ik ben ouderwets. Wat kosten die smartphones je?

Passat Executive Line, mmmmmm.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:37

De een niets en de ander 14 euro p.m. valt best mee!!
Ik heb een passat highline.... ik ben echt <3 op mijn auto!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:38

Mijn oma heeft KPN, nu heeft ze een avond en weekend vrij bellen abonnement, naar mobiel altijd betalen per minuut.
Mijn oma is OF op pad, OF ze zit aan de telefoon (ze heeft een heeeeeeeeeeeel erg druk sociaal leven, dus als ze na een paar uur thuis komt heeft ze allemaal voicemail berichten en gaat ze iedereen terug bellen).
Ze belt veel naar mij (mobiel) veel naar het buitenland (haar zussen) en had nu een brief gekregen van KPN dat er een abb is dat beter bij haar bel gedrag past.
Dan gaat ze 10 euro per maand meer abb kosten betalen, maar kan ze "gratis" bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Ondanks dat ze een hoger "vast" bedrag heeft zal ze in kosten behoorlijk naar beneden gaan (laat ik zo zeggen, een rekening van 200-300 euro per 2 maanden is "normaal" )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:39

MRi, coole oma heb je!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:47

Whahaha, jonge oma denk ik. En met ruim budget.
Ik wil het alleen nog maar over oude, krakkemikkige autootjes hebben. Ik hoop dat de ads worden aangepast met hele goedkope beunhazen ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 23:47

kleding kopen vind ik een ramp. Ik vind 15 euro voor een shirtje gewoon teveel! Ik heb het er echt niet voor over :n
Maarja, aangezien ik op kantoor zit kan ik niet in mn trainingsbroek met slobbertrui aankomen ;)

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:53

Nu staat ook UPC tussen de adv. _O- ik heb trouwens UPC, bellen onbeperkt in binnenland en volgens mij ook Europese landen. Heb het laatst om laten zetten in een pakket, ik had schijnbaar losse diensten dus ik belde op en zei: dit moet maandelijks goedkoper kunnen haha inderdaad alles in een pakket gieten :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 23:54

Ik heb KPN, heb geen kabel. Moet dus ook de vaste telefoonlijn houden voor mijn internet, terwijl ik de telefoon zelden gebruik

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:00

Ik heb wel vaste telefonie in mijn pakket zitten, maar heb geen telefoon aangesloten :+ ik ben toch nooit thuis....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:02

Wij hebben werk adsl, maar geen vaste telefoon!
Het hoeft dus niet! Er zijn genoeg aanbieders waar je wel internet maar geen huis telefoon hebt!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:03

Ik gebruik de telefoon ook niet veel Stef.maar internet via de kpn is ook duur. Hoe ontvang jij je tv-signaal dan?
Zalando heeft regelmatig goedkope aanbiedingen, je kunt je abonneren op hun nieuwsbrief.
Whahaha, UPC, moge de goedkoopste zich melden hier :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 00:04

Tv is digitaal van kpn

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:11

Arabesk schreef:
Het snelst kun je besparen door je wasdroger gedag te zeggen; dat kost zo'n 2 tot 3 euro per beurt!!!

Stap 2; voorlopig niet meer gaan winkelen. En als je naar de supermarkt gaat eerst een lijstje maken en niets buiten dat lijstje kopen.

En kijken of je echt wel al die tijdschriften leest; zeg er een paar af.

Stap 2 klopt als n bus, als ik naar de stad zie ik altijd leuke dingen waarvan ik denk dat ik ze nodig heb, terwijl ik ze niet nodig had gehad als ik niet naar de stad was gegaan.
Klinkt suf maar het is wel zo!

Droger hebben wij niet (als het kan hang ik de was lekker buiten, en anders heb ik gewoon een wasrek binnen), dat vind ik echt overbodige luxe.

Met korting (student of CJP) kan ik sommige abbo's zo goedkoop krijgen dat het absoluut wel loont, ook al lees ik het blad niet altijd van A tot Z.
Vind het wel jammer dat ik de P&S niet kan opzeggen zonder de KNHS op te zeggen >;)