Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:39

willeke_nijs schreef:
rommulus schreef:
De pest is ik heb een boxer op leeftijd en die wil nog wel eens wat na het drinken en wandelen wat op de muren achterlaten :o ( beetje het hooch idee :o )
Moeilijk moeilijk :o

Oh dat heb ik ook.... Ik heb dat opgelost door zo'n plakplastic te plakken op de muur waar haar kommen langs staan. Zo kan je dat afwassen. Het geeft wel een kleurverschil, je krijgt als het ware een vlak, maar dat markeert dan ook een beetje het hondeneetplaatsje, dus het stoort niet echt vind ik.

plaatje ????

willeke_x

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:09

Ik zal morgen eens een foto maken ervan.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:23

heb weer een paar mooie queen anne meubelen gescoord...kortom nu heb ik een zolder vol meubels...
binnenkort heb ik een aantal dagen vrij en dan hoop ik wat te kunnen gaan doen.
lamp afmaken, kastjes en de rest voorbewerken en oja heb ook nog een stoel staan...:D kortom
nog heel veel werk...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:35

Ook al wel een eigen huis om het in uit te stallen, straks? :D

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:38

ja ja dat is er ook......er staan op MP veelste veel leuke meubelen
maar soms ook veelste duur...misschien binnenkort maar weer eens
naar de kringloop...

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:08

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:22

Oeh, die salontafel vind ik briljant!!
Past ook echt perfect bij mijn gepimpte kastje.

Wat wil je daarvoor hebben?!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:25

ik zag hier van de week 2 erg leuke sidetables staan in de kringloop.
maar helaas zitten ook wij weer erg ver uit elkaar.
vind je kist ook erg leuk namelijk....

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:31

Ik stuur je een pb liesje.

Van de week ga ik ook nog even langs de kringloop, maar ben laatst van mijn paard gekukeld en nog niet zo mobiel :')

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:10

Jeeeeee!!
Ik ben met vlag en wimpel geslaagd voor het bijlezen en dat in 1 avondje :D :D

Wat een ontzettend leuke dingen komen hier voorbij zeg, geweldig!!

Ik love meubels voor weinig van vriend marktplaats halen en te pimpen.
Ik heb vorig jaar een hoop dingen van marktplaats gehaald voor in ons nieuwe huisje (nieuw huis=nieuwe inrichting) en dit in de stijl van riviera maison geschilderd/gebeitst.

Maar ik ben erg van interieur verandering dus er wel al een beetje op uit gekeken...
Maar met mijzelf afgesproken dat ik èèrst de slaapkamer op wil knappen voordat ik de keukentafel+stoelen en de salontafel weer ga vervangen.
Ook heb ik een tv meubel die ik even verder op moet knappen en dan gaat die wel meteen de deur uit.

Maar allereerst wil ik de keuken onderhanden nemen!
(nu weet ik dat het topic gaat om meubels pimpen, maar er kwamen ook deuren voorbij, dus wie weet mag dit ook wel...)
Ik ga in ieder geval op zoek naar een gootsteen zwart wit geblokt (het liefst) dus mocht iemand die tegen komen.... ik hou me aanbevolen.

Er zit nu een afgrijselijk aanrechtblad in en die wil ik even oppimpen, iemand een idee hoe ik dat aan kan pakken??
Hou van landelijke stijl en de keuken is nu vies licht geel en die word iets van gebroken wit/creme ofzo.
Ook hier hou ik me aanbevolen voor leuke ideën, alles kan, want wijzig het gerust over een jaar of 2 weer...
Maar wel graag neutraal, gewoon landelijk iets.

Heb een foto gevonden van dat we net de sleutel hadden..

Om van boven naar beneden te gaan...
de rode rand is nu roomwit en de lamp op het plafond is weg en niks voor in de plaats gekomen.
De tegelmuur helemaal rechts van de keuken wil ik denk ik smalle latten/planken tegenaan hebben en de tegel (achter) wand in de keuken zelf wil ik door een kennis laten bewerken met tegen donkerbruin aan beton cire.
Glas in de kastjes wil ik vervangen door melkglas

En verder dus iets met het aanrecht en iets creatiefs met de kastjes.
Vaatwasser misschien ook wel een inbouw, maar geen idee of dat zomaar kan en de magnetron?? geen idee...

Op de grond ligt nu overigens laminaat (duurdere soort) dat super veel op een parketvloer lijkt met een v-groef
Het opknappen is allemaal voor *tijdelijk* eens word er flink verbouwd en gaat de keuken zelfs naar de andere kant van het huis..

Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 07:58

saffier, ik ben bang dat het enige wat we houden, de servieskast gaat worden hahaha....na lang nadenken, denk ik toch dat ik hem ga overschilderen voor straks na de verbouwing.
wat ik wel al in de aanbieding heb is
* set van twee queen anne tafeltjes, kleur wit (maar wel verouderd, dus de lak is hier en* daar eraf*
* set van drie queen anne tafeltjes, passen mooi in elkaar (dus onder elkaar gestapeld( de kleur is lichtblauw/oudblauw. ook hier en daar een butsje eraf. je kunt ze nog net rechts in de foto zien staan.
Afbeelding
* grote, zware eikenhouten tafel, wit gegrond. Kan je dus nog alle kanten mee op qua kleur. Kan dienstdoen als eettafel of als bureau
Afbeelding
* televisiekast met wegschuifbare deurtjes. achterkant is stuk uit om de snoeren netjes weg te kunnen werken. tv staat op een schuifbaar plateau, waardoor je hem kunt draaien-naar voren kunt schuiven. Onderaan nog twee deurtjes voor andere troepjes. erg leuke kast.
moet ik nog een foto van zoeken
*kastje met twee deurtjes, buitenkant is oudgroen en deurtjes zijn oudblauw. heb ik geen duidelijkere foto van.
Afbeelding

* dressoir, wit gegrond. hier en daar butsjes af. binnenkant is niet heel mooi, kan nog wel een likje verf gebruiken. achterste steuntje zit los, moet even vastgetimmerd worden. Is een origineel omakastje.
Afbeelding

set van twee riviera maison nachtkastjes. zijn wit gegrond met blauwe lak accenten. de lamelletjes zijn behangen maar is niet mooi meer. Kan wel een likje verf gebruiken en nieuwe deurknopjes. zijn kastjes met een deurtje en een laatje. erg schattig, valt met weinig iets heel moois van te maken. (zie rechterkastje op de foto*
Afbeelding

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:09

Oe wat een leuk topic zeg... Ik heb een oude buffetkast gepimpt. Was een nachtmerrie aangezien er hele dikke lagen was op zaten, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Zal straks eens een foto plaatsen.
Ben nu bezig met een side table...

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:32

heb maar een adv. aangemaakt in de markt. Staat ook foto van tv kast bij nu....

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:25

Dat groenblauwe kastje is leuk dems75! Zal je advertentie eens bekijken...
@Rinske: smaken verschillen gelukkig. Hij is natuurlijk truttig, maar ons huis is dat verder niet, dus vind ik het wel heel leuk. Ik was heel lang op zoek naar 2 dat soort stoeltjes, nu heb ik er 4 voor vrij weinig geld, dus ik was er zeker blij mee :D . Dat witte tafeltje en krukje vond ik juist niet zo mooi, grappig. Het kastje en vooral het tafeltje wel, want die had ik inderdaad op mijn lijstje staan om op te bieden. Ik heb alleen al een vergelijkbaar tafeltje, dus mocht het me niet te duur worden. Het kastje wat ik bedoel was 9543.
IceQueen: foto! :)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:24

Heb mijn muren in de hal en de trap op zo gedaan
Afbeelding
Dit ook voor de vieze honden

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:10

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:42

Super gave kast idd, alleen wat ver rijden, hahaha.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:10

Oh balen Dems dat je zover weg woont, ik vind je dressoir geweldig, zoiets zoek ik voor de slaapkamer, maar het is me toch een beetje te ver rijden vanaf limburg :+

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:38

Dat is mooi Gypsylady, dat ga ik onthouden!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:27

Rinske schreef:
Super gave kast idd, alleen wat ver rijden, hahaha.

Zou jij het de kast waard vinden om er ongeveer 30€ aan benzine kosten voor te maken?
Ik kan hem maar niet uit mijn hoofd zetten, met mijn eigen auto kan ik m niet ophalen denk ik maar een vriendin heeft een auto die de trailer kan trekken en ik heb het rijbewijs :+
Zou er 90km voor moeten rijden (en dus weer 90 terug)...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:33

Ja hoor, dat zou ik er zeker voor over hebben :) .

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:37

Dank je :D
Dan ga ik die vriendin even een bericht sturen of ze donderdag of vrijdag mee wil als de kast er nog is, en anders krijgt vriendje een schop en wil ik m zondag halen (gaat ie niet leuk vinden)..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:38

Ik vind hem echt gaaf! Zeker ophalen hoor :) .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:36

mag ik bij jullie advies inwinnen? Had al op de ikeahackers site gekeken, maar vind geen antwoord op mijn vraag.
Ik heb hier ikeakasten staan, berken, maar geen echt hout, je kent dat wel. Ik wil ze eigenlijk wit verven... Hoe kan ik dat het beste aanpakken. Opschuren lijkt me onmogelijk...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:41

Fineer heet dat :)
Dat kun je wel heel licht opschuren :j
Voorzichtig op de hoekjes/randjes, anders laat het misschien los.
Dan grondverfje erop, laten drogen, weer licht afschuren en schoonmaken/ontvetten en tenslotte de kleur verf die je er op wil hebben.