Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:32

Ik heb vandaag wat meubels gekocht. Zit ongeveer 12-14 weken levertijd op dus maar goed dat ik ze nu besteld heb want krijg over ongeveer 9 weken de sleutel al!

Hotchocolat: afwasbare verf is inderdaad wel handig met kleine kinderen ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:48

Nadat ik hier de stalen van PVC voorbij zag kopmen heb ik het gisteren toch even bekeken, vond het op de stalen namelijk wel mooi, maar ik moet zeggen dat ik het in de winkel erg lelijk vond. Op de stalen lijkt het net laminaat, in het echt vind ik het daar helemaal niet op lijken eigenlijk.
Nee, wordt toch maar laminaat voor ons...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:21

Laura, ik heb het ook nog nooit gezien in de winkel. Heb stalen bekeken en het leek inderdaad op laminaat en daarom vonden wij het zo mooi. Maar moeten eerst maar eens in de winkel gaan kijken en anders wordt het gewoon laminaat!

Hebben jullie eigenlijk in jullie gang en woonkamer hetzelfde gelegd?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:40

Hierbij nog het eind resultaat van mn kastje:

Afbeelding

Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:34

dat ziet er leuk uit!
bij mij werkt dat nooit, na 2 weken ligt het vol troep :+

Hier even een groot dilemma, misschien zijn er mensen met tips?

ik wil volgende week beginnen met het aanpakken van de hele bovenverdieping

laminaat in elke kamer: licht grijs eik kleurig

voor de slaapkamer met zwart bed en 2 zwarte kledingkasten, had ik bedacht om de muur achter het bed grijs te maken, en dan bij de 2 grote ramen zwarte gordijnen met daarachter grijze rol gordijnen. ( soort laagjes systeem)

komt vriendlief doodleuk tot de conclusie dattie zwart stom vind, en meer kleur in die kamer wil. }:0
grrrrrrrrrrr wat nu?
andere kleur gordijnen? andere kleur muur? en zo ja.. wat dan wel? wil niet het hele huis rode gordijnen geven zoals de beneden verdieping

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:38

En dan bijvoorbeeld wat paars combineren met grijs?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:39

Zwarte gordijnen zijn supergaaf juist. Ik ben van kleur naar zwart gegaan om meer rust in de kamer te hebben. Misschien is dat nog een argument dat je kan gebruiken :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:39

Ik vind grijs gecombineerd met paars erg mooi! :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:56

mmm ik ga het eens in de groep gooien :D

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:31

Heeft iemand ervaring met muurstickers?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:33

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:42

Tjeeee... wat ben jij geschrokken denk ik... pfff ik hoop dat alles snel opgeknapt is!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:49

Ik meld me hier ook maar.
1 december krijgen wij de sleutel van ons (huur)huisje.

Afbeelding
Even foto van marktplaats want hun zetten de meubels te koop.
Wij kopen compleet nieuwe meubels. Denk aan banken, tafels, kasten, lampen..
3 december wordt er laminaat gelegd.

Afbeelding
Deze foto is vanuit de andere kant van de woonkamer gemaakt. Die deur die je ziet is de deur naar de keuken.
De deur wil ik er graag uit hebben. Als we die erin laten moet er een stuk van de deur af omdat het laminaat er anders niet onder past.
De deur die je rechts ziet (achter 1 persoonsbank) zit geen klink in. Die is gewoon dicht dus komt een tafeltje ofzo voor te staan.

Afbeelding
De keuken laten we wel zo. Komt ook geen laminaat in. Dit zijn gewoon van die vloerbedekking tegels.
De gordijntjes die er hangen gaan weg en er komen vouwgordijnen voor in de plaats.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:55

Gefeliciteerd :j...
Ik zou toch in de keuken een stukje zeil ofzo neerleggen, veel frisser en makkelijker schoon te maken in de keuken :j

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:00

Ja dat zou inderdaad kunnen.
En anders trekken we het laminaat door ofzo?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:07

Oh... ik lees al heeeeel lang mee! Wij wonen nu anti kraak en zijn aan het kijken voor een koophuis (gister nog een hele mooie gezien!) en ik snak zo naar gezellig maken en niet bij alles denken "laat maar ik moet het over 3 maanden allemaal weer verhuizen"

Ik wil gewoon een gezellig huis wat echt een thuis is!!!! Ik heb wel wat kaarsjes staan en zo en het is heus wel een beetje gezellig... Maar met een donkerblauwe vloer en allemaal vrij donkere meubels is het toch niet echt gezellig... Naja... nog even doorbijten en ik geniet gewoon van jullie spulletjes! :D

En ik zou zeker een zeiltje in de keuken leggen... anders heb je heel snel vlekken! Kost geen drol zo'n stukje zeil!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:16

Weet iemand toevallig wat het laten leggen van laminaat ongeveer kost? Voor zo'n 50 m2?
Heb al wat op internet lopen zoeken, maar overal staat "vraag nu een offerte aan". Gaan we ook nog wel doen, maar het zou fijn zijn een richtprijs te weten.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:17

Geen idee. Mijn schoonbroer komt dat bij ons doen dus daar heb ik m'n eigen niet in verdiept

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:18

laminaat is makkelijk, dat kun je zelf wel.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:19

Laminaat is een eitje! Zo'n snijder erbij huren, wat plintjes kopen en klikken maar!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:31

Dat is even geen optie :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:36

Laura82 schreef:
Dat is even geen optie :)

Naja... reken op zo'n 15 tot 20 euro per uur per persoon. Wij waren met ongeveer 25m2 een hele dag bezig, maar wij waren niet zo handig als die vaklui natuurlijk. Dus misschien zijn die ongeveer een dag bezig met z'n tweeën dus ongeveer 35 euro per uur x 8 = 280 euries...

Je kunt toch even bellen met iemand dan weet je het! Of kijk wat vrienden lief aan en ga je met ze uit eten ofzo of je beloont ze rijkelijk met bier en geBBQ'd vlees! Beetje creatief zijn scheelt je vaak heel veel geld en dan is het meestal ook heel gezellig! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:45

Tuurlijk kan ik bellen, maar ik dacht: misschien weet hier iemand een richtprijs :)
En om het vrienden te laten doen, moet je wel de juiste vrienden hebben :) Degenen die ons kunnen helpen krijgen al voldoende voor hun kiezen.

Even afgezien van dat het praktisch even niet zo haalbaar is, vind ik niets zo lelijk als een slecht gelegde vloer, zo een als er nu in mijn huis ligt omdat mijn ex-schoonvader echt wel een vloertje kon leggen ;) En zo zie ik erg veel lelijke vloeren liggen bij mensen die het zelf gedaan hebben. Dus nee, we laten het leggen.
Bij mn schoonmoeder lag het er overigens in 2,5 uur in, voor ongeveer dezelfde ruimte, door 1 persoon gelegd (jammer genoeg dat die man met pensioen is, die deed het gratis als je de vloer bij hem kocht), dus bij het uurtarief dat jij noemt vind ik dat niet heel veel geld. Die BBQ zal meer kosten :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:47

Laten leggen is ook niet altijd garantie. Dan moet je het wel echt door een goed bedrijf laten doen en niet door bijv. karpetland/right oid.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:55

Laura82 schreef:
Tuurlijk kan ik bellen, maar ik dacht: misschien weet hier iemand een richtprijs :)
En om het vrienden te laten doen, moet je wel de juiste vrienden hebben :) Degenen die ons kunnen helpen krijgen al voldoende voor hun kiezen.

Even afgezien van dat het praktisch even niet zo haalbaar is, vind ik niets zo lelijk als een slecht gelegde vloer, zo een als er nu in mijn huis ligt omdat mijn ex-schoonvader echt wel een vloertje kon leggen ;) En zo zie ik erg veel lelijke vloeren liggen bij mensen die het zelf gedaan hebben. Dus nee, we laten het leggen.
Bij mn schoonmoeder lag het er overigens in 2,5 uur in, voor ongeveer dezelfde ruimte, door 1 persoon gelegd (jammer genoeg dat die man met pensioen is, die deed het gratis als je de vloer bij hem kocht), dus bij het uurtarief dat jij noemt vind ik dat niet heel veel geld. Die BBQ zal meer kosten :D

Hahaha! Ja.. denk het wel! Een stukje vlees is ook al aan de prijs maar het gaat om het idee natuurlijk! Maar er is niets moeilijk aan een laminaatvloer leggen... Gewoon in wildverband of in half verband, afsnijden met zo'n dingetje ongeveer 2 cm speling houden vanwege het werken van de vloer en klik em d'r maar in! :D Of je vraagt bij zo'n doe winkel of ze je tips kunnen geven of op internet staan zat van die filmpjes hoe het moet! Ik heb het nu al 3 of 4 keer gedaan, het ligt een beetje aan het laminaat, koop niet het goedkoopste dat is net karton en wil niet zo goed klikken. Maar het is echt een eitje! In je eentje vind ik wel lastig met z'n tweeën gaat wat sneller en makkelijker en kun je in één de hele breedte van de vloer erin klikken.

Als je leert om dingen zelf te doen en fouten te maken scheelt het je veel geld en heb je het zelf maar weer gefikst! Mijn vader kon ook geen muren metselen en dak maken en straten en kozijnen maken maar hij heeft het toch maar gedaan en zo leer je elke keer weer wat en voor je het weet is het hele huis verbouwd! :') Nee geintje natuurlijk! Maar je kunt het altijd proberen, lukt het niet en krijg je knallende ruzie (laminaat leggen en plakplastic plakken op ramen zijn echte relatie testers! ;) ) kun je altijd nog zo'n handig mannetje inroepen!

Tis maar een idee hoor, je moet echt niets! :+