E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jamiroquai

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:49

Als ik hem op opladen zet, krijg ik het menu met: Verder lezen
onlangs glezen
etc.
systeeminstellingen
opnamen afspelen
gebruikershandleiding- in het engels..........

rechtsboven brandt een blauw lampje voor aan - uit.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:58

En als je hem uitzet en op de pc aansluit en dan na een uur even kijken of hij meer opgeladen is dan ervoor (geeft hij een & aan of streepjes op de batterij? Anders wat langer wachten zodat het duidelijk moet zijn.)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:53

Hij geeft helemaal geen batterij aan........... :o?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:19

Die zie ik bij mijn sony ook niet... maar het lampje gaat uit zodra de ereader opgeladen is (aan de PC duurt dat bij mij ca. 3,5 uur)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:23

Ik ben hem al een tijdje aan het opladen, maar volgens mij is hij gewoon vol.

Ik denk dat ik het maar opgeef. Ik word er zo moedeloos van. Wat een kreng! Ik had gewoon een boek willen lezen. Ik snap er allemaal geen bal van. Frustrerend!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:32

Misschien kan je ook eens hier kijken jamiroquai : http://www.kieskeurig.nl/e-reader/hanvo ... ws/891806/ . Ik sluit trouwens altijd eerst alle andere programmaatjes (calibre, reader library, en de 2 schermpjes die verschijnen zodra ik mijn reader aan mijn laptop koppel), dan ontkoppel ik mijn reader via het usb icoontje dat ook automatisch in mijn taskbar verschijnt wanneer ik de reader aansluit... en pas dan ontkoppel ik mijn reader fysiek :D .

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:44

Kun je hem niet gewoon opladen? Dus zonder computer maar met een stekkertje in het stopcontact?

Die van mij vraagt bij de computer altijd of hij moet verbinden of niet. Met JA kan ik uploaden en met Nee is alleen opladen.
Ik heb wel een andere maar het zal toch niet veel verschillen.....

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:09

Nou he he, vraag me niet hoe, maar het is gelukt!!!!!
Een heleboel heen en weer bellen met de helpdesk, en hulp (?) van mijn man- voornamelijk het geduld!- heb ik enkele boeken van mijn keuze kunnen opladen. Laat ik hier maar eens mee beginnen.
Vanavond lekker lezen. En morgen? PAARDRIJDEN!!!!!!!

En even het onderschrift weghalen.........

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 09:54

Margee schreef:
Kun je hem niet gewoon opladen? Dus zonder computer maar met een stekkertje in het stopcontact?

Die van mij vraagt bij de computer altijd of hij moet verbinden of niet. Met JA kan ik uploaden en met Nee is alleen opladen.
Ik heb wel een andere maar het zal toch niet veel verschillen.....

Dat vraagt mijn reader ook. Heb er ook een stekker bijgekregen waarmee ik hem via het stopcontact kan opladen. Binnen een paar uur is hij vol. Ideaal.... Als hij laad kan ik overigens ook gewoon lezen. Alleen is het snoertje vd stekker te kort om dan relext op een stoel te kunnen zitten.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:23

Welke reader heb jij ook al weer t-i-m? Ik kan niet lezen als mijn reader laadt... -O- Dus toch ook maar een wandlader gekocht zodat het laden 2 x zo snel gaat... :=

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:56

Ik kan ook wel lezen als hij laadt - maar moet dan eerst even power heen en weer schuiven (Kindle).

@jam - ik snap niet meer wat er nou precies niet wilde met je reader.. het lezen, het opladen, of het boeken erop zetten..? Maar mooi dat hij het doet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:59

De sony prs 600 kun je tijdens het opladen aan de computer niet lezen. Als ik hem oplaad aan de netstroom dan kan ik gewoon lezen tijdens het laden. :j De Kindle DX heb ik alleen een oplaadsnoertje voor aan de computer, dus kan ik niet lezen tijdens het opladen.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:18

Slimmerik - KindleDX - even power heen en weer schuiven of in PC eject of zo, en dan het snoer er gewoon in laten zitten dan kan je laden en lezen tegelijk ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:21

Okee, staat inderdaad zo'n opmerking inderdaad op. Nooit gebruik van hoeven maken omdat ik in die situatie eigenlijk net zo goed van het beeldscherm op mijn lap gebruik kan maken :D Maar waar ik dus weer niet mee uitkom is het maken van mappen op mijn kindle.... Kan ik daar ergens een gebruiksaanwijzing van lezen of vinden?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:28

Mappen moeten volgens mij nog steeds 1 voor 1 gemaakt worden.
Boek selecteren, als je map nog niet bestaat Add to new collection, anders aan bestaande toevoegen.
(weet geen gebruiksaanwijzing daarvoor..hoop dat er snel een update voor Kindle for PC is waarmee je in 1 klap een boel mappen aan kan maken en wat hene en weer kan slepen maar dat zal nog wel even duren als dat ooit komt.. die mappen zijn er ook al bijna een jaar of zo??)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:07

Mijn Kindle heeft dus geen collections :?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:14

Heb de mijne er even bij gepakt.
Home, op een boek gaan staan en dan met dat stokje naar rechts en dan Add to Collection. En als daar nog geen folder staan moet er wel Create New Collection staan.
En anders heb je misschien niet de laatste firmware - staat wel op amazon ergens en dan kan je hem via USb doen, of ding even online laten gaan en wachten tot hij het zelf doet. (maar mijn update was toen het nog erg mooi warm weer was dus dat is ook al even geleden en daar zat het wel bij in....)
Home 0 menu 0 settings 0 ik heb versie 2.5.4

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:16

Heb hem inderdaad nog nooit geupdated. Zal er morgen eens een studie van maken....

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:17

Ik heb niets speciaals gedaan voor die update toen, zat buiten met 3G aan, en ineens ging er wat bewegen linksboven in de hoek en daarna had ik collections en nieuwe screensavers ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:20

Hmmm heb laatst ook regelmatig 3G aangehad. Niets binnengekomen dus. En nieuwe screensavers ben ik ook wel aan toe hoor. Wat een oubollige rotzooi is dat. Durf in gezelschap niet eens hoes open te klappen als ie nog niet aanstaat.... _O-

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:31

Dan vast een waarschuwing - screensavers is gewoon meer van hetzelfde ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:39

Heb het op de een of andere manier voor elkaar dat ik nu op een wit scherm zit te kijken nadat de Kindle bleef "hangen" ..... Geen idee hoe ik hem weer aan de praat kan krijgen. Zit eigenlijk met smart op een screensavertje te wachten nu.... of ie nu oubollig is of niet.... |(

edit: Hij doet 't weer !! *\o/*

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:10

Mappen maken zoals je in Word e.d. doet bedoelen jullie? Ik maak die via de computer.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:25

Margee - Kindle heeft een ingebouwd mappen iets zodat je je boeken kan ordenen en je niet 2000 boeken hoeft door te bladeren (hoewel je ook kan zoeken).
Systeem werkt nog een beetje omslachtig - kan dus niet in Windows de mappen aanmaken, moet op apparaat zelf.

Slimmerik - hoop dat je hem weer aan de praat gekregen hebt! (Powerbutton lang vasthouden op uit is reset geloof ik..)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:29

Bij jou ook al vast gelopen Slimmerik? dat hoor je toch wel erg veel hoor, dat ereaders vast lopen. Blijkbaar zijn de kinderziektes er nog niet helemaal uit.
Ik heb trouwens een ipad gekregen en lees hier nu op. Is ook erg leuk.