Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karin1985

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:58

@flooooo Ik hoop dat het wat wordt. Is het net binnen je budget of ruim binnen budget?
Je zult waarschijnlijk moeten overbieden en als je dan ook nog wat over moet houden voor het klussen...

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 18:51

Wel ruim hoor maar we hebben een max in ons hoofd wat we willen uitgeven. We hoeven namelijk niet te verhuizen maar deze sprak ons aan. We zien het wel.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:47

Ik werd vanmiddag gebeld door de makelaar van het huis in 2e Valthermond. Hij belde in opdracht van de verkopers, die hadden gedacht dat wij wel serieus belang hadden en waren verbaasd dat we niet geboden hadden. Het toeval was dat ik net 5 minuten eerder een mail naar de makelaar had gestuurd om e&a uit te leggen. Dat vonden wij wel netjes omdat we de verkopers ook gesproken hadden. Hij begreep ons wel zei hij, maar de verkopers hadden het ons wel gegund omdat zij ons wel vonden passen en wij zonder voorbehoud en snel konden handelen. Ik begreep dat er toch 50 k boven de VP geboden was.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 23:48

flooooo schreef:
Wel ruim hoor maar we hebben een max in ons hoofd wat we willen uitgeven. We hoeven namelijk niet te verhuizen maar deze sprak ons aan. We zien het wel.

Wij hebben onze kluswoning op een hele leuke locatie voor de vraagprijs kunnen kopen, terwijl er heel veel animo en kijk momenten (ca. 20 bezichtigingen) waren ingepland.

Bij een woning waar echt zichtbaar veel aan moet gebeuren zijn er vaak nog wel meer kijkers dan echte 'kopers'.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:28

@mavantos, wat fijn dat het jullie zo is gelukt :)
Hier andere ervaringen met een zichtbare kluswoning. Zonder Funda al 20+ bezichtigingen, dus daar ishij uiteindelijk ook niet meer op geplaatst. We hebben ‘m, maar hebben wel een stukje moeten overbieden. En er waren er meer, we zaten er maar net iets boven. De vraagprijs was, zeker voor deze markt, wel scherp moet ik zeggen. Maar ook klushuizen gaan hier dus nog best hard...

Daarvoor overigens bij een kluswoning geweest die echt heel slecht was: naast verouderd op alle vlakken ook nog verzakte houten vloeren, dak moest vervangen worden, vocht in de kelderkast, enz. Daar kwamen bizar veel mensen op en die was zo weg. We hebben daar uiteindelijk niet op geboden omdat wij het de investering niet waard vonden. Vond het wel bizar om te zien welke mensen er nog meer kwamen kijken... Jong stel met een baby was voor ons en na ons een moeder en dochter. Ik kan natuurlijk van de buitenkant niet zien hoe handig ze zijn, maar het was niet het type koper dat ik voor ogen had bij zo’n enorme klus.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 08:39

Ik heb ook vaak het idee dat mensen een grote verbouwing onderschatten. Je moet of heel veel geld hebben en het compleet laten doen of je moet er heel veel tijd in steken en dat gaat natuurlijk altijd ten koste van iets.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:04

pillow schreef:
Ik werd vanmiddag gebeld door de makelaar van het huis in 2e Valthermond. Hij belde in opdracht van de verkopers, die hadden gedacht dat wij wel serieus belang hadden en waren verbaasd dat we niet geboden hadden. Het toeval was dat ik net 5 minuten eerder een mail naar de makelaar had gestuurd om e&a uit te leggen. Dat vonden wij wel netjes omdat we de verkopers ook gesproken hadden. Hij begreep ons wel zei hij, maar de verkopers hadden het ons wel gegund omdat zij ons wel vonden passen en wij zonder voorbehoud en snel konden handelen. Ik begreep dat er toch 50 k boven de VP geboden was.

Is het werkelijk gegund aan iemand? Het staat nl. nog steeds te koop. Ik krijg het gevoel dat de makelaar niet helemaal eerlijk naar jullie is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:11

Ach ja ze kunnen altijd proberen om er nog wat extra uit te halen toch?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 09:18

HorsePassion schreef:
pillow schreef:

Is het werkelijk gegund aan iemand? Het staat nl. nog steeds te koop. Ik krijg het gevoel dat de makelaar niet helemaal eerlijk naar jullie is.

Gisteren om 17.00 is de biedingstermijn gesloten Dus zo snel gaat het nou ik weer niet, mensen moeten ook de tijd hebben om het uit te zoeken.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:33

Wij hebben een kinkje in de kabel. Wij hebben het verzoek gekregen of we de oplevering nog eens 3 maanden uit willen stellen, dus naar 30 juni. De verkopers hebben een nieuwbouwhuis gekocht en we begrepen dat de opleving daarvan uitloopt.
Eigenlijk zien we het niet zitten maar hebben wel ingestemd met een gesprek om hun verhaal te horen en te horen wat ze ons te bieden hebben. Want is de oplevering later dan komen er best wat kosten weer bij kijken. En daar gaan wij echt niet voor opdraaien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:48

Fijn dat jullie ze wel te woord willen staan en mee willen denken. Uiteindelijk is het natuurlijk wel hun probleem en niet dat van jullie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:48

Hebben jullie het eigen huis al verkocht? Maar inderdaad... de bijkomende kosten...

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:54

Ai ja dat is rot. Ook voor de verkopers; ik heb een keer zo eindeloos moeten wachten op nieuwbouw huur. Bleven ze uitstellen, zo zuur.

Maar, dat is niet jullie probleem natuurlijk. Jullie horen daar niet voor op te draaien, ook qua kosten. Dat is het risico met nieuwbouw, helaas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:48

Dat is idd niet jullie probleem. Wel netjes dat jullie het verhaal willen aanhoren, maar wie garandeert dat de oplevering over die 3 maanden dan wel gebeurd?
Ik zou daar toch echt heel goed over moeten nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:55

Ik zou daar financieel toch wel eisen aan stellen. Evt tot die 3 maanden puur jullie extra kosten vergoed. En bij nog meer uitstel een percentage er bovenop. Anders gaan ze maar tussendoor op een camping zitten met de spullen in de opslag :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:12

Ik zou daar echt zakelijk in zijn en nee verkopen of harde voorwaarden stellen. Nieuwbouw wordt slechts bij uitzondering op tijd opgeleverd is mijn ervaring dus dat hadden ze moeten incalculeren. En jullie hebben ook extra kosten door uitstel.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 16:29

Urona447 schreef:
Ik heb ook vaak het idee dat mensen een grote verbouwing onderschatten. Je moet of heel veel geld hebben en het compleet laten doen of je moet er heel veel tijd in steken en dat gaat natuurlijk altijd ten koste van iets.

Precies dit, hier in de buurt staat een huis te koop voor 700.000 euro. Ik ken iemand die de kosten door een aannemer heeft laten doorrekenen en die kwam uit op 500.00 euro! Dan is ie wel echt af inclusief keuken, uitbouwen en badkamer. Maar niet te doen gewoon.
Ook wel interessant, tot voor een paar maand terug stond ie te koop voor 6 ton, is verkocht en niets aan gedaan en nu weer in de markt voor een ton meer. :')
Voor de liefhebbers, het heeft room for the pony: Oosterboerweg 33 in Meppel. Maar er zit echt eng veel werk in, mijn man heeft een bouwtechnische achtergrond en die schrok zich rot van het rapport wat erbij is geleverd en die is al een paar jaar oud.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:05

flooooo schreef:
Urona447 schreef:

Precies dit, hier in de buurt staat een huis te koop voor 700.000 euro. Ik ken iemand die de kosten door een aannemer heeft laten doorrekenen en die kwam uit op 500.00 euro! Dan is ie wel echt af inclusief keuken, uitbouwen en badkamer. Maar niet te doen gewoon.
Ook wel interessant, tot voor een paar maand terug stond ie te koop voor 6 ton, is verkocht en niets aan gedaan en nu weer in de markt voor een ton meer. :')
Voor de liefhebbers, het heeft room for the pony: Oosterboerweg 33 in Meppel. Maar er zit echt eng veel werk in, mijn man heeft een bouwtechnische achtergrond en die schrok zich rot van het rapport wat erbij is geleverd en die is al een paar jaar oud.

Ik heb dat huis bekeken en oh boy, daar moet echt veel aan gedaan worden. :+ die voordeur alleen al := maar wel veel potentie!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:15

Het is wel heel mooi! Maar wellicht subsidie ivm monument?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:19

flooooo schreef:
Urona447 schreef:

En niet eens landelijk gelegen, jammer. Huizen in Meppel zijn sowieso al erg aan de prijs, dus dit verbaasd me niet.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:32

Malenka, Cayenne ik vind dat wel zo netjes om dat te doen.

Winged, nee was dat wel zo geweest dat had verplaatsen dus echt niet gekund. Eigenlijk zou ons huis eind deze maand op Funda gaan.

Wij gaan uiteraard niet zo maar akkoord. Gezien mijn eigen situatie is uitstel ook niet ideaal. Dus ze zullen echt met een heel goed voorstel, ook financieel, moeten komen. Wij gaan er in elk geval geen cent aan uitgeven. Wij hebben ook al bij de bank, onze makelaar en de rechtsbijstand geïnformeerd waar we recht op hebben, wat de kosten zijn, etc. O.a. bijvoorbeeld ook echt het advies gehad om als we er in meegaan alles zwart op wit te zetten en ook de voorwaarde dat het echt eenmalig is dat we hier in mee gaan. We gaan dus er wel goed voorbereid in.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:07

Ons huis staat onder bod *\o/*
Uiteindelijk 6 bezichtigingen gehad en 4 biedingen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:08

Yvankaxx schreef:

Jij ervaart de gekte dus nog niet op jullie huis?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:29

Yvankaxx schreef:

Haha ik wilde bijna zeggen, lekker rustig :P Maar gefeliciteerd!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 21:32

Wij hebben ook maar 9 bezichtigingen staan voor maandag en dinsdag. Ik ben benieuwd…