Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:06

Janine1990 schreef:
Denk inderdaad dat als je die latjes om de raampjes ook wit maakt (of eigenlijk RAL9001 zo te zien?) het een stuk beter op elkaar aansluit [naam]!

Ral 9010 zou best kunnen , lijkt wat cremig dus op hoop van zegen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:08

Rebecca schreef:
Janine1990 schreef:
Denk inderdaad dat als je die latjes om de raampjes ook wit maakt (of eigenlijk RAL9001 zo te zien?) het een stuk beter op elkaar aansluit Rebecca!

Ral 9010 zou best kunnen , lijkt wat cremig dus op hoop van zegen :')

Dit is te creme voor 9010, dat is meer richting off-white.
9001 is echt creme, het kleurverschil met de muur (die wel witter is) is groter dan mogelijk is door structuur en materiaal verschillen.

Fee_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:11

Haha, hier hetzelfde als bij idinn. Heerlijk!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:44

Janine1990 schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik ben vooral groot fan van de knoflookpuree in een tube uit het koelvak bij de groente :)) geen stinkende handen.

Daar heb je dus keukenhulpjes voor :P

https://www.dille-kamille.nl/nl/top-10- ... -4826.html

Je kan ook je handen langs je RVS spoelbak halen, maar ik weet niet hoe lang jij al kookt, ik een jaar of 33 en neem maar van mij aan dat dat RVS zeepje niet helaas echt helpt tegen stinkende knoflookhanden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:58

Ceetje_bokt schreef:
Je kan ook je handen langs je RVS spoelbak halen, maar ik weet niet hoe lang jij al kookt, ik een jaar of 33 en neem maar van mij aan dat dat RVS zeepje niet helaas echt helpt tegen stinkende knoflookhanden.

Ik denk dat scheikunde/wetenschap wel tegen 33 jaar kookervaring op kunnen ;)
https://www.kijkmagazine.nl/nieuws/hoe- ... en-zeepje/

Spoelbak vind ik iets minder handig werken dan zo'n zeepje.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:53

Die zeepjes hangen hier in Spanje gewoon tussen de groenten in de supermarkt. Wij kopen van die strengen knoflook op de markt. Heerlijk! Het stokbrood insmeren met olie en knoflook en inderdaad veel in allerlei gerechten. Ik ben fan!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:19

Mijn zeepje werkt als een dolle hoor.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:04

Ik vind de lucht van knoflook aan mijn vingers totaal niet storend. Ik bewaar het gewoon zo op een schaal of los op de plank.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:18

suze_ schreef:
Nanka ik zag dit op fb langskomen en moest aan jou denken en je eettafel en muur vraag

[ [url=m/dYMIjC.png]Afbeelding[/url] ]

Hi Suze sorry voor m'n late reactie.
Maar dit is heel gaaf. Zag hem ook voorbij komen ...moest ook aan mijzelf denken. Eens kijken hoe duur het is.

Jij bijna sleutel van je nieuwe huis ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:12

Ja nog 12 nachtjes slapen :D
Zaterdag hebben we een grofvuildag. Dat zal flink opruimen. En we zijn echt al ver met inpakken. We hebben een schilder ingeschakeld waar ik erg blij mee ben. Die is straks binnen 3 dagen klaar. Kan ik me op het behangafstomen en schapenhek voor rondom het zwembad storten :)

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:50

suze_ schreef:
Ja nog 12 nachtjes slapen :D
Zaterdag hebben we een grofvuildag. Dat zal flink opruimen. En we zijn echt al ver met inpakken. We hebben een schilder ingeschakeld waar ik erg blij mee ben. Die is straks binnen 3 dagen klaar. Kan ik me op het behangafstomen en schapenhek voor rondom het zwembad storten :)

Ben heeeel benieuwd !!!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:54

Spannend Suze!

Wij zijn vandaag eeeeeeiiindelijk bezig geweest met het sausen van de woonkamer. Het huis begint nu echt vorm te krijgen! Wc is bijna klaar <3 De hal en trapgat is donkergroen <3 Etc :D :') Maar jeeeemig wat een werk en wat een kosten allemaal! Bluhhhh. En nu ben ik er ook wel flauw van, ik wil er wonen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:59

Limoen donkergroen klinkt zo goed. Ben erg benieuwd naar foto's! Jullie zijn al wel tijdje bezig toch? Kan me zo voorstellen dat je nu wel over wil.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:03

Wij zijn bezig vanaf 1 maart. Eigenlijk slaat het natuurlijk nergens op :') In nog geen 2 maanden hebben we zoooooooooveel gedaan. Er is geen stukje van het huis wat nog niet aangeraakt is :') CV leidingen hebben we omgelegd, houten vloer van de aanbouw is vervangen (die balken waren rot). WC beneden helemaal vernieuwd, badkamer boven uitgebreid (nog steeds klein maar iets minder klein :') ) en helemaal vernieuwd + wc bij aangelegd. Hele huis is voorzien van een nieuwe stuclaag. Erker erbij aan. Elektra verplaatst en vernieuwd. Plafond aanbouw vervangen en meteen geïsoleerd. Betonvloer gestort in de bijkeuken en zo kan ik nog wel even doorgaan. _O- We zijn nu vooral bezig met het afwerken, maar daar gaat nog heeeeel wat tijd in zitten.

En het donkergroen is zoooooo gaaf! Ik zie het straks al helemaal voor me, als alles af is en ingericht is.

Wat gaan jullie allemaal aanpakken? Nemen jullie er veel tijd voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:10

Jullie hebben idd wel enorm veel werk verzet zeg in 2 maanden tijd :oo bijna nieuw huis zo haha! Staat de verhuisdatum al gepland?

Wij geen grote verbouwingen gelukkig. We hebben ook maar 4 weken en dan gaan we al over. De woonkamer wordt geschilderd en de zolderkamer voor onze zoon. 2 slaapkamers moet het behang afgestoomd worden en opnieuw behangen. Zwembad gaat gereinigd worden en moet hekwerk omheen. Dus eigenlijk niets vergeleken bij jullie :')

Ik heb vooral gezenuw over de verfkleuren 8)7 vind ze heel mooi maar hoop zo dat het op de muur ook zal zijn als ik mij in mijn hoofd voorstel.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:24

Ah, dat valt mee idd! Wij hadden eigenlijk ook maar 4 weken :') Maar we wonen nu dus bij m'n ouders in. Heel gezellig hier, in totaal 4 volwassenen, 1 baby, 3 katten en 5 honden :') _O- Gaat gelukkig allemaal goed, maar toch wel weer toe aan ons eigen plekje zometeen hoor.

Verf kleuren zijn zo lastig idd! Heb je al in gedachten wat je wil? Bij mij is het tot nu toe allemaal wel zo uitgepakt als ik wilde! :D

We willen eigenlijk binnen nu en 2 weken verhuizen. We willen echt goed gesetteld zijn voor de eerste verjaardag van ons dochtertje in juni. Dat we dan niet nog half in de puinhoop zitten maar dat ht er ook echt al een beetje leuk uit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:37

Ja snap ik! Kan je alles mooi versieren en alles netjes voor de visite. Ons zoontje wordt 5 2 dagen nadat we de sleutel krijgen en het is hier een puinhoop vol dozen. Vind ik al stom :+ maarja. Zn laatste verjaardag hier is ook wel weer speciaal.

Ja ik heb de kleuren al doorgegeven aan de schilder. Dag vd sleutel komt ie meteen langs voor overleg. Ik denk dat het heel mooi zal worden.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:47

Oh jullie gaan het laten doen, het schilderwerk? Chilllllll. Jaloers _O-
Wij hebben al zoveel gekloot gehad met schilderwerk etc. Pff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:52

Ja nou ik zou het zelf gaan doen hoor. Maar ml kan door rugproblemen niet helpen. En toen we nog even langs gingen voor wat dingen meten bleek wel dat ik het nogal had onderschat qua hoeveelheid en raakte ik lichtelijk in paniek icm ook die 2 slaapkamers afstomen en behangen en ondertussen werk kind paard huishouden enzo. En toen hebben we gelukkig besloten het schilderwerk te laten doen :D ik ben zo blij erom :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:53

Limoen, zijn jullie in te huren? Hier duurt alles altijd zo gruwelijk lang!!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:54

Zo Limoen, jullie hebben al echt veel gedaan zeg!
Ik zit nu tussen de dozen. Wat kan n mens toch veel spullen hebben.
Ben ook echt superveel weg aant doen. Vooral veel spul wat ik zeven jaar geleden op zolder neer heb gezet en wat nog steeds daar stond onaangeraakt.
Wel fijn dat je hier vuilnis in zo’n container moet doen. Dus telkens als ik n paar zakken heb ga ik ff wegbrengen, blijft t wel redelijk overzichtelijk.
Morgen voor t eerst slapen in ons nieuwe huis! Katten gaan ook mee dus ben heel benieuwd hoe die het gaan doen daar!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:26

Wat heerlijk al die verhalen hier. Iedereen is druk.

Ik ben de laatste 2 dagen op meubeljacht geweest. Veel gezien, maar het is ook zo veel dat het me duizelt. Gisteren hele middag in Vriezenveen en vandaag in Zwolle. Wel veel wijzer geworden maar nog geen keuzes gemaakt. Verfkeuzes is voor mij nog even ver weg, eerst alle meubels. Lijkt me ook moeilijk.
Wel geschrokken van de prijzen van banken...die vallen duurder uit dan begroot. Net nog even bij een winkel in het dorp wel wat goedkoper.
Een vriendin die bij een woonwinkel werkt gaat zaterdag ook even mee kijken in het huis en neemt staaltjes mee.

Keuzes voor nu: bank, fauteuil, tv meubel, salontafels, eettafel met 6 stoelen. Misschien servieskast.
Bed heb ik waarschijnlijk gevonden...nu twijfel of het allemaal binnen budget past inclusief de kluswerkzaamheden, decoratie en kasten in bijkeuken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:23

Mag ik vragen wat je voor een bank begroot had Phylos? Ik vrees voor een lederen 2+3 of hoekbank zo’n €2500,- kwijt te zijn. Die moeten wij ook nog...

Karwei heeft trouwens ook toffe metalen kasten, zijn altijd wel met korting te koop!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:38

Ik wil graag een 2.5 zits met chaise longue in stof met vlindernaad en smalle pootjes. Bij Pronto 1500 en 1900 (losse kussens). Ik hoopte rond de 1000. Dat lukt in het dorp wel, alleen is de chaise longue dan maar 1.37 m. Verschil zit in stofkeuze en vooral vulling denk ik..dat ga ik nu verder nog uitzoeken wat nou echt beter is. (Koudschuim of toch combi met pocketveren)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:26

Voor mij nooit een stoffen bank meer, wat een drama met dieren alles plakt eraan