Is het niet zo dat op Funda de status automatisch gewijzigd wordt als de makelaar het huis op eigen site wijzigt? Volgens mij kan de makelaar sowieso zelf de status wijzigen op Funda en doet Funda dat niet vanuit de site zelf.
Laat of niet wijzigen is soms ook taktiek hoor. Ze hebbn mensen toch weer aan de telefoon als ze bellen, misschien is er op het moment van bellen wel een ander huis net aangemeld bij een makelaar of iets dergelijks. En sommige makelaars zijn gewoon te besodemieterd om hun werk te doen
Dat laatste vooral ja... Het is bij ons serieus zo dat als we een bepaalde makelaar als verkoopmakelaar zien dat dat voor ons gewoon een minpunt is aan een huis, lakse onbetrouwbare bende is dat.
Mijn hypotheker belde gisteren op om te vragen hoe het met het bieden was gegaan, hij melde dat hij het idee heeft dat er even een tijdelijke opleving is. Ten eerste vanwege de mensen die voor 1 juli iets wilde kopen en dan ten tweede omdat de mensen die eigenlijk iets voor 1 juli wilde kopen nu toch in 'the flow' zitten van het kopen en dan nu toch nog maar iets kopen. Hij had verwacht een grotere dip te zien na 1 juli.
Ben benieuwd of dat zo is, van mij mag de huizenmarkt nog even wachten met aantrekken namelijk
Mijn zwager en schoonzusje hadden hun huis ook met een week verkocht, heeft geen bord in de tuin gestaan
karin1985
Geplaatst: 14-07-15 19:14
hier is net de knoop doorgehakt om over te sluiten. dus nu begin het lange (bureaucratische) wachten. En 1 juli zal daar vast niet aan meehelpen...Maar goed de offerte kan rekken met 6 maand, waarschijnlijk is onze belegging voor die tijd wel omgezet (tenminste dat mag ik hopen, maar eerdere berichten in dit topic maken mij er niet geruster op)
Onze achterburen hadden hun huis ook te koop gezet. Met 5 dagen was het verkocht!
karin1985
Geplaatst: 14-07-15 19:29
Ligt ook heel erg aan de wijk hoor en de prijs natuurlijk. In onze wijk lijken de huizen ook als zoete koek te gaan. Er blijven er een paar over, maar die zien er of niet uit van binnen of ze vragen gewoon te veel. Het is hier een gewilde starterswijk en daar zit op het moment toch het meeste beweging in voor mijn gevoel.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 15-07-15 01:31
Sonja_vR schreef:
Mijn zwager en schoonzusje hadden hun huis ook met een week verkocht, heeft geen bord in de tuin gestaan
Bij ons kwam het bord "te koop" pas in de tuin te staan toen het huis al verkocht was. Ging bij ons ook razendsnel, het verkopen, en tja, de makelaar wil toch wat reclame hebben. De overburen snapten er niets meer van. Wij waren in China toen we het huis verkochten, hun waren ook op vakantie in China en waren op die dag in dezelfde plaats als wij, en we kwamen ze ook net na de verkoop tegen. Wij het dus aan hun verteld, maar toen ze thuiskwamen zagen ze geen bord in de tuin staan, en een paar dagen later ineens een bord "te koop". Die dachten dus al dat de verkoop niet doorgegaan was.
Tink89
Geplaatst: 15-07-15 10:05
Hallo Tink,
Het heeft even geduurd, maar de hypotheek is geaccepteerd. Gefeliciteerd. Ik zal de makelaar, als je het goed vindt, ook daarover informeren.
Ik heb op (even terugrekenen) 29 mei een overeenkomst bereikt over het bod en een week later op vrijdag de koopovereenkomst getekend: op 5 juni dus. Het voorbehoud van financiering liep tot 17 juli.
Taxatie was overigens op 9 juni en het rapport was op 11 juni binnen.
De offerte-aanvraag bij de bank is van 29 mei en dezelfde dag nog getekend retour gegaan. Koopovereenkomst en taxatierapport zijn nagestuurd zodra ze binnen waren. Alle andere stukken waren al lang compleet (denk aan werkgeversverklaring, loonstrook, jaaropgaaf, machtigingen en bijbehorende formulieren enz.).
In totaal heeft het van 'bod geaccepteerd' tot 'hypotheek akkoord' dus 6,5 week geduurd.
Vandaag offerte getekend! Het lange wachten en regelen kan beginnen. Eindelijk een verantwoorde hypotheek straks. Hoop trouwens dat jullie het niet erg vinden dat ik hier meepraat. Ik koop geen huis, maar heb nog geen ander topic gevonden waar zoveel over hypotheken wordt gepraat .
Berdien nog bedankt voor alle info. Die €3000 euro aan kosten waar ik mee begon in ons gesprek was inderdaad wat aan de krappe kant .
Heb de laatste twee paginas door gelezen maar ik geloof dat ik met mijn jaarinkomen van 12000 euro geen afspraak hoef te maken bij een hypotheker om te vragen wat mijn mogeljkheden zijn?
Wil je in NL of in DLD gaan kopen? In NL kom je niet heel ver met 12.000 vrees ik, of je moet een flinke zak met eigen geld meebrengen... Ik weet niet hoe de regels en normen in DLD zijn.