Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:10

Wat grappig dat je dat kan 8nnemiek!!

Ik vind het lekker om af en toe wat lekkers te eten maar vind het ook slecht voor mijn lijf dus probeer het minimaal te doen in de avond.

Wanneer je bij Jumbo boodschappen besteld en af haalt in de winkel krijg je er altijd een of twee gratis producten bij. Deze week was het een fles olijfolie en een bonbonblock!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:11

Neonlight schreef:
Maar vloeibare boter is wel gezonder dan een blok, maar ook duurder, ongeacht A-merk of niet. Zo is graanhoudende pasta duurder dan de gewone, A-merk of niet. De ongezondere vleessoorten is het vlees met de meeste foute vetten en dat is het goedkope vlees (kip uitgezonderd).
Maar zelfs als ik het luxere vlees weg laat, zou ik nog die bedragen niet halen die ik hier in het topic lees.

Wij eten geen varkensvlees, dan ben je meteen in verhouding meer kwijt. Eten eigenlijk enkel kip en runds.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:11

Zie je, dat doe ik dus verkeerd, want ik heb vandaag een fles olijfolie (huismerk) bij de Jumbo gekocht. :+

vibabu

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:36

Ik heb een tijdje geleden een koe gekocht van koopeenkoe.nl in verhouding goedkoper dan supermarktvlees en er zit echt veel meer smaak aan. Daardoor ook niet meer de neiging om elke dag vlees te "moeten" eten. Eet nu vaak een dag rund, kip vegetarisch of een stukje vis. Daarnaast ben ik begonnen met pakjes uit de voorraadkast op te maken. Makkelijk om te maken maar bah wat zout! Ik vind het zonde om weg te gooien en heb de rest van de porties in de vriezer gegooid maar als dit op is komt het er nooit meer in!
Ben benieuwd hoeveel ik deze week over ga houden aangezien ik zwaar op rantsoen moet. De chocola, koekjes, chippen en borrels zijn flink aangeslagen dus hallo appels en doei chocola.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:42

Pakjes eten we minimaal omdat het inderdaad brrrr zout is!!

Ik heb ook gekeken naar koopeenkoe maar zit daar niet best wat vlees bij waar je wat minder mee kan? (lees: ik ben geen goede kok...)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:50

Dat doe ik dus ook nog eens, zaterdag komt mijn pakketje weer aan. :)
En er zit wel iets bij wat je normaal niet zo snel zult kopen, maar 1 keer op 28 keer rundsvlees valt best wel mee, daar wil ik wel creatief voor zijn (voor mij de rollade, voor de rest is alles vlees wat wij normaal toch wel eten),

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:02

Neonlight: ik herken je "probleem"!
Hier iig standaard voor groente & fruit 15,00 / brood 7,50 / vlees 10-15,00 p week kwijt.
Niet van supermarkt maar hoef nooit niets weg te gooien, tis lekkerder. We eten niet iedere dsg vlees ( veel rund en kip). Doordeweeks water en koffie.
Maar dan nog de rest: chlorestorol boters(idd duur maar beter)/ koffiepads + frisdrank voor weekend + melk (huismerk) div. beleg / toiletartikelen etc zitten daar dus nie bij. Dus ik ga ook over de bedragen per week, die hier worden genoemd...en idd toiletartikelen / schoonmask/ wasmiddel ed altijd in aanbieding!

Vind dat ook erg knap van ieders hier!

Vonneke: is dat zo? Als je via inet bestelt en gaat afhslen, je dan dus gratis iets erbij krijgt?
Is dat jumbo iets? Want dat is ook leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:03

Ik ziet nu te kijken, de dubbeldoelkoe (wat ik een erg goed iets vind) heeft eigenlijk geen echt 'moeilijk' vlees er tussen zitten. Runderpoulette, daar kan ik niet veel mee.

28 maaltijden voor €100,- daar eet ik denk ik bijna een half jaar van hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:05

Evelien, je krijgt er altijd wat bij en eigenlijk altijd goede producten. Wat heb ik al gehad wat ik me nog herinner. Mmm van een goed merk diepvries witvis, diepvries kibbeling van goed merk, diepvries spinazie, pasta met pastasaus, tanpasta, bonbonblock, soort olijfolie, nieuwe vifit en dan vergeet ik nog van alles hihi.

Iedere keer 1 of 2 dingen

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:10

vonneke schreef:
Ik ziet nu te kijken, de dubbeldoelkoe (wat ik een erg goed iets vind) heeft eigenlijk geen echt 'moeilijk' vlees er tussen zitten. Runderpoulette, daar kan ik niet veel mee.

28 maaltijden voor €100,- daar eet ik denk ik bijna een half jaar van hihi

*D ik dus ook... Ben maar alleen. Heb wel dat het per 2 verpakt is maar goed als het niet anders kan dan eet ik gewoon 2x hetzelfde stukje vlees 2 dagen. Eet ik daarna 2 dagen geen vlees. Voor die runderpoulet gewoon een beetje creatief zijn en op internet zoeken wat je er mee kan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:11

Ik ga daar dan ook eens naar kijken, online bestellen bij de Jumbo.
En het valt mee he Vonneke, het vreemde vlees?

Evelien, ben blij dat ik toch niet de enige ben die duurder uit is als de meesten in het topic hier.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:15

Vonneke: ik ga vd week ook eens ff kijken of jumbo hier daar ook aan doet!
Thanks iig voor de tip!!

Neonlight: ja, heb je iig eem medestander!!!
Schijnbaar doen wij toch iets nie goed?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:16

Volgens mij bijna alle Jumbo's tegenwoordig!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:37

Ook ik ben duurder uit dan de meeste personen in dit topic. 2 volwassenen, 1 kleuter die in de luiers zit maar wel gewoon mee eet en een baby die in de luiers zit en flesvoeding krijgt.

We houden het nu elke week bij om te zien wat we aan boodschappen uitgeven omdat het vaak snel gaat.
Alleen een marsepeinen reep van 1,89 voor de rest geen lekkers gekocht, wel 3 pakken luiers en een pak flesvoeding (huis merk, AH biologisch) maar dan zitten we nog op 93,- excl. vlees voor ons (zit nog biologisch vlees in de vriezer) en voor de dieren en dan kopen we nu bewust geen A-merken.
Echt belachelijk hoe snel dat gaat!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:37

vonneke schreef:
Volgens mij bijna alle Jumbo's tegenwoordig!

Weet wel dat er groot verschil is tussen hen...
Hier zijn ze zunnig nl! 4e in rij doen ze nie aan: in zoverre ze gaan film nakijken, komen terug met: nee, verkeerd?! Oh, kan toch echt tot 4 tellen! Mag ik dan ff meekijken??
Nee, dat mocht nie...
Verjaardagstaarten gratis, niet / inleveren beschimmeld iets / niets etc...
Dus ben benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:46

Dit gaat vanuit het distributiecentrum. Heeft niets met de plaatselijke Jumbo te maken.

In het distributiecentrum komt je bestelling binnen en gaan personeelsleden met een polsscanner al je boodschappen pakken en in kratten stoppen. Dat wordt dan naar de plaatselijke winkel gebracht waar je het op kan halen. Maar ja mag zelf weten bij elke Jumbo of welk Pick Up Point je het op gaat halen. Kun je vooraf selecteren.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:48

Onze grootste bezuiniging nu is het stoppen met vlees eten :o
Wel is het nog even zoeken hoe we maaltijden het beste kunnen aanpassen zonder dure vleesvervangers.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:08

Heb geld terug van Kortingisleuk. Kun je ergens zien van welke producten dat is?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:10

Runderpoulet kan je alleen gebruiken in de soep of een gerecht dat je moet stoven. Wij hebben de luxe koe besteld. Wij eten namelijk geen runderpoulet of tartaartjes. Daar zit maar voor 1 x runderpoulet in dus dat heb ik aan mijn moeder gegeven.

Verder vind ik zelf dat er vrij makkelijk te bereiden vlees in zit. Entrecote of een biefstuk is misschien dan nog wel het lastigste als het dikkere stukken zijn.

Heb zelf al een keer bij de plus laten bezorgen, ah en jumbo. Vind Jumbo dan nog het makkelijkste. AH vind ik te duur. Maar als ik zelf de boodschappen haal ben ik eigenlijk nog het goedkoopste uit.
Wij halen standaard wel zo'n uitdeelzak met chips. Vind ik makkelijker met onze dochter en daar doet ze ook bijna 3 weken mee. Verder wel koekjes in huis zoals liga e.d. snoepjes haal ik alleen voor mijn man.

Qua sapjes maak ik veel zelf ook ijsthee maak ik zelf. Ranja heb ik eigenlijk nooit in huis. Dus qua drinken haal ik alleen voor mijn man sisi mango. Frisdrank halen wij sowieso weinig tot niet. In het weekend wel een paar blikjes cola/fanta voor visite.

Koffie haal ik ook niet zoveel, want dat drink ik niet super veel. Meestal alleen als ik visite heb.
Merk wel dat ik echt een soort heb moeten afkicken van al die suikers. Als ik nu iets drink zoals cola heb ik daarna echt een super erge dip.

Uiteindelijk is vers fruit inslaan goedkoper dan alle frisdrank die je drinkt. En thee is natuurlijk sowieso niet echt duur. Ik lust geen water helaas, dus dan maar op deze manier oplossen.

Ik ben zo'n 65euro pw kwijt voor 2 volwassen en 1 kind. En dan heb ik standaard wel 1x pw iemand die mee eet. Ook schoonmaakmiddel en al dat soort dingen zit erbij in.

Mijn man eet nu op zijn werk, dus dat is echt veel goedkoper dan brood en beleg halen. Hij betaald voor een broodje met beleg daar 0,50ct en voor soep iets van 0,30ct. Dus lekker daar eten dan haha :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:40

Nog een goede tip; gisteren voor het eerst sojabrokken gebruikt in de lasagne. Klinkt vies, maar je kan ze klaarmaken als rul gehakt en zijn dan een stuk goedkoper dan de vleesvervangers uit de winkel :D
De brokjes doe je in een soepkommetje, daar doe je goed wat sojasaus en gehaktkruiden overheen, en dan kokend water erop tot ze net onder staan. 10 minuten laten wellen, uitlekken en je hebt prima rul gehakt voor door je gerecht :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:00

Mandyy schreef:
Heb geld terug van Kortingisleuk. Kun je ergens zien van welke producten dat is?

Ik kan het niet zien. Wel staat er bij benoemd dat het die 4 a merken zijn.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:07

Ik ben denk ik het meeste geld kwijt aan broodbeleg in de week. Ben nogal kieskeurig en laat ik nou net alleen de dure dingen lekker vinden. Wat eten jullie zoal op brood?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:15

Vooral kaas. Of kipfilet, jam, pure hagelslag.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:26

ham, kaas of hagelslag meestal..

ham en kaas gaan vergezeld van fijn gesneden ijsbergsla, komkommer en wat ui..

ben geen echte goede eter zijn, als ik eet moet het ook lekker zijn vooral op brood..
geen specifieke hang naar duur beleg..

wel heb ik een aantal favo 'duurdere' luxe beleggen..
zoals yorkham (heerlijk zacht), liefst met een klein likje petrella kruidenkaas eronder (ja dat moet dan wel verse petrella zijn) ijsbergsla, ui, komkommer.
of
filet americain met ei en ui.
kalfsfillet ook niet te versmaden..

laatste twee nog het liefst op een kaiserbroodje

maar gewoon kaas of gewone simpele ham ook prima.. zolang het dus maar opgefrist wordt met wat rauwkost.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:31

Hier ook de vier A merken terug gestort gekregen. Nog een 17,50 en dan zijn we er , maar heb van de rest ook nog geen mail dat ze behandelt zijn.