Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:40

Nou, als we het over makelaars hebben... Vandaag was wel weer een pareltje. :')
Had duidelijk het huis niet zelf bekeken (gaf verkeerde informatie over het dak wat echt goed te zien was wanneer je op de zolder stond) en nogal bijzondere ideeën. De vloer in de jaren-zeventig aanbouw liep enorm scheef en die zou gewoon met de ondergrond mee gebouwd zijn. :o? Had ook duidelijk geen zin in z'n werk. -O-

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:17

Beetje jammer..

Nationale hypotheekgarantie.. heeft dat voor verkopers ook een pluspunt eigenlijk?

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 17:27

Nee voor zover ik weet niet. Echt alleen voor je eigen hypotheek.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:08

Leuk appartement, daihyo. Dat ben je zo kwijt.

MarjanB, ook een bod zonder voorbehoud? En met brieven erbij? Ben wel benieuwd wat voor jullie doorslaggevend geweest is.
Gefeliciteerd !

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:45

Fitzroy schreef:
Leuk appartement, daihyo. Dat ben je zo kwijt.

MarjanB, ook een bod zonder voorbehoud? En met brieven erbij? Ben wel benieuwd wat voor jullie doorslaggevend geweest is.
Gefeliciteerd !

We hebben gekozen voor het bod zonder voorbehoud, zat wel dichtbij anderen maar voorwaarden voor ons gunstiger.

En dank je! *\o/*

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:45

Wij hebben vanmorgen weer een onwijs leuk huis bezocht! Gaan zeker een bod uitbrengen maar onze makelaar kon vanmorgen niet mee en kan vrijdag pas langs de woning om hem zelf nog even te bekijken. Ik ben dan met deze markt alweer bang dat dat te laat is := Maar we waren wel pas de 2e die kwamen bezichtigen dus ik hoop maar dat de rest niet meteen een uur later een bod doet :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:58

Spannend! Wij hebben ons nieuwe huis ook twee keer bezichtigd hoor! Daardoor hadden we ook meer kudos bij de verkopers.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:26

Ik heb afgelopen dagen 3 bezichtigingen aangevraagd, maar helaas niet 1 gekregen. Je komt er gewoon niet meer tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:56

Balen pillow,

Flowery, heb je geen uiterste biedingsdatum doorgekregen?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:07

idinn schreef:
Balen pillow,

Flowery, heb je geen uiterste biedingsdatum doorgekregen?

Nee, ze hadden het expres zonder inschrijving met datum gedaan. Dus als je komt en je doet een bod wat de verkoper prima vindt, is het voor jou.

Maar hebben zo meteen nog een bezichtiging en morgen weer 1 :') Daarna is het even rustig want er komen geen nieuwe woningen binnen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:16

Oh dan is het inderdaad spannend..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:35

pillow schreef:
Ik heb afgelopen dagen 3 bezichtigingen aangevraagd, maar helaas niet 1 gekregen. Je komt er gewoon niet meer tussen.

Alle woningen die ik wilde bekijken heb ik ook kunnen bekijken. Ik volgde diverse makelaars uit de regio op Facebook, omdat ze vaak daar als eerste iets plaatsten. Ook deed ik circa 3x per dag op Funda kijken (ochtend, in mijn pauze en even voor 17.00 uur) en als ik een woning zag die redelijk aan de eisen voldeed maakte ik direct een afspraak. In de avond ging ik dan verder kijken en reden we langs om alvast de omgeving te bekijken als we die niet kenden. Aangezien afzeggen makkelijker is dan een afspraak inplannen. We hebben een aantal keer wel afgezegd, omdat het toch niet paste na beter lezen/langs rijden. Maar die plek vulden ze dan gewoon weer op voor iemand anders.

Je kan bij sommige makelaars ook een gratis zoekopdracht invullen. Dan ontvang je ook een mail als er iets online komt/is wat bij je wensen past. Dat helpt ook!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:58

Wij hadden inderdaad ook altijd bingo met kijken maar wel via Facebook. Via funda waren we in het begin te laat dus daarvan af gestapt.

Hier inmiddels vriend in mijn huis getrokken. Een grote chaos nu in huis maar dat overleven we wel 2 maandjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:32

Via funda ben je bijna altijd te laat, want dan staat ie al 1-3 dagen bij de makelaar op de site of fb. Als je zoekgebied groot is moet je heel veel fb pagina's bijhouden :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:33

idinn schreef:
Via funda ben je bijna altijd te laat, want dan staat ie al 1-3 dagen bij de makelaar op de site of fb. Als je zoekgebied groot is moet je heel veel fb pagina's bijhouden :')

Vertel mij wat haha. Heb na de koop minimaal 60 makelaars moeten verwijderen en nu nog popt er af en toe eentje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:03

Hardnekkige nasleep _O-

Nou, wij blijven zoals verwacht nog een paar jaar wonen waar we nu zitten :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:16

idinn schreef:
Hardnekkige nasleep _O-

Nou, wij blijven zoals verwacht nog een paar jaar wonen waar we nu zitten :')

Jullie hebben het voorlopig opgegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:18

We zijn niet actief op zoek, gezien de huidige markt. Dit was via via bekend en ervoor toevallig eentje die op fb langs kwam. Maar ik weiger mee te doen met de idioterie, dus actief zoeken doen we niet nee.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:30

idinn schreef:
We zijn niet actief op zoek, gezien de huidige markt. Dit was via via bekend en ervoor toevallig eentje die op fb langs kwam. Maar ik weiger mee te doen met de idioterie, dus actief zoeken doen we niet nee.

Ohhh nee als je niet echt weg wilt zou ik inderdaad mooi blijven zitten waar je zit.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:43

Wat doen jullie als de informatie in een lijst van zaken/vragenlijst bij een woning niet klopt? De vragenlijst bij het huis waar de makelaar zo onvriendelijk bezig was heeft wat dingen die niet kloppen.
Als de deadline voor het vertrekken uit ons huidige huis niet zo hard dichterbij kwam zou ik überhaupt niet overwegen zo'n onbetrouwbaar gebeuren te riskeren maar goed, april/mei komt behoorlijk in de buurt onderhand...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:37

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:40

julius_juut schreef:
Wat doen jullie als de informatie in een lijst van zaken/vragenlijst bij een woning niet klopt? De vragenlijst bij het huis waar de makelaar zo onvriendelijk bezig was heeft wat dingen die niet kloppen.
Als de deadline voor het vertrekken uit ons huidige huis niet zo hard dichterbij kwam zou ik überhaupt niet overwegen zo'n onbetrouwbaar gebeuren te riskeren maar goed, april/mei komt behoorlijk in de buurt onderhand...

Ligt eraan wat voor dingen het zijn. Wij hadden een huis dat niet op de erfgrens stond bijvoorbeeld. Daar gaven ze ook niet op thuis toen de makelaar het aankaartte. Hij heeft voor ons toen een aantal uitsluit clausules opgenomen in ons bod zodat wij het gezeik achteraf nooit konden krijgen. Uiteraard hebben ze ons bod daarom ook niet gekozen :Y)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:04

Ik heb mij net proberen in te schrijven bij Makelaarsland. Maar je moet 1 plaats buurt of wijk invullen. Daar heb ik dus niks aan.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:48

Malenka schreef:
Ik keek vanmiddag naar de methode van deze online makelaar. Daar gaat het bieden wel heel transparant. Wat denken jullie daarvan?

https://www.degratismakelaar.nl/veilingen/open

Oh dat is mooi! Zou fijn zijn als alles zo ging.

ingedebruijn schreef:
julius_juut schreef:

Ligt eraan wat voor dingen het zijn. Wij hadden een huis dat niet op de erfgrens stond bijvoorbeeld. Daar gaven ze ook niet op thuis toen de makelaar het aankaartte. Hij heeft voor ons toen een aantal uitsluit clausules opgenomen in ons bod zodat wij het gezeik achteraf nooit konden krijgen. Uiteraard hebben ze ons bod daarom ook niet gekozen :Y)

Wat bouwkundige dingen die niet kloppen met wat we gezien hebben (scheve vloer, lekke ramen, ongedierte en isolatie) en dan ben ik bang dat er meer niet klopt. Moeilijk hoor.

pillow schreef:
Ik heb mij net proberen in te schrijven bij Makelaarsland. Maar je moet 1 plaats buurt of wijk invullen. Daar heb ik dus niks aan.

Ja dat is poedersuiker. :P Leuk als je heel specifiek zoekt, maar anders rijkelijk waardeloos.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:19

Ik meld me ook weer eens, wij hebben eindelijk iets gevonden wat én aan onze wensen voldoet (alleen mega gedateerd) én binnen budget valt. Dus we gaan een bezichtiging doen. Gaat om een vrijstaand huis in het centrum, 5 slaapkamers en een ruime tuin, mooie authentieke bouw waar wij heel erg voor vallen en binnen ons budget. We moeten alleen dan wel even flink aan de klus maar eerst maar zien hoe erg het is en of het huis in het echt ook zo leuk is.
Link wil ik best in PB sturen trouwens. Zet hem liever niet online, je weet nooit wie het leest. ;)