Ik denk dat een kleed waar zowel grijs als blauw in terug komt mooi is. Uni lijkt me wat veel van hetzelfde worden? Ik ben zelf altijd wel een beetje pro tapijt, oogt net wat warmer meestal.
Mooie frames wel! Ben wel heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Majabeestje
Geplaatst: 14-05-16 12:35
Qua vloer: Wij hebben Italiaans leisteen, van die grote vierkante tegels. Antraciet. Heeft een industriele uitstraling. Het oppervlak is niet glad, meer wat ruw. Perfect voor de hond. In de zomer lekker koel en in de winter heerlijk warm door de vloerverwarming. Overigens lag deze vloer er al in toen we hier kwamen wonen. Had het anders denk ik niet uitgezocht, begreep van de vorige bewoners dat het nogal een prijzig vloertje is..
Ik zou ook geen kleed doen. Vind het te druk worden doordat de bank tegen de muur staan én er een hele andere kleur salontafel komt te staan.
Marlis
Geplaatst: 14-05-16 18:06
Mooi hoe je die tafeltjes wil maken. Gaaf.
Deze tegel gaan wij nemen voor de gang, woonkamer en keuken.
8 juni komt er eerst een bedrijf vloerverwarming leggen. Daarna kan mijn vriend gaan tegelen. Eind Vd maand ze even bestellen.
En dan maar hopen dat we eind juni over kunnen. Zijn nu vanaf 23 februari aan het klussen.
Maris
Geplaatst: 14-05-16 18:09
Ha, vloerverwarming ook zo'n puzzel ! Want kan je altijd in laten frezen ? Ook als de huidige vloer gewoon direct op de aarde ligt ( wel betonlaag ertussen ) ? Weet iemand van jullie dat ? Ivm isolatie bedoel ik.
@Maris wij hebben hier een grote verbouwing achter de rug en nadat de oude betonnen vloer eruit gesloopt was is er over de hele begane grond 27,5 cm zand weggegraven, dampdichte laag, isolatie, vloerverwarming en daarna een cement dekvloer. Als je vloer niet geïsoleerd is, heb je wel een probleem, want anders stook je voor de pieren.
Fee_
Geplaatst: 14-05-16 21:17
Mijn vriend en ik hadden van de week een heel mooie tafel gezien maar hij was helaas flink boven ons budget. Ik ben vandaag in dezelfde winkel met mijn ouders de bank wezen bestellen en vertelde dat wij die tafel niet uit ons hoofd konden krijgen. Heeft uiteindelijk mijn vader die tafel voor ons gekocht. Ben er echt zo blij mee en zo lief! Nu nog op zoek naar gave stoelen voor erbij. Oh en wij hebben hem een slagje kleiner besteld, 4 persoons.
Cooool! Zoiets heeft bokster lrm ook en die heeft er allemaal verschillende houten stoelen bij, die ze allemaal wit heeft geschilderd.
Fee_
Geplaatst: 14-05-16 21:27
Ik volg haar topic inderdaad ook, mijn vriend vind dat alleen echt helemaal niks. We zaten meer aan zoiets te denken, maar dan met zwart leer.
Maar wel lastig, we kunnen niet even een stoel meenemen om te kijken of het ook wel lekker zit aan deze tafel. De stoelen die op de foto staan, is het zit oppervlak 47 cm, maar was net iets te laag icm de tafel.
Wij hebben deze soort stoelen. Wij hebben ze bij woonoutlet vandaan. Wel gezeur gehad met dopjes die bij sommige stoelen niet onder de poten zaten, maar verder fijne stoelen. Ze kraken wel erg ....dus stilzitten tIjdens het eten is geboden als iemand al wat overprikkeld is Maar je kunt er heerlijk lang mee natafelen. Niemand zit vervelend of krijgt last van zijn rug of een houten kont.
Bedankt Mirim, ga ik daar even op googlen. Dat was inderdaad ook een van onze eisen aan eetkamer stoelen. Een stoel waar je geen houten lont en stijve van krijgt.
MamaMiesje
Geplaatst: 14-05-16 21:41
Fee_ schreef:
....waar je geen houten lont en stijve van krijgt.
Haha, ik had het niet eens gezien. En dat terwijl ik mijn berichtjes bijna altijd nog eens na lees. Zal wel naar bed moeten of zo.
dems75
Geplaatst: 15-05-16 06:19
Dat is wel een heel leuke Freudiaanse verspreking!
Mooooooooi die tafel zeg! En wat lief van je vader dat hij hem heeft gekocht.
Vloertegel erboven is ook mooi, is het keramisch?
De stoel ziet er fijn uit hoor, lijkt me indd prettig om goed te zitten. Vind hem in het bruin wel mooier dan in het zwart denk ik, maar dat is persoonlijk!
Ceetje_bokt
Geplaatst: 15-05-16 15:23
De eerste foto's die geplaatst had, waren van een paar weken geleden en alleen om de vloer te laten zien. Ik heb zojuist een paar foto's gemaakt.
En als je nagaat dat deze foto begin januari gemaakt is
De hond op de bank heeft een medpet pakje aan, want ze is donderdag geopereerd.
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 15-05-16 16:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Jullie hebben goed je best gedaan, ziet er mooi uit! Had niet eens door dat er een hond lag
Majabeestje
Geplaatst: 15-05-16 18:37
Heel mooi! Zo'n soort vloer hebben wij ook, iets 'robuustere' uitstraling nog. Ik vind die ronde tafel met stoeltjes echt super! Zoiets wil ik ook, sowieso graag een ronde tafel en nieuwe stoelen. Hebben nu een grote, rechthoekige steigerhouten tafel (wat overigens ideaal is met de kinderen, doordat ie nogal gewerkt is zie je er niks op) en ik wil zooo graag nieuwe eetkamerstoelen.. Maarja, iets met geld enzo Eerst een paard!