amoj schreef:Kom weer even binnen vallen na een radiostilte... haha.
Vanmiddag voor het eerst boodschappen gedaan, was 50 euro kwijt... had nog niet eens vlees en groenten. Hoeveel zijn jullie kwijt per week? En bezuinigen jullie dan echt op alles? Dus savonds geen zakje chips en altijd ranja?
Ik dacht dat ik in mn eentje per week voor 25 euro klaar zou zijn. Ik hoef in het weekend geen eten te kopen en doordeweeks 2/3 keer ook niet.
Dan ben je wel heel duur uit geweest denk ik, tenzij je net op jezelf woont en allerlei huishoudelijke artikelen moet hebben + drogisterij artikelen..
's avonds een zakje chips... allereerst is dat helemaal niet goed voor de lijn
.. En dan heb je het dus over uitdeelzakjes? dat is veel duurder dan 1x per week een huismerk grote zak halen en gewoon s avonds een handje eruit pakken. dat kan wel gewoon op zich..
ranja is goedkoper dan wat voor drinken dan ook, dus ranja is de beste keuze om te bezuinigen voor zoet drinken.. en dan kun je in het weekend samen met die zak chips best een fles fris halen..
beste is om je 'luxe' in het weekend te halen en 'op is op' te hanteren. op betekent gewoon wachten tot het volgende weekend.. en bijvoorbeeld maximaal 3 of 5 euro afspreken met jezelf voor lekkernijen.
je kunt bijvoorbeeld ook s avonds een augurk in een plakje ham nemen.. je kunt met 1 plak ham 3 augurken omwikkelen.. of 2 partysticks. komkommer heb je neem ik aan ook altijd wel en kaas.. gewoon een reepje kaas verdelen in hele kleine blokjes en lekker opknabbelen met plakjes komkommer..
En zorg voor standaard ingredienten die je voor veel dingen kunt gebruiken... ik heb standaard in de koelkast:
- paprika
- champignons (let op, weinig voeding, weinig vulling, dus zie dat als smaakmaker)
- twee komkommers
- winterpeen
- witte kool
- prei
- uien (in de kast)
- krop ijsbergsla..
van deze ingredienten kun je dus de volgende zaken al maken:
- nasi
- macaroni
- goed gevulde sla
- gemixte wok groenten
daarnaast kunnen deze artikelen ook nog eens je broodje opleuken..
je moet dus niet per avond of per gerecht inkopen doen.. maar zorgen voor een gevarieerde basis waarmee je vele dingen kunt maken die week.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-11-15 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt