Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ameaks1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:40

phormicola schreef:
Ja hoor, wij redden het op 40 per week met dezelfde gezinssamenstelling.

Om de dag Vega eten, groenten in de aanbieding. Appels en bananen zijn goedkoop fruit. Baby hapjes zelf maken :)

Bananen gaan hier inderdaad hard. Goed om te horen dat het mogelijk moet zijn. Alle tips zijn welkom

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:48

Seizoensproducten kopen. Wanneer je nu aardbeien wilt eten of ander zomers fruit of groente ben je veel duurder uit. Vaak ook minder lekker als in het seizoen.

Vooraf een lijstje maken wat je die week wil gaan eten zorgt ervoor dat je geen dingen koopt die je toch niet eet in die week.

Ik kan het vaak onder de €50,- houden met een hele hoop vers fruit en groentes. Niet omdat het moet maar omdat ik het zonde vind veel weg te gooien.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:02

vonneke schreef:
Ik heb nog steeds geen bericht van mijn 4 A-merken. Jullie wel?

Ik kreeg het letterlijk een minuut geleden binnen dat ze goedgekeurd waren... de 4 A merken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:09

Sonja_vR schreef:
[naam] schreef:

Ik kreeg het letterlijk een minuut geleden binnen dat ze goedgekeurd waren... de 4 A merken

Ik ook inderdaad! Staan alleen enkel niet bij welke producten er goedgekeurd zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:11

Bij de 4 A merken stond er bij mij een afbeeldingen van alle 4 de producten in de mail dus ik neem aan alle 4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:34

Bij mij stonden ook de 4 producten maar ik heb de zoutjes niet ingediend.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:54

Dan word het een verrassing als het geld is gestort :+

Wat dat betreft is het idd wel minder strak en efficient geregeld als scoupy bijvoorbeeld.
Maar goed, ik ga het zien als het is gestort geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:00

ik zal Scoupy ook eens gaan proberen, maar die vind ik op de app zo onhandig er uit zien?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:06

Ik kijk alleen naar de cashback. Ik heb wel het 1 en ander ingevuld qua interesses maar daar doe ik eigenlijk niets mee.
Maar ik vind hem fijn werken .
De cashbacks staan gewoon op rij onder het tabje cashback.
Je kiest er 1, dan kun je heel simpel een foto maken en uploaden in de app en indienen.
Meestal binnen twee dagen goedkeur em uitbetaling.
Werkt soepeler en overzichtelijker dan kortingisleuk.

Maar goed... voor 28 euro cashback vind ik het iets minder gestroomlijmde korting is leuk ook geen probleem hoor :D
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 30-11-15 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:06

Ik heb vrijdag een netje goedkope avocado's gekocht, die worden natuurlijk al zacht (logisch op zich als ze goedkoop zijn)

Iemand een ideetje wat ik er allemaal mee kan doen? Denk dat ik er vanavond 1 door de salade mik, en zo meteen 1 over mijn crackers verdeel voor de lunch, dan heb ik er nog 3 over. Iemand een ideetje?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:58

vonneke schreef:

Ik had ook wat dingen gehaald maar hoor ook bar weinig... ook niet van de persil etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:00

Persil heb ik inmiddels terug en verwacht eerdaags de A-merken op mijn rekening omdat ik daar vandaag een e-mail van kreeg.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:03

Ik heb tot nu toe ook alleen een mail terug van de 4 A-merken (waarvan ik er maar 3 ingevoerd heb). Ben benieuwd wanneer ik bevestiging van de anderen krijg.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:08

vonneke schreef:
Ik ook inderdaad! Staan alleen enkel niet bij welke producten er goedgekeurd zijn.

Dat had ik ook vorige week, heel raar!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:20

Ik hoor ook bijna niks!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:26

vonneke schreef:
ik zal Scoupy ook eens gaan proberen, maar die vind ik op de app zo onhandig er uit zien?

Vind Scoupy handiger werken. Veel overzichtelijker en makkelijker in gebruik. :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:01

amoj schreef:
Kom weer even binnen vallen na een radiostilte... haha.
Vanmiddag voor het eerst boodschappen gedaan, was 50 euro kwijt... had nog niet eens vlees en groenten. Hoeveel zijn jullie kwijt per week? En bezuinigen jullie dan echt op alles? Dus savonds geen zakje chips en altijd ranja?
Ik dacht dat ik in mn eentje per week voor 25 euro klaar zou zijn. Ik hoef in het weekend geen eten te kopen en doordeweeks 2/3 keer ook niet.

Dan ben je wel heel duur uit geweest denk ik, tenzij je net op jezelf woont en allerlei huishoudelijke artikelen moet hebben + drogisterij artikelen..

's avonds een zakje chips... allereerst is dat helemaal niet goed voor de lijn ;).. En dan heb je het dus over uitdeelzakjes? dat is veel duurder dan 1x per week een huismerk grote zak halen en gewoon s avonds een handje eruit pakken. dat kan wel gewoon op zich..

ranja is goedkoper dan wat voor drinken dan ook, dus ranja is de beste keuze om te bezuinigen voor zoet drinken.. en dan kun je in het weekend samen met die zak chips best een fles fris halen..

beste is om je 'luxe' in het weekend te halen en 'op is op' te hanteren. op betekent gewoon wachten tot het volgende weekend.. en bijvoorbeeld maximaal 3 of 5 euro afspreken met jezelf voor lekkernijen.

je kunt bijvoorbeeld ook s avonds een augurk in een plakje ham nemen.. je kunt met 1 plak ham 3 augurken omwikkelen.. of 2 partysticks. komkommer heb je neem ik aan ook altijd wel en kaas.. gewoon een reepje kaas verdelen in hele kleine blokjes en lekker opknabbelen met plakjes komkommer..

En zorg voor standaard ingredienten die je voor veel dingen kunt gebruiken... ik heb standaard in de koelkast:
- paprika
- champignons (let op, weinig voeding, weinig vulling, dus zie dat als smaakmaker)
- twee komkommers
- winterpeen
- witte kool
- prei
- uien (in de kast)
- krop ijsbergsla..

van deze ingredienten kun je dus de volgende zaken al maken:
- nasi
- macaroni
- goed gevulde sla
- gemixte wok groenten

daarnaast kunnen deze artikelen ook nog eens je broodje opleuken..

je moet dus niet per avond of per gerecht inkopen doen.. maar zorgen voor een gevarieerde basis waarmee je vele dingen kunt maken die week.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-11-15 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:04

Amoj, dan vraag ik me inderdaad ook af wat je hebt gekocht als je in het weekend en 2/3x pw geen eten hoeft te kopen... dan houd je 2 of 3 dagen over dat je zelf moet koken?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:23

Ben benieuwd wat je dan allemaal gekocht hebt amoj?

Wij zijn zo rond de 65euro per week kwijt. Verschild bij ons heel erg.

Afgelopen week is best duur geweest: maandag uit eten, dinsdag gaan zwemmen en daar gegeten. Woensdag en donderdag gewoon thuis gegeten. Vrijdag uit eten, zaterdag wat besteld en gisteren soep met brood.

Vanavond weer uit eten. Dus vrij prijzige week achter de rug. Ik ga van de week ook nog een dagje naar de sauna.

Lastig als je ineens veel afspraken hebt staan. Zaterdag ook Sinterklaas gevierd. Blij als de drukte weer voorbij is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:16

Pfoe, dat is inderdaad een hoop geld voor 1 persoon als je nog niet eens alle dagen thuis eet... Wij komen voor 2 personen rond met 50 euro per week, dat is inclusief deo, tandpasta, wasmiddel e.d. Wat we van die €50,- per week overhouden (want vaak red ik het wel voor €35,-) gaat in een potje en daar haal ik wat uit als ik een keer een week toevallig veel dure dingen nodig heb, of we doen er leuke dingen van (uit eten, keer eten afhalen, etc.).

Over of ik op alles bezuinig: uuuh, hoe bedoel je dat precies? Ik kom voor mijn gevoel echt helemaal niets tekort. Het grote verschil is dat we gestructureerd boodschappen doen, in plaats van alles maar te kopen waar we zin in hebben. En we maken gezondere keuzes! Dus niet meer continu frisdrank en sap drinken, maar aanmaak limonade en thee, veel beter voor je en veel goedkoper. Ik haal nog steeds frisdrank en sap (wat dat drinken we nog steeds), maar we halen nooit A-merken. Ook haal ik bijna altijd de goedkopere producten, die zijn vaak net zo lekker en soms vind ik ze zelfs lekkerder. Als de goedkope varianten niet lekker zijn, haal ik de duurdere. Maar als je kijkt naar yoghurt, melk, roomboter, creme fraiche, thee, augurken, rijst, pasta, etc. dan proef ik het verschil niet of nauwelijks, dus dan zie ik niet in waarom ik daar dan meer geld aan uit zou geven. Kwestie van dingen uitproberen en denken ik alternatieven. Waarom elke avond chips als het 1. niet gezond voor je is en 2. het je veel geld kost? Mocht je toch perse elke avond iets "chips achtigs" willen snacken, haal dan bijv. een zak mais en maak je eigen popcorn. Dat is gezonder en goedkoper, want met zo'n zak kan je echt veel popcorn maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:41

Ik vind het knap, ik kom toch vaak aan de 75 euro per week voor 2 personen. Geen frisdranken of iets dergelijks, dat drinken wij niet. Wel wijn en koffie, en die zit er niet eens bijgeteld, die wordt altijd in grootverpakking gehaald, voorraad voor maanden/jaren als het in de aanbieding is.
Ik ben wel merkvast, als ik iets goed vind blijf ik ook bij dat merk, ga niet naar een goedkoper merk wat vergelijkbaar is maar het net niet is (en ondanks dat staan er hier verdomd veel eigen huismerken in de kast).
Wij eten wel iedere dag vlees.
Chips? 1 zak in de 2 tot 4 weken. Koekjes? Als we al eens een pak hebben gaat die vaak over de datum. :')
Wel gaat bij mij gezondheid voor de portemonnee, omdat wij het financieel allemaal wel kunnen trekken. Dus niet de goedkope yoghurt, nee, de duurdere 0% vet yoghurt die beter is voor de cholesterol. Zo ook boter, dat zijn ook niet de goedkoopste, zowel smeerboter als bakboter.
Vlees idem dito, geen stukje vettige karbonade, maar varkenshaas, ook vanwege de cholesterol.
Goedkoop is niet altijd het meest gezond. Sterker nog, staat vaak op de no lijst van de diëtisten.

Ik zie hier echt vaak dingen voorbij komen die ik vaak luxe-producten vind en wij eigenlijk heel weinig kopen , en nog zijn jullie kassabonnen een stuk lager dan de onze.
En dan ben ik echt wel prijsbewust, er zijn zo een heleboel dingen die ik steevast in de aanbieding koop en nooit de volle prijs voor betaal (wijn, koffie, wasmiddel, wasverzacher, alle verzorgingsproducten zoals shampoo, doucheschuim, badschuim, tandpasta enz, vaatwastabletten, bier, ranja, eigenlijk alle wat duurdere producten).

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:47

Zo'n vettige karbonade is wel goedkoper dan varkenshaas, dat valt natuurlijk niet met elkaar te vergelijken. Voor mij is varkenshaas luxe. Ik kan me die 75 euro per week niet permiteren, dus dan ga ik maar voor een vettige karbonade ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:54

Het grappige met duur en goedkoop en wat er nu gezonder zou zijn.
Ik he van een aantal producten de ingredienten lijsten naast erlkaar gegooid en duur is niet altijd gezonder... of beter gezegd... A merken zijn echt niet altijd de gezonde keuken wat betreft suiker, zout en zelfs vet.
Dat is echt een kwestie van naast elkaar leggen en vergelijken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:04

Ik heb nog nooit zo goedkoop gegeten als sinds ik alleen maar met verse producten en vegetarisch/veganistisch kook, dus bij mij geldt zeker wel dat goedkoper ook gezonder is.

Wijn maak ik zelf, dus daar ben ik ook weinig aan kwijt. Afgelopen voorjaar 10 liter appelsap gekocht, en nu heb ik 10 liter heerlijke appelwijn (12 flessen) voor zo'n 7 euro :Y)

En ik maak mijn eigen sojayoghurt. Ook daar bespaar ik flink mee :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:08

Maar vloeibare boter is wel gezonder dan een blok, maar ook duurder, ongeacht A-merk of niet. Zo is graanhoudende pasta duurder dan de gewone, A-merk of niet. De ongezondere vleessoorten is het vlees met de meeste foute vetten en dat is het goedkope vlees (kip uitgezonderd).
Maar zelfs als ik het luxere vlees weg laat, zou ik nog die bedragen niet halen die ik hier in het topic lees.