Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
denice schreef:Ik ben wel benieuwd naar jullie vaste lasten. Onze vaste lasten komen net boven de 2200 euro uit.
Dus dat is onze hypotheek, energie, verzekeringen, auto, zwemles, pony.
moonsparkle schreef:Ik schaar dingen als klusjes, boodschappen, auto zelf eigenlijk ook onder vaste lasten. De bedragen wat je eraan uitgeeft verschillen natuurlijk maar ik heb voor al die uitgaves een vast bedrag wat ik per maand gebruik of spaar. Eens in het half jaar kijk ik dan of het gemiddelde nog een beetje klopt. Of ik niet ergens te kort kom.
Voor mij vallen alleen dingen echt buiten vaste lasten als cadeautjes, spul voor de moestuin, concert, uiteten etc dingen die ik eigenlijk weinig koop of nodig heb, haha
purny schreef:denice schreef:Ik ben wel benieuwd naar jullie vaste lasten. Onze vaste lasten komen net boven de 2200 euro uit.
Ik zag laatst een reportage op tv van een gezin. Moeder had zwemles voor haar kind wegbezuinigd...
Dat vind ik dan weer sneu en gevaarlijk.
denice schreef:Ik ben wel benieuwd naar jullie vaste lasten. Onze vaste lasten komen net boven de 2200 euro uit.
Needje schreef:Ik zet wel elke maand nog geld weg op een Bondora Go&grow rekening. Daar krijg ik 6,75% over. Dus op het moment verdien ik ruim een euro per dag
(tegenwoordig is rente 4% voor nieuwe klanten begreep ik)
Dat is uiteraard niet helemaal zonder risico maar het bedrijf is imo heel open en transparant.
Eapy schreef:Needje schreef:Ik zet wel elke maand nog geld weg op een Bondora Go&grow rekening. Daar krijg ik 6,75% over. Dus op het moment verdien ik ruim een euro per dag
(tegenwoordig is rente 4% voor nieuwe klanten begreep ik)
Dat is uiteraard niet helemaal zonder risico maar het bedrijf is imo heel open en transparant.
Dit klinkt heel interessant, ga er zo even naar kijken. Kun je je geld gewoon terugstorten of zitten daar tijdslimieten aan?
Edit: ik zie op de website vooral veel over leningen. Is het een lening, of gewoon een bank waar je spaargeld op zet?
denice schreef:Florenc schreef:
Klopt. Denk dat de kosten aan ziekteverzekering dat wel weggeeft
Klopt ja. Wij zijn met zijn 4ren, maar 2 kleine kids, 216 euro pm kwijt maar wel ons eigen risico op 850 per volwassene..