Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malenka schreef:Ik heb net de aflevering ook bekeken. Wat een vies 'spelletje' zeg. Ik ga er gewoon van overwegen het huis te verkopen zonder makelaar. Puur omdat ik hier eigenlijk niet aan bij wil dragen. Eens onderzoeken hoe dat dan zou gaan.
Chawi schreef:Ook gekeken en niet verbaasd, wel geschrokken.
Waar ik vooral voorstander van ben, is dat het wettelijk verplicht wordt om voorbehouden te hebben. Dan vooral onder voorbehoud van financiering.
Ja, wij hebben ook geboden zonder voorbehoud van financiering omdat wij dat risico konden nemen, maar eigenlijk is het te belachelijk dat je dat soort risico's moet nemen om een huis te kunnen krijgen.
ingedebruijn schreef:Malenka schreef:Ik heb net de aflevering ook bekeken. Wat een vies 'spelletje' zeg. Ik ga er gewoon van overwegen het huis te verkopen zonder makelaar. Puur omdat ik hier eigenlijk niet aan bij wil dragen. Eens onderzoeken hoe dat dan zou gaan.
Het heeft wel twee kanten natuurlijk. Het is een vies spelletje maar als zij jouw huis voor een ton meer kunnen verkopen, zeg je daar dan nee tegen? Geloof dat ik ze nog niet voorbij heb zien komen.
idinn schreef:Je hebt ook nog de meeloopkeuring, dan voldoe je als koper aan je onderzoeksplicht. Maar gaan ze niet een heel bouwkundig rapport opstellen en wordt er meer gekeken naar de echt belangrijke zaken, ipv de staat van elk kitrandje
Chawi, vaak zit tussen bezichtiging 1 en bod uitbrengen soms maar een dag. Dan gaat dat plan niet lukken.
Ik heb het idee dat deze verkopende makelaar wel fatsoenlijk is. Hij zei ook: je koopt geen pakje boter. Dan nog door de markt gekte is het korte termijn beslissingen nemen. Maar ja dat is nu eenmaal zo.
Daihyo schreef:Fitzroy schreef:Spannend, MarjanB.
Staat je huis al op Funda, daihyo?
Nee nog niet. De borden hangen net, dus morgen gaat hij de mailing in.