Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:34

mirim schreef:
Mandyy, misschien is het een idee om een bank als vensterbank te doen ?
Dus de vensterbank op pootjes zetten eigenlijk ?

Ja zoiets zou ik ook doen, een lange, smalle sidetable en deze desnoods bevestigen aan de je kozijn.

Edit, je kan ook een frame maken. Dus met latten rechtop en plank er bovenop, zodat je plank niet kan doorbuigen. En in de hoeken poten, zo hoeft het grootste gewicht niet aan je kozijn te hangen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:43

Mandyy schreef:
[ [url=m/juwUYB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk dat het handigste is om een balkje tegen het kozijn aan vast te schroeven over de gehele lengte. Daar kun je dan de vensterbank op bevestigen. Als je het balkje schildert in de kleur van het kozijn valt het niet zo op. Eventueel nog kleine hoekjes op de balk bevestigen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 08:55

_San87_ schreef:
Behangpanelen neerzetten als je kleur op de muur wil zonder te hoeven schilderen/behangen op de muur zelf :D..

Goed idee, maar die moeten dan wel altijd schuin staan anders vallen ze om én door het gewicht* worden het wel stofnesten daar achter. (*dat je ze niet elke week even aan de kant zet)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:06

silvericathy schreef:
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Studentenkamer, 4×5 en zo'n drie meter hoge spierwitte muren.

Ik wil iets met de muren .....maar weet echt niet wat.
Verven is geen optie!

Ik heb ook niet echt de juiste materialen om iets op te hangen ofzo. Dit zou ik eerst moeten vragen omdat ik dan in de muren moet boren.

Dus eigenlijk zoek ik een idee hoe ik het kan aankleden zonder te verven of gaten te moeten boren :+

Ik heb voor mijn studio met hoog plafond destijds een groot wanddoek gekocht (online bij Urban Outfitters). Muurvullend en kon met punaises worden opgehangen. Enige wat je nodig hebt is iets om op te staan. (Ladder, tafel, zoiets...)
Zag er uiteindelijk zo uit:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:22

DubbelDun schreef:
_San87_ schreef:
Behangpanelen neerzetten als je kleur op de muur wil zonder te hoeven schilderen/behangen op de muur zelf :D..

Goed idee, maar die moeten dan wel altijd schuin staan anders vallen ze om én door het gewicht* worden het wel stofnesten daar achter. (*dat je ze niet elke week even aan de kant zet)

Heb ik nooit problemen mee gehad. Gewoon achter stofzuigen of even opschuiven en dan stofzuigen.

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:27

Niet iedereen tilt 'even' 15 tot 25 kilo op (afhankelijk van de dikte) en gezien de hoogte van de kamer is een volle plaat van 244x122 wel nodig wil het enig nut hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:29

DubbelDun schreef:
Niet iedereen tilt 'even' 15 tot 25 kilo op (afhankelijk van de dikte) en gezien de hoogte van de kamer is een volle plaat van 244x122 wel nodig wil het enig nut hebben.

Nou ja, dat ligt er dus aan wat je wil. Het was maar een idee, he. Ze hoeft er niks mee te doen :).

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:39

Vroeger gebruikten wij 'buddies' van Pritt om posters en kleden op de muur te plakken. Werkt perfect en laat geen sporen achter als je het er weer af wilt halen. Het bestaat ook nog steeds.

Ik was even niet zo actief op dit topic en er is heel veel gebeurd zie ik! Moest wel lachen om de koeien. Ondanks dat ik van koeien en landelijk houd, zou dit me ook te ver gaan inderdaad.
Wij zijn ondertussen nog steeds aan het klussen en dingen afmaken. Dit weekend eindelijk een lamp voor onder de trap in de hal gevonden en opgehangen. Vind het zelf erg sfeervol geworden.

Afbeelding

Komende vrijdag komt de tegelzetter de wand tegelen waar de versteend houten wasbak moet komen. Dan aansluiten en dan is de hal af! *\o/* Ben heel benieuwd.

Dan weer op naar het volgende project :j

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:33

Mallow schreef:
Ik vind de koeien echt vreselijk, sorry :D

Ik vroeg me af, heeft er hier iemand ervaring met van dat plakband om schilderijen etc mee op te hangen? Werkt dat nou echt?

Wij hebben alle schilderijen, klokken en andere wandprullaria met Tesa plakspijkers aan de muur bevestigd. Een grote 70x50 lijst van de ikea heb ik bijvoorbeeld met 2 2kg spijkers opgehangen en die hangt al twee jaar. Ook in ons nieuwe huis gaan wij alles met die plakspijkers doen, is super snel en je kunt het heel makkelijk verplaatsen als je toch niet tevreden bent over de plek.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:38

DubbelDun schreef:
En heb je aan de rechterkant ook zo'n stukje muur ?

Nee helaas niet.
Wel goed idee van latjes links. :j
Ik stuur de linkjes door naar m'n vriend. :)

mirim schreef:
Mandyy, misschien is het een idee om een bank als vensterbank te doen ?
Dus de vensterbank op pootjes zetten eigenlijk ?

Zou misschien kunnen maar dan moeten ze niet zichtbaar zijn. Rechts loopt de vensterbank verder door dan de bank.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:45

Als je er opbergruimte van maakt heb je geen zichtbare pootjes en een mooie brede vensterbank

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:59

_San87_ schreef:
DubbelDun schreef:

Nou ja, dat ligt er dus aan wat je wil. Het was maar een idee, he. Ze hoeft er niks mee te doen :).

Als je gewoon dun plaatmateriaal gebruikt blijven ze ook gewoon makkelijk verpkaatsbaar en ver onder die kilo’s

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:14

Ik denk dat dun plaatmateriaal sneller zal gaan kromtrekken/uitzakken als je het gaat verven of behangen. Ook zal het door zijn mindere gewicht verder van de kant af moeten staan om te snel omvallen te voorkomen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:12

silvericathy schreef:
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Studentenkamer, 4×5 en zo'n drie meter hoge spierwitte muren.

Ik wil iets met de muren .....maar weet echt niet wat.
Verven is geen optie!

Ik heb ook niet echt de juiste materialen om iets op te hangen ofzo. Dit zou ik eerst moeten vragen omdat ik dan in de muren moet boren.

Dus eigenlijk zoek ik een idee hoe ik het kan aankleden zonder te verven of gaten te moeten boren :+

Je kan, als het mag van de verhuurder, langs het plafond van die rails bevestigen. Met een draadje en een haakje kan je een schilderij ophangen zonder dat er gaten in de muren komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:13

Sonja_vR schreef:
_San87_ schreef:

Als je gewoon dun plaatmateriaal gebruikt blijven ze ook gewoon makkelijk verpkaatsbaar en ver onder die kilo’s

Mogelijkheden genoeg. Ik had drie behangen gipsplaten achter mijn bed staan ter decoratie, waren zo aan de kant te schuiven om erachter schoon te maken en kromtrekken viel reuze mee, alleen onderaan gebeurde dat, maar was uit het zicht.

Het is gewoon een vrij goedkope en makkelijke manier om muren die niet geschilderd/behangen mogen worden of waar niet in geboord mag worden op te leuken :). Makkelijk te verwisselen voor wat anders, makkelijk weg te halen, geen schade aan de muren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:16

En die nieuwe plakspijkers? Is dat wat? Die kan je ook schadevrij verwijderen, als ze doen zoals de reclame beloofd.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:39

knollentuin schreef:
En die nieuwe plakspijkers? Is dat wat? Die kan je ook schadevrij verwijderen, als ze doen zoals de reclame beloofd.

Ik heb een schilderij op een houten frame van een meter op een meter ophangen aan die plakspijkers van tesa, 2x 2kg. Hangt nu een jaar, en nog steeds stevig :D! Heb ook al andere weer van de muur gehaald en geeft geen problemen met afhalen.

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:46

Ik heb ook tesa gebruikt, maar bij ons brokkelde wel een beetje stuc mee met het afhalen. We hebben het wel zo gelaten en het huurhuis zo opgeleverd zonder dat ze er wat van vonden, dus het was niet echt erg. Maar als het mijn muur was geweest had ik wel gebaald, gebruik ze nu ook niet meer in ons koophuis.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:55

En van die hippe fotodingetjes zoals www.dejouwe.nl? Die kun je ook weer netjes verwijderen dacht ik.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:59

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.... Het is wat, als je even niet creatief meer bent haha

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:20

Tijdje geleden had ik het hier over ons idee van de stalen buis en fruitkisten als kapstok/schoenenrek. Nu is het uitgevoerd! Wij zijn er mega blij mee, precies zoals we wilden. Lekker veel opbergruimte en het toont netjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:22

Wat leuk zo, lekker landelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:41

Leuk gedaan :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:27

Superleuk gedaan.

Onze buitenkeuken/ annex overdekt terras is bijna klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:30

Super gaaf karijn! Mooi blad ook

Elsea, wat leuk zo, wij hebben ook fruitkistjes als schoenenrekje onder de trap hihi