Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:18

Ceetje, prachtige keuken!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:02

ja leuk! gezellig huis, strakke keuken! Like!
Wij hebben ook lang gedubt over de vloer. Wilden eerst pvc indd, toen natuursteen en waren er klaar voor om indd. leisteen te bestellen. Toch weer twijfelen omdat 1) misschien te donker, 2) het schijnt te krassen. Uitgekomen bij keramisch parket. Maar de steen die ik mooi vond was ongeveer 2x ons budget. Goddank met het bedrijf (onze overbuurman) een supergoede deal kunnen sluiten. Niemand heeft deze vloer namelijk nog. Dus tegen heeeeeel veel korting, komen ze foto's maken van onze vloer bij wijze van reclame. ;) Geen seconde spijt van, maar indd....met keramisch parket moet je wel net de goede tegel hebben vind ik. Mooi lang en dan moet hij ook goed gelegd worden (dus zonder enorme voegen ertussen)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 06:52

Dank voor de complimenten. Ik zal binnenkort weleens foto's plaatsen van hoe het er nu uitziet, want er is heel veel veranderd (en nog niet af :) ) De keuken is heerlijk! Aanrecht van 6 meter en een achterwand van 4 meter incl. Koelkast. Ik voel me er heel klein in, terwijl ik toch 1.80 m ben.
Mazzel Dems met zo'n deal. Ik vind trouwens de vloer wel erg glad voor de honden. Hiervoor hadden we marmoleum, maar dit is net zo glad. Ach de tuin is nu zo groot, dat we niet meer binnen hoeven te spelen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 05:58

Wow...dat is veel aanrecht! Hier ook van een relatief kleine open eilandkeuken naar een grote keuken gegaan...woonkeuken nog wel. Heerljk!

Pfffffff...er kan ook niet eens iets meezitten he? zoveel gedoe. De op maat gemaakte ensuite deuren passen niet. Moeten we weer een maand wachten. De stenen voor de tuin had het bedrijf zo op de openbare weg gedumpt (200m2 klinkers!!!) en gisteren zou de schutting geplaatst worden, maar bij het graven kwamen ze teveel steentjes tegen naar hun smaak en hebben alles gelost...zo doe het zelf maar. Tegen de enorme korting van wel 230 eur. -O-
Als het goed is gaat mijn vriend die vandaag samen met de aannemer plaatsen. De tuin wordt volgende week bestraat....kan niet wachten, al dat zand binnen is ook niet alles.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:35

Jeetjemina wat verschrikkelijk onhandig allemaal! Vervelend!

Hier zit het eindelijk een keer mee. De verhuizing was snel klaar, we hebben in 6 dagen alle 100 dozen uitgepakt en alles staat op zn plek. De verhuisdozen zijn ook alweer opgehaald en de schoonmaakster is geweest, heerlijk.
Vandaag wordt voor 400,- aan pedaalemmers (simplehuman en brabantia), wasbox (brabantia) en toiletbutler (zack) bezorgd. Onze smaak is duur, maar na jaren op relatief veel ikea geleefd te hebben gaan we het nu goed doen en wordt alles lekker mooi :D

Wat tegen zat wordt volgende week gedaan: dinsdag wordt 16 m2 laminaat gelegd (ja, we leven nog op deels beton en deels gewoon laminaat), komt de deur van de trapkast erin en de laatste vensterbank van de uitbouw.

Maandag nieuwe banken kijken :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:35

Ceetje, dank je wel voor de foto van de betonlook tegels ! Voor hier toch een beetje donker in de woonkamer waarschijnlijk.

Ik lees al dat ik niet de enige ben die zo twijfelt over welke vloer te kiezen. Maar het is toch een grote uitgave en dan kan het beter gelijk goed in 1 keer. Plus dat de vloer best bepalend is voor de uitstraling in huis, denk ik.
Ik heb al hout overwogen, toen pvc en nu dan boerenplavuizen. Weten jullie of daar ook nadelen aan zitten ? Krassen ? of te glad of ...... ??

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:36

Maris, ik vind de kleine boerenplavuizen zo leuk...de zogenaamde estriken! En dan die grijsblauwe! Volgens mij is dat oersterk en degelijk spul! Iemand ervaring mee??? Nog heeeeel lang getwijfeld of we die zouden nemen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:52

dems75 schreef:
Maris, ik vind de kleine boerenplavuizen zo leuk...de zogenaamde estriken! En dan die grijsblauwe! Volgens mij is dat oersterk en degelijk spul! Iemand ervaring mee??? Nog heeeeel lang getwijfeld of we die zouden nemen

Ja, die inderdaad !!!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:23

Ik vind voor honden honden marmoleum, maar ook deze tegels eigenlijk te glad. We hebben in onze stacaravan antislip zeil liggen, niet echt heel erg mooi, maar wel super voor de honden. Dus als dat een overweging is. Je hebt gelijk dat een vloer heel bepalend is voor een ruimte, maar tegelijkertijd: als. Je aan het kiezen bent, kijk je naar een stukje tegel/plank etc en in je huis staan er ook meubels op. Dat geeft toch een ander effect.
Lekker hè, die gasten die meedenken Dems }> }>

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:51

Ik ben alvast aan het onderzoeken wat nu echt een hondvriendelijke vloer is die ook nog eens mensvriendelijk is.. dus praktisch en onderhoudsvriendelijk... hoogpolig tapijt is misschien wel erg fijn voor de honden, maar mooi niet dat ik met die smeerlappen aan vloerbedekking begin :n

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:51

Sonja_vR schreef:
Ik ben alvast aan het onderzoeken wat nu echt een hondvriendelijke vloer is die ook nog eens mensvriendelijk is.. dus praktisch en onderhoudsvriendelijk... hoogpolig tapijt is misschien wel erg fijn voor de honden, maar mooi niet dat ik met die smeerlappen aan vloerbedekking begin :n

Hier ook honden dus moet daar wel tegen kunnen. Gister en vandaag gekeken, als we het redden morgen nog even bij 2 zaken langs.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:08

Is quikstep laminaat misschien wat? Wij hebben bijvoorbeeld laminaat gekocht wat best ruw (net zoals echt hout) aan voelt en hij is niet zo glad als ander laminaat. Zit ook een speciale laag op..

Ik heb geen idee hoe dat is met honden, of het dan nog steeds te glad is.
Hebben het zelf ook nog niet liggen dus verder ook nog geen ervaring mee.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:12

Ik heb ook laminaat met ruw oppervlak, maar het is nog steeds wel erg glad voor de hond :+ Komt vooral omdat de hond droge pootjes heeft. Als ze zweetvoetjes heeft gaat het best goed.

Omdat ze al volwassen is en meestal toch niet zo gek doet in huis vind ik het prima, maar een drukke hond of pup zou ik nooit op laminaat houden :')

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 05:22

hond- en mensvriendelijk: keramisch parket! Niet glad (antislip) en zooooo makkelijk....daar kan echt niets mee gebeuren ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:55

Sonja_vR schreef:

Ik zou zeggen: tegels, geen hele grote,maar wat kleinere tegels. Dit omdat de voegen ervoor zorgen dat het geen gladde egale ondergrond is.
Ook voor de oudere hond, die misschien wat moeite krijgt met opstaan, geeft het wat steun. De poten glijden niet verder uit dan de voeg.
En voor jezelf is het makkelijk. Stofzuigen en dweilen en de boel is weer schoon.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:25

Als de honden van mij ouders hier zijn, heb ik niet het idee dat onze houten vloer te glad is voor ze.

Maar mijn ouders hebben dan ook parket en grote gladde tegels.. dus ze zijn niet anders gewend.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 08:32

Jotoma schreef:
En schuur je daar aan voorafgaand nog?
Omdat je niet rechtstreeks op hout zit heb ik het idee van niet, maar ik heb er geen verstand van.

Annie slogan krijtverf! Goed ontvetten en zo verven. Daarna ter bescherming dun laagje wax.
Geen gedoe met schuren!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:01

benangelique schreef:
Jotoma schreef:
En schuur je daar aan voorafgaand nog?
Omdat je niet rechtstreeks op hout zit heb ik het idee van niet, maar ik heb er geen verstand van.

Annie slogan krijtverf! Goed ontvetten en zo verven. Daarna ter bescherming dun laagje wax.
Geen gedoe met schuren!

Yes, was m tegen gekomen en errrrg benieuwd naar ervaringen. Waar heb jij t voor gebruikt?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:40

Ik ga maandag deze frames ophalen:
Afbeelding
Ik wil ze koper spuiten en dan afdekken/inleggen met oud hout, dienen dan als salontafels.

Een mengeling van dit dus:
Afbeelding
Afbeelding

En wat denken jullie (Je mag de stofzuigende echtgenoot er even bij weg denken :') ) : grijs kleed of lichtblauw (muur is l.blauw) kleed?

Afbeelding

Ik twijfel nog steeds - over het kleed, niet over de echtgenoot hoor :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:56

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:01

Inderdaad wel een andere salontafel, maar mijn theorie was dan dat ALS ik een blauw kleed zou nemen -en dan wel zô groot dat de banken er deels op staan, dat het wat "samen trekt" met de muur (en andere blauwe details)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:10

Daar is je vloer veel te mooi voor joh!

Ik zou eerst eens kijken hoe de tafeltjes straks op de vloer staan en als het een mismatch (hout op hout, misschien valt het koper wat weg) is dan toch een kleed.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:12

'Mooi' is in dit geval eigenlijk hoognodig aan een olie-beurt toe _O- Ik ga voor de distressed look :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:50

Dems, ik ga keramisch parket zeker opbde shortlist zetten om eens goed naar te kijken tegen die tijd.

Mirim, hier op de eiken vloer gaat het redelijk qua grip, maar hoe mooi ik hem ook vind ik wil een slag praktischer.
We zitten hier dalijk 2 jaar en de vloer heeft gewoon een flinke onderhoudsbeurt nodig (wat plekken licht opschuren en een verse laag olie)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:25

Mamamiesje; ik ben heel erg benieuwd naar je salontafeltjes. Gaat erg mooi worden denk ik.
Ik stem ook voor geen tapijt... prachtige vloer.