Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Het geeft zoveel extra leven in je tuin, zelfs met zo'n klein vijvertje als ik heb (130 liter). En het aankleden is zo leuk
Zowel in als rondom de vijver kan je je dan weer uitleven
Geloof wel dat de dwergvlinderstruik met donkerroze bloemen echt niks meer gaat doen, maar ik geef het nog even de tijd... Staat me niet per se in de weg. Ook de eerste dahlia in bloei
Geloof wel dat het stiekem een net andere soort is die er wel op lijkt... Tja, geeft niet, hij is mooi.
Zag een stukje terug nog The President, zo mooi. Ik had hem ook, echt járen, wel meer dan 10 jaar oud, maar helaas dit jaar nog niks te zien, vrees dat hij niks meer gaat doen. In tegenstelling tot de andere soorten in dat bordertje. Gelukkig krijg ik eindaugustus een paar hele mooie nieuwe

Tja, gebeurt vaker met plantjes dat het iets anders wordt is mijn ervaring... Maar goed, deze gaat ook niet weg, de Broughton op de wishlist voor later mochten we ergens anders wonen (met meer tuin graag!). 
Ik heb er tientallen gevonden en aan de vogels gevoerd maar ik word er behoorlijk moedeloos van. Iemand een idee naast aaltjes om ze te bestrijden? Ze eten werkelijk al mijn planten op. 

Bismarck schreef:Ik heb vandaag weer urenlang engerlingen onder mijn planten vandaan gehaald.Ik heb er tientallen gevonden en aan de vogels gevoerd maar ik word er behoorlijk moedeloos van. Iemand een idee naast aaltjes om ze te bestrijden? Ze eten werkelijk al mijn planten op.
Ik probeer het nu met aaltjes maar ik ben nog niet overtuigd van het resultaat. Maar goed, ik heb pas vorige week gesproeid.
Aaltjes hebben even tijd nodig. Maar het is een meikeverjaar, zijn er echt veel dit jaar.
soesita schreef:Bismarck schreef:Ik heb vandaag weer urenlang engerlingen onder mijn planten vandaan gehaald.Ik heb er tientallen gevonden en aan de vogels gevoerd maar ik word er behoorlijk moedeloos van. Iemand een idee naast aaltjes om ze te bestrijden? Ze eten werkelijk al mijn planten op.
Hier helaas hetzelfde probleem. Het zijn er zo veel dit jaar!Ik probeer het nu met aaltjes maar ik ben nog niet overtuigd van het resultaat. Maar goed, ik heb pas vorige week gesproeid.
De vijverbak moet ik nog gaan inrichten. Ik zal binnenkort even voor- en na foto's plaatsen. Morganlefay schreef:Akeleien![]()
Zo mooi en altijd hele drommen hommels die via het achterdeurtje nectar kapen.
Vanwege de hommels haal ik altijd de uitgebloeide bloemen eruit. Hommeltjes zijn niet kleur of soortvast en dat geeft uiteindelijke alleen maar roze of blauwe akeleien.