Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Syrianda

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:00

Tweede Valthermond is iets anders dan Valthermond.
Tweede Valthermond ligt meer tegen ter apel aan. En is meer een gehucht dan een dorp zoals Valthermond.

Maar goed ik ben ook niet zo weg van het gehucht tweede Valthermond. Huis valt mij ook tegen. Maar voor een ander kan het daarin tegen wel de plek zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:09

Ik bedoelde idd Tweede Valthermond, sorry!
Het was nog vroeg :Y)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:28

Mijn schoonouders wonen aan die straat, stukje verderop. Voor mooi paardrijden hoef je daar niet te gaan wonen, en gestrooid wordt daar niet in de winter. Maar aan de achterzijde heb je wel mooi vrij uitzicht (op de nieuwe windmolens, maar die staan vrij ver weg). Zij hebben het daar naar hun zin, daar gaan wonen omdat het betaalbaarder was. Ik zou daar niet willen wonen, maar wij zijn naar Drenthe verhuisd voor de mooie bossen en daar wouden we dan ook dichtbij wonen en niet nog eerst 20 minuten voor in de auto zitten.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:11

julius_juut schreef:
Een verkoopmakelaar mag toch helemaal niet ook als aankoopmakelaar functioneren bij een huis?

Tja, dat wil niet zeggen dat hij zich daar ook aan houdt.
Hij heeft wel meer rare dingen gedaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:27

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:02

Mariska_28 schreef:
Mijn schoonouders wonen aan die straat, stukje verderop. Voor mooi paardrijden hoef je daar niet te gaan wonen, en gestrooid wordt daar niet in de winter.

Dat er niet gestrooid wordt is wel een flink nadeel.
Bij ons wordt er wel beperkt gestrooid omdat wij wonen aan de route van de buurtbus.
Verderop wordt helemaal niet gestrooid en dat geeft voor die bewoners wel regelmatig problemen.
Helemaal als het geijzeld heeft.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:43

Cayenne schreef:
Ik bedoelde idd Tweede Valthermond, sorry!
Het was nog vroeg :Y)

:D

Je woont daar inderdaad niet voor mooi buiten rijden. Kun je beter elders gaan kijken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:02

HorsePassion schreef:
julius_juut schreef:
Een verkoopmakelaar mag toch helemaal niet ook als aankoopmakelaar functioneren bij een huis?

Tja, dat wil niet zeggen dat hij zich daar ook aan houdt.
Hij heeft wel meer rare dingen gedaan.

Nou ik vraag mij af of dat niet mag. Wij hebben een zoekopdracht staan bij de makelaar die het onze verkocht heeft. Als die nu iets in zijn bestand krijgt wat voor ons geschikt is, dan heb je toch hetzelfde.

En hier in de straat wordt ook niet gestrooid, nog nooit last van gehad.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:13

Dat is anders pillow; ze sturen relevante woningen door, maar ze treden dan niet voor je op als aankoopmakelaar. Oftewel, ze gaan niet voor je in onderhandeling met de verkoopmakelaar (want dan zijn zij zelf) en geven geen verdere aankoopbegeleiding.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 21:27

SimoneeM schreef:
Dat is anders pillow; ze sturen relevante woningen door, maar ze treden dan niet voor je op als aankoopmakelaar. Oftewel, ze gaan niet voor je in onderhandeling met de verkoopmakelaar (want dan zijn zij zelf) en geven geen verdere aankoopbegeleiding.

Ja zo zal het wel zijn.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 22:19

Wacht zie nu nog dat ik verkeerd las trouwens :’)

Als zij jullie huis verkocht hebben, mogen ze misschien wel weer voor jullie aankoopmakelaar zijn, omdat het een ander huis betreft. Het gaat erom dat iemand niet verkoopmakelaar mag zijn van een huis en dan ook voor iemand anders aankoopmakelaar is bij dat huis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:00

Nee maar je kan vaak wel wat pijlen bij een verkoop makelaar. Hebben wij ook regelmatig gedaan, ze zeggen heus niet alles maar soms krijg je nog wel een tip.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:26

pillow schreef:
idinn schreef:
Ter Apel zou toch wel de prijs drukken lijkt mij.. maar weet niet wat daar die regio verder doet qua prijzen.

De regio ten noord oosten van Emmen was altijd een goedkope arme regio.

Gaat nu ook gewoon hard tegen hard hoor, ook hier :/

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:43

Wanneer hoor je of je wat meer van de biedingen @Pillow?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:02

HorsePassion schreef:

Wij gaan niet bieden, dus ws horen we ook niks weer. Of het moet niet verkocht worden en ze het ons voor een klein prijsje aanbieden. :D

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:06

Goede beslissing

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:44

pillow schreef:
HorsePassion schreef:

Wij gaan niet bieden, dus ws horen we ook niks weer. Of het moet niet verkocht worden en ze het ons voor een klein prijsje aanbieden. :D

Oh waarom ga je niet meer bieden?
Je was toch redelijk enthousiast

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:10

Alja schreef:
Oh waarom ga je niet meer bieden?
Je was toch redelijk enthousiast

Omdat er geen mogelijkheid is om er een paard en schapen te houden. Alle schuurtjes zijn in slechte staat dus die moeten er af en iets nieuws gezet. En voor je een weitje gerealiseerd hebt moeten er heel veel bomen en struiken gerooid worden, stobben eruit en veel grond aanvoeren. Dat gaat al met al veel geld kosten. En als het huis nou heel goed was geweest hadden we het ms wel gedaan. Je levert toch altijd wel ergens op in. Maar aan het huis mankeert ook nog wel het e&a en de omgeving is niet leuk om iets met het paard te doen. Dus alles bij elkaar opgeteld toch besloten om niet te bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:17

Verstandig besluit Pillow, het moet allemaal wel leuk blijven. Ergens op schipperen is prima, op veel punten niet inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:03

Wij moeten voor woensdagmiddag een bod doen.. en weten nu al dat we never nooit het hoogste gaan bieden. Hopelijk een flinke portie gunning, omdat we de levende have als enige willen overnemen die niet mee kan verhuizen. Volgens de makelaar was werkelijk niemand enthousiast op dat vlak. Maar ja, kan me voorstellen dat het grote geld uiteindelijk wint. Dus ik ben nog totaal niet enthousiast, uit zelfbescherming, want we worden het toch nooit. Maar wie niet waagt..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 20:56

Radar nu, mijn mond valt open. Echt makelaars die niet eens je laten bezichtigen als je een voorbehoud wil doen bij je bod, makelaars die je adviseren al je spaargeld op te maken enz. Stelletje geldbeluste ratten. Is zeker het kujken/terugkijken waard

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 23:08

Zaterdag stond er een huis op Funda waar ik direct een bezichtiging op aangevraagd heb. Kreeg ik vanmorgen een mail dat we niet ingepland waren. Ik was te laat en er waren honderden belangstellenden. Nou staat hij te koop bij de makelaar waar wij een zoekopdracht hebben staan, dus ik vind het waardeloos.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 23:19

pillow schreef:
Zaterdag stond er een huis op Funda waar ik direct een bezichtiging op aangevraagd heb. Kreeg ik vanmorgen een mail dat we niet ingepland waren. Ik was te laat en er waren honderden belangstellenden. Nou staat hij te koop bij de makelaar waar wij een zoekopdracht hebben staan, dus ik vind het waardeloos.

Een zoekopdracht hebben uitstaan betekend niet dat hij jullie aankoopmakelaar is toch? Dan is het toch niet zo vreemd dat jullie niet worden 'voorgetrokken' . Die makelaar zal wel honderden mensen op hun maillijst hebben staan met een zoekopdracht.

Als iets op funda staat ben je meestal al te laat. Als je zonder aankoopmakelaar zoekt dan moet je echt alles van elke makelaar apart in de gaten houden. Meestal posten ze op Facebook een sneak peak of preview. Dan wil je eigenlijk al bellen. :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 23:27

Yipee schreef:
pillow schreef:

Een zoekopdracht hebben uitstaan betekend niet dat hij jullie aankoopmakelaar is toch? Dan is het toch niet zo vreemd dat jullie niet worden 'voorgetrokken' . Die makelaar zal wel honderden mensen op hun maillijst hebben staan met een zoekopdracht.

Als iets op funda staat ben je meestal al te laat. Als je zonder aankoopmakelaar zoekt dan moet je echt alles van elke makelaar apart in de gaten houden. Meestal posten ze op Facebook een sneak peak of preview. Dan wil je eigenlijk al bellen. :)

Jij moet Radar maar even terugkijken dan weet je ook wat een aankoopmakelaar doet. Overigens werd je als woningzoekende helemaal niet vrolijk van dat programma.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 07:11

Ja echt ik werd er zo boos van. Vooral die griezel die doodleuk de prijsafspraak loopt te vertellen zonder enige vorm van fatsoen. :r die mevrouw van de nvm in de studio ook 8)7

Nu hebben we een akkefietje gehad met een makelaar/hypotheekadviseur die het niet zo nauw nam met de regels wat geleid heeft tot een rechtszaak ivm valsheid in geschriften en laksheid wat betreft regelgeving. -:(- dus ik ben daar wel snel boos over. _-:(