Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ruitje schreef:Een dag
Ik vermoed dat er nog andere kijkers zijn en dat hij die wil afwachten voordat hij op ons bod in gaat....
Andere kijkers afwachten kan wel, maar is vreemd. Terwijl je in onderhandeling ben mág je nl. de bezichtigingen door laten gaan. Wel is het netjes om te melden dat het huis onder bod is. Mensen die voor de eerste keer komen bezichtigen en die laten weten dat ze binnen 24u moeten reageren is ook allerminst aardig.
Het kan ook heel snel gaan. Verkopers wilden er graag vanaf, wij wilden het graag. Geen gedoe met verstrekken van de hypotheek (liep bij mijn ouders) en hoppa
was erg blij dat dat zo snel kon gaan
Berdien schreef:Huur versus hypotheeklasten is echt bizar. Mijn bruto(!) maandlast is zo'n € 470. Een vriendin ging kijken voor een sociale (!) huurwoning, volledig uitgeleefde woning in een overlast portiek. Kale huur € 550. Da's toch bizar?? En dat is nog wel sociale huur! Maar ja, een hypotheek kan ze niet krijgen dus dan moet je wel huren. Onvoorstelbaar, daar is niets sociaals meer aan
Dat ik via de 'sociale' woningbouw alleen maar kan huren voor 700 euro exclusief kan ze geen moer schelen... dat ik dus makkelijk een hogere hypotheek kan dragen is leuk, maar je krijgt hem niet
Sammie schreef:huurders die alleen huur kunnen betalen worden vaak gecompenseerd met huursubsidie