Wij hadden in mijn ouderlijk huis ook een trap met open treden en 1 kant liep langs de muur maar de andere kant was open. Heb hem nooit eng gevonden.
Bloodymary
Geplaatst: 19-11-25 15:05
Ja hier in huis zijn ook de trappen naar boven open. Zelfs bij mij is daar nog nooit iets mee gebeurd. Wel gewoon er afgevallen, maar niet vanwege de openingen.
Suzanne F.
Geplaatst: 19-11-25 15:05
Bloodymary schreef:
Ja hier in huis zijn ook de trappen naar boven open. Zelfs bij mij is daar nog nooit iets mee gebeurd. Wel gewoon er afgevallen, maar niet vanwege de openingen.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 19-11-25 15:38
oh ja, in ons vorige huis ook naar de zolder, nu je het zegt
het huis waar ik eerder over schreef was een huis nog bij mijn moeder.
Overigens schoot mij te binnen dat mijn broer er wel eens afgeschoten is op zijn sokken. Ook niet door de gaten maar doordat mijn moeder de trap een hele mooie glimmende laag had gegeven met teakolie...
Ik heb een open wenteltrap van 20 treden, nog erg smal ook want er loopt een rails van de traplift langs. Mijn man en ik zijn beide slecht ter been en gaan voetje voor voetje naar boven en naar beneden. De traplift gebruiken we momenteel erg weinig
Bielsje
Geplaatst: 19-11-25 17:59
Wij hadden thuis een open trap, niets aan de zijkant én zo'n schipperstouw langs de muur die zo doorhing (als je dan zou vallen zou hij dus eerst straktrekken waardoor het weet ik het hoeveel meegaf). Ik vraag me nu af hoe we allemaal nog leven eigenlijk
Al die huizen in Moerdijk dorp.... Triest... Zit je dan...je verkoopt je huis neverniet meer en je mag wachten tot je uitgekocht word..
MizzMontana
Geplaatst: 20-11-25 09:02
Met laatst een bericht dat ze 95% van de taxatiewaarde er voor kunnen krijgen. Dat is toch niet realistisch in deze markt waar vrijwel alles overboden wordt. Echt sneu inderdaad
Op het moment dat ze overgaan op onteigenen krijg je wel echt een grotere vergoeding, want dan wordt je volledig schadeloos gesteld. Je krijgt dan bijvoorbeeld ook verhuiskosten vergoed, maar ook de advies/advocaatkosten die je hebt gemaakt krijg je in beginsel volledig vergoed.
Het is met name rot als je nu wilt verhuizen, nu is er alleen nog de oude regeling van 95% taxatiewaarde (wel gebaseerd op een huis in een vergelijkbaar dorp, niet in Moerdijk zelf). Dat maakt de waarde wel hoger dan de taxatiewaarde in Moerdijk zelf.
Maar nu zijn alle toekomstige regelingen nog heel onduidelijk .. dus als je nu al weg wilde is het rottig.
ikke
Geplaatst: 20-11-25 18:57
Maar wat ik me meer afvraag: welke randidioot verzint zoiets? Immers, die industrie doet het alleen maar als er ook mensen komen werken. Waar moeten die mensen vandaan komen en wie gaat al die (extra) reiskosten vergoedden?
Woning met een landingsbaan van Schiphol aan de overkant.
En over trappen gesproken, kwam van de week een trap tegen waar je recht naar beneden kon kijken vanaf boven. Tussen de 1e tree en 'muur' zat een gat..
Ceetje_bokt
Geplaatst: 21-11-25 06:56
Wat een vreselijke ligging in Vijfhuizen. Al kreeg ik het huis gratis.