Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:13

Ik combineer de “gezond eten en fit worden” challenge met dus geen impulsaankopen meer, en geen dure luxe vreterijen meer, wat moet resulteren in een lagere uitgave voor boodschappen .. win-win :+

En koopzegels idd :j wel contant laten uitbetalen want dat vind ik charmanter :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:14

Er staat bij Raisin heel duidelijk aangegeven of je wel of geen bronbelasting betaalt.
Verder moet je dus goed kijken wat jij acceptabel vindt.

Ik doe ook mee tot ik op vakantie ga :)

Koopzegels van AH doe ik ook maar wil ik wel stop zetten. Ik doe te weinig boodschappen bij AH.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:18

Ik heb vandaag nog 2 dikke truien gekocht voor 30 euro per stuk(van 50 naar 30). M'n man zegt altijd je klaagt altijd dat je het koud hebt maar je koopt geen dikke truien :') nu heb ik alleen nog een muts nodig en dikke sokken en dan wil ik voorlopig geen geld meer uitgeven aan kleding.

Ik heb een muts maar die jeukt verschrikkelijk, dus ik wil er een met fleece binnenkant ipv wol. Die kan ik dan met kamperen ophouden in de nacht.

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:26

Ik kan echt prima 'goedkoop'. winkelen bij AH, scheelt me niet zoveel met Lidl. Alleen als ik naar Nettorama ga, dan kan ik echt goedloper uit zijn. Dat scheelt daar soms toch een heel beetje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:34

Ik shop bij de dirk, met veel dingen scheelt die echt wel qua prijs in vergelijking met de ah.

Mn lunch van deze week als voorbeeld;
wraps met kruidenkaas, komkommer en cherry tomaatjes scheelt bv bijna een euro (en nu met korting op de wraps nog meer ). Kleine bedragen, maar je koopzegeltjes vallen dan in 't niet. Ik heb het geluk dat ik een dirk op de route heb liggen.

Mijn voornemen. Weekmenu maken en proberen week boodschappen te doen.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 02-01-23 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:37

Ik heb in het dorp Lidl, AH en Jumbo bijna naast elkaar, maar bestel AH online en dan houd ik de bonus in de gaten voor de weekmenu's.

Nettorama zit in een naburig dorp of bij mijn werk, maar daar ga ik alleen heen als ik met de auto naar het werk ga ipv met de fiets. Anders met deze benzine weinig verdiend ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 20:55

Ik ga altijd naar Lidl of Delhaize. Puur omdat die op weg van/naar stal zitten en de laatste zit op 500m. Is wel de duurste, maar met de huismerken valt het mee. Vooral goed de aanbiedingen in de gaten houden en slim boodschappen doen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:43

Ik heb nog nooit gehoord van Nettorama :') Wij winkelen bij de Plus. Die blijkt goedkoper te zijn dan de Jumbo.

De prijzen van de Jumbo variëren per winkel/locatie heb ik eens gelezen. Hoe meer concurrentie in de buurt, hoe goedkoper ze zij . Wij hebben hier een dure jumbo schijnbaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:55

Ik doe de standaard weekboodschappen bij de Jumbo. Voor die boodschappen ben ik daar toch echt het goedkoopste uit. Maar, de Jumbo heeft over het algemeen een lagere basisprijs maar geen goede aanbiedingen. Zo ga ik ook wel ooit naar de Plus, voor wasmiddel, wasverzachter, toiletblokken, limonade, bier, wijn.....die hebben regelmatig goede aanbiedingen. Hoewel bier en wijn tegenwoordig ook tegenvalt als ze maar 25% mogen geven.
Jumbo is de goedkoopste supermarkt voor A-merken.
Lidl ga ik heel af en toe naar toe voor de Delicieux producten.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:06

Ik doe al sinds 2017 aan dry january :+

Vandaag Zelfs drie flessen wijn en een krat bier weg gegeven
Staat hier maar stof te vangen en straks is het over datum

Wel wil ik bewuster boodschappen gaan doen en echt minder impuls aankopen doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:26

Ik heb gisteren en eergisteren wat gedronken, maar gezien het feit dat ik ongeveer 350-360 dagen per jaar niks drink, zal het wel los lopen :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:29

Lidl is echt niet meer de goedkoopste heb ik gemerkt.
Zo zag ik Unox rookworst voorm3.99€ bij de Lidl vandaag jumbo is even duur.

Ik spaar zegels van de jumbo die boekjes gebruiken we met Pasen en kerst zodat luxe eten beetje gratis is.
Verder leveren we lege flessen in verkoop ik speelgoed van de kids en andere helft boekjes jumbo gaat allemaal op speciale rekening
In mei begonnen en nu al 800€ voor eurodisney
We gaan pas als onze jongst 110cm is, guppy is nu 101cm

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:30

Ik had laatst ook wat dingen vergeleken met ah, Lidl en Nettorama, en zoveel scheelde het echt niet met ah.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:32

Prairy schreef:
Ik had laatst ook wat dingen vergeleken met ah, Lidl en Nettorama, en zoveel scheelde het echt niet met ah.

Bij AH kun je iid super goedkoop scoren met de bonus maar 3 supermarkten in de gaten houden is mij niet waard.
Bovendien is AH drama met parkeren hier en ik neem standaard teveel mee dus die winkel sla ik over maar wellicht weer bonus in de gaten houden

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:35

tita schreef:
Lidl is echt niet meer de goedkoopste heb ik gemerkt.
Zo zag ik Unox rookworst voorm3.99€ bij de Lidl vandaag jumbo is even duur.

Ik spaar zegels van de jumbo die boekjes gebruiken we met Pasen en kerst zodat luxe eten beetje gratis is.
Verder leveren we lege flessen in verkoop ik speelgoed van de kids en andere helft boekjes jumbo gaat allemaal op speciale rekening
In mei begonnen en nu al 800€ voor eurodisney
We gaan pas als onze jongst 110cm is, guppy is nu 101cm

Maar bij de lidl koop ik dan ook niet de a merken, daarvoor ga ik dan eens in de 3/4 weken naar de jumbo. Sommige dingen zijn wat minder lekker zoals thee en van die soort lu crackers, maar het scheelt geld en het is ook lekker, alleen iets minder lekker, maar ik ben het helemaal gewend dus besef ik pas dat het minder lekker is als ik bijvoorbeeld weer ergens andere thee drink. Dit heb ik zo met meer producten van lidl.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-01-23 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:38

Ik heb nu de Lidl rookworst gekocht 100g minder en 1.49€ maar ik ben wel huiverig morgen denk dat ik maar extra speklapje uit de vriezer haal :=

Mijn vlees is achterlijk duur maar dat is manier van dieren houden zoals ik er achter sta dus ons vlees kost 170-200€ per 2 maanden en eten we 2-4x per week van
Vlees ga ik niet bezuinigen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:38

Ik doe rondje websites voor de aanbiedingen en dan kies ik welke winkel ik die week de boodschappen haal. Hoop dit voorjaar moestuin goed op te starten, dan hoef ik minder vaak naar de winkel.
Qua langer houdbaar haal ik wat meer als ik dat merk/smaakje lekker(der) vindt /goedkoper is. Zeker in de laatste 2 jaar zie ik meer veranderingen qua producten en soms zijn dingen er (tijdelijk) niet. Dan is niet meteen zonder zitten wel zo fijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:39

tita schreef:
Ik heb nu de Lidl rookworst gekocht 100g minder en 1.49€ maar ik ben wel huiverig morgen denk dat ik maar extra speklapje uit de vriezer haal :=

Mijn vlees is achterlijk duur maar dat is manier van dieren houden zoals ik er achter sta dus ons vlees kost 170-200€ per 2 maanden en eten we 2-4x per week van
Vlees ga ik niet bezuinigen

Ik vind de rookworst ook echt prima, net anders wel dan de echte unox natuurlijk maar ik vind 'm lekker

Op de momenten dat ik bij lidl kom ligt er ook regelmatig wat in de bakken voor 0,25 CT. Het beste was een biefstuk van 9.50 voor 0.50ct,toen was ik echt blij :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:42

tamary schreef:
Ik doe rondje websites voor de aanbiedingen en dan kies ik welke winkel ik die week de boodschappen haal. Hoop dit voorjaar moestuin goed op te starten, dan hoef ik minder vaak naar de winkel.
Qua langer houdbaar haal ik wat meer als ik dat merk/smaakje lekker(der) vindt /goedkoper is. Zeker in de laatste 2 jaar zie ik meer veranderingen qua producten en soms zijn dingen er (tijdelijk) niet. Dan is niet meteen zonder zitten wel zo fijn.

Ik heb ook een moestuin, heb dit jaar 24 euro uitgeven aan compost/grond en zaden, maar dat haal ik er makkelijk uit met hoeveel groente ik ervoor terug krijg. Het kost alleen wel tijd dus het is wel echt een plus als je er plezier in hebt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:43

Wij wonen op de grens bij Duitsland en het is echt de moeite waard om te vergelijken.
Nu is een liter houdbare melk daar standaard 99 cent en hier alleen in de aanbieding maar hoe vaak het vak dan ook niet leeg is…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:50

Hier heet de alcoholvrije maand Tournée Générale en is altijd in februari in België.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:54

Ik koop de Unox rookworst als ze 1+1 zijn bij AH.

Maar wij eten echt minimaal vlees. Dochter eet geen vlees en wij geven er niet (meer) zoveel om.

Heb weleens een pakket gekocht bij koopeenkoe.nl. Dat is lekker vlees en ook verantwoord. Dat eet dan toch een stukje lekkerder. Iets uit de supermarkt hoef ik sowieso niet.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:14

Ik ben zelf ondernemer van een supermarkt, dus prijzen van boodschappen let ik niet op. Ik eet heeeeeel vaak spullen die de dag erop afgeprijsd worden etc. Zo hoef ik ook niet vaak te bedenken wat ik ga eten, dat bepalen de koelingen voor me :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:16

Besparen doe ik niet op het vlees. Dat haal ik bij de slager. Is duur maar veel lekkerder. Ik eet niet veel vlees dus dat kan nog wel. Liever minder vlees en lekker dan veel vlees en van de supermarkt. Ik vind dat echt minder lekker. Alleen kip gaat wel vd supermarkt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 23:46

Citaat:
Hier heet de alcoholvrije maand Tournée Générale en is altijd in februari in België.
:)* wist ik niet.

Dry januari dus. Zo te horen ben ik in vergelijking met de rest een grote drinker :o :9k meestal met het avondeten een glas en zo af en toe twee. Probeer 2 dagen per week standaard niets te drinken. Met verjaardagen / feestjes / weekendje weg / bioscoopje / borrelen bij vrienden hou ik ook echt van een goed glas wijn. Vooral wijn dus. En af en toe een likeurtje.
Dus bij mij / ons scheelt het best veel :)

Boodschappen doe ik altijd bij de AH heel soms bij de Coop/is net in andere handen weet nu ff niet meer van wie. Let goed op aanbiedingen etc.
Wat denk ik ook scheelt is als je gewoon vrijwel niets weggooit. Maar denk dat de meesten hier in het topic dat ook niet doen.
En ik probeer zoveel mogelijk ecologisch / biologisch / vega verantwoord te eten, dat is niet altijd goedkoper (alhoewel je zou zeggen als er groente uit Nl komt (=ecologisch) ipv Nieuw Zeeland of zoiets dat het goedkoper is maar dat is dus niet altijd zo :7 ).