Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:51

Ter Apel zou toch wel de prijs drukken lijkt mij.. maar weet niet wat daar die regio verder doet qua prijzen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:59

idinn schreef:
Ter Apel zou toch wel de prijs drukken lijkt mij.. maar weet niet wat daar die regio verder doet qua prijzen.

De regio ten noord oosten van Emmen was altijd een goedkope arme regio.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 06:45

Weet je, iedereen kan hier je adviseren maar je moet toch zelf bedenken wat het je waard is. Hoe graag wil je er wonen en wat is dat je financieel waard. Wij hebben voor ons nieuwe huis ook flink overboden maar wel minder dan er in de regio vaak wordt gedaan. Dat was het ons waard gezien wat we er nog aan kosten aan hebben qua verbouwing. Vooraf hebben we gezegd dat is de maximale last die we per maand willen hebben en niks meer. Dan is het misschien vervelend dat je mis grijpt maar het is nog vervelender als je elk jaar moet dimdammen of je op vakantie kan of dat je je auto kan vervangen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:08

Helemaal mee eens @MarjanB.
Ook wij hebben niet gekeken naar hoeveel we konden betalen/overbieden, maar naar wat wij het waard vonden en wat we maandelijks kwijt wilde zijn aan vaste woonlasten (inclusief gwl, (gemeente)belastingen, verzekeringen etc. ).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:11

pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/2e-valthermon ... 21-en-21a/
Wij hebben hier morgen een bezichtiging. Kan iemand een inschatting maken hoeveel hier overboden moet worden?

Wij hadden ook interesse maar zijn eerst zo wezen kijken en tot de conclusie gekomen dat wij vandaag niet hoeven te bezichtigen.

Ben jij al in de buurt wezen kijken of echt vandaag voor het eerst?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:18

pillow schreef:
Wij hebben hier morgen een bezichtiging. Kan iemand een inschatting maken hoeveel hier overboden moet worden?

Je kunt wel zeggen dat je nog in Drenthe woont... net...

een jaar of twee geleden had hij deze prijs nooit opgebracht..en ook nu vind ik de vraagprijs nog stevig.. verkeerde kant van Ter Apel, nieuw windmolenpark in je achtertuin en vlak achter de PI + opvang, het nodige asbest, niet al te fraai beton pannen dak, intern naar mijn smaak geheel te verbouwen.. ben ook benieuwd wat het stucwerk op de gevel moest verbergen.. ik zou een makelaar in de hand nemen, als je hier veel op gaat overbieden krijg je er imo spijt van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:28

martichr schreef:
pillow schreef:

een jaar of twee geleden had hij deze prijs nooit opgebracht..en ook nu vind ik de vraagprijs nog stevig.. verkeerde kant van Ter Apel, nieuw windmolenpark in je achtertuin en vlak achter de PI + opvang, het nodige asbest, niet al te fraai beton pannen dak, intern naar mijn smaak geheel te verbouwen.. ben ook benieuwd wat het stucwerk op de gevel moest verbergen.. ik zou een makelaar in de hand nemen, als je hier veel op gaat overbieden krijg je er imo spijt van..

Idd, vreselijke plek :n 2 jaar geleden bracht dit denk ik max de helft op, vind dit absurd, maar dat is de hele huizenmarkt nu :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:34

Tja pillow heeft ook meer voor haar huis gehad dan ze ooit had gedacht. Wij ook, het is nu gewoon de markt, alles blijft maar stijgen en de limiet lijkt nog niet bereikt. Wil je wat dan moet je gewoon meer betalen dan ooit. Wil je dat niet of kan je dat niet dan heb je nu gewoon heel erg veel pech :(

Voor ons maakt het uiteindelijk niet veel uit qua financiering of de prijzen zo waren als eerst of niet, onze overwaarde is net zoveel als wat ons nieuwe huis is gestegen in prijs ten opzichte van toen we dit kochten, vestzak broekzak… maar zoals mijn zusje die starter is, die zal ongeveer eeuwig in dr huur studio moeten blijven als dit zo door gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:45

Ik zou idd niet teveel uitgaan van wat een ander gaat bieden maar zelf bedenken wat je uit geven kunt en wilt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:14

pillow schreef:
idinn schreef:

De regio ten noord oosten van Emmen was altijd een goedkope arme regio.

Ja maar nu niet meer. Je ziet het nu ook door heel Drenthe en Groningen dat de prijzen de pan uitvliegen. Maar eerlijk ik vind em aan de prijs. Mag de markt nog zo gek zijn, dat was niet mijn plek. Iemand schreef het al verkeerde kant van Ter Apel. Vlak bij een drukke weg, en erg dicht bij de PI en opvang.

Als je wat interessants zoekt, in Mussel is er nu net 1 te koop gekomen die imo echt potentiaal heeft.
https://www.funda.nl/koop/mussel/huis-4 ... elweg-144/

Zijn mijn overburen. Was altijd een cafe, maar met die prijs kan je er echt wat moois van maken.

En ik weet nog 1 in Onstwedde die te koop gaat komen. Denk dit weekeinde op funda.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:34

martichr schreef:
pillow schreef:

We hebben zondag al gekeken, ik vind het niet heel raar staan. Windmolens staan heel ver weg, of komen die nog? Die PI heb je totaal geen last van. Het nadeel is dat je daar qua paardrijden weinig kunt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:35

Voor windmolens enz kijk ik vaak even op ruimtelijkeplannen.nl daar kan je vaak al wel het eea op uitzoeken, succes in elk geval morgen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:39

Pillow heb je ook gezien dat alle buren een groot hek om het huis hebben staan?
Wij denken dan toch dat het niet voor niks is en dat je toch wel overlast kunt ervaren...

Maar desondanks hoop ik voor jullie dat het past en dat jullie een bod kunnen doen die passend is...

Wanneer moet je eigenlijk uit je eigen huis?

En heb je evt wat ter overbrugging?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:49

Ze staan er al, ik had zo niet helder uit mijn hoofd op wat voor afstand, overdag zie je overigens de mooie rode lampjes niet.., het betonpannen dak ligt op een constructie die 100 jaar oud is en berekend op pannen die 5 keer minder wegen indien nat.. daar ging het me meer om.. hoe je de omgeving ervaart is persoonlijk, ik zou hier echter bouwkundig zeer goed naar laten kijken.. en ook in deze tijd zijn sommige huizen echt gewoon nog te duur.. maar wat je ervoor over hebt bepaal je natuurlijk zelf.. succes met bezichtigen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 10:51

martichr schreef:
Ze staan er al, ik had zo niet helder uit mijn hoofd op wat voor afstand, overdag zie je overigens de mooie rode lampjes niet.., het betonpannen dak ligt op een constructie die 100 jaar oud is en berekend op pannen die 5 keer minder wegen indien nat.. daar ging het me meer om.. hoe je de omgeving ervaart is persoonlijk, ik zou hier echter bouwkundig zeer goed naar laten kijken.. en ook in deze tijd zijn sommige huizen echt gewoon nog te duur.. maar wat je ervoor over hebt bepaal je natuurlijk zelf.. succes met bezichtigen!

Mijn partner vond idd de staat van het huis ook niet geweldig, hij had het vooral over de muren wat te zien was vanaf de weg.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:11

pillow schreef:

Ik denk ook minimaal een ton wel, maar jeetje daar moet je binnen nog wel wat aan doen :') Wat een gedrocht _O-

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:21

Eindelijk een woonboerderijtje met genoeg ruimte om huis en hier ook nog in de buurt gevonden.
Afspraak gemaakt voor de open dag, en gelijk al een biedingsformulier erbij gekregen.

pfff, deze gaat straks ook weer voor een ton meer dan dan de vraagprijs aan onze neus voorbij. Zo jammer... Terwijl er nog genoeg geld ingestoken moet worden en nog een ligboxenstal gesloopt.
Met dat overbieden is het voor een gezin met een goed, normaal inkomen ook al niet meer te doen....

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:37

Prijzen zijn hier idd behoorlijk gestegen. Huisje wat ik eerder aangaf is nu ook op Funda gezet en ik schrik van de vraagprijs.
Zo blij dat ik de mijne 2 jaar geleden heb kunnen kopen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:42

idinn schreef:

Valt reuze mee
Huis van mijn schoonouders in Ter Apel tussen het centrum en de PI is 40000 op overboden en verkocht binnen 10 dagen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:53

Alja schreef:
Pillow heb je ook gezien dat alle buren een groot hek om het huis hebben staan?
Wij denken dan toch dat het niet voor niks is en dat je toch wel overlast kunt ervaren...

Maar desondanks hoop ik voor jullie dat het past en dat jullie een bod kunnen doen die passend is...

Wanneer moet je eigenlijk uit je eigen huis?

En heb je evt wat ter overbrugging?

Nou we hebben rondgekeken en alle buren een hek om het huis? Nergens, alleen bij een loonbedrijf en een stuk of wat dierenweitjes. Die PI zit echt ver weg althans de in en uitgang die mensen gaan dat eind echt niet lopen.
Het huis viel mij van binnen in de afwerking wat tegen. Overal slordigheidjes zullen we maar zeggen. Lelijke binnendeuren en wat veel loszittende schrootjes. Maar een gedrocht zoals
Citaat:
Earth
stelt nee absoluut niet. De schuurtjes buiten verkeren op de garage na (al is dat dak ook niet strak) allemaal in slechte staat. En het schuurtje naast het huis is ook netjes.

Citaat:
Alja;
De buitenmuren zagen we niks bijzonders aan., niet scheef of verzakt.
Citaat:
Martichr
Het dak is 18 jaar geleden in zijn geheel vernieuwd en hoezo vreselijke plek?

Maar goed we moeten er maar even over nadenken, maar dik overbieden gaan we niet doen. We begrepen zo tussen neus en lippen door aan de makelaar dat die het ook niet verwacht. Er moet binnen en buiten nog veel gedaan worden.
PS we moeten er 1 oktober uit zijn. We zijn nu op zoek naar een zomerhuis oid.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:57

Ik denk dat het huis best hoog geprijst is. Persoonlijk denk ik dat er mooiere bosrijkere woningen zijn te vinden die aan jullie eisen voldoen.
Ik heb even wat opgezocht. Zijn huizen bij die net op de markt staan. Heb je deze ook al gespot?
https://www.funda.nl/koop/geesbrug/woon ... -datum-af/

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:10

pillow schreef:
We begrepen zo tussen neus en lippen door aan de makelaar dat die het ook niet verwacht.

Dat deze makelaar dat zegt is echt een opmerking van hem. Deze makelaar verkoopt het liefst een woning aan mensen waar hij ook aankoopmakelaar van is. Hij staat niet als eerlijk bekend. Hij wil aleen zijn eigen zakken vullen. Heel goed mogelijk dat hij het huis beloofd heeft aan een klant van hem. Die dan ook nog eens de hoofdprijs moet geven. Je komt er bij hem zomaar niet tussen om te kunnen kopen. Maar wie weet heb je geluk.
Het is jullie gegund maar ik zou verder kijken dan alleen deze woning.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:24

HorsePassion schreef:
pillow schreef:
We begrepen zo tussen neus en lippen door aan de makelaar dat die het ook niet verwacht.

Dat deze makelaar dat zegt is echt een opmerking van hem. Deze makelaar verkoopt het liefst een woning aan mensen waar hij ook aankoopmakelaar van is. Hij staat niet als eerlijk bekend. Hij wil aleen zijn eigen zakken vullen. Heel goed mogelijk dat hij het huis beloofd heeft aan een klant van hem. Die dan ook nog eens de hoofdprijs moet geven. Je komt er bij hem zomaar niet tussen om te kunnen kopen. Maar wie weet heb je geluk.
Het is jullie gegund maar ik zou verder kijken dan alleen deze woning.

Een verkoopmakelaar mag toch helemaal niet ook als aankoopmakelaar functioneren bij een huis?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:31

HorsePassion schreef:
Ik denk dat het huis best hoog geprijst is. Persoonlijk denk ik dat er mooiere bosrijkere woningen zijn te vinden die aan jullie eisen voldoen.
Ik heb even wat opgezocht. Zijn huizen bij die net op de markt staan. Heb je deze ook al gespot?
https://www.funda.nl/koop/geesbrug/woon ... -datum-af/

Ik kijk 3 keer per dag op Funda, dus er ontkomt mij geen 1. Deze is niet geschikt voor dubbele bewoning.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:36

De tuin van het huis in Valthermond vind ik leuk en veel ruimte, maar verder spreekt het me niet zo aan.
Vooral de omgeving niet, maar dat is persoonlijk. Niet vanwege de P.I, maar Valthermond ben ik meerdere keren geweest en vond het zo sfeerloos en kaal.
Ik denk ook niet dat het erg hoog overboden zal worden. De vraagprijs vind ik redelijk aan de pittige kant voor die omgeving.