Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:45

Oh ben ik nou de enige die die koeien helemaal geweldig vind..

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:59

Boheme schreef:

Nee, deze stille meelezer ook :+ .

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:59

Tegels verven... Het is namelijk echt een rot klus (hele stroperige verf). En omdat die verf op terpentinebasis is, verkleurt het heel snel. Het zit er bij ons nu bijna een jaar op en het is echt heel gee geworden. Als ik thuis ben, zal ik even een foto maken voor jullie.

Kan je de koeien niet weghalen en dan daar de kleur groen die je ook in de woonkamer doet? Je kan daarna met een speciale primer overheen, waardoor het afneembaar wordt. Dat hebben wij ook in de keuken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:48

Ik vind de koeien ook wel wat hebben :)

@Queelens: waarom de achterwand (ipv de koeien) niet voorzien van hetzelfde materiaal wat je ook op de vloer gaat leggen ??

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:12

prulletje schreef:
Boheme schreef:

Er zijn genoeg mensen die het wel leuk vinden anders zat het niet in de keuken en werd het niet aangeboden in (online) winkels. Ben al meerdere malen koeien tegen gekomen in de zoektocht naar afneembaar behang.

Denise, jullie hadden het wit geverfd toch? Zou het daardoor komen dat het zo snel is verkleurd? Wit is wel een kwetsbare kleur om te verkleuren. Wel vervelend zeg, zonde!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:24

Boheme schreef:

Nee ik laat net aan mijn man zien dat ik die koeien wil. Ik ben dan wel geen fan vd zwart/witte tegeltjes.

Die groene keuken die voorbij kwam vind ik fantastisch!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:26

Ik zou de koeien houden en de tegeltjes eruit slopen _O-.

Maar ik snap ook dat je de koeien niet wil... Misschien daar een mooie kleur tegenaan zetten?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:35

Nu we het er toch over hebben: waar koop je kwalitatief goed afneembaar behang? Ik kan me herinneren dat iemand hier in het topic een leuk printje had, maar kan dat bericht niet meer terug vinden..

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:56

xSwanHeart schreef:
Hele mooie kleur, BeFunny!

Azmay, ik zou denk ik twee zithoeken maken. Één bij de tv en één in het midden, waar je een paar mooie fauteuils neerzet. Een knus leeshoekje.
Of zou je misschien nog een werkplek in de woonkamer willen hebben?

ElSea: Wat een aparte verf, wat is dat? Het lijkt haast wel marmer zo!

Wij hebben ook weer wat geklust. De muur achter de keuken was wit, maar dat was toch wel erg vlekgevoelig (niet afwasbaar). Na veel zoekwerk zijn we uitgekomen bij dit behang van Kitchenwalls. Hittebestendig en nat af te nemen. En nog een gezellig printje ook!
[ [url=m/Vs9gQY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze bedoel je denk ik ElSea?
Zie dat de afbeelding in mijn quote het niet meer doet, maar staat op pagina 397 :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:35

Oh, die koeien vind ik ook nog wel gezellig. Maar begrijp goed dat je ze niet in je keuken wil, zou er zelf ook niet voor kiezen.
Naar mijn idee zijn het vooral de tegels die het geheel een beetje een outdated look geven. Die zou ik dus eerder goed aanpakken. Met schilderen heb ik geen ervaring, maar het klinkt wel als een goede oplossing.

En idd, zoals ik in mijn hierboven aangehaalde post al zei: Kitchenwalls is een leuke oplossing als je niet in een dure spatwand wilt investeren of een renter friendly aanpassing wilt doen :)

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 15:40

Ik vind jouw printje echt super mooi. Kwam hem ook al tegen in het groen. Zou hem zelf ook zo nemen maar ik blijf bang dat zo’n patroontje druk wordt bij een visgraat vloer.

Indd die tegels maken het chaos. Ik denk dat ik voor wit verven ga of anders verwijderen. Dat laatste zou beter zijn, maar dan zit je er ook weer mee dat je je muur moet laten doen. Dat gaat denk ik oplopen in de prijs.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:10

Als het een neutrale, rustige vloer is, zou ik het wel aandurven. Maar het ligt ook wel heel erg aan hoeveel patronen en textuur er in de vloer zit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:27

Queelens schreef:
Ik vind jouw printje echt super mooi. Kwam hem ook al tegen in het groen. Zou hem zelf ook zo nemen maar ik blijf bang dat zo’n patroontje druk wordt bij een visgraat vloer.

Indd die tegels maken het chaos. Ik denk dat ik voor wit verven ga of anders verwijderen. Dat laatste zou beter zijn, maar dan zit je er ook weer mee dat je je muur moet laten doen. Dat gaat denk ik oplopen in de prijs.

Als het voor tijdelijk is, zou ik de tegels eraf slopen, de muur glad schuren en er een tijdelijk behangetje tegenaan doen.

Eventueel kan je zelf ook gaan stuccen, het is best goed te doen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:36

ElSea schreef:
Nu we het er toch over hebben: waar koop je kwalitatief goed afneembaar behang? Ik kan me herinneren dat iemand hier in het topic een leuk printje had, maar kan dat bericht niet meer terug vinden..

Wij hebben badkamerbehang in het toilet:

Afbeelding

Dit is van Wall & Deco. Zodra je het uit de verpakking haalt heb je al door dat dit echt geen normaal behang is. Het is ook best een traject om aan te brengen:
- twee lagen primer
- lijm
- behang
- lijm over het behang
- twee lagen twee componenten coating
- nog een laag andere soort coating

Maar dan kun je ook je douchewand ermee bekleden.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:38

prulletje schreef:
Boheme schreef:

Ik ook *\o/*

Wat voor materiaal is er gebruikt voor de koeien?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:14

Oh geen idee ik geloof ook afneembaar behang of iets vergelijkbaars :j

Maar dan heb je ook wat plukje, ziet er strak uit!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:19

@plukje: met al die lagen nog eens óver het behang zou je denken dat het behang ansich niet zo anders is als normaal behang :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:27

Misschien een rare vraag, plukje, maar waarom heb je hiervoor gekozen ipv betegelen? Vind je het mooier of was het noodzakelijk?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:52

DubbelDun schreef:
@plukje: met al die lagen nog eens óver het behang zou je denken dat het behang ansich niet zo anders is als normaal behang :)

Zeker wel hoor! We hebben best veel behangen en dit was zeker geen normaal behang. Het is echt heel dik en stug.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:54

Fitzroy schreef:
Misschien een rare vraag, plukje, maar waarom heb je hiervoor gekozen ipv betegelen? Vind je het mooier of was het noodzakelijk?

Zeker niet noodzakelijk, want de muur was gewoon gestuuct. We werden verliefd op het printje. Eigenlijk wilden we het rondom boven een soort lambrisering, maar dat werd onbetaalbaar, dus toen maar 1 windje gedaan en de rest met betonlook verf geschilderd.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:35

Plukje schreef:
Fitzroy schreef:

Zeker niet noodzakelijk, want de muur was gewoon gestuuct. We werden verliefd op het printje. Eigenlijk wilden we het rondom boven een soort lambrisering, maar dat werd onbetaalbaar, dus toen maar 1 windje gedaan en de rest met betonlook verf geschilderd.

Toepasselijke verspreking :D

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:55

Aangezien ik hier voorbeeldjes zag in floorplanner zelf ook aan de slag gegaan, maar lukt me voor geen meter :') Beetje jammer, leek me wel leuk aangezien we ons hele huis aan het strippen zijn voor we straks weer gaan opbouwen :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:57

xRoossie95 schreef:
Aangezien ik hier voorbeeldjes zag in floorplanner zelf ook aan de slag gegaan, maar lukt me voor geen meter :') Beetje jammer, leek me wel leuk aangezien we ons hele huis aan het strippen zijn voor we straks weer gaan opbouwen :D

Ik gebruik de app “Home Design”. Volgens mij wel een beetje hetzelfde idee. Vind het zelf erg prettig werken :D

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:16

Gisteren is mijn bed geleverd dus ben ik gelijk maar helemaal over gegaan.
Afbeelding
Het is wel nog een beetje kaal maar omdat de ruimte niet zo groot is wil ik hangende nachtlampje aan de muur maken. Zoiets.
Afbeelding
Ik heb zomervakantie dus ik heb mooi de tijd om dat in elkaar te zetten

Vandaag met vriendinnen naar Loods 5 geweest en kussens voor op de bank en twee kampen gekocht voor in de woonkamer. Donderdag was ik al naar een tuincentrum geweest. Het wordt zo al steeds gezelliger (al zeg ik het zelf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De schaal is nieuw. Wat erop stond had ik al dus heb ik er voor nu even opgezet. Binnenkort maar even op pad voor wat anders want ik ben nog niet helemaal tevreden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:39