Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:28

En ze zitten heeerlijk! Ik zie mezelf al helemaal zitten op t bankje aan de eettafel. Schapenvelletje erop! Vind t allemaal zo mooi!
Woon al tien jaar op mezelf maar ga nu dus samenwonen met mn vriend en vind t zo heerlijk dat we samen deze meubels uitgezocht hebben.

Edit: ja komen idd van de Pronto!

Zitbank en eettafel hebben we van Profijt.
Laatst bijgewerkt door kraakte op 28-04-18 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:29

Dems wat een gezellig huis!

Phylos onze inrichting wordt groen/grijs/wit/bruin in het nieuwe huis.
1 groene muur, andere grijswit en een paar baksteen. Grijze leistenen op de grond. Grof houten met staal meubelen. Wij hebben de eettafelstoelen 2x groen 2x grijs en 2x cognac. Bank is lichtgrijs.

In tilburg zit een geweldige boomstamtafelwinkel daar hebben wij onze salontafeltjes vandaan.
http://Www.creativeopen.nl
Geen idee hoe ver dat is voor je. Er zitten vast vergelijkbare overal in NL :D

Ik ben wel blij dat groen en natuurlijk zo hip is dit jaar. Ik moest afgelopen jaren sprokkelen qua smaak van interieur en nu volop keuze haha.

Wij zijn druk aan het inpakken. Wat een chaos :+

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:31

Een vergelijkbare eettafel als deze is nu voor ons in de maak. Ben er zo verliefd op <3

Afbeelding

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:32

Booooo schreef:
Wij hebben een hoogglans witte keuken besteld (greeploos). De vloer wordt op de gehele benedenverdieping tegels (antraciet 60x60 dus ook in de keuken). Welke kleur zouden jullie de muren in de keuken verven? Er zit een groot raam dus er is voldoende licht. Witte muren met een witte keuken lijkt me niet zo. Zit nu zelf aan lichtgrijs te denken.

Vergrijzde groen en blauwtinten passen bij alles en zijn ideaal als je niet houd van de knalrode-accent-muur stijl.

Waarom wacht je niet gewoon tot de keuken en vloer zijn geinstaleerd en ga dan kijken naar verf? Wie weet vind je de witten muren wel erg gaaf!

Bij mij vorige en eerste huis wilde ik ook alles meeteen doen en hebben. Uiteindelijk veel opnieuwd gedaan.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:34

Ben blij dat er zoveel mensen hier zijn die ook van groen houden :) mijn vorige huis was dat ook een mengeling van groen en blauw tinten. Heb zo een gevoel dat het huidige ook zo gaat worden hahah

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:53

Winged schreef:
Over het lelijke stuk keuken-zitkamer: Je kan daar ook gemakkelijk een kast van maken. Vanaf de rand onder het raam een plaat naar beneden. Kom even niet op de naam... :') Niet persee een inbouwkast (kan ook) maar kan ook met schotten. Kun je het pakken wanneer je het nodig hebt en staat het op andere momenten niet zo in zicht.

vec schreef:
Wat een enorm leuk appartementje! Waarom maak je op het lelijke stuk van de keuken naar zitkamer niet een schuifwand? Eventueel een stukje van de muur zodat je op het bovenste gedeelte nog wat kwijt kunt?

Zo diep als de zij palen zeg maar?

Als je daar wat planken in maakt kun je er van alles netjes kwijt.

Avelienvd schreef:
Ik denk dat ik op dat lelijke stuk een op maat gemaakte kast onder de schuine wand zou maken. Dan maak je het beste gebruik van die ruimte. Wordt op zolders ook vaak gedaan.
Of schuifwandjes maken?

Daar heb ik inderdaad over na zitten denken! Echter is het dingetje een beetje dat de radiator daar onder het raam staat. Nu staat de ikea Billy er half voor, maar ik denk dat het niet handig is om er een kast voor te maken. Ook omdat het dus radiator - uitstekende schoorsteen - inham is. Ik ben niet zo handig dat ik daar een kast om heen kan maken.

zefiros schreef:
Kruipt onder mee lees steen vandaan...

Je hebt 1 rechte muur. Die gebruik je momenteel met een laag kastje&tv misschien kan je daar een feature wall van maken. En dan de kleuren van de rest daar op af stemmen.

Verder heb je veel open kastjes. Als je daar dichte kasten van maakt lijkt het al veel minder druk.

Layoutwise voelt alles achter de bank wat weggestopt. Maar dat is lastig vanaf een tekening in te delen zo.. denk dat je daarvoor echt in de kamer moet staan en passen en meten..

Succes!

Ik heb de tv bewust daar tegen aan gezet omdat zoals je zegt het de enige rechte muur is. Als ik de tv tegen een schuine muur zou zetten ben ik achter de kast een aantal vierkante meters kwijt omdat omdat er gewoon veel ruimte achter komt te zitten. Daarom heb ik er bewust voor gekozen. Ik zit er wel aan te denken om die muur half te verven om er wat eenheid in te brengen.

De open kastjes heb je inderdaad gelijk in, ik wil graag de kasten dicht hebben. Voor de hamsterkast heb ik al stukken hout laten zagen om er zelf 2 deurtjes voor te zetten. Dit wil ik eigenlijk ook met de kallax gaan doen. Hopelijk brengt dat inderdaad wat rust!

Alles achter de bank is inderdaad wat weggestopt, maar dat is helaas een gedwongen keuze. :') Als ik de bank wat naar voren zou zetten zit de bank zo dicht op de TV dat het pijn doet aan je ogen.

Jes schreef:
Persoonlijk vind ik het door alle kleune meubels heel vol en rommelig ogen.

Ik zou ook een (deel) schuinewand dicht maken.
Een groter (dicht) tv meubel en de vakkenkast weg en een veel langere buffetkast ervoor in de plaats die je dan tegen de wand van de hamsterkast zet.
Eetbankje groter en aan de andere kant van de tafel en er nog een stoel bij (of twee bankjes of vier stoelen).

De twee kleine kasten in de keuken zou ik er ook 1 van maken.

Je hebt op dit moment 11 meubelstukken in een kleine ruimte staan, wij hebben ook niet heel veel ruimte, wel wat meer en rechte wanden) en wij hebben 6 meubelstukken staan (waarbij ik, bij ons de bijzet tafeltjes naast weerskanten van de bank dubbel tel), grote meubels maar minder laat een ruimte groter lijken.
Zeker als je wat meer dichte meubels hebt is het minder rommelig en dus ook weer ruimer.

Ik snap het inderdaad van de kleine vele meubeltjes.. Het meeste is ook bij elkaar geraapt van marktplaats, kringloop etc. We blijven studenten. :Y) Dankjewel voor de tips! Ik denk dat een schuine wand dicht maken en daarvan een kast maken een goed idee is. Ik dacht zelf aan dit op de plek van de kallax te doen.

beatje schreef:
Kan jij eigenlijk goed koken in je keuken?je kan je toch niet goed over je wasbak buigen?

Ik zou je eettafel onder het raam plaatsen en je hamsterkast? waar je eettafel staat.En misschien een mooie hoge kast waar veel in kan waar je tv staat zodat je wat meer rommel kwijt kan.En wat geopperd word schuif wanden onder de schuine delen dan kan je heel wat kleine rommel kwijt.Het is wat onrustig door de vele lossen spullen.Het ziet er wel een leuk appartement uit.

Haha ja hoor! Het is niet ideaal maar het is wel te doen. :P De hamsterkast en tafel kunnen niet omgeruild worden, dan komt de tafel tegen de achterkant van de bank aan en is er 10cm doorgang naar de kallaxkast. Dankjewel! Het is ook wel een leuk appartement maar je hebt wel veel dingen waar je rekening mee moet houden met inrichten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:21

Welke kleuren vallen een beetje onder vergrijsd-groen?
Ik ben er ook nog niet uit wat we straks met de achter/eetkamer gaan doen.
We willen op de vloer waarschijnijk of PVC of eiken parket.
Muren worden gewoon wit gestuct tegelijk met het plafond en daarna kan ik met kleuren nog alle kanten op.
Qua meubels hebben we dan een teak kloostertafel en wil stoelen in bruin/taupe achtige kleur.

Edit: graceful gray van wood&wall van de Gamma vind ik ook een mooie kleur.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:29

Weet niet of je kinderen of huisdieren hebt ClaudiaHS maar krijtverf (en dus Wood & Wall) is wel erg besmettelijk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:29

Early dew, mosgroen, salie.

Grijs valt in hetzelfde spectrum als wit en antraciet ;) Daar zou ik juist van afstappen. Zeker als het gaat om een 'gewone' kamer waar je geen andere eyecatchers hebt.
Ik zou dan eerder richting heart wood gaan, als grijs jouw kleur is.

Of even de website van Flexa checken, heb je een hele mooie kleurenkiezer!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:37

Ja we hebben 3 kinderen en 2 honden.
De kamer is 5x5.5 meter en de eettafel is 2.80m
Dus die neemt al de meeste ruimte in.
Verder zijn er 4 deuren in deze ruimte dus er kan niet veel meer staan.
Komt ook een pelletkachel te staan en daarnaast is evt nog ruimte voor een kastje van ik denk max. 1 meter breed. Ik wil ook ruimte overhouden om nog fatsoenlijk om de tafel geen te kunnen.
Over 3 weken wordt er een pui geplaatst in de achtergevel en dubbele klapdeuren met ruitjes naar de keuken toe.
Daarna wordt de pelletkachel geïnstalleerd en daarvoor of daarna (moeten we nog afspreken) komt de stukadoor.
Op dit moment liggen er nog boeren tegeltjes op de vloer.Afbeelding
Op dat verhoginkje komt de pelletkachel.

Afbeelding
Hier komt straks de pui.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 28-04-18 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:39

Jezzi schreef:
Weet niet of je kinderen of huisdieren hebt ClaudiaHS maar krijtverf (en dus Wood & Wall) is wel erg besmettelijk

Kun je daar niet een laag afneembare blanke 'lak' overheen smeren ??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:51

Booooo schreef:
Phylos: ik had mijn meubelset voor €700,- nieuw. Zijn alleen wel ‘standaard’ sets, dus denk niet echt wat je zoekt.

Ik heb nog wat advies nodig :o dinsdag krijgen wij de sleutel van ons huis, zal ook een volgtopic gaan maken :D

Wij hebben een hoogglans witte keuken besteld (greeploos). De vloer wordt op de gehele benedenverdieping tegels (antraciet 60x60 dus ook in de keuken). Welke kleur zouden jullie de muren in de keuken verven? Er zit een groot raam dus er is voldoende licht. Witte muren met een witte keuken lijkt me niet zo. Zit nu zelf aan lichtgrijs te denken.

Dat wordt denk ik heel erg wit/grijs. Juist die twee kleuren kun je heel goed combineren met een mooie kleur. Groen (nog steeds dol op mijn groene muren :+:), of een mooie blauwtint, of bruin.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 28-04-18 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:52

Jezzi schreef:

Echt? Geen last van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:54

DubbelDun schreef:
Jezzi schreef:

Kun je daar niet een laag afneembare blanke 'lak' overheen smeren ??

Ja joh, bestaat speciale vernis voor. Ik heb de kantine van de manege ook met krijtverf geschilderd, de boel in de vernis en je hebt een prachtige uitstaling en vlekjes poets je er zo af.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 14:56

De eerste droge laag zit er op.
Heeft er iemand tips want als je met je nagel krabt gaat de verf er zo af.Kan ik er dan een lak over heen doen?

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:33

Ik heb een vernis gebruikt voor krijtverf van 't stilleven geloof ik. Werkt erg goed Wesco!!

Net bij de sluitende bouwmarkt in ons dorp nog even een plafonnière gescoord voor de helft van de prijs... Ik zie nu dat ze daar wel duurder waren dan bij de Praxis :')
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... dwodwN4NfA

Past denk ik uitstekend in mijn paardenrommelkamertje...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:47

Hahaha voor zo ver je aanbieding.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:27

Ceetje_bokt schreef:
Phylos schreef:
Eetkamer stoelen En bank afstemmen is misschien wel een goed idee voor eenheid. Fauteuil wil ik als eyecatcher graag cognac en ik ben bang dat het met cognackleurige stoelen (6×) dan to much wordt. Wat denken jullie?

Cognac is een prachtige kleur, maar wel erg aanwezig. Zowel eetkamerstoelen áls een fauteuil is, denk ik, erg veel. Ook afhankelijk van hoe groot de ruimte is. Een cognac fauteuil met een cognac kussen in je bank en dan de bank en de stoelen in een wat gedemptere tint lijkt mij mooier.

Bedankt. Zelfde gedachte dus. Ik zie ook veel mensen met 3 soorten kleuren maar zelf ben ik bang dat ik daar na een tijdje op uitgekeken ben.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:28

Jezzi schreef:
Phylos ik denk dat jij bij giga meubel ook wel dingen naar je smaak gaat vinden. Winkel zit in Soest, maar ze hebben ook een webshop :j

[ Afbeelding ]

Erg leuk maar inderdaad ver weg. Webshop vind ik met meubels wel lastig

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:30

Kenyada heel erg gaaf! Wordt prachtig denk ik.

Boooo. Ik zou inderdaad misschien even wachten en dan met kleurwaaiers kijken bij vloer en keuken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:34

Phylos schreef:
Jezzi schreef:
Phylos ik denk dat jij bij giga meubel ook wel dingen naar je smaak gaat vinden. Winkel zit in Soest, maar ze hebben ook een webshop :j

[ Afbeelding ]

Erg leuk maar inderdaad ver weg. Webshop vind ik met meubels wel lastig

Maar je kan er wel merken vinden, die kan je vervolgens wel weer herleiden naar verkooppunten in jouw omgeving :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:50

Wauw jullie gaan echt hard :')

Het liefst zou ik de keuken geverfd willen hebben voordat die geplaatst wordt. Het keukenblad is trouwens ook antraciet :+ en de kozijnen worden dat ook :=
Groen hou ik echt niet van, ook die early drew bijvoorbeeld niet. Qua accessoires zullen het vooral zilver/rvs/goud zijn.

Dit kwam ik bijvoorbeeld tegen, en vind dat best chique staan. Dit idee hebben wij dan ook.
Afbeelding

@kenyada: mooie stoelen, leuk die verschillende kleuren ook.

Hier ook een hond. Wij hebben nu in ons huidige huis alle muren wit, van Flexa en dan de afwasbare echt ideaal! Is die afwasbare verf er ook in kleur?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:54

Ja die afwasbare verf is er ook in kleur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:57

Gewoon vragen of ze jouw kleur willen mengen in die afwasbare Flexa verf :j
Persoonlijk heb ik het niet zo hoog op met afwasbare verf, maar je laat er wel mogelijkheden mee open mocht je later toch een andere achterwand bij willen :)

Vind het een prachtig plaatje (afgezien van die afzuigkap, afzichtelijk vind ik 'm), maar wel heel erg catalogus-achtig. De vraag is, wil je dat? Er staat afgezien van het bosje bloemen geen eyecatcher.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:58

Gisteren hebben we het muurtje gesloopt tussen mij en de buren... Helaas bleek deze (ondanks dat er een complete voeg van boven naar beneden zat) toch wel in verband te zijn gemetseld met het huis... :\

Het resultaat was een behoorlijk beschadigde muur :+

Lang leve mijn paps *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Ohja, volgende week zaterdag wordt de bijkeuken uitgezet en we proberen ook meteen het beton te regelen voor die dag! :D