Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Booooo schreef:Wij hebben een hoogglans witte keuken besteld (greeploos). De vloer wordt op de gehele benedenverdieping tegels (antraciet 60x60 dus ook in de keuken). Welke kleur zouden jullie de muren in de keuken verven? Er zit een groot raam dus er is voldoende licht. Witte muren met een witte keuken lijkt me niet zo. Zit nu zelf aan lichtgrijs te denken.
Winged schreef:Over het lelijke stuk keuken-zitkamer: Je kan daar ook gemakkelijk een kast van maken. Vanaf de rand onder het raam een plaat naar beneden. Kom even niet op de naam...Niet persee een inbouwkast (kan ook) maar kan ook met schotten. Kun je het pakken wanneer je het nodig hebt en staat het op andere momenten niet zo in zicht.
vec schreef:Wat een enorm leuk appartementje! Waarom maak je op het lelijke stuk van de keuken naar zitkamer niet een schuifwand? Eventueel een stukje van de muur zodat je op het bovenste gedeelte nog wat kwijt kunt?
Zo diep als de zij palen zeg maar?
Als je daar wat planken in maakt kun je er van alles netjes kwijt.
Avelienvd schreef:Ik denk dat ik op dat lelijke stuk een op maat gemaakte kast onder de schuine wand zou maken. Dan maak je het beste gebruik van die ruimte. Wordt op zolders ook vaak gedaan.
Of schuifwandjes maken?
zefiros schreef:Kruipt onder mee lees steen vandaan...
Je hebt 1 rechte muur. Die gebruik je momenteel met een laag kastje&tv misschien kan je daar een feature wall van maken. En dan de kleuren van de rest daar op af stemmen.
Verder heb je veel open kastjes. Als je daar dichte kasten van maakt lijkt het al veel minder druk.
Layoutwise voelt alles achter de bank wat weggestopt. Maar dat is lastig vanaf een tekening in te delen zo.. denk dat je daarvoor echt in de kamer moet staan en passen en meten..
Succes!
Jes schreef:Persoonlijk vind ik het door alle kleune meubels heel vol en rommelig ogen.
Ik zou ook een (deel) schuinewand dicht maken.
Een groter (dicht) tv meubel en de vakkenkast weg en een veel langere buffetkast ervoor in de plaats die je dan tegen de wand van de hamsterkast zet.
Eetbankje groter en aan de andere kant van de tafel en er nog een stoel bij (of twee bankjes of vier stoelen).
De twee kleine kasten in de keuken zou ik er ook 1 van maken.
Je hebt op dit moment 11 meubelstukken in een kleine ruimte staan, wij hebben ook niet heel veel ruimte, wel wat meer en rechte wanden) en wij hebben 6 meubelstukken staan (waarbij ik, bij ons de bijzet tafeltjes naast weerskanten van de bank dubbel tel), grote meubels maar minder laat een ruimte groter lijken.
Zeker als je wat meer dichte meubels hebt is het minder rommelig en dus ook weer ruimer.
beatje schreef:Kan jij eigenlijk goed koken in je keuken?je kan je toch niet goed over je wasbak buigen?
Ik zou je eettafel onder het raam plaatsen en je hamsterkast? waar je eettafel staat.En misschien een mooie hoge kast waar veel in kan waar je tv staat zodat je wat meer rommel kwijt kan.En wat geopperd word schuif wanden onder de schuine delen dan kan je heel wat kleine rommel kwijt.Het is wat onrustig door de vele lossen spullen.Het ziet er wel een leuk appartement uit.
Booooo schreef:Phylos: ik had mijn meubelset voor €700,- nieuw. Zijn alleen wel ‘standaard’ sets, dus denk niet echt wat je zoekt.
Ik heb nog wat advies nodigdinsdag krijgen wij de sleutel van ons huis, zal ook een volgtopic gaan maken
Wij hebben een hoogglans witte keuken besteld (greeploos). De vloer wordt op de gehele benedenverdieping tegels (antraciet 60x60 dus ook in de keuken). Welke kleur zouden jullie de muren in de keuken verven? Er zit een groot raam dus er is voldoende licht. Witte muren met een witte keuken lijkt me niet zo. Zit nu zelf aan lichtgrijs te denken.
DubbelDun schreef:Jezzi schreef:Weet niet of je kinderen of huisdieren hebt ClaudiaHS maar krijtverf (en dus Wood & Wall) is wel erg besmettelijk
Kun je daar niet een laag afneembare blanke 'lak' overheen smeren ??
Ceetje_bokt schreef:Phylos schreef:Eetkamer stoelen En bank afstemmen is misschien wel een goed idee voor eenheid. Fauteuil wil ik als eyecatcher graag cognac en ik ben bang dat het met cognackleurige stoelen (6×) dan to much wordt. Wat denken jullie?
Cognac is een prachtige kleur, maar wel erg aanwezig. Zowel eetkamerstoelen áls een fauteuil is, denk ik, erg veel. Ook afhankelijk van hoe groot de ruimte is. Een cognac fauteuil met een cognac kussen in je bank en dan de bank en de stoelen in een wat gedemptere tint lijkt mij mooier.
Jezzi schreef:Phylos ik denk dat jij bij giga meubel ook wel dingen naar je smaak gaat vinden. Winkel zit in Soest, maar ze hebben ook een webshop
[ Afbeelding ]
Phylos schreef:Jezzi schreef:Phylos ik denk dat jij bij giga meubel ook wel dingen naar je smaak gaat vinden. Winkel zit in Soest, maar ze hebben ook een webshop
[ Afbeelding ]
Erg leuk maar inderdaad ver weg. Webshop vind ik met meubels wel lastig