[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:51

@elise: de box uit de woonkamer is een goede stap, als je wilt dat het ruim oogt zou ik ook de stoel tegenover de bank weghalen. Dan komen mensen heel anders de ruimte in.
Verder zou ik zo veel mogelijk prulletjes die op de planken e.d. staan opruimen. Dat leidt alleen maar af en kan ook zorgen voor een "vol" gevoel.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:58

Stoel tegenover de bank? Die hebben we niet. Spul op planken voor zover ik weet alleen in de kinderkamer? Spullen op de foto in de keuken staan er inderdaad normaal niet, miscommunicatie met mijn man en de fotograaf dat daar iets meer staat :/

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:11

Staat idd alleen op de plattegrond die stoel, klopt.
Wat ik ook bedoel is het speelgoed op de eerste foto's van de woonkamer onderin de hoek op de grond. Het speelkeukentje naast het keukenblok, de spulletjes in het kastje naast het bed op de ouderslaapkamer, de knuffels op de kast op de kamer van jonas, de mandjes onder het kastje op de badkamer (roept meteen de vraag op of er wel genoeg kastruimte is), haal de handdoek dan ook even weg naast de wastafel.
Onze fotograaf destijds haalde dat soort dingen allemaal weg voor de foto's.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:01

Woensdag weer nieuwe kijkers. Ga mijn best doen het nog leuker te laten lijken.

Die mandjes in de badkamer staan daar overigens niet meer en speelgoed staat op 3 manden na normaal ook niet maar dat ga ik voor de bezichtiging ook in de auto opslaan.

Plank boven de keuken helemaal leeg doen lijkt me gek. Is dit beter?
Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:50

Hey Bokkers,

Ik kom mij ook melden als dat mag!

Het appartement van mijn vriend komt vanaf vandaag of morgen op Funda en dan gaat de verkoop starten, ik hoop dat we er snel van af zijn.

We hebben ook al een woning gevonden waar we helemaal verliefd op zijn, alles aan het huis klopt. Echter kunnen we niet zoveel hypotheek krijgen als dat het huis kost, maar ongetwijfeld willen de verkopers vast nog wel wat zakken en hebben wij ook nog eigen geld.

Nu hopen dat het niet voor onze neus aan een ander verkocht wordt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:45

Zakken? Dat gebeurt hier eigenlijk nergens meer := veel gaat boven de vraagprijs weg.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:54

Yvank_ schreef:
Zakken? Dat gebeurt hier eigenlijk nergens meer := veel gaat boven de vraagprijs weg.

Dit is een huis met een wat hogere vraagprijs wat al even te koop staat en in een dorp waar eigenlijk niemand wil wonen tenzij je er net als ik bent opgegroeid. :+

Maar een dorp verder op zitten ze soms gewoon 20 a 30.000 boven de vraagprijs. :oo

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:46

Yvank_ schreef:

Hier is dat redelijk normaal.
Zelf ons huis 5000 onder de vraagprijs verkocht en ons nieuwe huis 40.000 onder de vraagprijs. (65.000 onder de oorspronkelijke vraagprijs)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:28

Tis idd echt niet overal een gekkenhuis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:31

Maar als er meerdere kapers op de kust zijn (zoals ik uit het bericht opmaak) dan weet ik niet of het wel makkelijk zakt :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:54

Yvank_ schreef:
Maar als er meerdere kapers op de kust zijn (zoals ik uit het bericht opmaak) dan weet ik niet of het wel makkelijk zakt :=

Of er kapers op de kust zijn dat weet je natuurlijk nooit. Ik hoop het alleen niet, dat is wat ik met mijn bericht bedoel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:23

Het kan wel hoor. Hier stond het huis voor 315.000 te koop en we hebben het vorig jaar gekocht voor 285.000!
Het stond ook al ruim 6 maanden te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:28

Vorig jaar was dat hier ook wel zo! en begin dit jaar ook toen wij ons huis kochten. Maar nu in deze regio vrijwel niet meer.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 16:46

@ Lessie; hoe ging jullie gesprek? Hier ging het goed, hypotheekadviseur verwacht het snel rond te krijgen!

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:11

Wij hebben na wat over en weer bieden, het bod van de koper geaccepteerd. Benieuwd hoe het nu verder gaat, nu eerst nog de bedenktijd afwachten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:06

Spannend Vionesem!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:31

Klopt deze theorie trouwens?

De vraagprijs van een huis is 259.000 euro, maar de getaxeerde waarde is 195.000 euro. Klopt het dat de bank dat niet meer uitkeert dan 195.000 euro??

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:37

Dit hoeft niet het geval te zijn. Als het huis na verbouwing meer waard is willen sommigen banken meer ''uitkeren''.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:41

Petrichor schreef:
Klopt deze theorie trouwens?

De vraagprijs van een huis is 259.000 euro, maar de getaxeerde waarde is 195.000 euro. Klopt het dat de bank dat niet meer uitkeert dan 195.000 euro??

Hangt vn je hypotheekverstrekker af, het merendeel geeft hypotheek op taxatiewaarde. Een enkeling op koopprijs.

Als je moet verbouwen kan je nog een bouwdepot proberen mee te financieren, dan moet de taxatiewaarde na verbouwing hoger liggen dan de huidige. Dat verschil kan je dan meefinancieren.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:28

Het klopt wel dat het nietoveral gekkenhuis is, maar volgens mij is de markt in het afgelopen half jaar wel heel erg aangetrokken. Zeker in de regio. Dat vorig jaar iets gekocht kon worden onder de vraagprijs zegt helaas weinig over hoe dat nu zit. Ik gun het alle kopers dat verkopers zakken in prijs en alle verkopers dat het niet hoeftaar het laatste is tegenwoordig realistischer dan het eerste.

Ik ben bang dat je zinnen zetten op een huis die je alleen kan betalen als de verkopers zakken in prijs omdat je geen hypotheek krijgt voor de vraagprijs en dan ook nog eigen geld moet inleggen niet een heel hoge kans van slagen heeft. Al duim ik voor je dat het lukt!

De meeste hypotheken gaan tegenwoordig op taxatiewaarde ipv verkoopprijs. Mogelijk kun je wel een gedeelte verbouwing laten meewegen in de verkoopprijs maar dan moet je wel die verbouwing ook doen. Een huis dat voor 100.000 meer te koop staat dan de taxatiewaarde ga je ermee niet kunnen kopen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:34

De woning van mijn vriend staat sinds vanmorgen op Funda tot nu toe hebben 503 mensen de advertentie bekeken.

Ik vraag mij af is dat veel of valt dat nog wel mee?

@Bonna:

We gaan het zien, er moet sowieso eigen geld bij het huis want de bank gaat ons toch niet zoveel geld lenen als dat het huis kost.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:46

@Petrichor: moet je dat wel willen, een huis waar ze zoveel meer voor vragen dan waar het op getaxeerd is? Ik zou dat zelf niet kopen eerlijk gezegd.
Wat als je het ooit nog zou willen verkopen?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:16

Anna79 schreef:
@ Lessie; hoe ging jullie gesprek? Hier ging het goed, hypotheekadviseur verwacht het snel rond te krijgen!

Hetzelfde eigenlijk. We moeten nog wat papieren aanleveren en aangezien we willen aanbouwen moeten we de prijs ongeveer weten van de aanbouw. Volgende week zaterdag een afspraak staan en hij verwacht het binnen een week dan rond te hebben. *\o/*

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:41

Sassy schreef:
@Petrichor: moet je dat wel willen, een huis waar ze zoveel meer voor vragen dan waar het op getaxeerd is? Ik zou dat zelf niet kopen eerlijk gezegd.
Wat als je het ooit nog zou willen verkopen?

Ik weet of niet of dat zo is hoor, dit is voor mij de eerste keer dat ik een huis ga kopen. Dus ik hoor van alles van iedereen die zich er mee bemoeit. Dat is soms best lastig, stiekem zelfs een beetje eng.

Ik kan wel de Funda link via pb sturen mocht iemand daar interesse in hebben.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:46

Lessie schreef:
Anna79 schreef:

Hetzelfde eigenlijk. We moeten nog wat papieren aanleveren en aangezien we willen aanbouwen moeten we de prijs ongeveer weten van de aanbouw. Volgende week zaterdag een afspraak staan en hij verwacht het binnen een week dan rond te hebben. *\o/*

Super!!!