[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:21

Ik denk dat ze hem daar naar wilden wijzigen, maar dat er iets is fout gegaan. :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:17

Bwuh. Krijg net mail binnen dat de verwerkingstijd is opgelopen door de vele aanvragen nog voor 1 juli en dat we nog even langer geduld moeten hebben.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:53

Haha. Ik heb de immo-site ook in de gaten gehouden en was blij toen ik verkocht zag staan :D

Pff net 2u bij de bank gezeten. We gingen om hun rentevoet te weten te komen. Maar eerst hebben we een les economie gekregen. Interessant. Maar 2u was wat lang. Om dan buiten te komen met een hogere rentevoet dan die we al hadden ;) zucht.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:52

Wij zijn net nog even bij ons nieuwe huis geweest. Moesten nog even de garage bekijken en voor we t wisten waren we 2 uur verder :')

Wisten het niet, maar er zit zelfs een quooker in de keuken, waar kokend water uit komt :))

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:26

Pas wel op met die quookers... die schijnen echt energieverslindend te zijn!

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:31

Wij gingen net even kijken of het verkocht bord ook al op het huis stond,
doen de buren open en vroegen of we even binnen kwamen kijken hoe hun het hadden gemaakt allemaal.
Het zijn wat oudere mensen dus hele verhalen aan gehoord, uiteindelijk waren we een uur later pas weer weg :') .

Maar wel handig om te zien, hun hadden de badkamer al verbouwd en wat een zee van ruimte zonder bad!
Dat had ik echt niet verwacht :) .

Hoe doen jullie dat met G/W/L en internet, tv etc.?
Meteen na het akkoord van de bank of wachten tot de overdracht?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:34

Liezel1 schreef:
Pas wel op met die quookers... die schijnen echt energieverslindend te zijn!

Dat geloof ik direct maar je gebruikt m ook niet continu. Daarnaast stoken we swinters de kachel ehhm die schijnt zoveel te besparen dat ze de nuon op bezoek hadden gehad om te controleren waarom ze zo weinig energie afnamen in de winter :')

Gwl geven we door als we de sleutels hebben. Kunnen er toch nog niet direct in dus moet geen probleem zijn. Kunnen we ook beter in schatten wanneer we over gaan :j

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:39

Bij ons staat nog steeds verkocht onder voorbehoud :') Morgen over 1 week sleuteloverdracht!
Er zijn dus geen standaard momenten/definities wanneer iets verkocht is? Ik dacht dat dat met de sleuteloverdracht was.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:42

Ik begreep van een collega dat dat nou juist de clou is met quookers.. die boiler staat 24 uur per dag aan om meteen kokend water te kunnen geven. En dát schijnt dus zo energieverslindend te zijn.
Je zet m niet aan als je m nodig hebt, hij staat gewoon altijd aan. Zo schijnt dat ding te werken....

Wij hadden ook een huis bezichtigd waar zo'n ding in zat en mijn collega begon er toen meteen over, vandaar....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 00:06

GWL hebben wij op de dag van de overdracht geregeld, wel van te voren uitgezocht welke maatschappij, maar zo kunnen ook direct de meterstanden doorgegeven worden.
Internet/tv/telefoon deden wij net voor de overdracht, maar voordat het aangesloten werd, daar gingen weken overheen. :oo Godzijdank hadden we mazzel, en was het toch in een week tijd gefixed (ze waren vele malen sneller dan ze 4 tot 6 weken die ze afgaven). In ons geval was het echt noodzakelijk om op tijd de internetaansluiting te hebben, niet alleen hebben we die nodig voor werk, maar we trouwden een 2 weken na de verhuizing, feest was thuis, en het was ook WK voetbal, en er was een kans dat Nederland op die avond moest voetballen. Bedoeling was om dan via een beamer en internet de wedstrijd te kunnen projecteren op een groot scherm. Uiteindelijk speelden ze een dag later de 8ste finale, maar dat wisten we bij het aanvragen nog niet.
Houdt dus rekening met lange wachttijden voor internet/tv/telefoon.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 06:41

Wij hebben alles al, we moeten alleen n adres wijzigimg door geven maar ik zal t van de week wel even nakijken :)

En de quooker qua stroom gebruik, we zien t wel haha. Hij kan altijd nog uit :))

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:03

Hoi allemaal, ik kom graag mee kletsen in dit topic. Mijn vriend en ik zijn zoekende naar een leuke woning in de omgeving van Arnhem. Jaren 30 trekt ons beide. Op funda een leuk huisje gezien en daar gaan we 16 juli kijken. Dit word meteen onze aller eerste bezichtiging. Het huisje ligt wel direct aan het spoor. Hebben jullie tips waar we zeker op moeten letten? Ik denk dan zelf vooral aan schade die door het spoor is onstaan(scheuren in de muur..)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:34

Isolatie! Ik weet niet hoe dicht het huis aan het spoor ligt, maar je kunt er flinke geluidsoverlast van hebben. Als het heel dicht op het spoor is, vooral op de bovenverdieping. Kijk dus goed naar de isolatie tegen het geluid.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:44

Niet alleen geluidsoverlast, maar ook trillingsoverlast. Vraag anders gewoon eens bij de buren hoe zij dat ervaren. En blijf dus gewoon even hangen tot er ook echt een flinke trein langsgeweest is.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:01

Jep, bovenstaande zou ik dus ook zeker willen weten. Geluid/trilling kan flink tegenvallen als het een drukke lijn is.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:06

Dankje! Ga er op letten. Niet ideaal aan het spoor, maar mn moeder woont ook aan het spoor en heeft er weinig last van. Het is zon leuk (betaalbaar) huisje dat we iig willen gaan kijken:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:17

Wij hebben vroeger erg dicht bij het spoor gewoond.
Hoe het zat qua trilling en schade weet ik niet, maar aan het geluid wen je heen snel. :j
Zelfs de goederentreinen die in de nacht reden hoorde je niet meer op een gegeven moment.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:28

Hier in Rijen trilt een vriend van mij echt z'n bed uit als er 's nachts een goederentrein langskomt. Komt doordat ze de spoorbilzen los hebben liggen ofzoiets. Even op letten dus.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:31

yeah yeah yeah, wij hebben ook een huis!!! Woensdag voorlopig koopcontract tekenen en dan afwachten hoe lang de oplevering gaat duren, zodat we afspraak met aannemers kunnen maken voor de verbouwing.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:39

Rachel_x schreef:
Dankje! Ga er op letten. Niet ideaal aan het spoor, maar mn moeder woont ook aan het spoor en heeft er weinig last van. Het is zon leuk (betaalbaar) huisje dat we iig willen gaan kijken:)

ik lees nog steeds mee maar reageer eigenlijk veelte weinig :')

Huizen aan het spoor zijn vaak heel betaalbaar omdat weinig mensen echt aan het spoor willen wonen vanwege de overlast die je er van kan ervaren,

Moet zeggen ik heb ook 16 jaar van mijn leven 2 straten van het spoor gewoond en het wend. Als ik nu bij mijn ouders thuis kom dan hoor ik de treinen altijd direct, terwijl ik er vroeger praktisch niets van heb gemerkt.

Kijk wel even naar prijzen van woningen daar in de omgeving en kijk of de prijs van de spoorwoning dan wel realistisch is. Prijzen van woningen aan het spoor zijn vaak stukken lager !

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:45

En buiten de overlast die je er zelf van kan ervaren zolang je er woont moet je je ook bedenken dat als je het huisje in de toekomst moet of wilt verkopen het wel een probleem kan zijn voor de verkoop dat het aan het spoor ligt. Goed om rekening mee te houden dus en ook in wat voor staat het nu is en wat je er in de toekomst wellicht aan kunt doen om het bv. beter te isoleren. Ga ook even na wat de plannen zijn met het spoor dat er nu ligt, ziet het er naar uit dat dat spoor in de toekomst intensiever gebruikt gaat worden? Wat voor treinen maken er nu en in de toekomst gebruik van dat spoor? Etc. ;)

Gefeliciteerd danoesje!! :D

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:07

_Marinke_ schreef:
En buiten de overlast die je er zelf van kan ervaren zolang je er woont moet je je ook bedenken dat als je het huisje in de toekomst moet of wilt verkopen het wel een probleem kan zijn voor de verkoop dat het aan het spoor ligt. Goed om rekening mee te houden dus en ook in wat voor staat het nu is en wat je er in de toekomst wellicht aan kunt doen om het bv. beter te isoleren. Ga ook even na wat de plannen zijn met het spoor dat er nu ligt, ziet het er naar uit dat dat spoor in de toekomst intensiever gebruikt gaat worden? Wat voor treinen maken er nu en in de toekomst gebruik van dat spoor? Etc. ;)

Gefeliciteerd danoesje!! :D

De latere verkoop vergt mij inderdaad ook zorgen. Wij kunnen het wel leuk vinden, maar je moet er ooit ook weer vanaf komen. Iedereen bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:07

Na bijna 3 weken heb ik eindelijk mijn werkgeversverklaring binnen. :D Ik heb een digitale kopie al eerder gekregen, maar voor de offerte is het origineel nodig. Een last van mijn schouder. *\o/*

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:40

Ik heb nog 6 dagen voor m'n voorbehoud van financiering. De adviseur blijft volhouden dat het deze week goed komt, maar ik word er inmiddels toch wel echt ontzettend zenuwachtig van...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:22

Thesserd schreef:
Tink89 schreef:
Ik ook, van 699 kale huur naar 625 kale hypotheek en daar gaat de renteaftrek dan nog vanaf. En van een tweekamerappartement naar een echt woonhuis met 4 slaapkamers en een gigantische tuin.

Bizar hè. Heb ik me ook zo over verbaasd :oo

Hier ook, ik ben gaan kopen, omdat huren op een redelijke oppervlakte niet realistisch was. Ik woon nu in een tussenwoning met tuin en ben zo'n 700 euro inclusief vaste lasten (g/w/l/internet/telefoon/belastingen). Voor dat geld kon ik nog niet eens huren voor kale huur.

Ik kreeg van de week trouwens nog een leuke meevaller in de bus. Omdat ik zoveel heb kunnen aftrekken van mijn salaris vanwege het huis, is mijn belastbaar inkomen vorig jaar zo drastisch gezakt, dat ik ineens nog recht had op zorgtoeslag :+ , toch leuk! Toch blij dat ik het niet had stopgezet, maar enkel mijn salaris wijziging had doorgegeven, waardoor mijn voorschot gewoon op 0 ging.