Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:14

Weinig is niet perse koud of strak!

Ik vind je kleur gebruik heel mooi dems. In mijn 30 m2 studio ook een kleine rechte bruine bank (2-Zita) met een soort mistygreen muur. Ik heb echt een bloedhekel aan zwart (gruwel). Maar vriendje heeft een zwarte hoekbank dus die gaat natuurlijk (voorlopig) mee. Toch hoop ik dat we er een mooi idee voor hebben en dat het toch mooi wordt met de zwartleren hoekbank. Vandaar ook de keuze early dew achter de bank. Wit met zwart vind ik nog erger namelijk.

Aahhhh ruilen met jouw bruine bank? :p grapje

Britt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:24

Zwart leer zou ik ook lastig vinden. Misschien veel werken met warme stoffen, texturen en kleuren als contrast? Dus kussentjes, dekentjes, kleedjes etc.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:12

@hannanas: als je kijkt in mn eerdere post kan je de kleur al zien in die compilatie!

@dem: dat het niet mijn smaak is, betekent niet dat ik zeg dat het niet mooi is he?
Wij gaan voor strak, warm en gezellig. Onze huidige woning mist ook de warmte en gezelligheid. Nieuw huis, nieuwe kans :D
Daarom ook gekozen om toch niet voor de licht grijze wand te gaan.

Aan meubels willen we het dus beperken en kleur laten terug komen in grote accesoires.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:42

Ik had de kleuren al gezien, maar uiteindelijk telt toch het eindresultaat met meubels!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:53

Ah verkeerd begrepen. De uiteindelijke versie zal nog even op zich laten wachten. Moeten alle meubels nog vinden :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:05

Ziet er goed uit Dems!

Over dat banken tegen muren zetten; dat doen wij NLers idd haha, maar soms vind ik t ook echt niet mooi om tegen de achterkant van een bank aan te kijken :') een plaid ofzo er overheen zou dan uiteraard wel helpen :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:07

Zware klus jotoma hahaha!
Wat zoek je?
Hier nog een eiken naturel tafel en dressoir te koop uit vriends huis {:}

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:04

oh maar ik had het commentaar ook niet slecht opgenomen hoor ;) ons vorige huis was heel anders, hoogglans wit en veel zwart/wit/grijs. Ik miste daar echt de gezelligheid. Wat dus niet betekent dat minimaal en strak niet gezellig kunnen zijn. Maar dit huis vraagt om knusheid, het ligt in een dorp, echt een beetje landelijk huis ook....dat vraagt om een "dorpse" inrichting hahaha.
De bank staat tegen de muur omdat dat zitgedeelte eigenlijk niet groot genoeg is om hem van de muur af te zetten (de hal zit erachter) Dan zit je echt te dicht op de tegenoverliggende muur namelijk.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:19

Ok :)
Maar ik snap het wel. Wij twijfelden of we een huis met stallen en land wilden. Als dat het was geworden had ik ook echt geen witte vloer gewild en dan past alles hoogglans er idd ook niet bij :)

@hannanas: ik weet alleen wat we willen aanschaffen, maar in welke kleurstelling en materiaal weet ik nog niet. Komt allemaal naar de verhuizing.
Maar wat ik mooi vind alleen niet weet of het qua kleur gaat passen: vierkante teak eettafel, zwart/metaal salontafel en de u-bank (kleur nader te bepalen!)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 06:34

nee precies, het moet wel een beetje bij het huis passen. Ook al is het nieuw, het is geen "strak" huis. Lastig uit te leggen.
Laatste kamer van de drie is ook klaar! Keihard gewerkt....verven, laminaat leggen, opruimen enz. Dat wordt nu onze werkkamer, werkkamer in de zin van knutselkamer dus. Er staan stellingkasten met al ons gereedschap en van stellingkasten maken we ook een werkbank. Ik ben gek op figuurzagen en frobelen dus dat kan straks weer!
Ook nog superleuk stoeltje gescoord van mp (hahaha...weeeer!) die staat nu gezellig te zijn onder het raam. Zal later vandaag nog even foto's maken!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:44

Leuk Dems75!! Hele mooie kleuren. En die stoel in de woonkamer!!! <3

Wij zijn ook groot marktplaats fan. Ik kan geen grote meubels verzinnen die nieuw zijn... :')

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:54

Onze nieuwste MP aanwinst ;) AfbeeldingAfbeelding

sorry voor de slechte kwaliteit foto's...

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:37

Wat geweldig mooi dems, onze keuken is vorige week ingemeten en een werktafel staat ook op mijn verlanglijstje....

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:38

Jaloers!!! ^)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:11

Ge-wel-dig _O- Dems :j

Ik zie dat zo voor me he, dat je dan aankomt bij zo'n iemand -waar dat ding al 100 jaar in de schuur staat te verstoffen, dat jij dan uitlegt dat het bij jou in de keuken komt en dat zo'n verkoper dan denkt: WTF? :x
:')

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:04

precies dat MM! hij stond bij mensen in de tuin in een hoekje....spinrag eraan enzo....en zij maar denken wat ik moest met dat ding (die overigens in de Twingo hier is gekomen!!!)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:17

Hij is prachtig dems <3

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:12

Waaauuwww heel gaaf. helemaal mijn smaak!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:08

Hoe ziet mijn woonruimte eruit... Nou... Niet :').

Zit midden in een verbouwing _O-.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:14

Hallo allemaal, ik heb adviezen nodig, nou ideeën als het kan ! Ik ben namelijk aan het puzzelen op welke vloer en welke kleuren etc etc.
Zelf houd ik erg van een wat stoerdere look. Dus grof houten meubels, een grof gebreid carpet, kruiklampen, porseleine vazen etc.
Nou dacht ik dus dat een houten vloer daar niet zo bij past. Hout op hout vind ik vaak niet zo mooi. Maar dan zie ik bovenstaand de foto's van dems75 en dan denk ik weer..... hmmmmm best mooi !

Wat denken jullie ? Gaat om een klein oud huisje met woonkamer op het noorden. Dus veel koel-licht. Plafond is wit met kleine balken. Moet dus, denk ik, niet al te donker zijn allemaal. Ik denk ook aan een lichte kleur stoffen bank ( beetje grove stof). Witte meubels houd ik niet zo van. Maar daarentegen grijze of blauwe meubels ( tafel, kast etc ) zijn weer best mooi.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:22

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:34

Beton look is dat warm ?

Ik moet gewoon eerst weten waarschijnlijk of ik houten meubels wil of juist donkergrijze/ blauwe meubels. Bij donkergrijs of blauw staat een houten vloer ( of keramisch parket ) natuurlijk super. Bij houten meubels misschien idd meer een vloer van belgisch hardsteen of van die rode kleine plavuizen of betonlook ( daarop moet ik nog even googlen ).
Zijn er sites waar je dit soort stijlen goed kunt zien en ideeen kunt opdoen ?

edit : ik ben eigenlijk bang dat een betonlook vloer te koud oogt in een ruimte met noordenlicht ?!

Euh zoiets is ook mooi ! http://www.de-opkamer.nl/site/vloeren/a ... 70018.html Haha en met kruiklamp, leuk tafeltje en wit balkenplafond !

Of http://www.de-opkamer.com/antique-stone-flooring Wha te veel keuze !

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:28

Maris goed kijken naar de kleurtint, kies voor eentje met een wat warme ondertoon. Voorbeeldje tussen warm en koud tinten bij de kleur grijs:
Afbeelding

Opzich kan hout op hout prima, maar dat ligt dus wel weer heel erg aan je type meubels en houten vloer. Persoonlijk vind ik het echt lelijk worden als de vloer overduidelijk 'namaak' hout is. Met daarop meubels van 'echt' hout. Als je snapt wat ik bedoel? Dems heeft inderdaad echt een prachtige (keramische) vloer! Houtlook, maar het lijkt net een echte houtenvloer! De structuur is wat grover en de werkbank is bv. ook wat grof en rauw. Daardoor past het weer erg mooi! Als er gekozen was voor een laminaatvloertje alla bouwmarkt, dan had je het waarschijnlijk erg lelijk gevonden. Terwijl beide hout op hout is. :P

Voorbeeldje wat je laat zien is inderdaad een erg mooie vloer wat ook zeker mooi gaat matchen! Houd er alleen wel rekening mee dat de rode kleur ook best aanwezig kan zijn. Proef stukje mee nemen en kijken hoe het thuis staat is hier wel aan te raden. ;)

Al gegoogeld op de betonlook? :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:26

ja, al gegoogled op betonvloer. Maar ik twijfel er nogal over omdat die vloeren wel erg modern zijn voor mijn oude huis.
En terracotta tegels heb je ook in prachtige grijs/blauw tinten ! En ze passen natuurlijk super in een oud huis.
Maar je hebt gelijk hoor, je hebt idd warm grijs en koel grijs. Je hebt het me goed laten zien !

Hoe bedoel je dat zo'n rode vloer erg aanwezig kan zijn ? Te rood misschien van kleur ?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:47

Wij zijn inmiddels verhuisd. Het is even balen want de vloer van de uitbouw was nog niet droog genoeg voor nieuw laminaat. Dus we wonen er wel, maar nog even niet op de 16m2 betonvloer.

De platen en plinten van de keuken willen we graag vervene omdat een nieuwe keuken nog niet nodig is.
Op onderstaande afbeelding mijn dilemma. In welke kleur zouden jullie het bruin/rode van de keuken verven?
Het aanrecht is wit met wat spikkels, de kastjes zijn creme en de vloer is wit/grijs.
Alle raamdecoratie zijn zwart houten jaloezie en de overige meubels zijn ook zwart. Dus zwart voor de keuken lijkt me geen optie :)

Ps. Kastje staat er even extra omdat die over is :D

Afbeelding