Fitzroy schreef:Trouwens, Faelynn. Je betaalt natuurlijk alleen belasting over het deel boven de 57000,- als alleenstaande. Eronder niet.
Ah helder, dan hoef ik geen belasting te betalen, daar kom ik niet eens in de buurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Ik zou dit dus nooit doen, veel te bang dat je je geld niet meer terugziet.
Kleine tip: Ga koopzegeltjes en punten sparen AH geeft 6% rente op een vol boekje
Faelynn schreef:purny schreef:Ik zou dit dus nooit doen, veel te bang dat je je geld niet meer terugziet.
Kleine tip: Ga koopzegeltjes en punten sparen AH geeft 6% rente op een vol boekje
Moet zeggen dat ik dat gevoel ook een beetje heb, maar alles valt onder het depositogarantiestelsel van de EU tot 100.000, dus eigenlijk zou het daarmee volgens mij niet uit maken of je het in NL of ergens anders binnen de EU weg zet
Faelynn schreef:Ik denk dat in dat opzicht verdelen wel een verstandige optie is, maar aan de andere kant, al mijn geld staat nu al mijn hele leven op 1 Nederlandse bank, zoals bij veel mensen volgens mij, wat als die failliet gaat? Daar kan natuurlijk het zelfde mee gebeuren
purny schreef:Faelynn schreef:Ik denk dat in dat opzicht verdelen wel een verstandige optie is, maar aan de andere kant, al mijn geld staat nu al mijn hele leven op 1 Nederlandse bank, zoals bij veel mensen volgens mij, wat als die failliet gaat? Daar kan natuurlijk het zelfde mee gebeuren
Daar lijkt me dat je toch wel iets meer zekerheid hebt dat je je geld terug gaat zien?
Faelynn schreef:Sorry voor de vragenregen. Ik zit nu bij alles van raisin te kijken, en zie dat je je geld over verschillende landen kan uitzetten, bijvoorbeeld banca progretto in italie bied 2,5% voor een half jaar, klarna daar in tegen weer 1,8%, Het is allemaal raisin, maar is er nou dan nog een groter risico als ik het bij die Banca Progretto zet of klarna, of maakt dat niet uit omdat ze wel allemaal onder Raisin vallen?
Een bank met zo'n typisch buitenlandse naam klinkt nog enger namelijkmaar levert dus wel meer op..
denice schreef:Moet je die 50.000 dan zelf betalen?
Fitzroy schreef:Ik kijk ook naar de kredietwaardigheid van een land. Italië heeft bv BBB als kredietscore, waar Zweden en Nl AAA hebben. Daarom mijn keuze voor Klarna in Zweden. Maar zelf zou ik dus nooit bij een Italiaanse bank mijn geld neerzetten.
En ja, ik heb zowel het DSB-debacle als IceSave meegemaakt. Ik kreeg zelfs pas nog 17,- rente tegoed vanuit DSB
VanHuisUit schreef:Citaat:Kleine tip: Ga koopzegeltjes en punten sparen AH geeft 6% rente op een vol boekje
Love that![]()
Wie van jullie doet mee aan de drink geen alcohol challenge (geen idee of dat officieel is maar in mijn familie is het een ding)? Ik ga het wel proberen. Geldt voor één maand
VanHuisUit schreef:Citaat:Kleine tip: Ga koopzegeltjes en punten sparen AH geeft 6% rente op een vol boekje
Love that![]()
Wie van jullie doet mee aan de drink geen alcohol challenge (geen idee of dat officieel is maar in mijn familie is het een ding)? Ik ga het wel proberen. Geldt voor één maand
Love that![]()