Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:35

Pff 50K ja dat is niet leuk meer.. wel fijn dat het zo vlot gaat met bezichtigingen plannen. Dat is ook al heel wat :P

Wij mogen maandagmiddag weer op pad. Alleen nog bevestiging in de mail krijgen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:53

idinn schreef:
Pff 50K ja dat is niet leuk meer.. wel fijn dat het zo vlot gaat met bezichtigingen plannen. Dat is ook al heel wat :P

Wij mogen maandagmiddag weer op pad. Alleen nog bevestiging in de mail krijgen.

Haha ja we krijgen (bijna) dagelijks nieuwe huizen doorgestuurd en ik bel dan binnen 5min voor een bezichtiging :') Dus ik ben ook blij dat dat iig lukt!

Yvankaxx

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:15

Wij wonen inmiddels 6 weken in ons nieuwe huis! Behalve dat we nog steeds geen vloer hebben bevalt het wel heel goed :D
Vriend en schoonvader zijn afgelopen weken nog druk bezig geweest om in ons oude huis het een en ander op te knappen. Vrijdag is hij op funda en Facebook gekomen en donderdag zijn er 3 bezichtigingen. Ben erg benieuwd wat eruit komt *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:39

Zijn er nog meer bezichtingen of kijken jullie eerst wat er uit die 3 komt? Fijn dat het nieuwe huis goed bevalt! Wanneer komt de vloer?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 07:57

Er hadden 8 mensen gebeld/gemaild, maar op dat moment konden ze nog niet meer te pakken krijgen. We gaan nog even horen of het met de rest inmiddels gelukt is, zal wel een tweede dag komen! We willen wel iedereen de kans geven om in ieder geval te kijken :j
De man die onze vloer zou leggen is geopereerd, hierdoor moesten we langer wachten. Zodra hij weer kan werken dan komt hij hier. Hopelijk binnen nu en 3 weken! Als de vloer dan ligt dan willen we de andere meubels (kasten ed) ook uit gaan zoeken.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:21

Nou, onze bouwkundige keuring was een beetje een tegenvaller... We hadden wel gezien dat de afwerking een beetje zo-zo was en dat al het glas vervangen moest worden (alles nog enkel), maar nu blijkt dat waarschijnlijk ook een deel van de dakconstructie rot is |( Het zou kunnen dat je er met het vervangen van de rotte stukken al bent, maar als we pech hebben moet het hele dak vervangen worden.

Op zich hadden we al wel flink wat geld voor het dak uitgetrokken voor isolatie, maar als er nu nog een 20-30k bijkomt, dan wordt het wel een probleem... Dus nu maar nadenken wat we gaan doen. Het zou echt heel zuur zijn als we het hierop moeten laten schieten, want toen we er gister waren, waren we wel echt weer verliefd. Maar het moet ook geen money pit worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:24

xSwanHeart schreef:
Nou, onze bouwkundige keuring was een beetje een tegenvaller... We hadden wel gezien dat de afwerking een beetje zo-zo was en dat al het glas vervangen moest worden (alles nog enkel), maar nu blijkt dat waarschijnlijk ook een deel van de dakconstructie rot is |( Het zou kunnen dat je er met het vervangen van de rotte stukken al bent, maar als we pech hebben moet het hele dak vervangen worden.

Op zich hadden we al wel flink wat geld voor het dak uitgetrokken voor isolatie, maar als er nu nog een 20-30k bijkomt, dan wordt het wel een probleem... Dus nu maar nadenken wat we gaan doen. Het zou echt heel zuur zijn als we het hierop moeten laten schieten, want toen we er gister waren, waren we wel echt weer verliefd. Maar het moet ook geen money pit worden.

Jasses! Is er niet in de prijs nog iets te onderhandelen waardoor dit wel te betalen wordt voor jullie?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:29

Ja, denk dat we daarop moeten inzetten. Hoop dat de verkopers bereid zijn om daarin mee te gaan. Maar aangezien ze ook hogere biedingen hebben gehad, heb ik daar een beetje een hard hoofd in.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:37

Hebben jullie het voorlopig al wel getekend xSwanheart en zo ja, was de keuring een voorbehoud voor ontbinding? Wat ontzettend balen dit zeg! Heel veel wijsheid met jullie beslissing, dit is niet wat je wilt wanneer je eindelijk je droomhuisje hebt gevonden

Wij krijgen morgen eindelijk de sleutel na al sinds vorig jaar te wachten, zo ontzettend spannend!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:44

knabbelgirl schreef:
Hebben jullie het voorlopig al wel getekend xSwanheart en zo ja, was de keuring een voorbehoud voor ontbinding? Wat ontzettend balen dit zeg! Heel veel wijsheid met jullie beslissing, dit is niet wat je wilt wanneer je eindelijk je droomhuisje hebt gevonden

Wij krijgen morgen eindelijk de sleutel na al sinds vorig jaar te wachten, zo ontzettend spannend!

Wat spannend! Hoe lang zijn jullie er niet geweest?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:56

xSwanHeart schreef:

Als je het dak gelijk gaat isoleren krijg je subsidie. Heb je al onderzocht hoeveel dat is en of het daarmee wel haalbaar is?

Aan de andere kant zou ik het ook met de verkopers bespreken. Nu ze weten dat het dak rot is moeten ze dat ook vertellen aan andere kopers dus dat drukt de prijs sowieso wel denk ik.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:00

Vaak is bespreken stap 1, wellicht willen ze wat met de prijs doen. Zo niet dan aan jullie of je het alsnog wil of niet.

Let wel op dat die subsidie voor isolatie alleen geldt als je het laat doen door een erkende partij.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:01

verootjoo schreef:
xSwanHeart schreef:

Als je het dak gelijk gaat isoleren krijg je subsidie. Heb je al onderzocht hoeveel dat is en of het daarmee wel haalbaar is?

Aan de andere kant zou ik het ook met de verkopers bespreken. Nu ze weten dat het dak rot is moeten ze dat ook vertellen aan andere kopers dus dat drukt de prijs sowieso wel denk ik.

Ik vraag me altijd af of dat vertellen wel gebeurd. Wij hebben ook een huis gezien waarbij onze makelaar beestjes ontdekte in het hout en asbest platen die niet opgegeven waren. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat daarna braaf aan iedereen hebben gezegd die nog kwam kijken.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:03

Ik zou het zeker bespreekbaar maken! Vergeet niet nu de verkopende partij hiervan op de hoogte is dat ze verplicht zijn om dit te melden bij eventuele andere kopers. En als zij dat niet doen, is de makelaar het verplicht ;)

En misschien ook even kijken of je misschien je hypotheek nog iets kan ophogen? Dakconstructie is wel waardevermeerdering van je huis. Weet niet of je al op het maximale zit?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:12

ingedebruijn schreef:
Ik vraag me altijd af of dat vertellen wel gebeurd. Wij hebben ook een huis gezien waarbij onze makelaar beestjes ontdekte in het hout en asbest platen die niet opgegeven waren. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat daarna braaf aan iedereen hebben gezegd die nog kwam kijken.

Dat moet die makelaar wel doen, want die weet nu toch ook wat uit de keuring komt. Dat is zijn plicht als makelaar.
En als ze het niet vertellen lopen de kopers het risico op een rechtszaak en alsnog te moeten betalen. Ben je verder van huis.
Het is voor de kopers gunstig om het aan deze kopers te verkopen, dus misschien kan er nog wat met de prijs. Ik zou toch even keihard gaan onderhandelen nog :o

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:15

Yvankaxx schreef:
knabbelgirl schreef:

Wat spannend! Hoe lang zijn jullie er niet geweest?

1 week hahaha, we hebben echt geweldig contact met de verkoopster, super lieve oudere dame die we ook hebben geholpen met inpakken en wij mochten op onze beurt altijd langs komen om zaken op te meten, monteurs langs te laten komen etc. Echt heel veel geluk mee!

MarjanB schreef:
Vaak is bespreken stap 1, wellicht willen ze wat met de prijs doen. Zo niet dan aan jullie of je het alsnog wil of niet.

Let wel op dat die subsidie voor isolatie alleen geldt als je het laat doen door een erkende partij.

En dat je 2 maatregelen moet uitvoeren om subsidie te kunnen krijgen

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 19:26

knabbelgirl schreef:

Nee, we hadden nog niet getekend en hebben vandaag besloten dat we dat ook niet gaan doen. We willen ook niet meer in onderhandeling, dus het houdt echt op helaas :( Dus de jacht is weer geopend...

Gefeliciteerd met de overdracht! Kunnen jullie er zo in, of gaan jullie nog verbouwen?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:04

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:13

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:21

pillow schreef:
https://www.funda.nl/koop/2e-valthermon ... 21-en-21a/
Wij hebben hier morgen een bezichtiging. Kan iemand een inschatting maken hoeveel hier overboden moet worden?

Interessante woning! Veel ruimte. Ondanks locatie misschien toch wel aantrekkelijk geprijsd als lokkertje. Ik vind het moeilijk inschatten voor hoeveel zoiets uiteindelijk weggaat maar 50K+ zou mij niks verbazen. Volgens mij best een uniek object.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:12

Ik denk dat hier echt ruim op overboden gaat worden omdat er veel mogelijkheden zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:14

Ja minimaal 50k. Denk inderdaad eerder aan een ton.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:15

Ik zou toch zsm een aankoopmakelaar in de arm nemen. Deze kan voor jou onderzoek achter de schermen doen om zo tot een goed bod te kunnen komen. En die kan voor jou het bod op de juiste manier op het juiste moment doen. Ik denk dat we ons nieuwe huisje niet zonder aankoopmakelaar hadden gekregen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:27

Heel lastig te zeggen. Een half jaar geleden had ik gezegd dat die stevig aan de prijs is voor deze regio maar ook hier zijn de prijzen gestegen.
Denk inderdaad dat een aankoopmakelaar je daar heel goed bij kan helpen. Weet een hele fijne makelaar uit Stadskanaal mocht je er nog een zoeken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 22:38

Ik heb altijd het idee dat de makelaars met elkaar onder een hoedje spelen. Hoe hoger de prijs hoe meer ze verdienen. En op het juiste moment bieden is niet aan de orde. Je moet gewoon voor een bepaalde datum een bod doen en dan heb je het of niet. Wij denken ook wel aan zo'n 80.000 overbieden. Het is een leuk huis dat wel aan onze eisen voldoet. Echter de omgeving is niet bijzonder. PI Ter Apel vlakbij wat in mijn beleving toch de prijs drukt.