Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:02

Echt vét mooi! Enorm gave combinatie, en die tegeltjes ben ik ook helemaal gek van! Ik had zelf wellicht die balken er boven opgeschuurd en gebeitst IPV een kleur gegeven, voor nog een landelijke/natuurlijker effect, maar weet niet of dat mogelijk was met die balken natuurlijk :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:06

Prachtig geworden! (Niet mijn smaak maar alles past mooi bij elkaar) Maar die ratten..... gadverdamme!!!

Qua groen. Misschien Lariks/Spar van Histor.
Daar gaan wij voor. Wordt ongeveer xo;
Afbeelding

Lau

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:11

Zou ik er zelf voor kiezen? Nee. Maar wauw wat matcht alles mooi en ziet er echt mooi uit :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:54

Prachtige keuken <3! Zou ik zo in m'n eigen huis zetten. Wauw.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:36

Wauw je keuken is echt prachtig geworden. Kan je je bij niet voorstellen na het zien van de ratten-ravage haha. Vind die waaier tegeltjes prachtig!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:04

Ja heeeeel tof die keuken <3 ik heb zelf wel eens een aubergine kleurige keuken ontworpen, was ook echt zo tof! Ik hou daar wel van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:14

Mooie keuken!

Bij ons thuis vroeger hoorde je altijd de muizen rondlopen. Toen ging een keer ook het plafond eruit.. de dode muizen kwamen naar beneden geschoven in flink aantal _O-

Die oude balk is wel een heel leuk detail geworden! Dat zijn de leukere verrassingen..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:28

Ik ben helemaal fan van je tegeltjes. <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:51

Toen ik de kleur op de muur zag schrok ik wel even, maar het is wel echt heel mooi geworden. Onze woonkamer is ook wel vrij uitgesproken qua kleuren, maar eigenlijk vind ik dat vaak veel mooier dan het standaard wit met een accentkleur.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:45

Ik zou er ook niet voor kiezen, maar als je ervan houdt is het heel mooi. Het is in ieder geval goed opgeknapt.

Ik heb nu dezelfde keuken als jullie er in hadden zitten.
Deze moet ik ook nog aanpakken. Keukenrenovatie is toch best prijzig dus ik denk dat ik uiteindelijk ook voor een nieuwe keuken ga. Weet iemand of keukenbedrijven ook echt het hele riedeltje doen?
Dus: leidingen omleggen, opnieuw tegelen en dan de keuken plaatsen? Of moet je daar zelf weer allerlei mensen voor regelen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:47

Vaak hebben ze wel mensen die ze er voor inschakelen, maar dat geeft geen extra verzekering dat het goed gebeurt.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:59

Super gaaf die keuken! Ik vind het echt geweldig, maar weet zeker dat mijn vriend het verschrikkelijk vindt. Ben ook heel blij dat wij geen nieuwe keuken hoefde in ons huis, want hij wil het liefst hoogglans wit en ik het liefst meer landelijk of modern haha.

Tip! Voor de mensen die een oplossing zoeken voor een verwarmingsombouw: Sentimo (de magnetische “ombouw”) is nu in de aanbieding bij Karwei met 25% korting! Ik weet dat we het hier al vaker er over gehad hebben dus ik dacht deel het even met jullie :D

Afbeelding

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:06

zonnebloem18 schreef:
Toen ik de kleur op de muur zag schrok ik wel even, maar het is wel echt heel mooi geworden. Onze woonkamer is ook wel vrij uitgesproken qua kleuren, maar eigenlijk vind ik dat vaak veel mooier dan het standaard wit met een accentkleur.

Dat had ik eerlijk gezegd ook :+ Ik vroeg mij echt af waar we aan begonnen waren. Toch maar stug doorgezet en gehoopt dat het goed samen zou komen, en aan jullie reacties te lezen is dat gelukkig gelukt :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:18

@Denise, zo te zien aan de foto heb jij al langer zo’n Sentimo radiatorombouw. Ik vraag me namelijk af of het echt geen warmte scheelt. Anders is het een super tip en ga ik ze bestellen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:25

Tuurlijk scheelt het warmte... alles wat je voor een stralingsbron neer zet zal warmte tegen houden, maar de mate waarin is afhankelijk van het gebruikte materiaal, de dikte en of er sleuven/gaten in zitten.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:42

Fitzroy schreef:
@Denise, zo te zien aan de foto heb jij al langer zo’n Sentimo radiatorombouw. Ik vraag me namelijk af of het echt geen warmte scheelt. Anders is het een super tip en ga ik ze bestellen.

Wij zijn er heel blij mee. In de woonkamer, gang en slaapkamer hadden we ze al. Voor de “ManCave” (computerkamer van mijn vriend) en kastenkamer ga ik ze nu bestellen. Wij hebben niet het idee dat je veel warmteverlies hebt (ook zeker niet terug te zien op de rekening). Het zal vast iets zijn, maar echt minimaal. Ook geen verschil qua warmte in de kamers waar we ze nog niet hebben en waar we ze wel hadden.

Bovenop is het sowieso open (warmte stijgt op natuurlijk). En de plaat die je er tegenaan doen is echt dun.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:49

Met een plaatstalen mantel direct op de radiator zul je idd het minste warmteverlies hebben.
Met een houten/mdf-voorzet krijg je een heel ander verhaal.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:07

Ik heb je even geappt denise. Ziet er ideaal uit en de uitstraling wordt er zoveel beter van :j

Nu we het hier toch over keukens hadden. Bij ons nieuwe huis heb ik een ding waar ik gewoon écht niet uitkom en weet wat ik er mee moet. En dat is de keuken.
De keuken is meer dan prima en kan nog wel 5 jaartjes mee. Maar hij is niet volledig onze smaak dus voor een klein bedragje willen we er wat aan doen.
Afbeelding

Afbeelding

Hierboven twee funda foto’s. Maar de koeien moeten echt weg haha (sorry koeien). Maar dan weet ik al niet wat ik er voor in de plaats wil. Ik ben door die zwart-wit tegels bang dat het snel druk wordt.
De tegels hoeven ook niet perse te blijven maar deze zitten ook in de toilet.. dat maakt het dan ergens weer een beetje zonde deze er uit te halen. er komt sowieso een andere vloer in, een visgraat pvc met eikenhout look.

Wat denken jullie ervan? Ik vind het echt zo’n lastige.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:18

Ik zou voor nu wit doen en dan tzt een keer investeren in iets wat je echt mooi vind.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:24

Zo die koeien. :oo
Ik weet natuurlijk niet wat jullie wel mooi vinden, maar de zwart witte tegels zou ik sowieso willen vervangen in iets neutralers. Op de wand van de koeien zou ik dan met een kleurtje werken, of voor nu alles neutraal en later goed aanpakken.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:25

Je zou de tegels kunnen verven (wel goede verf gebruiken) of toch andere tegels zetten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:26

Tegels kan je heel prima verven! Ik zou de koeien ook zeker weg doen, is echt geen gezicht :D
Ik zou de z/w tegels verven in een neutrale kleur, en dan over de koeien van dat afneembare behang, of evt tegels die aansluiten bij de rest vd keuken.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:30

ElSea schreef:
Tegels kan je heel prima verven! Ik zou de koeien ook zeker weg doen, is echt geen gezicht :D
Ik zou de z/w tegels verven in een neutrale kleur, en dan over de koeien van dat afneembare behang, of evt tegels die aansluiten bij de rest vd keuken.

Daar zit ik ook een beetje aan te denken inderdaad. Maar zou deze tegels verven te doen zijn? Omdat het zowel zwart als wit is? Ik ben bang dat je verschil gaat zien omdat er een twee verschillende kleuren tegels achter zitten.

Haha ja die koeien.. iedereen zegt het ook als ze ons huis bekijken op funda
Maak er altijd grapjes over dat ik er paarden van ga maken :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:38

Queelens schreef:
ElSea schreef:

Daar zit ik ook een beetje aan te denken inderdaad. Maar zou deze tegels verven te doen zijn? Omdat het zowel zwart als wit is? Ik ben bang dat je verschil gaat zien omdat er een twee verschillende kleuren tegels achter zitten.

Haha ja die koeien.. iedereen zegt het ook als ze ons huis bekijken op funda
Maak er altijd grapjes over dat ik er paarden van ga maken :+

Je kan altijd nog 2 kleuren verf kopen, zwart en de kleur die je wilt. Dan verf je de witte eerst een keer zwart en daarna de kleur die je wilt. Maar wat ik zie van tegelverf is het vaak vrij dikke heftig gepigmenteerde verf dus denk dat het niet uit moet maken. Wellicht 2 laagjes nodig, dat wel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:42

Als je tegels gaat verven is het aan te raden eerst een primer of tegelgrondverf te gebruiken, die is al wit, dus dan is de kans op kleurverschil al een stuk kleiner.