Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:50

Eindelijk kan ik een beetje meubels gaan uitzoeken, wel heel moeilijk.
Komende week ga ik met mijn moeder ideeën opdoen in Zwolle. Ik wil naar Sfeer en Pronto. Hebben jullie nog winkels daar die ik niet mag missen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:52

Phylos schreef:
Hahaha ja gelukkig kan het nu alleen maar weer beter worden.

En dat zoonlief het ook een beetje mooi HOUDT! Anders ga ik hem slaan >;) :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:55

MamaMiesje schreef:
Phylos schreef:
Hahaha ja gelukkig kan het nu alleen maar weer beter worden.

En dat zoonlief het ook een beetje mooi HOUDT! Anders ga ik hem slaan >;) :=

Whahaha
Je verhaal klinkt een beetje als mijn broertje. Toen mijn moeder zijn kamer een beetje wilde pimpen toen hij 14 was zei hij: doe geen moeite mam ik ga over 4 jaar toch uit huis. _/-\o_ 9

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:58

Nou...dan is hij 16...lijkt me wat jong nog _O-

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:59

Xfioon. Wat raar zeg met die muur. Hoop voor je dat t beter wordt met nog n laag of twee verf erop!

Wbt de schuine wanden woning ga ik mee met mn voorgangers om er dan n soort kastwand van te maken.

Mamamiesje. Leuk projectje! Ben benieuwd hoe t straks uit ziet!

San, ziet er gezellig uit zo!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:00

Phylos, net stond er 1 jaar toch? Ik dacht al huuuuh? Hahahaha

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:01

Willen jullie een beetje meedenken. Ik moet dus alle meubels aanschaffen. Leuk maar ook moeilijk en ik heb ook geen onbeperkt budget. Ik wil graag werken met hout en staal en een vergrijsde groentint op 1 of enkele muren. Indeling blijft eigenlijk zelfde als verkopers.

Nodig: hoekbank (Ik denk aan grijs/licht grijs), zwevend tv meubel (tv komt te hangen), salontafel(s) (Ik denk rond), fauteuil (Ik denk cognac) 2.00 m eettafel met 6 stoelen. En bij geld over nog een servieskast.
Het idee was om een steigerhout tv meubel en tafel met U poten te laten maken (maar twijfel nu iets over steigerhout), metalen zwarte servieskast (maar denk ik te duur) of een houten opknapper van marktplaats zwart verven. Wat zouden jullie doen?
Maar dan kom ik in de knoop met salontafel welk materiaal of houtsoort.. kleur voor eetkamer stoelen ook geen idee.
Keuzestress. Ik hoor graag goede tips of nieuwe ideeën. Ik weet niet zo goed waar te beginnen. Ik wil het niet te donker hebben, het is nu heel licht allemaal dat vind ik mooi, maar ik wil het wel gezellig maar ook weer niet alles van hetzelfde.
Keuken en decoratie vraagt ook nog aandacht, maar dat komt later..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:03

Oef die geverfde muur....daar heb ik geen verstand van.

Wat betreft de kast. Ik zou ook een kast met schuifdeur op maat laten maken denk ik. Mooi strak en veel opbergruimte

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:42

Mooi huis Phylos! Volgens mij heeft Ikea wel wat moois neutraals voor onder de tv dat zweeft. Zou je eventueel kleur bank / fauteuil op de eetkamerstoelen kunnen afstemmen? Zo’n barrel(?) salontafel die Monique laatst noemde zou denk ik ook mooi binnen jouw plaatje passen. Wij hebben zelf de kleur kiezelgroen op de muur, zó blij mee!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:51

Succes mamamiesje! Kan je werken in zo’n volle ruimte? :P ik zou alles onder smeren...

Hier gelukkig na 3 lagen al beter. Met nieuwe plinten ziet het er gelijk een stuk beter uit :)
Afbeelding
Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 06:54

phylos, zwart metalen servieskasten heb ik ook (of althans, ik gebruik ze zo) wel flinkerds. Daarbij past zo'n mangohouten salontafel/tv meubel met zwart staal ook goed...kijk eens bij http://www.houtenmeubeloutlet.nl

Afbeelding
zwart stalen kasten, lopen taps toe

Bij de ikea hebben ze ook zwart stalen kastjes...wel met (vind ik) spuuglelijke zwarte en glazen planken. Die heb ik ook, en ik heb de planken vervangen voor houten...Afbeelding
Als tv meubel dus (twee lage naast elkaar) en ik heb ook de grotere hoge kast...even plaatje zoeken
Afbeelding

Verder heb ik ook de dubbele ovalen mango salontafels met zwartstalen frame...zal daar nog even foto van maken

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:02

@phylos, niet echt een servieskast, maar wel zwart metaal en hout (van de karwei) Sla dus bouwmarkten niet over en Ikea ook niet. Persoonlijk houd ik niet van meubels die uit een winkel komen, maar meer van het mixen waarbij je één palet aanhoudt.
Afbeelding

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:32

Bedankt voor al jullie tips en ideeën tot nu toe.
Mooie huizen hebben jullie ook!

Qua servieskast wil ik wel graag iets met deurtjes aan de onderkant voor wat rommeltjes en bovenin deurtjes met glas om je servies mooi achter te zetten.
Ikea wil ik voor benedenmeubels liever overslaan. Voor de slaapkamers en werkkamer ben ik er al goed geslaagd. Besta tv meubel zwevend is mooi maar heeft half Nederland voor mijn gevoel inclusief mijn zusje..

Bouwmarkten zijn inderdaad ook een goede. Begreep ook dat die mooie kortingen hebben als je gaat verhuizen.

Eetkamer stoelen En bank afstemmen is misschien wel een goed idee voor eenheid. Fauteuil wil ik als eyecatcher graag cognac en ik ben bang dat het met cognackleurige stoelen (6×) dan to much wordt. Wat denken jullie?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:37

Kijk anders eens op Pinterest bij ikeahack :) daar zijn veel ideeen om de bekende ikeameubels aan te passen naar je eigen smaak.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:06

Phylos schreef:
Eetkamer stoelen En bank afstemmen is misschien wel een goed idee voor eenheid. Fauteuil wil ik als eyecatcher graag cognac en ik ben bang dat het met cognackleurige stoelen (6×) dan to much wordt. Wat denken jullie?

Cognac is een prachtige kleur, maar wel erg aanwezig. Zowel eetkamerstoelen áls een fauteuil is, denk ik, erg veel. Ook afhankelijk van hoe groot de ruimte is. Een cognac fauteuil met een cognac kussen in je bank en dan de bank en de stoelen in een wat gedemptere tint lijkt mij mooier.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:32

Phylos ik denk dat jij bij giga meubel ook wel dingen naar je smaak gaat vinden. Winkel zit in Soest, maar ze hebben ook een webshop :j

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 08:43

xFioon schreef:
Succes mamamiesje! Kan je werken in zo’n volle ruimte? :P ik zou alles onder smeren...

Hier gelukkig na 3 lagen al beter. Met nieuwe plinten ziet het er gelijk een stuk beter uit :)
[ [url=m/P5YsRA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GoT4LM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er al een stuk beter uit! Mooi hoor :D

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:23

@Dems75: welke serie van Ikea is dat?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:53

Phylos: ik had mijn meubelset voor €700,- nieuw. Zijn alleen wel ‘standaard’ sets, dus denk niet echt wat je zoekt.

Ik heb nog wat advies nodig :o dinsdag krijgen wij de sleutel van ons huis, zal ook een volgtopic gaan maken :D

Wij hebben een hoogglans witte keuken besteld (greeploos). De vloer wordt op de gehele benedenverdieping tegels (antraciet 60x60 dus ook in de keuken). Welke kleur zouden jullie de muren in de keuken verven? Er zit een groot raam dus er is voldoende licht. Witte muren met een witte keuken lijkt me niet zo. Zit nu zelf aan lichtgrijs te denken.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:57

Ikzelf wordt altijd een beetje depressief van huizen waar de basis volledig zwart/wit/grijs is...
Zelf blijf ik fan van de vergrijsde groentinten. Lekker fris maar niet te opvallend.

De witte keuken en antraciet tegels is wel een geweldige combinatie trouwens. Als weet ik niet of ik zelf bij een nieuwe keuken nog weer voor hoogglans zou gaan. Het is uiteindelijk nogal besmettelijk dus je blijft poetsen. Vooral als er veel licht op staat.
Laatst bijgewerkt door karin1985 op 28-04-18 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:57

Phylos schreef:
Bedankt voor al jullie tips en ideeën tot nu toe.
Mooie huizen hebben jullie ook!

Qua servieskast wil ik wel graag iets met deurtjes aan de onderkant voor wat rommeltjes en bovenin deurtjes met glas om je servies mooi achter te zetten.
Ikea wil ik voor benedenmeubels liever overslaan. Voor de slaapkamers en werkkamer ben ik er al goed geslaagd. Besta tv meubel zwevend is mooi maar heeft half Nederland voor mijn gevoel inclusief mijn zusje..

Bouwmarkten zijn inderdaad ook een goede. Begreep ook dat die mooie kortingen hebben als je gaat verhuizen.

Bij veel meubelzaken staat er maar één uitvoering geëtaleerd, terwijl er veel meer uitvoeringen mogelijk zijn. Even het bijbehorende boekje er bij pakken :)

Ik heb een bartafel (dus een hoge eettafel) met bruine en zwarte stoelen, mijn bank is diepbruin.

Kijk voor tv-meubels ook eens bij wehkamp etc. Of zoek via Google shopping. Dan kom je vaak ook wel uit bij leuke winkels.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:58

karin1985 schreef:
Ikzelf wordt altijd een beetje depressief van huizen waar de basis volledig zwart/wit/grijs is...
Zelf blijf ik fan van de vergrijsde groentinten. Lekker fris maar niet te opvallend.

Ik ben ook wel van de groen :D

Maar witte muren is niet heel gek, als je dan maar een eyecathing backsplash hebt... En niet iets heel erg saais...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:22

Jeeeej. T eerste gedeelte van onze benedenmeubels Zijn binnen!
Nu van de week nog de bank en eettafel halen en dan binnenkort verhuizen en t lekker eigen maken
Staat nu nog niet op de goede plek hoor. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:23

Leuke stoelen en bank!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:24

Mooie tafel Kenyada!

Stoelen en bank, komen die van Pronto? Ik heb zelf de barstoelen van die uitvoering zo te zien...