Alleen een adviesgesprek is gratis, maar op het moment dat ze écht naar je persoonlijke situatie toe gaan rekenen, moet je betalen.
@ruitje: ja, je slaat er soms stijl van achterover hoeveel mensen per maand aan huur betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Nee de keuken is verouderd dus ze hebben een tekening gemaakt 'voor het idee' , het is die bruine.
Ik snap dat besparen op een aankoopmakelaar niet zo, als je een paard gaat kopen zegt iedereen neem je instructeur mee maar bij de grootste aankoop in je leven doe je het zelf
Ik kan best onderhandelen en zoek ook niks aparts maar deze makelaar heeft meer dingen gezien dan wij bij een bezichtiging, ze is haar geld nu al waard, al is het maar omdat ze ons op
punten gewezen heeft die we nu gewoon meenemen als we het toch kopen.
Maar gelukkig is iedereen daar vrij in
Sonja_vR schreef:tot nu toe heb ik ook alleen makelaars getroffen die minder zagen dan dat wij zelf zagen ... nu waren dit wel de verkoop makelaars, maar geen enkele verkoop makelaar die ik ooit getroffen heb, heeft me ooit iets inhoudelijks kunnen beantwoorden over de staat van het huis , vragen omtrent gebruik en mogelijkheden van de grond en specifieke zaken over grond en opstallen... overal altijd zelf achteraan gemoeten en uit moeten zoeken want verder dan "ja dat weet ik niet" , " geen idee" en erger nog "euhhhh" en snel ergens anders over beginnen kwamen de meeste niet
dus ik heb sowieso niet zo een hoge pet op van makelaars ...of ik moet in de huizenzoek perikelen nu net de 7 + meest crappy makelaars hebben getroffen...dat kan natuurlijk ook
Djeenie schreef:Wat een gek systeem zegDat ken ik in Be helemaal niet. Je gaat gewoon naar verschillende banken, luisteren welk voorstel ze je kunnen geven en dan haal je er het voordeligste voorstel uit. Geen kosten en je doet het allemaal zelf. Wat anders dan een bank kan je een lening geven dan?
ruitje schreef:Nou en juist omdat ik zo weinig vertrouwen heb in andere makelaars wil ik er iemand tegenover zetten die wel goed is
Maar daar heb ik ook eerst 3 slechte voor moeten verslijten hoor
Wendy schreef:Nou nee.. Op school wordt ook aandacht gegeven aan de dienstverlening. De opleiding is goed maar het systeem werkt m.i. niet. Teveel geld bejag. Hoe hoger de prijs hoe meer zij zelf vangen.. Dat is toch raar.. En ze krijgen hun geld pas als het huis verkocht is.. En er is een periode geweest dat makelaar in hun pantoffels huizen konden verkopen. Snelle jongens, grote bakken. Daarnaast zit er een kleine discrepantie in wat mensen verwachten van een makelaar en wat hij of zij aanbiedt. Veel kopers denken dat een makelaar een bemiddelaar is, veel makelaars stellen zich ook zo op. Maar een makelaar is een verlengstuk van de verkoper en hoort voor hen op te treden. Maar ook hier wordt vaak aan hun eigen portemonnee gedacht. En je ziet die mensen toch pas weer na gemiddeld zo'n 7 jaar of langer terug op de markt, dus wat let ze.Bizar is dat eigenlijk.... waarom lopen er zoveel slechte makelaars rond? Is dat alleen werkdruk, of worden ze gewoon heel slecht opgeleid ofzo?
Eleionomae schreef:Wij hebben wel een aankoop makelaar in de arm genomen, maar van te voren een vast bedrah afgesloten en niet zoveel procent van de aankoop prijs. Ik ben er erg over te spreken, ik had het zelf nooit zo aangepakt als hij en waarschijnlijk hadden we dan echt veel meer betaaldhij heeft zichzelf wel weer terugverdient zeg maar