Sonja_vR schreef:tot nu toe heb ik ook alleen makelaars getroffen die minder zagen dan dat wij zelf zagen ... nu waren dit wel de verkoop makelaars, maar geen enkele verkoop makelaar die ik ooit getroffen heb, heeft me ooit iets inhoudelijks kunnen beantwoorden over de staat van het huis , vragen omtrent gebruik en mogelijkheden van de grond en specifieke zaken over grond en opstallen... overal altijd zelf achteraan gemoeten en uit moeten zoeken want verder dan "ja dat weet ik niet" , " geen idee" en erger nog "euhhhh" en snel ergens anders over beginnen kwamen de meeste niet
dus ik heb sowieso niet zo een hoge pet op van makelaars ...of ik moet in de huizenzoek perikelen nu net de 7 + meest crappy makelaars hebben getroffen...dat kan natuurlijk ook
Dan denk ik dat ik óf dezelfde makelaars ben tegengekomen als jij (maar gezien het feit dat ik in een heel andere regio zit lijkt dat me onwaarschijnlijk) óf dat de gemiddelde makelaar zijn werk gewoon niet zo heel goed doet eigenlijk.
De makelaar die ons oude huis verkocht heeft was een goede, maar zij doet het werk niet meer. Haar ex doet het nu alleen, maar die is geen goede makelaar 
De aankoopmakelaar van de mensen die ons oude huis kochten was ook niet echt een uitblinker, maar zij hadden vertrouwen in hem. Prima.
Verder zijn we in onze eigen zoektocht wat bizarre makelaars tegen gekomen, waarbij degene waarvan we dit huis hebben gekocht een uitblinker was in negatieve zin. Hij had geen verstand van bouwtechnische zaken (hij wist niet eens hoe een gat van bokter er uit ziet, dat lijkt me toch redelijk basic als je vooral in boerderijen handelt), was onvriendelijk/denigrerend naar de verkoopster, had zich totaal niet verdiept in het huis en heeft nooit bij het kadaster nagevraagd of de percelen wel op naam stonden en heeft meerdere fouten gemaakt in het voorlopig koopcontract.