Dat is wel een heel stuk hoger als dat ik zou willen MissBambi.. is dat niet TE hoog? Dat zou ik dan wel denken namelijk. Heb bij meerder showroomkeukens mogen 'proberen' hoe het voelt de vaatwasser op deze hoogte (zo'n 40 a 50cm) en dat voelt heel prettig aan!
Jaaa, zo hoog zit mn vaste oven ook en dat vind ik erg prettig werken. Dat zou ik ook zo doen. Heb overigens het idee dat vaatwassers altijd wel hoger staan.
Lijkt mij echt heerlijk een hoger staande vaatwasser!
Marvel
Geplaatst: 03-05-16 16:51
De uitbouw is klaar, de nieuwe trapkast (was een open trap in de woonkamer, de deur volgt) en schuifdeur zijn geplaatst en de puntjes worden op de i gezet
Waar ik 2,5 maand heb gefocused op een lange, lichte grijze wand, met wit/grijs geborstelde vloer en zwarte, houten jaloezien en mn moodboards dus helemaal op bedacht waren, is nu verandert.
Gister kwam de schilder en toch besloten voor een warme kleur te gaan op de lange wand. Bruin/grijs, wat meer neigt naar taupe/lever.
Dus ik mag weer opnieuw moodboards gaan maken, ik wilde namelijk in de grijstinten blijven. Maar ik weet niet of ik dat nog mooi vind bij de nieuwe muurkleur. Nieuw wil ik: u-bank, salontafel, eettafel en eettafelstoelen. Het tv meubel is zwart met aluminum.
Dus bokkers, laat je creativiteit los: welke kleuren moeten onze nieuwe meubelen gaan krijgen?
Oh ennuh, vrijdag gaan we verhuizen Ps. Jullie moeten wel even door de troep heen kijken haha.
dems75
Geplaatst: 03-05-16 18:00
Ik zie een heeeeel bekende deur!
Maar ziet er veelbelovend uit! Goeie keus voor warme kleur op lange muur. Hebben hier ook een uitgesproken kleur op de lange muur gedaan...
Dit is idd echt een u bank, geen hoekbank met hocker. Maar deze heeft geen losse kussens hoor! Dat lijkt idd wel zo, dat is ook waarom ik hem mooier vond dan die strakke modellen. Wij hebben hem van een meubeloutlet, dus ik durf niet te zeggen waar hij oorspronkelijk vandaan kwam..
dems75
Geplaatst: 04-05-16 06:21
Jotoma schreef:
@dem: bekende deur als in: ik ken de vorige bewoner of ik heb dezelfde deur? Wat voor kleur heb jij op de lange muur?
Toen wij ons vorige huis hadden verbouwd, hebben we die exacte deuren overal laten plaatsen binnen Wij hebben Misty green op de grote muur en foggy mint op de andere muren beneden. Een soort duck egg blue is dat... en andere muren:
Verder gebruiken we ook zand van hetzelfde merk.
Is dus geen "warme" kleur eigenlijk, maar wel lekker uitgesproken Ik zal vandaag bij daglicht wat foto's maken van de kamers.
dems75
Geplaatst: 04-05-16 06:53
ok...klaar voor een fotobomb? We zitten nu ong. 3 weken in ons nieuwe huis, er moet nog heeeeel veel gebeuren want het werd casco opgeleverd. Alle deur- en raamkozijnen moeten we nog schilderen (wordt gewoon 9010, roomwit dus) de trap moet nog helemaal, de hal, de keuken moeten we nog verven, de plinten moeten nog en het is hier en daar wat kaal ...maar alvast een kleine indruk van het huis....
De woonkamer (met de rolgordijnen dicht en avondlicht) sorry voor de slechte kwaliteit. De lange muur is dus kleur misty green (en de muur waarin het raamkozijn zit)
De andere muur is foggy mint...
De slaapkamer is sunkissed beige (helemaal) (ik zal vandaag even foto's maken van de slaapkamer "af" en de kastenkamer (die is ook misty green)
De badkamer is een soort armygreen....een verf speciaal voor natte ruimtes. Een muur hebben we in een donkerder army green gedaan, zal ik vandaag ook even foto's van maken
De keuken moet nog...dat wordt wrs foggy mint met zand
Wauw wat een mooie kleuren! Ziet er al heel gezellig uit! Had je al die gave meubels al? Ik zou de bank wel een beetje van de muur af zetten. Dat is vaak net wat ruimtelijker. Hier nog wat extremere tips voor 'achter de bank', maar ik zelf vindt een spleet ook niet zo erg http://roomed.nl/7x-oplossingen-voor-de ... k-en-muur/
De bank en salontafels had ik al. De salontafeltjes zelf gemaakt. De eettafel hebben we onlangs gekocht. De servieskast had ik via mp gescoord, was teakhout, die heb ik een een soort blauwzwarte krijtverf geschilderd. Badkamermeubeltje ook via mp gescoord, de wasbak is een oude voedertrog, die heb ik uit een klein winkeltje hier uit de buurt De grote stoel is ook een mp aanwinst Je ziet....ik ben mp fan
Ja, dat zijn zeker uitgesproken kleuren Wat een werk heb je er nog aan! Maar hartstikke leuk om het stukje bij beetje mooier te zien worden. Qua inrichting is het niet mijn smaak Moet zeggen dat veel wat hier voorbij komt niet mijn smaak is
Ik ben echt van het strakke en less is more.
Wat ik spannend vind is dat voor het eerst onze bank midden in de kamer komt. Volgens rtl woonmagazine zetten wij Nederlanders de banken het liefste strak tegen de muur, terwijl je met de bank ook mooie hoekjes kunt creeeren.
Ik vind het spannend.
Alles wordt vrijdag door een bedrijf verhuisd. Ik heb mijn bijdrage geleverd door de plattegrondjes te maken. Snappen jullie gelijk mijn less is more Al zie je op de plattegronden niet de planten, krabpalen en kattenmandjes. Eerst een plattegrond met de bestaande meubels.
En het idee voor met de nieuwe meubels. Maar dat moeten we dus eerst even passen en meten v
Mooi! Ik ben ook van less is more! Hier nog druk bezig, en ik ben de allerslechtste partij voor hulp die je kunt bedenken.. Vriend werkt lange weken. Dus die heeft het van de avonden en de weekenden. Dus hier gaat het traag. Gelukkig helpen mijn lieve ouders, ze leggen de vloeren.